1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04

« · 2251570 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Per Svensson gör det ända rätta, han spelar exakt efter sina resurser. Han använder de egenskaper han är bra på.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Knafus: Ja man blir glad när man ser hur Per spelar hockey. Han gör lite som han vill där ute. Kontraktet är på 1 år till, men bryts ju om vi åker ur. Han skulle lätt platsa i vilket annat SHL-lag som helst.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
TIK1928: Visst det låter väldigt vackert det du skriver, och jaa..Jag stöttar Timrå IK och har gjort sen 70 talet. Jag har köpt halsdukar, kepsar och m m, kört tusentals mil säkert genom åren för att få se laget spela. Men jag kan omöjligt stötta tränare som står i tv och säger att vi hänger på alla lagen spelmässigt, att vi bara har otur. Eller detta ständiga ordet TÅLAMOD. Jag sa tidigt i september te x att Freddan kommer ryka innan Jul och fick lite fan för det. Jag fick fan förra veckan över mitt gnäll över tränarnas kunskap och inkompetens. Sen dess har lien svingats hej vilt här på Freddan och Ante. Och spelarna, Nä, det är inte deras fel att det är som det är. Nubben har så klart ett stort ansvar i detta som satt ihop laget. Och han borde enligt mig satsa heltid med trav istället. Hans tid är över. Där har vi också invaggats i att vi har Sveriges bästa sportchef. (även jag) Men en sportchef som gick ut i media och sa att det är i princip lika fint att spela i HA istället för SHL, Då måste man börja ifrågasätta Nubbens ambitioner för Timrå IK, Sen är det där här med tränarna. Vad har egentlgen Freddan åstadkommit utan Jonte? Inte ett skit egentligen. Och Ante som vissa höjer som nån defensiv chef över allt och alla, vad har han gjort utöver ett självspelande piano i ett stjärnspäckat FBK. Och Molinder ska vi inte ens prata om. Vi har alltså tre mediokra HA tränare som ska försöka få till en strategi som håller. Det här laget skulle kunna prestera mycket bättre med rätt ledarskap i båset. Det är jag helt övertygad om. Slutligen..visst stöttar vi Timrå laget i våra hjärtan. Men ställer vi inga krav,,gnälls..och klagas så kommer inget hända heller.
p.s Nanne kommer..det blir nog Lördagens höjdpunkt för alla. Grattis alla betalande fans.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
TIK1928: Haha Nanne Grönvall den nivå Timrå ligger på va populär för 25 år sedan.Tar Kjell Lönnå 7 dagar i veckan istället i kör med Freddan Ante Nubben vi är ett fiasko team la la la la vi är sämsta laget
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Nja, han fick sparken om jag inte minns fel
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
TIK1928: instämmer helt

framföra kritik..fine*
men bojkotta match?..så lågt
förändringar kommer nog...
jag tror inte det är KÖRT...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
snushane: vaktmästaren kan få vara kvar...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nanne kom imorgon på matchen å ” Kicka ” igång att 🎶🥳
Nu kör vi över Bünäs imorgon!!
Skål tamjefan 🤪
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
snushane: Vi måste alla försöka samla oss lite… Oavsett hur det går den här säsongen så kan jag LOVA att de fan inte kommer gå bättre för laget om vi alla skiter i att gå och bojkottar…. Spelarna gör säkert vad dom kan, hur laget är byggt är inte spelarnas fel, det är ledningen. Vi kommer inte kunna vända det här med dåliga attityder och bojkottning.. Sen hoppas man ju verkligen att förstärkningar eller förändringar sker, men om inte? Ska vi alla skita i laget då? Ska vi inte ens försöka stötta och försöka ta oss igenom ett kval? Det ska trots allt spelas om det..

Nä kom igen nu allihopa håll humöret uppe ( försök alla fall) och stötta laget. Nanne grönvall kommer och sjunger på Lördag till nedsläpp. Hoppas många dyker upp!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Han fick bara sparken, precis som han fick i Frölunda. Men iof, jag tar nästan vilken tränare som helst just bara Freddan och Ante försvinner ögonaböj, så får dom ta med sig Menlösa Molinders roll och göra honom till pucksamlare om han pråmt ska vara med i klubben. Här behövs en storstädning och en ifrågasättning på alla platser i föreningen. Från vaktmästare upp till högsta instans. Det här är klubb som blöder och fått gjort länge inför blinda ögon. Storstädning behövs.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Vi kansk skull skicka ner lage till Ulf Ekman under uppehålle???
Driv ur djävulen ur rabbuslingarna!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Roger melin??
va gör han nu?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nisse1: Tror inte det kommer några nyheter. Det är ju bara en avstämnings-PK. De kommer säga att de jobbar för att vända trenden, att vi inte får ge upp. Många poäng att spela om. Att de hoppas vi kommer till arenan och stöttar osv.
Vilket vi ska göra. Alla till NHC Arena imorn. Och den här gången bör klacken dra igång ”hela hallen kom igen Timrå” redan från nedsläpp. Det är den ramsa som det blir bäst tryck av. Den bör komma tidigare än när vi ligger under med 2,3 mål. Kör den från start imorn så kanske vi kan bära Timrå till en 2-0-ledning efter första perioden?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
många är besviken..
men att GE upp....nej nej nej
serien är lång..mkt kan hända
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Knafus: Han har kontrakt nästa år också men åker vi ut så bryts ju alla sådana.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Jag lider med Per Svensson. Nu när han får uppleva sin SHL-dröm så hamnar han i denna sits. Är konsekvent bästa spelaren men till ingen nytta (som det verkar hittills alltså). Blir intressant att se om någon annan klubb plockar honom eller om han anses för gammal. Hur långt kontrakt fick han? Det var väl ett år väl?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
kulltorp:
tränade väl HV71
va väl helt ok?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Uffe Dahlen är ingen tränare som gjort avtryck på ngt sätt, vill jag bedyra. Det är lätt att färgas av hans historia med skridskor på. Utan dem har han inte gjort ngt jag kan tycka vara bra.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Veteranolle: Det ska bli intressant att höra på live sändningen kl, 14.00. Nu är det upp till klubb ledningen att säga de rätta sakerna. Det känns som nu eller aldrig. Gör om gör rätt och gör det nuuuu! Lägg alla kort på bordet, säg det rätt ut.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Jag har nu följt Timrå i 56 år och det har varit mycket upp och ner under alla dessa år. Men nu får jag nog hålla med om att nu ser det verkligen dyster ut. Ska vi vända på det här behövs ett mirakel. Mitt Timrå hjärta gråter nu när jag ser att match efter match är vi tyvärr sämst på allt.
Sen tycker jag att Per Svensson borde få en chans i tre kronor för så bra är han.

Kom igen nu Timrå och ge oss ett litet hopp genom att vinna över Brynäs på lördag .
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
The great one: Ingår han inte i Tre Kronors stab också?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
ionloo:

Hade varit intressant. Z gör väl inget idag förutom den där smörgåsbutiken.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
görs förändringar
så har vi chans att vända de här
40 omgångar kvar
är ändå positiv
ny röst i båset
skicka vissa spelare på läktarn
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Undra vad som skulle krävas för att få Zäta, kanske tillsammans med Pelle Hallin att ställa sig i båset i nån slags Molinder roll i några matcher. Det skulle kanske kunna gjuta lite mod i några spelare och det finns ju stora Timråhjärtan där. Även om det kanske från Zätas håll kännts svalt på den fronten sedan han la av. Skulle vara en billig förändring och knappast göra saken sämre
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Torsk mot Brynäs , då blir det rekord sen . Efter uppehållet har vi Oskars , Djurgårn och Färjestad
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Fest å glamour snart ä dä FEST 🎶🥳
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
thorwald: Nästa viktiga match för oss är kvalmatch 1, ju snabbare man inser fakta ju bättre mår man och slipper genomlida det här helvetet till grundserie. Jag tror på fullaste allvar vi kommer ha problem att komma upp i 30 poäng, vi kommer nog slå alla rekord som finns.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Känns som en väldigt viktig match på lördag mot Brynäs. Sista innan uppehållet och Brynäs som är en av bottenkonkurrenterna. 3 poäng är nästan ett måste för att inte vara helt åt helvete avhängda.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Puckat: Boyce hade säkert kunnat passa som en ledare eller något i föreningen. Kanske ny sportchef? Kan Alcen i Brynäs…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Dr.Krykov: Vet att han inte är helt främmande heller för att lägga skridskorna på hyllan. Trodde det skulle bli bättre nu när vi kom upp i SHL med resor osv men här kör vi ju på som i HA med buss till varje bortamatch oavsett avstånd + en mer fysiskt krävande liga. Åker vi ur igen så har vi nog sett det sista av Boyce, såvida han inte får ett SHL-kontrakt i ett annat lag vilket jag ser som högst osannolikt. Han har ju barn nu och grejer och har nog inte motivationen längre
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
thorwald: japp. Passiv box är 10 år för sent…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nisse på Mon or: Du har inte koll hur många matcher det lyckats alltså? Varför skulle det vara bättre att låta målvakten stå kvar när det skickar signaler att man gett upp? Så länge det finns chans till poäng lär man ju försöka, herregud.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
mikenomad: Ja nu får det tammefasen vara nog.
Dags att ta bladet från munnen!
Tror aldrig jag sett ett lag totalt utan ledare och vinnarskalle någonsin!
Och då menar jag inte bara på isen.
Vi har sämre kämparvilja än vi hade ifjol.
Sämre lag rent mentalt.
Jag kan dock inte tänka mig att vi är sämre fysikt eller tekniskt.
Det här är mentalt.
Vi behöver en ledare PÅ is och UTANFÖR is.
En eller två som har kulor nog att gjuta mod och inspirera övriga.
Det här går bra men kräver tyvärr förändring.
Helst nu.
Kämpa och visa hjärta!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
söder över: Timrå grundproblem är ändå försvarsspelet. Om en sån som Blomqvist går ut och snackar om att de hela tiden får släcka bränder i egen zon skvallrar det om endel. Dessutom har vi släppt in överlägset flest mål i hela SHL. Hålla motståndarna på utsidan gör vi sedan krymper vi ihop till en liten vilsen boll och låter motståndarna åka åttor bäst dom vill och har så mycket utrymme att spela kreativt att tillslut trillar det ändå in några puckar. Nej ett sånt försvarsspel håller inte. Till att börja med måste vi stänga ned motståndarna mycket tidigare. Det går inte släppa fri gata in i våran zon gång på gång. Kolla hur det ser ut för oss när vi kommer in i motståndarnas zon? Det är tre pers som kommer och mosar vår gubbe direkt mot nästan varenda lag. Håller inte på denna nivå att ha ett passivt försvarsspel, man måste ligga mycket närmare och vara aggressiva och försöka vinna tillbaka puck.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Smokey: Svårt att svara på när man inte vet lönerna.. Men kan tänka mig att det skulle vara mest fördelaktigt att bryta med Alvarez och Andersson i första hand.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nisse på Mon or: Vi har tagit igen två underlägen och fått förlängning med uttagen målvakt, varav ett underläge med 2 mål.
Låst ämne


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
jå1: och det är rätt grepp för Timrå.? Har det lyckats i 1 match? 1 måls underläge kan jag förstå. Men inte 2 eller fler. Speciellt med dagens trupp.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nisse på Mon or: det är faktum…

Och med ett medelmåttigt SHL anfallsspel så kommer man torska matcherna oavsett med det försvaret…

Att hålla motståndaren på utsidan i all ära. Det är en bra filosofi i HA.

SHL kräver mer dock för motståndet är kreativare här.
Här måste man kombinera med aggressivitet. Det går inte att ge allt jävla utrymme och tro att man ska kunna vinna kamperna mot 85-100 kg som har fart med sig in i duellerna.

Timrå Ik har faktiskt ingen chans alls längre. Det så bra ut i anfallen tidigare men självförtroendet har dalat. Nu är det dött.

Farten finns inte där längre.

Walli Lodin Andersson visar att dom har den typ 4 ggr per match men i övrigt nope det går för sakta och även ovan nämnda får punka sedan.

Jag vill påstå att även om försvaret spottat upp sig när man särat transatlanterna så duger det inte. Det är just bara Westerlund och Svensson som levererar SHLmässigt försvarsspel men Svensson behöver lite mer tid på sig med pucken för att få igång anfall.
Han skulle behöva lite av Dahlens förmåga att titta upp och ha syn för vad som händer omkring honom innan han får pucken men det är detaljer som skulle göra honom snudd på landslagsmässig och jag är jävligt glad bara att han fick chansen att haka på tåget upp i SHL!

Westerlund är bättre på att skapa sig tid genom skicklighet med pucken. Dom kompletterar varandra riktigt fint iaf!

Jag ser ingen snabb lösning på Timrås bekymmer oavsett.

Det finns potential, det har man visat men det duger inte och man kommer inte ordna detta som det ser ut nu.

Ny tränare och någon/några nya spelare samt ett realistiskt mål långt fram där man siktar på ett andra år i SHL.

Jag kommer se varenda match jag kan. Jag kommer sitta här och gnälla och inför varje match ändå tro att det finns en chans. Lidandet gör att när det ser ut som det gjorde förra säsongen så njuter man på riktigt!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nisse på Mon or: Herregud vad du tjatar om uttagen målvakt. Samtliga lag världen över tar väl ut målvakten vid underläge i slutskedet?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Triathlet: Dahlen tog Timrå till SHL, inte Freddan
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Den här misären är ju heller inget som uppstått nu. Från första träningsmatchen såg väl de flesta vart det barkade? Att då inte han en plan b är väl ännu värre än att ställa än för dålig trupp på benen? Risken är att många blir besvikna efter en intesägande livesändnlng i morrn. Hoppas jag har fel.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Man kan ju fundera hur spelare som Rattie o Hanzl men även en spelare som Lodin tänker under rådande situation. Vill man ens vara kvar om något intresse skulle dyka upp från en annan liga? Hanzl har ju mer hockey i sig än vad han får ut i Timrå just nu och vill han fortsätta vara landslagsmässig, ja då är det inte i Timrå och under Anderssons ledning han bör vara. Lodin blir ju näppeligen en bättre hockeyspelare för NHL i denna miljö (under Anderssons ledning) och hans utvecklingskurva pausar.

I andra ändan av bänken har vi spelare som Alvarez, Eriksson, Erixon, Lilljewall + nån till som är smånöjda med att lyfta en bra lön, tänker inte så mycket på att det egna spelet hackar, man har ju ändå inget nästa steg i karriären, ev kan man testa HA innan karriären är slut. Ej heller har man nån klubbkänsla för laget som kanske skulle kunna motivera i ett par extra skär, att offra en tand eller en tå för Timrå, knappast! Per Svensson är deras raka motsats trots att han debuterar som 30+!

I mitten av bänken har vi Lundin, Walli, Hartmann, Löke m.fl. som kämpar desperat så gott de kan. Hartmann och Westerlund har tagit de största kliven, men alla gavs en för stor uppgift att axla av Nubben, ingen skugga ska falla över dom, det är inte deras fel att det ser ut som gör under Anderssons ledning.

Det tar mig emot att skriva det här men hopplösheten, frustrationen och framförallt besvikelsen över hur man hanterar (eller väljer att inte agera) är monumental. Jag kommer alltid ha Timrå IK i mitt hjärta och stötta med pengar men en paus ifrån det här känns mer och mer behövligt. Det här lagetbygget 21/22, med den här tränarstaben och SC gör inte föreningen eller oss supportrar rättvisa.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
danne80: Nä, hoppas inte han gör det, något rekord måste även vi få ha. 😭😭😭
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Smokey: Har Freddan avgått än??
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
thorwald: hur många insläppta vid uttagen mv i slutet på matcherna? 10?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Som Blomqvist säger i pause mellan andra och tredje så får Luleå spendera alldeles för mycket tid i våran zon, då är det svårt att lyfta upp och spela offensivt. "släcka bränder" snackar han om. Måste vara frustrerande som anfallare att känna så och han är nog inte ensam. Har sett likadant ut hela säsongen, alldeles för passivt försvarsspel.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
KniveN: Nej. Det misstaget har vi väl klarat ut nu. Det blev fel med månadslöner. Helt korrekt.

Frågan är om ”lirarnas” löner står i paritet med insatsen?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
mikenomad: jag har lagt min sista krona om det inte sker något radikalt. ST's intervju med Freddan ger inte något som helst bevis på att något radikalt kommer hända. Nu ska det satsas offensivt var väl kontentan. Bäva månde målvakterna...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Smokey: Behöver inte ha insikt i Timrås löner för att direkt se att det där inte är månadslöner i SHL.
Låst ämne

« · 2251570 · »