1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24

« · 2412211 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Labban: Klart han säger så. Han vill ju inte att denna affär ska förstöras. Så säger alla sportchefen i princip. Ja förutom Nubben då som inte kunde hålla tyst.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
söder över: Ja så länge vi slipper möta Plastsjö och Sheleftyou i slutspelet så är guldet klappat och klart. Lule spöar vi väl med 4-0 i kvarten och sedan Frölunda 4-1 i semin men sedan blir det tufft och hårt där Lander avgör game 7 i OT, i finalserien mot Färjestad.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
DenRöda: Fast standard brukar väl vara att de inte kommenterar, eller i vissa fall att de säger att spelare är intressanta om någon är på G. På sättet han uttryckte sig med att han inte förstod varför ryktet dykt upp, tydligt dementerar att han skulle vara aktuell osv tycker jag tyder på något annat. Men vad vet jag, han kanske lurar alla.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Labban: vi har sex stycken seniorbackar, och jag tror inte att Ante är nöjd med det! Det är bara tur att vi har klarat oss från skador! Sen så har det ju visat sig att Kapanen har både en och två rävar bakom örat!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
JanneH: mmm och därefter går Ryssland hem till sig och räntorna ner, konjunkturen upp och allt blir bra!

Och jag slutar skriva i affekt och börjar spela moderatbandy…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Labban: Man har läst värre dementier än Kapanens på senare år, så hans uttalande behöver inte betyda nånting egentligen. 🙃
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
JanneH: Svårt att se vilka som ska stoppa oss från guldet i år faktiskt. Vi har det överlägset bästa laget på papperet och nu börjar det ge resultat ordentligt också. Vi har seriens bästa målvakter och ett mkt stabilt försvar. Lägg till matchvinnare i ett antal så inte ens Öviksfingrar räcker till i antal. Bottenlag till våren är Brynäs, LHC, Malmö, Hiv och Oink

Skål och trevlig fredag
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
söder över: allt det där lär slå in... utom att du kommer sluta skriva i affekt ;-)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: jag vill ändå vara lite ödmjuk, men att vi är ett av finallaget är inte alls omöjligt. Långt därifrån. 60/40 till vår favör, oavsett motstånd. Vi har den överlägset bästa 5an i serien. Och då är dom inte varm i kläderna än heller. Nä, vi blir svårslagna. Brynäs tror jag kommer falla igenom som en gråsten likt ifjol. Dom har inte manskapet helt enkelt. Och den i särklass sämsta supporten. Jävlar vilken tråkig hemmapublik.!
Brynäs och Oskars gör upp där nere. Och där går nog Oskar vinnande ur kampen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Ta dig lungt nu förfan
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Kebab_House: Länge sedan jag var så här jävla lugn under säsong
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Jo tack 😎
Jag är förvånansvärt lugn också.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Hahl Bundy 2.0: Ja jag känner att varför ska man bromsa liksom. Nu kör vi
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: får se hur det känns efter morgondagen…

Ska vi kunna drömma om finaler behöver vi bli stabila på isen.

Att kunna fördela istid som senast och diktera villkoren på isen.

Att hålla taktpinnen och vara snåla med chanser i egna boet och smärtsamt effektiva åt andra hållet.

Kan vi bli konsekventa på det viset så är det ändå realistiskt.

Att laget kan vara konsekventa är dokumenterat redan innan uppehållet var vi konsekventa med poäng men inte på treor…


Luleå matchen var riktigt bra genomförd!

Stenkvist miss på 1-0 ska som någon/några här skrivit Didde få dela på…
Han skulle när han inser att han är efter och Stenkvist faller ner mot puckföraren lägga fokus på att stänga passningen in framför egna målet.

Men sett till helheten var det riktigt riktigt bra genomförd match!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
söder över: Vi kommer torska många fler matcher, kanske redan i morgon. Det hindrar inte att jag tror att det här laget kommer utmana uppåt och inte behöva snegla nedåt. Det är sjukt jämnt, jag vet. Men det är likförbannat serielunk känner jag. Killarna har det i sig, det här är inte Timrå anno 2021. Det här är ärrade fullblodsproffs och en skillsbank som är närmast hysterisk. Och vad större är: inte en, inte två, inte tre utan f y r a av de främsta i det avseendet leder det här laget med stora, bultande röda Timråhjärtan. Det är killar som bara kommer bli bättre ju mer det brinner till. Finns ingen som helst anledning att nämna exempelvis Luleå före oss som utmanare till guldet
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
snushane: kallar du det ödmjuk eller driver du med oss? Spelar vi kvartsfinal så är jag överlycklig, semifinal = extatic och final = kalsongskott.
SM-GULD = 🤯🤯🤯
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Ja rätt sjukt egentligen. Ruskigt jämn serie och typ 2-3 förluster i rad och man är i bottenstriden..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Nu jinxas det må jag säga :-)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Exakt så. Har jag sagt sedan i våras.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad:

Gillar dina inlägg idag. Tänker detsamma i nuläget. Står bakom till 100 %. Varför inte fixa’t redan i vår? Ok, let’s…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Nja, känns inte som att serien har satt sig riktigt än! Vi har haft en jäkla tur med skador, håller det i sig kan det bli hur bra som helst! Men vi kan också bli tia om det börjar onda!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Tom Topp: Gud vad jag hatar Moras mållåt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
kulltorp: Ja vad säger man om domarna?
Moraspelaren ska slå in pucken i öppet mål missar pucken o slår av Modospelarens klubba som är utsträckt. Utvisning för slashing !!! O där gör Modo mål i PP:et.
Fantastiskt 😂
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
kulltorp: tutan hos Västervik är värre! Så jävla skönt att slippa den där serien!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
De närmast sörjande ser på när Almtuna stundtals för spelet mot DIF-stjärnorna i ett dödsdömt-Hovet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Tom Topp: Klart som fan vi kan bli 10:a. Jag tror bara inte det. Troligare då att t.ex Luleå blir det, de har fan inte ett bättre lag än oss. Inte ens lika bra. Men ingen skulle snacka 10:e-placering för dem. Eller ha en enda invändning mot att nämna dem som guldkandidat
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Kollar på VM, men följer resultaten i HA. Noterar att DIF har problem med Almtuna igen, men mycket tid återstår. MoDo synes överlägsna hittills. Kanske till och med klarar av Löven i vår? Gick ju knappast så bra förra gången…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
bar mofftak: Jävligt lätt att klappa sig för bröstet om hur bra och stor klack man har i derbyt mot AIK. Det är i motgång om något som man visar klassen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
DJ Hemp: Modos lycka i år kan nog bli att Djurgården gjorde misstaget att behålla Fagervall.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad:

Luleå har haft sina chanser. Borde ha tilldömts guldet 2020, när man vann grundserien, men då stoppades man av pandemin. Sedan hade man möjlighet att säkra guldet på hemmaplan i våras, men föll på målsnöret. Nu har turen kommit till oss, om bara de sista bitarna faller på plats. Gäller bara att ta tillfället till vara. FBK och Växjö visade sig vara mänskliga igår, då de torskade mot sopgäng i hemmahallarna. Det KAN gå!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: mycket är psykologi! Laget måste inse hur bra dom är!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
kulltorp:

Aldrig försent att sparka någon, men helt okej om deras kräftgång fortsätter. Skriver detta trots att jag gärna ser ett 08-lag i ES (SSK kan jag vara utan).
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
JanneH: är vi inte i final ser jag säsongen som misslyckad.😣
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
snushane:

Bara en final vore ett misslyckande i sig om vi inte vinner den. Fy fan vad besviken jag skulle bli om guldet blir till sand. Då är ändå ribban satt i lägsta laget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: Noterat att Edfeldt inte spelar med j20 ikväll. Jag anser att han skulle följt med a-laget till Luleå. Hade varit perfekt för honom att få flera minuter när matchen var avgjord, eller om någon back hade blivit skadad under matchen. Istället hade vi 2st extra forwards…Han kanske är sjuk idag eller så är någon av våra topp 6 backar sjuk och han är i Oskarshamn? Tycker speltid i j20 är överskattat, bättre att bästa spelarna där om möjligt spelar seniorhockey. Fattas folk i j20, flytta upp från j18 och fattas folk i j18 flytta upp från u16. Därför hoppas jag Värmehed spelar seniorhockey till våren i någon div 1 klubb eller allsvenskan och sedan får chansen i Timrå i alla träningsmatcher nästa höst
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
DJ Hemp: Det går ju bra för Jyrkyrogården, förlust mot A-tuna.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Villervalla: Hur länge ska Djurgården bara låta allt rulla på som vanligt? Herregud!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
UbbeNils: Det går inte ens att skylla på Fagervall. Avgörande målet de släpper in är från en 2 mot 2:a där båda backarna väljer att skymma egen målvakt istället för att ta någon spelare. Hemjobbande spelare skiter sen i att markera i hemjobbet.

Hur fan ska de få den där gruppen att fungera igen?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
UbbeNils: Almtuna är ett bra lag. Inget att skämmas över ;)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Villervalla:

Jaji, defekt virke i Rosendals trädgårdar månne? Håller ju inte att torska mot bonnlag efter bonnlag. Får ju plantera bättre inför nästa säsong om det fortsätter så här…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Supportrarna i DIF:s forum är nu skogstokig! :)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
UbbeNils: Fagervall är ett sänke. En väldigt dålig taktiker med obegripligt hög status. De som inte inser att han måste bort för att Dif ska ha skuggan av en chans är hockeyanalfabeter. Parallellerna till vår situation med Freddan är överväldigande
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
mikenomad: sant! Men det är en trevlig karl, skulle gärna ta en pilsner och surra lite. Men därifrån till att bli en duktig tränare är det långt!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Labban: Emil B bytte ner sig i våras!

Skev jag nu i rätt forum förresten? Känner inte igen mig idag, så mycket framtidstro och optimism.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
sargad: Jäkla vad dåligt det är på TVn ikväll, man får kolla på någon gammal match sedan någon dag tillbaka.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
bar mofftak: Inget inte en bra tränare kan lösa.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Nån som bättre än mig förstår tankegången med att värva in Tim Juel till nästa säsong? Han är 28 år...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
sargad:Emil med besattheten att skjuta mitt i solarplexus på målvakten har onekligen "shit the bed". Han kommer brunka på tills han brunkat klart i de nedre regionerna(HA)

Forumet har bytt skepnad i dessa tider av lycka, vi spelar bra nu men mycket kan hända på de nästkommande 33 matcherna. Snart känner du igen dig i de existentiella frågorna och den eviga ångesten vilket ett supporterskap för TIK infriar.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
kulltorp: Hockeyallsvenskan är så jävla traumatiserande asså.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Nisse på Mon or: Jag tror Isak Mantler är ett bättre kap på lång sikt.
Låst ämne

« · 2412211 · »