1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599422 inlägg · 6212 ämnen

Luleå - Timrå IK 2007-10-23

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
dr-nix: Verkar blivit bekväma efter den enkla första perioden, tappar ju alla närkamper och ser ut som alla står med handväskorna i högsta hugg.

Bragd-Birger: Deppgurka på dig själv! :)

Det är bara påfrestande att se ett lag helt falla sönder i en period. jag vet inte riktigt vad de tänkte på..

Men att de skulle böta eller så tycker jag känns aningen förhastat. som du säger.. vi får se i tredje...

och om jag inte missminner mig från ifjol så gjorde timrå alltid en lite bled 2:a för att komma igen i tredje.

Bragd-Birger: Luleå vinner.

Timrå KAN inte vinna stort.
Man måste alltid vara nervös ända tills slutsignalen.

Men jävligt svag att tappa detta.

Jag tycker det är vissa enskilda spelare som faller igenom. Jag har sagt namnen några gånger nu men granska 3 av 4 Luleåmål och se.

Finnarna håller måttet, tycker synd om dem som inte får avgöra matchen med deras fina offensiva spel

Bragd-Birger: Luleå visade jävla stolthet, hoppas Timrå kan visa samma sak eller är det ett gäng som tycker dom är överlägsna och bättre och inte behöver kämpa, kriga och smälla på.

hej allihop förlåt att jag svikit er nu :/ jag fick först internet krångel, sen har jag inte kunna kopiera länken, jag vet inte vrf men det bara går inte FÖRLÅT ALLA. väldigt ledsen :/ (skäms)

RocknRolf2: Timrå gör en klassiker. Man kommer ut till andra i "säker" ledning med 3 mål mot 0 och gör misstaget att glömma allt vad ödmjukhet heter. Ja, 3-0 i första var fullt rättvist, men nej, Luleå tänkte sig inte att helt lägga ner viljan att försöka komma tillbaka i matchen. Lika usla som Luleå var i period 1 var vi i period 2, om inte sämre. Som matchen har utvecklat sig får vi nog vara mer än nöjda om vi får med oss någon poäng ikväll.

RocknRolf2: Hehe. Oväntat svar. När t o m du ser pessimistiskt på möjligheterna måste det vara jävligt illa ställt.

RocknRolf2: Knappast Challes fel att det blev så här.

Att tappa en 3-0 och en 4-1 ledning på det här sättet är helt bedrövligt och bland det sämre man sett på mycket länge. Verkligen smart att bara sluta spela och tro att man är världsmästare efter en period.

Skäm inte ut oss i tredje nu för fan!!!!! Herregud!

Skarin:

Come on!

adde_1337: Ehhh...det är lugnt...

Bragd-Birger: Det är tur att iaf du kan hitta något positivt. Ska väl vara att det är oavgjort och att vi har chans på en pinne.

Vakna nu juniorer!

Skarin: Var det verkligen nödvändigt att ta in Styf/Sanny i deras sista pp?
Challe borde ha kunnat tagga upp laget bättre inför andra.

Först Tenkrat och nu det här, man blir trött.

RocknRolf2: Precis som hela Timrå så är finnarna bedrövliga i andra perren. Öhhh.

adde_1337: redan fixat vi ser matchen

mikenomad: nu sitter Tenkrat å ser nå jääävla sopgäng han ska spela i

RocknRolf2: "Challe borde ha kunnat tagga upp laget bättre inför andra".

Ha ha ha.

!!

Skarin:
Det kunde vara värre, kolla på Brynäs.

=)

Skarin: det kommer gå åt skogen ikväll... TIK verkar ha problem att mobilisera krafter för 3 perioder tydligen, har man ju sett förr att det max är en period dom kan få upp lite fart sen (som bäst) kan dom gneta sig till vinst... får hoppas dom gnetar sig till vinst ikväll nu annars blir detta pinsamt.

minns en match borta mot Luleå för några år sen då TIK också ledde med 3-0 tidigt i andra men innan det var slut hade Luleå vänt till 6-3 vinnst..... känns nåt bekant med denna match

Skarin: så har dom gjort mången gång förr och lär göra det ånyå.

Annars: som vanligt är det lätt att glömma det timråspelarna glömde efter första perioden - man är inte ensamma på banan. Luleå gick ut och gjorde det många lag - inte minst Timrå - gjort förut som replik på en skitperiod: blev förbannade och borrade ner huvudet. Något timråspelarna - likväl som vi fjollor här inne - inte alls var beredda på.

Jag vågar mig inte på att sia om utgången. Lika lite som en match består av 20 minuter består den av 40. Nu vet båda lagen hur landet ligger. Kommer något lag våga blåsa på? Vilka står pall?
Jag tror då faen inte timråspelarna slänger in någon handduk.

Skarin: Sweet hörru. Men såg laget verkligen taggat ut? Nej. Men visst det lär inte vara Challes fel. Men spela inte spelare som är totalt iskalla i kritiska lägen

Skarin:

Se till att vinna ikväll,vi behöver all hjälp vi kan få i bottenstriden.
Sen vill vi se ett lika iskallt Timrå som senast i Gävle på Torsdag.

OK?

;)

Skarin: Jämför Styf och Sanny med exempelvis Pärssinen och Pyörälä i andra. Ingen nivåskillnad alls?

Ha ha ha

luleå`s andra mål skulle ha varit bort dömt

BlackBay: säger som Jimmy "snart knockar Sjögren Bulan.. "

Gladh: Varför? Styf kör in i Backlund.

Bissett19: Dessvärre är det risk för det motsatta, dvs TIK-förlust ikväll och ett dubbelt revanschsuget TIK på torsdag...

Vi spelar "Trohockey" det var ett bra uttryck.

Jag kom just 'in i matchen' och har ögnat igenom alla inlägg. Tycks vara en svängig match. Men det börjar oxå vara lite FBK-varning på GB. D v s vi fans tycker att vi är sååå j#¤"# bra att vi bara ska städa av lagen i dom nedre regionerna av tabellen. Bara inte vi behöver utfärda FBK-varning för spelarna...

Ska man tycka lite synd om Biffarna? ...ja om fansen då. Är det Sundlöv som styr allt i den föreningen eller har Wille å dom andra uvarna kvar inflytande.

Nu hoppas jag att boysen lyssnat på Challe det han sa nu!!

Nu hoppas jag att boysen lyssnat på Challe det han sa nu!!

Och där bevittnade vi en solklar luleutvisning igen. Vad är det frågan om?

sargad: Desvärre verkar spelarna ha den inställningen....

Asch, vi har en pinne nu och allt att vinna. Kom igen Timrå!

Ähh, Ryck upp Er.

Tredje perioden kommer ju att bli TOKROLIG.

Regin kommer att ta med Luleås förstaline på allmän rundåkning ut genom ismaskinsgluggen. Isen kommer att stå tom och allmän förvirring kommer att råda. Hemmaklacken kommer att vakna till liv och skrika VI VILL SE PUCKEN, VI VILL SE PUCKEN. Vimmerborg finner sig tvungen att släppa ny puck i mittson vilket får målvakterna att störta mot varandra för att hinna först. BÄNKA EDER I SOFFAN ALLEHANDA HOCKEYFREAKS DÅ STOR UNDERHÅLLNING KOMMER.

* ...undrar vad det var i mjölken som jag drack... *

kom igen nu timrå in med trissan

pratarn: Haha! :)

Gladh: Vi har ju iallafall lyft upp spelet nu.

actionleif: Framstjärt också!

actionleif: Ja justdä.

Fy fan, det här går inte bra..

Klar förlust nu??

Satan vad jag blir besviken.

surprise surprise. Jag blir så jävla trött

Det är helt jävla fantastiskt.

Dalan: fy fan fattar inte va dom håller på med

Dåligt ingripande av Backe där...

ÄlskarTIK: vad i helvete har Backlund ätit i dag ???

« · 929662 · »