Har dock svårt att se Freddan röra 1a kedjan som den ser ut nu.
Dessa 6 ska iaf spela i 2 första så vi har 2 relativt vassa kedjor. Sedan är det önskvärt med en ny 2a center istället för Blomman som blir center i 3e.
In med en ny defensiv back och en ny center samt skeppa Alvarez som inte kämpar tillräckligt. Liljegren är inte redo för SHL och inte heller Lundin. Hårda ord men fakta.
1, Timrå är ett lag på uppgång. 2, Timrå gör många bra saker. 3, Timrå kampar bättre på träningarna.
Bagdad Bob rakt igenom. Stå och snacka vad han ska ha på julbordet med ett leende medan fansen sliter sitt hår och swishar vidare. Det är så sjukt oseriöst just nu.
Vad ska vi göra i SHL med den här kringresande cirkusen?
Zäta75: Jag är helt med dig. De sex du nämner borde bilda de två första kedjorna. Sen har vi tillräckligt många gnuggare att välja på för de två andra.
Puckat: Har vi vunnit en match denna säsong där motståndarna inte varit usla? Kan bara minnas mer eller mindre usla matcher av motståndarna när vi vunnit. Malmö var USLA, Djurgården likaså. Oskarshamn och Luleå var INTE bra. Osv.
Det känns faktiskt som att våra vinster har kommit när motståndarna underskattat och ställt ut skridskorna än att vi faktiskt varit bra. Kanske tar i lite väl hårt nu, men så känns det iaf.
Oerhört besviken. Vi experimenterar friskt med kedjorna anledning oklart i en väldigt viktigt match. Nu ligger vi 7 poäng efter närmaste lag uppåt i tabellen (Brynäs). Nä inte bra.
Nisse1: jag ruttnar på att Freddan står och snackar skit.
Men hur som haver…
Kolla dom luriga skott Timrå tar där man lägger skott som ger returer på marmenlind…
Malmö försvaret bara smäller på! Som om dom står på golf rangen och vevar.
Pucken hinner knappt snudda isen innan Malmöförsvaret växlar upp och angriper den.
Omvänt i Timrå slottet: backarna och Centern åker ut till båset och slickar igen inbjudningar till varandra för att skicka ut inför en konferens med målsättningen att besluta om vem som borde gå på om någon överhuvudtaget ska måsta gå på.
Bohm är återigen kass Erixon är återigen kass LaLeggia och zajac är fortfarande heeeeeeelt odugliga i försvarsspelet av denna sport…
Fan va dom suger spelarna ikväll alltså!
Det är för många som inte har självdisciplin och heder att ta jobbet.
Om det inte är det som felar så är det en ledarfråga! Hur i helvete kan det komma sig att det man inte får ihop i augusti fortfarande är ett fakking akut problem strax innan julafton!
Njut av bussen hem alla jävla mellanmjölkspelare som kan se matchen i repris och skämmas för hur kass ni är.
I det sista lilla pp som Malmö fick gör Valli precis samma skit som alvarez gör.
Malmöspelare stoppar puck på långsida i höjd med tekningscirkeln… Valli åker mot och vänder upp mot blå och ger malmöspelaren heeeeeelt fritt utrymme att vända upp och etablera trycket…
Snacka om feg! Vilken mjukis som inte törs tackla Malmöspelaren. Sådan enorm kycklingmentalitet!
Men men…
Kolla lite video och så har Molinder några individuella samtal och så gör vi om allt igen!
Lär man sig inte i coachskolan att spela de bästa spelarna med varandra och matchar dessa hårt istället för att hoppas på något slags mirakel där iskalla spelare skall vakna till liv genom att spela med bättre?
Puckat: För att hälla ännu mer bensin på elden. Men om vi lyckas hålla oss kvar i år, så är det inte på grund av coachningen, jag är snarare rädd för att det just är tränarteamet som kommer orsaka att vi åker ur, igen. Allt är på riktigt häpnadsväckande. Jag frågar mig själv, hur tänker Nubben, när han ser sin absoluta spetsspelare bli placerad med Liljegren genom hela matchen, utan resultat?
{297}: Det är så oproffesionellt allting i föreningen Timrå IK. Ett gäng halvtrötta anställda med Nubben vid rodret. Det finns inget ankare. Och nu är då jag helt säker på att Freddan och Ante bör avgå, för det här kommer ALDRIG fungera. Och jag tror många av spelare känner att Freddan och Ante inte har spetskompetensen för det här. Psykologi ska man inte underskatta i ett lag. Det måste in en ledare i båset för fan.!!!
Tyrattie: Nog har Nubben ett finger med i spelet när det kommer till hur hans värvningar ska användas. Det är ju allmänt känt att han har en hel del att säga till om när det kommer till sånt här.
Vill Timrå IK egentligen hänga kvar? Inget försvarsspel som fungerar trots flera års "sättande"..ett jävla hattande med kedjorna...en ny spelare sen seriestart trots uselt resultat.. Är styrelsen nöjda?...är Torines nöjd? Fredant är nöjda...är Nubben nöjd?
Ingen i ledningen verkar heller begripa att detta usla spel, med denna usla inställning som vissa spelare har i match efter match, kommer sluta med i princip "tomma" läktare. Starkt jobbat. Men det är nu, säger genierna på fb i "Timrå i vått och torrt" som vi ska stötta Timrå IK. Dom som är kritiska är inga riktiga supportrar. Stötta på, ni naiva...
Såg inte matchen, men läst ikapp händelserna här på HS. Kollektivt beröm till alla er som skrivit i kväll. Mestadels mycket konstruktiva reflektioner. Ofta efter förluster blir jag lite trött av att läsa alla ogenomtänkta kaskadvomeringar(vilket de lätt blir när man är i affekt) men som sagt i kväll delar jag ut 5 getingar till HS-församlingen.
Kan det här ledarna med ungefär detta lag undvika negativt kval i vår så är vi nog många som får äta upp våra hattar/kepsar. Vore fördjäkla fint att jobba i sig den rutiga Wigen i mitten på mars... med en Johnnys starka Habanero och lämplig dryck skulle det kunna gå.
Villervalla: Det som är mest oroande är ju hur tränarstaben match efter match inte förmår laget att vara påslagen direkt vid nedsläpp. Oavsett dignitet på matchen. Igår hade man, mer eller mindre, kastat bort matchen inom fem minuter bara på grund av att man var nån annanstans mentalt.
Det känns ju sådär när vi inom några månader ska spela sju totalt livsavgörande - nåja, en smula överdrivet kanske - matcher mot Djurgården.
Näe, även jag börjar luta mot att äktenskapet mellan Timrå IK och Freddan borde avslutas. För allas bästa, faktiskt. Man kanske ska inse att det var en sommarflirt i allsvenskan som skulle ha stannat vid det.
Inte för att ett tränarbyte kommer att aktualiseras. Det är ju trots allt Timrå IK vi håller på.
Kerstin_k: Jag håller med dig, med facit i hand skulle han gått redan i våras.! Det är Nubbens ansvar nu.! Men han är för trött för att vilja göra nåt. Han har ju sin kiosk och trav att tänka på tillsammans med Djurgårdaren Challe. Sen är ju HA rätt så trevlig liga.!
Tänker inte kommentera insatsen eller personers vara eller icke vara utan konstaterar krasst att mitt hockeyintresse är nere bra precis på noll. Oavsett seger eller förlust, gårdagen berörde mig knappt.
Vi får se hur det ser ut framöver omgång 45 el nåt men troligast har vår miserabla start redan förstört vår grundsäsong. Det var där och då det skulle agerats, en 4-5 matcher in i förluststreaken.
Det är inte en förlust borta mot Malmö innan jul som sabbar den här säsongen. Som det ser ut nu är det här ytterligare en grundsäsong i SHL där vi mer eller mindre träningsmatchar inför allvaret i april nån gång
{9661}: Känns som vi saknar ledarskap både på isen och i båset. Detta lag och dess coacher blev aldrig synad ordentligt när Jonte Dahlen fanns där och rädda upp allt. Endera genom att peppa upp de andra/alternativt skälla ut dem eller genom att smälla in några matchavgörande mål
Artikel i ST idag om hur sjukt bra Lander trivs med både hockeyn och livet f.n. Skulle tro att chanserna att han inte utnyttjar sitt +1 på kontraktet är hyfsat minimala...
Det tråkiga med gårdagens match och årets upplaga av TIK är att potentialen är skyhög i den offensiva delen men helt under isen gällande försvarsdelen. Dom matcher vi kuggat i försvaret så vinner vi ju. Vi har för bra statistik i både PP och BP för att vara ett bottenlag egentligen. Problemet är ju att Ante K misslyckats totalt med att sätta ett försvarspel tillsammans med Freddan. Som jag skrev inför säsongen. Ge Ante K ett 5 årskontrakt var ett tjänstefel av nubben.
{9661}: Dahlen gav Freddan Nubben två frislängar till SHL båda kastas bort. När verkligen kom ikapp hur klapp kass föreningen är på alla områden från tränarna sportchef ledning mm. Ta bara Strömberg här har man haft 4 månader på sig att agera värva på en usel tunn back sida förutom 2-3 st. Nu kör man med 6st som blir helt slut körd och sämre match för match rent jävla dårskap.Vad händer om Svennson blir skadad Nubben??? Ska du spela då eller kompisarna Freddan Ante SKANDAL på menlöshet i klubben
Modano: Håller med och man kan lugnt påstå att klubben inte alls var mer förberedd den här gången heller. Alldeles för mycket kompisskap och klia varandra på ryggen mentalitet. Oprofessionellt helt enkelt.
Årets bästa julklapp kan komma från nubben iår och det är att Freddan får sparken så sjukt jävla besviken på klubben, följt de i närmre 25år de här är det sämsta jag varit med om, man har ställt upp med att göra otaliga tifon stöttat laget i vått och torrt, åkt land och rike runt men vad gör man tillbaka inte ett jävla skit mer än att HA också är en bra serie åker vi ur pga att ingenting händer utan vi har samma ledare osv kommer jag bränna mina Timrå saker Z - klubba Kapanens klubba Regins tröja Pikkarainens tröja Handskar Hjälm Det finns inget värde i det längre så otroligt sjukt besviken
Återkommer till att anställningen av Molinder är något av det märkligaste jag varit med om. In kommer en snubbe utan några som helst tränarerfarenheter i en roll som är så sjukt luddig att det saknar motstycke. Man lärde sig uppenbarligen absolut noll och ingenting förra gången man var i SHL. En tredjelänk med rutin från tränaryrket, om det sedan rör sig om en mer analytisk person eller en person som är mer individuellt inriktad kvittar, men en person som har varit med som tränare på rimlig nivå och kan tillföra, komma med vettiga infallsvinklar och åsikter. Inget ont om Molle som person, men man går fan inte från ett jobb som försäkringsförsäljare till SHL-tränare som första tränarjobb.
Nubben hade inte sett SHL sedan man åkt ur tydligen då han trodde att sega, tunga, snubbar var vägen att vandra och blev förvånad över att motståndarna kunde åka skridskor.
Man blir less. Vi har långt mycket bättre spets den här gången än senast, men det är fasen en avgrundsdjup skillnad mellan spetsen och bredden just nu.
luffaren: Jag vet inget om hur Molinder utför sitt jobb och stör mig inte så mycket på just den anställningen. Men att behålla en chef/ledare bara för att den personen är omtyckt av de anställda om inte verksamhetens mål samtidigt uppfylls är inte en bra idé.
Icingpucken: Hade varit tusen gånger rimligare att anställa honom där slutmålet är hans nuvarande roll, men att han får börja med U16, J18 & J20 för att "bli varm" och lära sig på jobbet, kanske på deltid till en början till och med.
Tror att en otydlig ledare kan skapa mer oreda än nytta i den situationen vi befinner oss i.
Att anställa en analytiker/analytisk tränare hade varit den rimligaste åtgärden, eller åtminstone en riktig videotränare, håller inte att ha Zajkowski som målvakts/videotränare på den här nivån (videotränare fick han ansvaret för att Hirsch skötte det tidigare).
Min gissning är att det inte jobbas jättemycket med att analysera statistik, bryta ut "typstiuationer" för vanliga misstag de gör eller att justera spelet med hjälp av avancerad statistik. Något typ alla flesta SHL-lag gör idag.
Saknas en ledare som kan utmana gamla strukturer i hela organisationen, framförallt den sportsliga. Känns som att vi kör ner i samma dike varje gång.