1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581409 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20

« · 1770206 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Fan, fortfarande mållös. Vilken nervikning. Björklöven borta 2.0. Vi la oss ner och lät Modo käka upp oss alldeles. Ett Modo som, rimligen, borde ha nada självförtroende och vi massor. I dag vid nedsläpp såg det ut som det var precis tvärtom.

Timrå har en underbar högstanivå, men lägsta nivån är fan inte att leka med.
Och: även om jag inte vill dyngspritza Ohre, så...är vi ytterst beskedliga när vi inte har Mattsson mellan stolparna.

Sen: Dahlén. Vad händer? Ser ut som att han är tyngd av förväntningarna. Skulle vilja se honom släppa lös ordentligt.

Jaja. Det är en dag i morrn å.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
jå1: Håller fast vid att Modo inte spelade bra, det betyder i sin tur att vi spelade sämre. I början på 1:a perioden står vi rejält på hälarna och Modoliderna kan t.om åka in helt själva mot 3 Timråförsvarare och skapa oreda. Molinder bjuder på blindpass bakom rygg vid 5-3 målet, Didde strömberg slår en makalös indianare i egen zon vid 2-0 målet tror jag det var. Lägg därtill Ohre som släpper en hel del idiotiska returer och släpper in tveksamma mål, så man kan lugnt säga att vi ger bort matchen idag. Sättet vi blir helt paralyserade på när det vankas bortamatch oroar helt klart. Vi försöker vara så överkonstruktiva ibland, det är faktiskt helt ok att på bortaplan dumpa in puck i zon och arbeta därefter, man måste inte kladda i mittzon och köra enmanshow och tro man skall kunna åka igenom helt själv. Nej antingen kommer Mattsson tillbaks nästa match, eller så är det dags att testa Bratten för Ohre håller inte, det kan t.om Stevie wonder se....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
SMÅLAND:
Ok, Ohre var inte bra.
Men han var varken bättre eller sämre än nån annan i Timrå ikväll heller.
Alla underkända!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nisse på Mon: Tycker alla var aktiva i Timrås bås hela matchen. Satt bakom så jag hade koll.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
modomille: Alltså. ..jag tror jag blandade ihop målvakterna nu...:-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kerstin_k: Vi var väl rätt många som hade det här på känn.
Åtminstone undertecknad och T Ledin.
"Oh-oh, det ligger i luften...."

Näe, nu får de gröna schackets krigare ta en derbyrevansch mot Gävliga laget imorgon.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kerstin_k: Om jag får fördela 3 poäng över mötet mot Modo och det kommande mot Karlskoga så fördelar jag dom hellre i nästa match än denna. Idag var en olycka på jobbet men i nästa match måste vi visa upp moral och vilja, vi måste kunna vinna på bortaplan. Det är oroande att se spelare som i ena matchen spelar bländande hockey och i nästa så har man huvudet under armen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Man skulle bytt Keeper efter Modos 2-0 mål, för att visa att nu är det dags att steppa upp samt så hade inte Orhe behövt släppa fyra till!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Herregud, hur dum får man vara? Åka på bortamatch så här. Har ju varit på tillräckligt många för att inse att jag lider av total avsaknad av förmågan att se en bortavinst. Hade det funnits en medicinsk diagnos för det här tillståndet skulle jag för längesedan varit innehavare av just den diagnosen.

Matchen då? Allt och alla var ju helt fel. Kanske inte Modo då. Men att dom gjorde rätt hjälpte oss föga. Ohre släpper hiskeligt många returer och i kombination med ett lojt försvar som sprider puckar omkring sig blir det kaos.

Första klassens skitmatch. Mattsson; kom tillbaka.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nisse på Mon: föreställ dig ett gäng giraffer utan ryggrader. Ungefär det kroppsspråket som man också visade upp på isen. Jag undrar om man förväntade sig att Modo bara skulle lägga sig ner och dö? Man visade inget större intresse av att vilja vinna den här matchen iaf.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle:

Väldigt oroväckande trend att vi inte kan studsa tillbaka efter toppinsatsen senast. Speciellt i ett länsderby mot ärkerivalerna. Skärpning krävs, omedelbart.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: nån som vet hur båset såg ut? Fågelholkar eller?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
GurraG: jag är rädd för att våra problem är större än att vi inte kan vinna derbyn. Det är väl en sak att skänka bort poäng till Modo/löven som harvar lite längre ner, det är en helt annan sak när vi möter lagen (på bortais) som aspirerar på att ligga i toppen av serien. Kan vi inte börja spela hockey på bortaplan så spelar det ingen roll hur bländande spelet är hemma, då kommer vi börja dala i tabellen. Bitvis är det skrämmande bjudningar ikväll. Dragningar på offensiv blå som siste man, indianare till motspelare i slottet (molinder, kamma dig eller byt för helvete karriär).

Nu har vi chansen att studsa tillbaka mot Karlskoga men ser det likadant ut där och då, då har vi en tydlig trend att kräkas över i vinter.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Om Timråspelarna varit stolta över tidigare prestationer ska dom fan skämmas för kvällens prestation. Otroligt jävla tafatt försvarsspel och en målvakt som skulle få sitta på bänken i Ånge. Nu måste Johan tillbaka annars hoppas jag att vi tar upp en junis. BEDRÖVLIGT TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nisse på Mon: japp, grattis Modo.
Man kan väl säga att om man vill vinna matcher så......... bör man spela på ett annat sätt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
O herre gud...va gör laget....och ohre
skäms varning
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
GRATTIS MODO..
Ni vann målvaktmatchen ikväll med bravur..
0-4 i tredje???
Hur är det möjligt??
När vi startade perioden med en man mer på isen och 6-2 målet... Ett taffat skott rakt ut från Ohre till han som sköt... Och vips mål och ridå ner..
6 mål på 24 skott!!!
Det håller fan inte..
Mattsson på tisdag TACK!!!
Godnatt...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Modano: karljäveln släpper in var 4:e skott. Kan någon bara faxa över dom siffrorna till kansliet. För att artikulera: var F-J-Ä-R-D-E JÄVLA SKOTT. Det är ett hån mot junioren som sitter på bänken och måste bevittna olyckan.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Skrämmande insats från alla håll.
Vi kan helt enkelt inte vinna derbyn!
Ohre är absolut ingen målvakt som håller i hockeyallsvenskan, det är inte bara idag utan det han visat i tidigare matcher är alldeles för dåligt. Ingen spelare lirare litar på han för 5 öre.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Är Timrå IK ett lag som har oförmågan att tagga till ?

Ja, så kan det vara.

Att vi sedan har en gummiboll till målvakt gör väl inte saken bättre.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
kulltorp: Är det inte Hanses som står i mål?;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
WifstaÖstrand: är det nån i TIK som skäms? Man klarade inte upphaussningen före match.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Hoppas att lauritzen är ok, han spelar inte nu va?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nisse på Mon: Inte en jävla målvakt i den här serien kan vara sämre än skott rädda ohren inte ens jag fy fan
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
MODO Hockey - Timrå IK 6-2
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
SMÅLAND: För en sann Timråit kom detta bara som ett högst ordinärt brev på posten...Jaa fy fan..Nu lägger jag ner för ikväll. Ner i kolkällaren bara.....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
SMÅLAND: Tyvärr så bjuder vi bort matchen idag. Vi har Modo på spettet inför tredje men bjudet bort matchen. Slarvigt passningsspel, ingen fart, och Bjurö släpper ju returer rakt ut hela tiden.
Tråkigt tråkigt....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Stridsberg90: våra backar är ju trafikkoner ikväll också. Man ska inte ta ifrån Modo att dom gör en stabil insats men herregud, vi är ett så mycket bättre hockeylag och det gör det hela ännu värre. Man blir spyfärdig över den inställning vi visar upp på bortaplan.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Här har vi 2-2...
Får straff och missar..
Har PP inför tredje..
Vad händer.. Tre raka baklängesmål..
Nä...Festen ifrån tisdag.. Försvann..
Ikväll är jag så besviken..
Och vad gör Ohre???
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kapten Nosring: Kan Brattström vara sämre?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kapten Nosring: ja jag vet inte riktigt vad han letar efter vid 1-0, kan knappast vara pucken. Ser fruktansvärt nonchalant ut.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Stridsberg90: skott med fri sikt utanför slottet som inte styrs ska räddas i en proffsliga, vad gör han tex vid 1-0? Kan inte säga att han är bra när han släpper in saker en målvakt sla rädda bara för vår offensiv räddat honom ett par gånger
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Stridsberg90: när Mattson är tillbaka bör Ohre inte ens vara ombytt till match.

Undra om grabbarna tror att man kan leda serien genom att bara spela bra på hemmaplan? Det är en fantastisk skillnad i skärpa och inställning mellan hemma och borta
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Sputnik: Dom är bättre än oss.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Jag har blivit lite bortskämd... men ikväll är jag inte stolt över prestationen... stolt över Timrå IK men inte matchen och hur den genomförs... snacka om lillebror komplex! Kliv på för helvete! Haka o hålla fast är för kärringar!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Fanskapet hör hemma i KOVLAND om ens det försvaret blir så klart påverkat av en SOPA där bak som kastar in puckar förutom duktiga Smokey
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: Herregud vi ger ju bort målen idag, Modo är ju inte ens bra....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nä fy fan vilken genomrutten insats av timrå. Kliver in i 3e perioden och har 2-2 och allt bara rasar. Förstår inte hur det kan vara sån fruktansvärd skillnad att spela borta mot för hemma. Och Ohre, han är så dålig så klockorna stannar. Nu kommer säkert någon säga alla det är svåra puckar för honom och ta men anledningen till att det ser svår taget ut är för att han är så fel placerad i mål hela tiden, han ser så jävla liten och ihålig ut. Nä Ohre är ingen bra hockey målvakt. Den saken är spikad. Tycker han fått sina chanser.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Jockz: spelar vi så här mot Karlskoga och dessutom har Ohre i målet så lär det bli tvåsiffrigt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
MODO Hockey - Timrå IK 5-2
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Modano: men vi tar väl ut Ohre på slutet?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
nectis: vi gav bort poängen mot löven, vi gav nästan bort poängen mot hästen och nu ger vi bort poängen mot Modo. Man kan tro att det redan är julafton...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: precis. Han har släppt in mål från ickelägen varje match
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
The great one: Ja fy satan börjar med att bjuda på två direkt Nu måste Mattsson tillbaka annars måste man låna in någon eller ge J20 målis en chans
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Men ge Victor chansen nu då!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Vore ju kul att se Ohre stoppa en puckjävel också. Byt målvakt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
kulltorp: ....bara 3? Känns som snudd på alla.....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Smokey: 5 mål på 19 skott? Varför ställer man inte junioren i mål, varför ställer man Ohre i målet när han inte gjort en enda bra match hittills?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
kulltorp: Nä idag ville det sig inte, nya tag på Tisdag mot Karlskoga.
Kommentera

« · 1770206 · »