1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26

« · 2156854 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Jag gillar dig. Du är en logisk o sympatisk Modoit. Även du måste inse att de behövs en rejäl omstrukturering inom Modo. Det behövs en ny agenda, en styrelse o sportchef som sätter det "nya Modo" genom föreningen. Ni har kört fast... Ni måste hitta er själva efter glansåren som gått rejält åt skogen. Vad vill ni? Vad har ni för mål? Hur ska ni nå de målen? Osv osv
Börja redan nu medan ni är kvar.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: Nog har han det alltid. 67 poäng totalt nu. Saknas 12-13 poäng på 7 matcher. 1 poängsmatcher som idag räcker inte. Skulle behövas nån match med 4-5 poäng
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Det här var väl ändå ett helt kliniskt genomfört borta derby.

Modo kämpar hårt och helhjärtat och då kliver Johansson fram med tre - fyra riktigt bra räddningar och Timrå kör på disciplinerat och maler på som en maskin.

Sedan kommer en chans och så sitter pucken!

Tillbaka till planen och jobba helhjärtat i försvaret och så kommer chansen pang!

Det måste vara sjukt knäckande att möta Timrå sådana här matcher.

Inget kommer gratis, man gör det mesta rätt! Håller spelet disciplinerat för att slippa BP och tar skott!

Men ändå kommer man i 0-2 underläge...

Och Timrå bara fortsätter!
Lodin täcker skott vid 0-4...

Det är disciplin det!

Den som berömde domarparet: ja jag håller med! Dom gjorde klart mindre fel än vad jag gått bananas över på slutet.

Wessner... ja jo... men vad väntar man sig?

Det vore kul om någon som kan skapar en gif för twitter och lägger på ljudeffekter från att USA testspränger en abomb i ögonblicket som Lodin knuffar modoiten.

Cirkulera den sedan med #WessnerHittarBrotten

Men nä det här känns jättebra!

Jag tar även med mig Wallis speed från denna match! Han flög fan i mig! Syntes upp till Happis att
han var sugen efter lotterislakten!

Ser fram emot att han kliver in i poänggörar mode igen!

Då blir det sådär otäckt brett och fint igen att man myser över nubbens bygge!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Enough: när de filmade de glada Timråiterna efter matchen i arenan så har de heart of hockey-banderoll på typ hela kortsidan ovanför restaurangen. Kanske ska montera ner den till nästa säsong.....
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: 67 poäng har han, måste alltså ha 13 poäng till.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: Det kmr de aldrig fatta eller ta in..
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle:

Du ska inte dra alla över en kam. Jag sa redan i höstas ett par omgångar in att jag tycker JJ är bättre än poulin. Var lite tveksam inför säsongen och i början de första matcherna när han gav mycket returer, men sedan växte han och han är så mycket stabilare än poulin, speciellt tar han andralägen och blir sällan överspelad. Poulin går ju all in mot skytt, vid pass i sidled eller puckar som studsar ut konstigt är han ofta ur position och måste panikrädda, han håller inte heller ihop som jj i förflyttningarna. Ser jj som en mycket bättre skolad målvakt medan poulin gör idiot räddningar för att han hamnar ur position och måste göra desperationsräddningar. Dock har han en hög högstanivå när det stämmer för honom och kan helt stänga igen med galna räddningar.

Typisk match toppen mot botten, jämnt i 40 min. Vi måste få ett mål att gå på för att orka, och det är inte så att vi saknar lägen (inte ni heller). När sedan 2-0 kommer i slutet efter en lobbpass när vi går fram för hårt så tappar vi all tro på det, vi vet att vi inte kan vända detta och ni får kontrollera matchen i tredje och gör 2 mål till. Typisk toppen mot botten match.

Är inte alls missnöjd med hur vi inleder matchen och spelar första 40, lyckas hålla er på utsidan, rätt stabilt i egenzon och får till fina vändningar, men för att få med poäng måste vi få ledning att gå på för vi är så trasiga mentalt.

Hade vi haft dessa spelare och tränare från start hade vi inte varit i botten utan troligen i mitten minst.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Zäta75: vad har Dahlén efter kvällens match? Chans på rekordet än?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Jag är så jävla dålig ikväll sa hann i periodpausen mellan andra och tredje!
Dä kallas ödmjukhet dä utav våran ” Kapten ”
och poängledare 🥰🙏
Ikväll rinn dä lätt rabbuslingar 🥳😂
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Klasskillnad! Timrå var en Divison bättre! Bryt ihop och kom igen nästa år modo!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Kapten Sylwander sa i andra period pausen att dom skulle komma ut desperata i tredje
Är det där desperat så förstår jag att MoDo har problem
Heart of Hockey gäller knappast detta gäng men vårt
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
söder över: 13 poäng kvar till Björklövens rekord på 121 poäng med 7 matcher kvar. Strax under 2 poäng per match i snitt. Tror att vi tar det.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Mike Keenan: Ändå vill man ha kvar Glader o övriga i kanonstyrelsen som värvat både den ena o den andra.
Modo ska storstäda. Börja från noll o börja bygga en ny agenda. Fansen får kraschlanda o fatta allvaret... dom är inte det dom en gång var. Dom är är inte ens Topp 20 i Sverige... snarare närmare Boden o Kiruna o Kovland.
Face it o börja bygga om o bygga rätt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
digitalbath: kul att du ser det! Tack!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
bar mofftak: har haft en minst sagt sval känsla för Glader sedan dag ett, han har inte gjort ett rätt. Han får in Karlqvist i laget men som det gick till så hade nog vilken sportchef som helst i Modo landat den värvningen. Men han säger en sak i intervjun idag som är bra och det är att dom går ut och säger till laget att glömma slutspel och att det handlar om överlevnad. Det tycker jag ändå är bra med tanke på vilken sinnessjukt turbulent säsong Modo haft. Det där laget ska ju inte till slutspel, det ska byggas om.

Många i modoboken sågar deras senaste, och tredje, coach för säsongen. Tycker det är uppenbart att den föreningens problem ligger långt över tränarens befogenhetsnivå.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
vi spelar som ETT LAG
thats it 👍
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Andersson: VI E VAKRAST VI E BÄST VI E DOM SOM VINNER MEST O VI E RÖDA O VITA HOCKEY DYNAMITA!!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Bara njuter städa av 6 fingrar och gå på 50 %
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: Inte mycket blev rätt i övik denna säsong... zykov är bara toppen på isberget , ville Nieminen , Ahl spelare som SKULLE stanna hela säsongen... panikvärvningar in i sista minut
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Andersson: Jag är ödmjuk. Det skiljer 57 poäng o 130 mål mellan Timrå o Modo.
Helt galet 😂😂
Ändå är vi lååångt från SHL.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Har Harald fått lite varmt innanför västen i pauserna ikväll tro?! har väl aldrig hört så mycket positivt om Timrå i eftersnacket...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
När vi ändå vunnit serien kanske Lodin kan få spela med Dahlen i förstafemman på söndag . Skaplig formtopp just nu ....
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: Det var en idiotisk värvning från första sekund. Sista sprattlet från en redan körd sportchef...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rallarn: Risken är att dom kan åka ut. Så illa är det.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Kung att modo värvat ryssen lagom till att de precis inte har något att spela för. Väl spenderade pengar.......
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
lincoln: Nä modo hade inte mycket att hämta idag, man har lagt stora pengar men misslyckandet är ett faktum. Nya tag nästa säsong gäller för dem.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
lincoln: Ni ser ruggigt starka ut. Grattis till seriesegern.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Vettig tränare nåste jag säga. Bra och ödmjuk MoDotränare. Han är spot on. Får de 1-0 kan de vinna. Ge ett finger till ett lag som TIK.....
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: tycker våra två första perioder är svaga. Offensivt hade vi kunnat göra en kasse eller två men samma sak för Modo. I tredje låser vi butiken och stänger igen defensivt. Finns inte tillstymmelse till chans för Modo att reducera, i och för sig ett stolpskott men det var en anomali. Mycket imponerad över spelet i mittzon i tredje. Inte vår bästa match men långt ifrån vår sämsta.

Tycker Modo gör två rätt bra perioder och det absolut enda raljanta jag vill framföra är att Johansson i målet, han är långt ifrån så kass som man vill göra gällande i modoboken. Det bevisar han definitivt idag.

Tycker hela laget lyfter sig i tredje men Olofsson gör klart bättre sista 20 än 40 första. Lodin är en gigant ikväll. Johansson är riktigt bra.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
SMÅLAND: Härlig seger! Många bra men ett x tra plus till Lodin,Lökke och JJ som är i toppform och håller sin sjunde nolla! (delad 1a med Juel i BIK).
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Ikväll var det män mot pojkar. När möter vi modo igen?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: J J är löjligt bra nu . Å Lööke , Lodin å .. äh hela gänget
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Men du Olle e vi bra elr e vi bara bra ja tror vi e galaktiskt bra just nu!! Glöm Zebrorna!!VI ÄR SERIESEGRARE!!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: Haft halvjanne hela dan, fyfan va gött 12-0 smakar!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Då var det fredag igen. Timråvinst och modosmisk! Skål!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Ass på #54 idag, men vart är Modos "stjärnor"?
Uppladdat:

450x300-tikareeee.jpgtikareeee.jpg

Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Nu firar vi med en kall pilsner, skål grabbar!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rallarn: ja men hur kan man hålla en sån jämn och bra nivå i 58 minuter och sen ta en sån utvisning?? Ändrar mitt omdöme från ”prickfri domarinsats” till ”minst sämsta insats” denna säsong. Ständigt denna zebra!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Lodin gillar sin nya kedja med Hartmann o Liljewall. Citat: "Liljewall är en SHL A spelare!"
Så ska det låta...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
SNÄLLA!!!
Åk ALDRIG hem 🥳🥳🥳🥰🥰🥰
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Wessner är en ruskigt dålig domare! Bara att kolla på vår sista utvisning.. haha ett skämt!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Avstädning. Tålamod, ledning, total kontroll i 3e. Modo inte ens nära.

Grymt stabilt spel över hela banan. Inte fullt tempo, men tillräckligt.

Ha ett skönt sommarlov, modo!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Enough: Ikväll sov man gott 💥👊🏻
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hörru TD, visst är väl inte JJ så pjåkig mellan stolparna trots allt? 🥳
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Wessner är framkrystad för att han själv varit hockeyspelare, annars hade han nog dömt korpen på sin höjd.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Enough: Där la du den :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Enough: Och Björklöven är 25 procent så bra som Timrå. :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Grattis MoDO!
Ni är dubbelt så bra somAIK
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
DJ Hemp: Härligt att höra den lilla Timråklacken
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
7:e NOLLAN ikväll!
Bästa målvakten vi haft på länge 🙏🙏🙏
Andra raka nollan 🥰
Låst ämne

« · 2156854 · »