1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2007-11-26

946086 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps:

Punkt 2 låter som ett ypperligt sätt att fortsätta spela ängsligt tyvärr. När det går tungt och folk har dåligt självförtroende hoppas jag man inte kommer prata om det för mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps: Precis. Det är väl då själva fan vilket drev det är om att sparka spelare hit och dit. Håller fullständigt med dig i din konsekvensbeskrivning. Att sparka någon nu, skulle bara förvärra saker och ting ännu mer. Det räcker till att Jyri Marttinen fick sparken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Jensen_12: för mig är det helt blankt. Säsongen har inte hänt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps: är det inte bättre att de bestämmer att skjuta puckarna i mål om de ändå har möte om saken?

Det är inte omöjligt att spelare och ledare faktiskt pratar om hur de ska vinna, nu närmast mot klöbben.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
El Maco: Ja, det kommer bli bättre. Ni minns väl fjolåret?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
El Maco:
Det tvivlar jag inte på, Men några av konsekvenserna kan ju vara att:

1 Ta ett "krismöte" och prata ihop sig inför framtiden
2 Lova sig själva att minimera misstagen
3 Ha som mål att vinna hälften av närkamperna
4 Skjuta oftigare på mål
5 etc

Tänker du enbart i termer att sparka folk så fort ordet konsekvens kommer på tal?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps: Hur exakt ska spelarna ta konsekenserna? Sparka sig själva?

Timrå spelar dåligt just nu. Det bliiiiiiiir bättre. Jag lovar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Röda Tallen:ja jag skulle lätt byta robin johnson mot börje salming jag .ring börje och hör om en come back
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
RocknRolf2: ...GHAAA, HAA, HAA, haa, ha, haaaa... :-D

Jag bara måste få citera Dig ifrån ett tidigare inlägg idag.

- Annars kan väl speakern lugna publiken efter ytterligare nervikningar på hemmaplan med: ”lugn mina damer och herrar, Challe håller på att spela ihop laget och det är i slutspel det gäller. Vänligen återkom och betala dyra pengar nästa match tack”.

Den är lagd i bakfickan ifall den skulle komma väl till pass ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
250kg kärlek: japp . bra talat ..snyggt..tack
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Ambroo: är ska inte vara med där...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Laken: Nu syftade jag på mitt inlägg och inte det Söderberg skriver, även om det såklart inte är nåt vidare svårt att hålla med honom.

Det var många fler än jag som inte höll med då och du har också fått svar på varför, och än är har som sagt inte tiden runnit ut.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Snoop: ja, det är inte fråga om utan när proppen lossnar..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Kevin O Shea: Stålman känns lite avlägset. Har han tur så spelar han NHL-hockey snart igen. Råder lite kaos i Toronto just för tillfället och några givna backar har fått rejält med kritik av fotfolket. Men man vet inte, börjar det värvas backar utifrån så får han det kämpigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps:
Vilken man du är..Moget
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Målskyttar har vi, men det märks ju att dom har måltorka nu.På torsdag ska vi ta revansch på LHC för dom ska inte vinna 3 raka mot oss och jag hoppas på islossning då.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Ambroo: Burskydd, dåliga uppspel, brist på spelvändningar, inte frejdiga längre (dålig fart).

Känner igen det mesta från mina egna inlägg sedan ett par månader tillbaka men då höll inte du med...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Jag drömmer om Aki Berg - det känns som en mer realistisk värvning än att Anton Stålman skulle ge upp NHL-karriären.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
mikenomad:Absolut inte.. Men en klassback skulle vara en fin julklapp. Gärna en transatlant för min del. Men tar även en "sniper" om jag fick önska något av tomten..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: TIK ska inte sparka någon spelare eller tränare ännu. Däremot vore det gött med nån förstärkning på backsidan...borde finnas utrymme utan att först behöva kicka nån.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Laken: Vilken tur att du verkar ha läst hela inlägget och på så sätt även fattat innebörden...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Jag känner igen såå mycket av det Fredrik Söderberg skriver idag...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
mikenomad: Ja..Timrå säsongen 07/08 kommer att bli spännande att följa, men som läget är nu så vet man varken ut eller in. Vem vet... dom kanske själva känner så säkra att gå till slutspel att serielunken har blivit "en dag på jobbet". Själv så känner man en viss oro, gnagande i knoppen, och det bör även dessa aktörer också börja känna. Men samtidigt så tycker jag att man inte ska börja sparka spelare och tränare hit och dit, det gynnar knappast laget just. Nu kan man bara hoppas att poängen börjar trilla in och dalandet i tabellen upphör...och det kommer det att göra!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Jag är inte överjävligt positiv till det som händer just nu. Jag följer laget antingen på Teve eller live då jag kan. Det suger verkligen när ett så pass bra lag på papperet underpresterar. Något är helt klart fel, vad det beror på är något vi spekulerar om, bl.a. här på HockeySnack.

Men det som stör mig är alla jävla dysterkvistar som tamejfan ska sparka hela laget så fort som det inte går som förväntat. Jag säger det igen: Jag gillar inte det jag ser hos laget för närvarande, inte alls. Men man måste ha större tålamod innan man gör så radikala åtgärder som att sparka tränare, målvakt eller andra som inte lever upp till förväntningarna.

Jag har svårt att se hur välbetalda hockeyspelare kommer hit och lyfter lön utan intresse för hur det går, rent sportsligt. Jag är övertygad om att drivkraften hos "hockeyproffs" inte enbart handlar om pengar. Det handlar också, minst lika mycket om, sportsliga framgångar.

Men visst. Jag är orolig för det som händer. Jag hoppas verkligen att laget hittar rätt och börjar vinna igen, eller framförallt hittar ett spel som leder dit. Annars blir föreningen tvingad att vidta åtgärder. Dock hoppas jag att föreningen vågar ha tålamod, med tränare och övrigt lag. Att föreningen vågar tro på den vision man hade med laget inför säsongen.

Timrå IK som förening jobbar antagligen febrilt just i detta nu för att komma ur den negativa trend laget är inne i. Ingen som älskar Timrå IK lär blunda, eller har undgått, det faktum att laget inte fungerar som önskat. Allraminst de som är med och operativt leder laget. Men jag förespråkar ändå i detta "rätt" prekära läge: Tålamod.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell:
Sedan är det så att TIK i nuläget är ett räddhågset, skitnödigt lag som spelar en ohyggligt krampaktig hockey. Det kan skenbart se riktigt ok ut långa stunder men så fort det hettar till, när dessa avgörande ögonblick uppstår som avgör matcherna, då blir det tokfel. F.n. gäller det framåt likväl som bakåt...vi får inte de där "enkla" målen som ett lag med självförtroende får.

Herregud, vi gör inte ens mål på öppna lägen vilket ofta hänvisas till otur. Otur är det givetvis inte, åtminstone väldigt sällan, utan det handlar om vanlig, simpel oförmåga. Oförmåga som jag är övertygad sitter i det mentala, det låser sig helt enkelt.

Som sagt gäller detta även bakåt...vi förleds tro långa stunder att TIK är "bra med i matchen", antagligen tycker spelarna även det själva. Men så helt plötsligt går något lite snett och vips! så är det 5 knattelirare på isen och misstag görs som man inte trodde var möjligt av välbetalda hockeyproffs.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
250kg kärlek: Försvarsspelet, med det hela den taktiska biten som Timrå spelar sitt försvar med.....det med samtliga på banan,
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
friskan:
"typ" men jag sket i mitt "ansvar" och den enda som bryr sig är du, Solem plus några Modolider. Till skillnad mot ett gäng hockeylirare som avlönas av sina supporters och sponsorer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: ...och du generaliserar det hela med att konstatera att stora förluster beror på försvaret. Den känslan ger en hel del övrigt att önska.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
lungan: Du har en poäng i det lungan, klart att dom måste göra mål och att det var dumt att splittra en fungerande kedja som var elitseriens bästa tom virus kunde erkänna det.

Men jag håller inte riktigt med dig ang backarna, timrå har stora back problem både i defensiven och kanske mest offensivt.

Timrås backar har tur att vi har Hahl, andersson,mika som är otroligt bra defensivt.

Hur många ggr har jag under matcher sett våra forwards vara före våra backar hem LÅNGT före.
Våran för dagen bästa back är Kalle K som i allafall inte jag trodde så mycket på.
Kalle är också den "sävligaste" backen också Lothvonen likaså.
sanny styf är inte heller några raketer direkt och inte kan dom transportera puck.
Jonsson är den största floppen!!

Kokko sitter mest utvisad!!

Så om våra forwards kunde tänka mer framåt och inte vara orolig för defensiven, skulle det bli ett lyft.....

Klart att det sitter i deras skalle också halva den gångna säsongen har man pratat om timrås back brist.

In med erixon och Moe när han är frisk, ta hit en riktigt bra back på det, så kommer det bli en bättre offensiv oxå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
ChriZt3r: Det är precis det jag vill komma till, DÄR har vi den brännande punkten: VARFÖR GER HELA LAGET UPP???
(Tänker då till exempel på matcherna mot FBK och LHC).
Så har Timrå inte agerat förr om åren.

Varför kämpar vi inte hårdast lägre???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
ChriZt3r:Man får inte ge upp... thats it!! Spelare som ger upp kan vi skänka bort ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Nej det tycker jag inte alla måste hjälpa varandra på banan alla ska vara med i försvarszonen och alla ska vara delaktiga i anfallszonen!

Visst jag känner mig lika förnedrad som supporter som du då Timrå åker på dessa riktigt skämmiga förluster. och de är ju dessa som svider absolut!

Det finns många faktorer som man kan skylla på när det gäller Timrås försluster men att det skulle hjälpa med en offensiv back rent deffensivt det fattar jag inte! Den motiveringen går inte hem! För mig får jag bilden att, brukar inte offensiva backar vara aningen sämre i deffensiven? Hur ska då en offensiv back hjälpa timrå i stora förlustmatcher ska våran "nya offensive back" gör 7 mål varje match? för att lyckas vinna över FBK med 8-7?

Laget vi har är bra speciellt om man börjar matcha Sebbe och Moe.

Just nu råder det ett dåligt självförtroende i truppen plus en inte riktigt klar bild över hur Challe styrlaget, då han utan anledning splittrar våran femma som är bäst!

Challes orutin som huvudtränare visar sig på våra ängsliga spelare just nu, men som sagt ha lite tålamod det är challes första säsong som huvudtränare, vi ska inte dömma ut honom bara för att Timrå förlorat tre matcher!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
250kg kärlek: Precis. Svårt att hålla ner siffrorna när hela laget redan gett upp.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Ingen av dessa torskar som du kallar "överkörningar" berodde på försvaret. Kollektiv kollaps sammanfattar det hela bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Jag tycker på sätt och vis du har rätt, Timrås problem just nu ligger i samtliga lagdelar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
lungan: Timrås problem ligger inte i försvaret?? Vilket målkalas det hade krävts för att vinna i Karlstad, 7-1 och försvaret glänste.. Och hemma mot Linköping, torsk med 2-6 och förvaret glänste.. Listan på matcher som Timrå åker på rejäla överkörningar bara ökar och du tycker att försvaret inte är nått problem...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Sedan kan man se det från den positiva sidan om den här trenden nu vänder snart, har Tirmpå förmodligen haft sin svajiga period under deras normala svajiga period som brukar vara under november månad och att den inte kommer komma i de slutspel vi spelar i till våren.

Det är ju ändå då vi ska vara som bäst inte sant. Visst topp 4 är väll bra för att ge klirr i kassan för föreningen men hellre en 8:e plats och ett SM-guld. Än en fjärde plats och bli utslagna i kvarten. Ska vi ta SM-guld i år är det väll likabra att slå ut HV71 redan i kvarten!

Något annat vi kan vara glada över är att vi på matchernas laguppställning har ett näst intill fullt lag, men givetvis har vissa av spelarna skavanker.

Men kan det även vara så att våra spelare inte riktigt vågar ta i för fullt för att inte risker att bli skadade, med tanke på förra året? Då tar jag hellre ett par skador eller flera stycken i utbyte mot ett hårt satsande lag i varje byte. I år har vi större breed än förra året, vi har massa juniorer Magnus, Anton Sebastian Moe Oscar Christoffer osv.. som vill visa sig och höja sina aktier...

Presterar inte spelarena bra hockey denna säsong lär de inte höjja sina aktier till nästa års kotraktskrivande.

Alla måste visa upp sig inte enstaka, kopplar detta till tidigare inlägg, Ishockey är en lagsport och hjälper man varandra på isen så blir formodligen resultatet positivt, givietvis att man kämpar mer än motståndarlaget. Men det antar jag att man måste få kräva av sitt lag att de alltid ska ge sitt yttersta, eller kan man go ta den lojja inställnig som råder i Timrå i dagsläget? NEJ!

Se bara på Martin Törnberg, han har fattat vad detta går ut på. Ge 100% hela tiden, så får du ett bra och luckurativt kontraktas erbjudande!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Laken: Timrås problem ligger inte i försvaret, att släppa in två mål emot MODO är ingen skam, problemet är att våra forwards inte kan trycka dit pucken.

Sedan Challe splittrade första kedjan med Pyörälä Hahl och Pärssinen med motiveringen att Hedström inte kan spela med Regin, då de tar ut varandra och bytt plats på honom med Pyörälä gick allt åt H-vete. Bara för att Hedström och Regin inta kan spela med varandra vart ligger motiveringen i att splittra på våran mest producerande femma?

Detta är för mig idioti!

Varför fortsatte han inte med regin i tredje kedjan? och flyttade upp johan tillsammans med Tenkrat och Hedström?

Det är Coach miss att vi tappat i tabellen?

Klart att spelare blir fundersamma över hur de ska prestera då de finns en risk att ens femma blir splittrad även om den är lagetsbästa, klart att Hahl och Pärssinen inte kunnat spela med utan Pyörälä. De har visat hels säsongen att de ska spela tillsammans.

Ja hoppas att med Hynnings intåg att challe formerar femmorns som han gjorde i sista perioden igår.

som jag ordarde om redan innan matchen i lördags!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Dessutom lastar jag INTE ALLS Backlund för förlusten, ett misstag förvisso men flera högklassiga räddningar också!
Nej, målvaktssidan behöver vi inte göra något åt, i så fall finns mer prioriterade områden (offensiva, spelskickliga backar)!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps: Ok, så att "ta sitt ansvar" o "en plikt att ta konsekvenserna av en handling" innebär för den "gemensamma supporterskaran" att halva laget ska bort inkl. Challe, med tanke på inläggen?
Är det rätt uppfattat?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Maxvell: Ja hade vi haft hemmplan är jag säker på att han hade dömt mål.
Vi har ju haft ett par liknade mål på hemmaplan tidigare som båda har godkänts.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Hahl Bundy: Tycker att den här depparläsningen har gått överstyr. Serien är 55 matcher och man kommer till slutspel om man blir som sämst 8:a.
Laget har prövat lite olika spelvarianter och är i stort sett intakt. Ligger på säker slutspelsplats. Största backlöftet Moe kommer säkert som amen att växa till sig, det har jag redan sett exempel på. Likadant med Sebbe Eriksson. Se framtiden an med tillförsikt. Det behövs inga backvärvningar!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Ambroo:
"En del tycker att Hedström bör lämna eller åtminstone matcha i J20. Ja men vart ska vi då spela Pärssinen, Pyörälä, Regin, Tenkrat, Sundh, Svensson och Axelsson så att de också vaknar?"

Vissa av de du nämner tycker jag redan bidrar (i alla fall med fart och finess). Tenkrat till exempel, vilken skridskofrekvens varje j-vla byte! Här har Hedström lite att ta efter enligt min uppfattning...!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
JimmyH: Ne, det var ju det ja. Den dära DuPont såg ju bra ut. Mest mål av alla backar i AHL 06/07.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Kan inte annat än säga att Thomas Anderssons utalande om Timrås mål (som han dömde bort) är väldigt märkligt. Känslan ute på isen var att det var spark, men efter att ha sett TV-bilderna kan jag bara konstera att det är svårt att säga om det var det eller inte. jag vet helt inte, säger Thomas Andersson. Med andra ord så gjorde han själv ett regelbrott som dömde bort målet. Mika gjorde inte någon större rörelse som kan ses som spark, Andersson såg inte om han sparkade in pucken medvetligt. Men känslan på isen (Krizan vansinnig) och 7000 skrikande modosupportrar avgjorde till Modos fördel.... Svagt, jätte svagt proffsdomare Andersson!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
NIssEn: Nu är det ju det här med små finska spelskickliga backar som inte brukar gå så bra. Men jag ska väl inte dra alla efter samma kam.

Hur stor är flopprisken på den här backen då tro:
eliteprospects.com/player.php?player=8062

Han är tydligen aktuell för Bern just nu. Skulle nästan vara värd att ta bara för att snuva dem på en spelare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
NIssEn: Skulle lätt byta Robin Jonsson mot vem som helst av de där.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Per HApps:

"typ" cykla till ö-vik när man lovat?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Kollat runt på lite olika backar i Finland, hittat dessa:

eliteprospects.com/player.php?player=11477

eliteprospects.com/player.php?player=7556

eliteprospects.com/player.php?player=7421

eliteprospects.com/player.php?player=3248

eliteprospects.com/player.php?player=3201

Sen om det finns någon chans att få är vet jag ju inte. Vad tror ni, är någon utav dessa herrar något att ha? Jag själv har velat haft Jukka-Pekka Laamanen ett tag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
El Maco:
Det innebär en plikt att ta konsekvenserna av en handling.
Kommentera

946086 · »