1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581633 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25

« · 1916565 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Bragd-Birger: Nehepp hoppas folk köper aktier så det står över öronen.... Kommer behövas slantas upp för nyförvärv om man säger så dårå.....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Webmaster: vojne vojne....sista chansen i denna matchen nu ....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
örebro ta vara på chanser o gör mål
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Bragd-Birger: vart är energin som fanns i början av serien?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Örebro HK - Timrå IK 4-1
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
HERRGUD.....
4 mål på 18 skott...!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Heisenberg: Kanada mot Förenade Arabemiratens mun-och fotmålare förening snarare...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
erathoo: Öppen gata i egen zon då ser det ut såhär.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Åh, herregud så vi har fallit ihop...God natt! Syns i vår!
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Något av de sämsta perioderna jag sett av TIK nånsin så här långt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Heisenberg: kan vara det.....nu känns det tungt.... smekmånaden definitivt över nu.....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Heisenberg: utan minsta ironi kan jag med säkerhet lova dig att Danmark brukar göra bättre matcher mot Kanada i internationella sammanhang än vad vi gör mot Örebro.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Rytter: ....jag har större bekymmer än domaren denna match.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Woody: Själv tror jag det är i anfallet en stor del av problemet är. Det blir jäkligt tungt för försvarna när pucken aldrig fastnar i anfallszon.
Det blir uppspel till någon som kör rakt in i 2 försvarare och så har vi en kontring.

Vi skulle behöva någon som kan utamana och skapa yta själv...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Inbillar jag mig eller är det Kanada mot Danmark jag ser på?...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
erathoo: Det börjar märkas att vår spelarbudget är hälften av övriga lags, om ens det. Alla våra uppspel får till spelare som är omgiven av minst tre moståndare. Aldrig en fri yta, sällan ett klart läge.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
kulltorp: Nej fyfan, vi skänker iväg matchen just nu. Örebro är mediokra men det räcker gott för dem om vi ger dem matchen. Skärpning nu för helvete. Vill i alla fall se lite energi.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
kulltorp:

Nu vill jag se dig kommentera snacket om domaren här i denna bok. Det är ju jävligt viktigt för dig att göra det i vår bok under match när vi diskuterar olika situationer.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Reign in red: förra matchen blev vi pissade på av jumbon, nu blir vi pissade på av nästjumbon. Dags att börja fundera på hur våra backar ska kunna klara av ett kvalspel.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Örebro HK - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Tjobba67: Nä..vi räcker inte till. Skit! Tråkigt! Men men...vi har den trupp vi har, det går ju inte att trolla.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Tjobba67: b-js, vi hinner inte med och chanspassar mest hele tin'
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
roger_sundsvall: Herregud.. Örebro är inte bra, men vi är ännu sämre tyvärr....
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: håller med om utvisningen, men kan du valla själv!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
erathoo: nä fy fan, klasskillnad trots Örebro svajande spel. Berglund är för liten för det här. Och den där jävla Falk. Livsfarlig över hela banan.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Örebro HK - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Detta passiva försvarsspel är det som dödar oss just nu, man ställer upp direkt när Örebro kommer in i offensivzon som att det skulle vara PP. Saknar verkligen aggressiviteten där närmaste gubbe säter press på puckförare!.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
erathoo: Vad är det med Falk?
Står och sover i egen zon...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: sanslöst, men det är nog som du säger, bara och gilla läget och hoppas på det bästa.....men det känns ju sådär.....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Gör som jag, ställ in er på att vi ska vinna de fyra sista matcherna på säsongen, för att vara kvar. Då blir allt annat en bonus.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Såååååå passivt i egen zon.....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
erathoo: äh det är ju samma i nästan varje match. Såg en match mellan HV71 och Färjestad (tror jag) där hv-spelaren slår av sin egen klubba mot isen, 2 decimeter från närmaste motståndare och åker ut två min för slashing. Igår slog en modospelare klubban i ansiktet på en södertäljespelare bakifrån då han ska starta ett anfall och linjedomaren är tvungen att åka till huvuddomaren och påminna honom om att ta utvisning.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Jobba lite mer tack! Fast på rätt sätt....tack!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Men va i helvete!!
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Är det "höjdhopparen" Sjöberg? Han borde ha lagt pipan på hyllan för länge sedan. Vad är det för åldersgräns uppåt på domare?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Tänkte just detsamma. Det enda som talar för domaren är att han inte har tagit utvisningar alla de gånger Örebros spelare har kastat sig raklång.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Molinder la en riktigt dålig vallning precis som jag förklarade, var en annan situation isåfall
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Synct: det är falk som vallar den pucken, inte Molinder.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Där märks det verkligen att Molinder inte är en skolad back, han har verkligen 0 koll på vart han ska valla skiten, lägger den på tok för grunt så den studsar mot målburen, vips så har forecheckande forward pucken.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: håller med...det är f-n inte kul o skylla på domaren......men haaalllllååååå
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
kulltorp: den här gången var det falk, förra gången var det hardegård och nästa gång är det någon annan. Vi har inga målgörare (Olsson får fanimej ett identiskt läge som Örebros kvittering men skjuter upp i taket på hela arenan) och vi har dåliga backar. Bara att gilla läget. Däremot blir jag helt vansinnig på domarnivån. Olofsson får benen kapade under sig när han dragit två spelare, en situation som ger trippingutvisning 99/100 gånger då han ändå anses ha spelat sig fri till ett skottläge men ingenting. Sen får dom den där utvisningen med sig från zebrajäveln i mittzon?!

Domarna är inte där för att göra en rätt och rättvis bedömning, dom är tamefan ett wild card/krydda som bara finns där för att vaska om i spelet likt ett powerbreak, en jumbotron eller en jävla pilsner i puben.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Bragd-Birger: Våra vallningsförsök bakom egen bur är katastrof. Skicka Falk och Molinder på 3-vallars carambolekurs omedelbart!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Positivt: sämre motstånd kunde vi inte möta.
Negativt: vi är usla i egen zon.
Helvete, så vi krånglar till det! Och Falks vallning...herregud.
Blir lätt uppgiven när jag ser detta. Vårt igelkottsförsvar verkar funka sisådär i SHL. Framförallt är vi inkapabla att snabbt spela oss ur press. T o m mot detta Örebro som är de sämsta checkarna hittills. Här måste Freddan tänka till och agera skyndsamt. Vi får i princip inga spelvändningar. Och det är för mycket stirra puck i defensiven.

Nej, det måste snäppas upp nu. Örebros uselhet till trots - annars åker vi hem med 0 poäng.

Kom igen nu, för faen!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Heisenberg: Örebro har några vassa forwards, men annars ser det ut dom om vi får mer utrymme att anfalla än mot de senaste motståndarna. Det här
är ett lag som vi ska ha bakom oss i mars!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Falks skitpass som orsakar utvisningssituationen helt klart. Sedan om det är som kommentatorn sa att det var Sjöberg som plockade utvisningen stående ute i mittzon så är det ett stort jävla skämt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: tydligen domaren i mittzon som tog den också, helt sanslöst.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: yes och yes....nu fick vi lite tryck...
Kommentera

« · 1916565 · »