1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Lorgalis: kolla jhedstrom71

{9386}:

Det är jag med

Sputnik: vad hade du för kosthållning då? Vad åt du? 30 kilo på 6 månader är sjukt mycket. Skippade du all Kolhydratdiet då? Nyfiken?

mattias - 74: Allt är möjligt. Kosten är a och o skulle jag säga. Klart man får äta nått onyttigt då och då.

Jag gick för 2 år sen ner ca 30 kg på typ 6 månader. Då var jag dock smått manisk och räknade minsta kalorintag. Behövde för egen del vara övernitisk för att få den pushen då.

Finns ju sidor på nätet man slår in sin läng och ålder och hur mycket man tränar i veckan för att få ut hur många kalorier man bör få i sig varje dag. Kalorier in och ut, "svårare" är det inte egentligen och det är det jag gick mest på egentligen. Plus viss kost som kan hjälpa till förbränningen. 🙂

Det som är viktigast är väl att hitta ett hållbart levnadssätt. En annan har ju gått upp nått kg, men tänkte ta nya tag igen nu när vädret börja bli så härligt och det är behagligt att ta sig lite längre promenader etc. 😊

Dubbeld: Tror dock de inläggen är för att ta udden av när folk hetsar om hans vikt. Däremot svingar han om så mycket annat på samma nivå, så frågan om det går nån nöd på han..

mattias - 74: Jag gick ner från 80 till 65 på två månader och innan det gick jag bara upp i vikt. Längd runt 170. Det var bara att äta mindre. Mycket mindre. Man har bara låtit hjärnan intala sig att man kan äta mycket och att stora portioner är "lagom". Skippa snabbmat så ofta så som de går men det är inte hela världen. Godis och snacks är nog största boven till att man går upp eller ligger kvar. Kämpa på bara, det går om man vill!

Hade Dicken spelat i Timrå så hade jag tyckt det var lite pinsamt att han är lite chubby, han är trots allt elitidrottare.

Tro det eller ej. Men Dick var min favoritspelare under lång tid, antar att det kom ifrån när han var helt dominant i Färjestad där vid deras sm guld 2011 eller nått sånt, han var en som jag såg upp till och hans spelstil var något jag tyckte påminde om min egen (dock var ju såklart jag inte bra nånstans så jämför inte på det sättet). Men sen dess har Dick i stort sett ENDAST ägnat sig åt att vara dryg, håna och trakassera folk på twitter, för att sedan gråta i media och på plan.
Sen rann bägaren över för mig när Dick skrev åt aftonbladet och totalsågade Timrå i en artikel inför Djurgården-Timrå i höstas, där Djurgården skulle vinna enkelt och att Timrå inte hade nånting osv, där vann vi med 5-2.
Sen är ju inte jag/vi i Timrå ensamma om att tycka illa om han, det gör väl dom flesta? För att inte tala om Luleå, den historien är väl fullständigt kaosartad, eller har varit iaf.

Sputnik: Tycker han får ta o tåla några "övervikt skämt" när han skriver ut på twitter om hur mycket han älskar 26 nuggets från donken med sötsur sås.

Olli Nomadinen : Dick framstår verkligen inte som nån ödmjuk sportsman precis.. Klart man bör tänka över vad man skriver angående hans utsseende och vikt etc, men han är definitivt ingen duvunge själv..

Olli Nomadinen : Enligt Aftonbladet idag... Jobba!!

"Men Wedins förstaval är Timrå, under förutsättning att klubben klarar sig kvar i SHL"

mattias - 74: Nja, det vettefan om man skulle försvara en övervikt hos en egen spelare. Men visst är det lätt att spela utseende-kortet, och jag är absolut inte bättre själv. Jag tänker ju att att skriva nåt fyndigt om dubbel-dip och plusmeny när jag ser Snoppen.

Sen hittar man en spegel och ser två hakor, mage utan rutor och en platt stjärt. Totalt gubbful. Ingen bamse som dinglar heller, så jag låter bli att försöka kommentera utseende. Man är ju ingen like-raket kroppsmässigt på IG om man säger så.

Men, skulle jag veta att fyra Big Macs skulle göra Snoppen orkeslös i match 3, så visst fan skulle jag leka Foodora och leverera en påse till hans yttrerdörr.

Och Sörensen. Vad rakt hår du har! Jaaa-aa.
(för dom som minns)

mattias - 74: Nu är ju Dick själv inte sen att gå till personangrepp i sitt häckleri och det är väl lite det, hans egna mobbarattityd, som gör att han blir extra utsatt. Men håller med, övervikt och utseende är under bältet.
Grattis till segern igår, förpassa nu låtsaslaget på sommarlov

mattias - 74: Människor ser olika ut, och ingen ska dömas för hur dom ser ut. Jag vet exakt vad du pratar om då jag själv inte heller är någon fitnessmodell direkt... MEN i dessa forum får man ta mycket med en nypa salt, för sitt eget bästa. Tänker utsökt tillbaka på när Ledin skrek "Tjockis!" till Salo, som inte var fet, men det var ett sätt att komma in under skinnet på honom.

Precis som spelarna så spelar fansen sin roll, även om den kan vara rätt brysk och "icke-PK" rätt återkommande. Det jag försöker säga att det är skillnad på värderingar i verkliga livet och på forum där 90% skrivs i affekt. Mer en förklaring än att försvara valen av ord som egentligen inte är optimala. :)

Och du, jag tror på dig, fortsätt vara fokuserad på uppgiften. Precis som jag hoppas grabbarna i laget är!

DenRöda: Brutalt snygg matchtröja! Snälla, använd tallarna på magen. Så snyggt!

Jag vill med detta inlägg inte på något sätt provocera men jag gillar inte Dick speciellt mycket som spelare även om han såklart besitter en massa kunskaper så är han en dryg jävel allt som oftast men att sitta och skämta om någons övervikt är väl ändå inte ok, jag är själv överviktig och försöker varje dag bli av med den med promenader ändra kosten m.m, inte många kilon men tillräckligt för att jag skall tycka synd om mig själv när jag ser mig i spegeln.

Hur hade ni reagerat om Dick spelat i Timrå och någon annan supporter skämtat om hans övervikt? förmodligen hade ni försvarat honom till 100 %

Lycka till mot DIF och hoppas ni håller er kvar i SHL

Puss och kram från Dalarna

{9037}: Gick till
www.instagram.com/jhedstrom71/channel/?hl=en
Senaste inlägget är nästan ett år gammalt. Var hittar jag gårdagens du skriver om?

Olli Nomadinen : är det någon som fokuserar på fel saker är det väll ändå dick. Han vekar helt ha glömt att det är hockey han ska spela.

Sedan har jag sakt hela tiden att timrå har en ganske jämn nivå man var något sämte än övriga lag men man höll ändå en jämn nivå man var i prisip aldrig utspelade mot något lag.

Djurgården där imot har gjort ett par jätte bra matcher men ochså enormt många riktigt dåliga. I kvalet gäller det och prestera 7 matcher och det kommer inte Djurgården och kunna göra dom kommer blixtra till och ta någon match men sedan vara lika usla i nästa. Sakt 4-2 till timrå och det är där vi kommer hamna mer än 2 matcher tar inte Djurgården i deta kval.

Har ni sett Jonte Hedströms Instagram från igår? Om inte så kolla. Vilken legend 😄

Fick en feeling om att införskaffa oss nya tröjor nästa säsong. Är det inte dags att ha skölden på bröst/mage ändå? Jag tycker det ivarjefall!
Uppladdat:

500x0-screenshot20220329-130829chrome.jpg

VST: SJÄLVKLART! Swishat 200. KROSSA 08-orna! Fantastisk insats senast.
På Lördag fyller vi hallen.

Håkkybåkky: Runt 14:30 så får vi svar på exakt vad det kommer att kosta, men tippar på ett par tusen fortfarande.

Tack alla ni som bidragit, grymma är ni ❤️🤍

KulltorpsOlli: har scannat alla slags forum och nyhetssidor men verkar inte finnas en enda DIF supporter som vill minnas Westerlunds utvisning som horribel - om ens minnas den alls - att man sedan på allvar tycker att Dick bör få med sig en tripp efter en fetto-holding i 30 sek.

Sedan fortfarande detta jävla snack om att hockeyn i stort skulle lida eller "må dåligt" av att Djurgården inte fanns i SHL helt otroligt

VST: Ni gör ett grymt jobb! Hur mycket saknas?

DenRöda: Min fru upplever samma sak med mig en gång i halvåret...

VST: 500:- swishat...

VST: swishat! Kör hårt och bra jobbat.

VST: 200 till swishat. ❤️🤍❤️🤍❤️

Idag mår man nog lika bra som jag tror dicken gjorde på denna bilden, antagligen kom han direkt från en buffét på pizzahut.
Vill minnas att bilden kommer från Modos lagfoto, äter dom alltid skräpmat där eller uppe eller var det bara dicken?🤔
Uppladdat:

500x0--x7acv8.jpg

VST: Swishat in några hundra. Skrik lite högre på lördag för min skull.

VST: 200 swishat!

Vi jobbar på för ett tifo till lördagsmatchen men pengarna räcker inte till i dagsläget. Vi kommer personligen betala en del av det men behöver hjälp från er också. Tillsammans ska vi hålla oss kvar i SHL ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-0df14856-ee60-4171-a96b-a63486bef8f0.jpeg

Öndulat: Det har gett mig ett litet själsligt lugn att jag gav upp på grundserien rätt tidigt kring mitten på Februari. Jag har varit inställd på att det blir Hockeyallsvenskan nästa år, med allt vad det innebär.

Det här är en ren livlina - allt finns att vinna precis som det var när man mötte Björklöven i allsvensk final. I värsta fall får vi det resultat vi spelade till oss under serielunken.

För mig börjar panikkänslorna redan krypa på. Kan bara tänka på det vi gjorde mot KHK, det går att vända sånt här och historien har en tendens att upprepa sig. Men samtidigt såg det ut såhär mellan Brynäs och HV71 också, Brynäs ledde med 2-0 i matcher och avslutade kvalspelet med 4-1 i matcher. Den historien kan ju också upprepa sig.

Det är den här ovissheten som frambringar kräkkänslor. Fyfan vad äckligt negativt kval är, iallafall fram tills dess att det är avgjort. Vinner det kommer det kännas bättre än SM-guld. Men just nu förvirras jag bara av mina egna tankar.

Igår var iallafall magisk. Vilken jävla vilja det finns i laget. Och stort tack till Hartmann som gav oss frid, om ens för en liten stund!

Bragd-Birger: djurgården är ju inte ett sämre hockeylag än oss, däremot vinner vi det psykologiska spelet på knock. Det här fysiska spelet som vi applicerar på djurgården kommer säkert ge fler än några stygn på timråspelare men det är ett pris vi måste betala för att hålla dom griniga och paralyserade. Tycker fortfarande DIF kommer undan med mycket hos domarna men så länge dom bjuder på alla dessa idiotgrejer så måste domarna ta ut dom till slut. Lodin höll på att falla utanför ramen igår, vi tog några klantiga utvisningar igår som höll på att stjälpa oss. Hoppas nu man hittar tillbaka till harmonin som man hade i första matchen för då ska det mycket till för att vi ska förlora.

Jaha har man varit glad nog länge nu? Skulle vi förlora på torsdag för att sedan surgården får lite tempo så kan det helt plötsligt stå 2-2 i matcher på lördag och på resterande matcher har vi 2 borta. Fortsätt med ett jävla uppoffrande och fart under skridskorna KAN det gå!

Bragd-Birger:

Sanny skriver mycket positivt om Timrå från igår

Olli Nomadinen : Från ena axeln: Inga problem att torska fyra raka om man började säsongen med tolv. Statistiken om svårigheten att vända 0-2? ”Det finns tre sorters lögner - lögn, förbannad lögn och statistik.”

Från andra axeln: Djurgården må ha ledigt och försöka fokusera om men nu har vi förpassat dem till ett svart hål som fortsatt kommer att dra dem till sig. Men fokusera inte på dem. Återgå till planen och var noggrann så inåt helskotta, så kan vi lyckas!
Uppladdat:

500x0-ec2224f6-933b-45a3-83f1-b164d1065f0f.jpeg

Håkkybåkky: Och framförallt händelsen där dicken lägger hela sin tyngd på Laleggia. Det är ju helt och hållet osportsligt och det ska fördömas. Sen att Laleggia får psykbryt efter det och drar klubban framför Dickens skridskor är självklart vedergällning som ska släppas i den situationen. Vem fan vill ha en tjock avdankad jävel liggandes på en i 10 sekunder. Kan ju vara livsfarligt iom syrebristen.

DenRöda: Antar att samma domarpar kör hela serien, vilket är bra. Domare Nord är den mest rutinerade gubben vi har inom domarkåren, med flest guldpipor etc. Om det är någon som ska kunna stå pall för en "domaranstormning" från spelare, ledare och publik så är det väl han.

Och är de nu granskar sin match i repris så lär de se att de släppte/missade 1, 2, 3... sköna trippingar...Så DIFFENS kompkonto är långt ifrån övertrasserat

Olli Nomadinen : Alltså vilken match det var igår. Jag lyckas få 2 timmar sömn inatt då jag var så uppe i varv. Glädjen igår vid 4-3 pucken är ju något som inte går att beskriva i ord. Nu är det bara försöka nollställa sig och gå in med samma passion och inställning på torsdag.

Klacken igår, vilket magiskt tryck. Jag hade glömt hur bra klack vi har när den är som bäst. Var klacken ens såhär bra i match 6 mot Karlskrona? Idag mår man gött!

Alltså när man ser den här rubriken och tänker att det ändå finns självkritik hos karln. Men sedan läser och inser att han menar att cmore fokuserar fel....då fattar man hur illa ställt det är i DIF och hos herr snopp i synnerhet. Men bra där, fortsätt gärna så 😂
Uppladdat:

500x0-screenshot20220329-100317google.jpg

Olli Nomadinen : vilket är helt ofattbart att dom tror det..? Men det klart dom ska fokusera på domarna. Det är då vi har chans att vinna.

DenRöda: Ja deras chans nu är att störa den rytm den här serien fått och som vi för. Det kommer som du skriver läggas fokus på fulspel främst riktat mot bärande spelare hos oss. Hanzl, Lodin, Hartmann, Rattie mfl är garanterat i skottgluggen. Samt påverka domarna, jyrgårn känner sig förfördelade där. Anser säkert att de har en hel del på "kompensationskontot" att plocka ut

Det är nu den svåraste biten börjar! Att inte sväva iväg. Att ha huvudet kallt och förstå att det inte är över ännu. Djurgården kommer vara ännu starkare nästa match. Ännu mer desperat och mer grinigare än någonsin. Dom kommer gå in för att skada nu.

Timrå IK måste vara vaksamma och spela smart. Ge inte bort något. Tålamod som det alltid pratas om. Vänta lite på att deras backar kommer gå bort sig. Trötta ut dom. Vi ska vara bättre på Torsdag i Hovet än vi var i lördags!

Ja nog fan är det på tiden att vi gör första målet!
Lite intressant är att i grundserien så var vi 7:e bäst på att göra första målet i matchen (27st) och DIF var klappsämst(15st). har ju varit helt omvänt hittills.

Men jävlar vad man var skakig igår, känsloläget pendlade från bedrövlese till skogsdamp till ren och skär eufori. Tror nog att jag är mer slutkörd idag än vad laget är.

Som så många andra redan varit inne på så behöver vi steppa upp en del på torsdag om vi ska lämna Hovet med en seger.
-Tätare spel i mittzon
-Ligga lite tightare på deras backar i försvarszon

På ett individuellt plan vill jag se ett rappare och stabilare spel från Paigin. Han var lite trög igår, och kladdade otippat mycket. Sällan som Zajac upplevs som den stabile av dem två, men så var fallet igår.

Ära den som äras bör: Alvarez har fått så mycket skit under hela säsongen men nu lirar han fan den hockey man förväntar sig. Han grisar, han täcker puck, han tar emot stryk utan att ge igen på ett riskabelt sätt, och han är en gud framför kassen i PP.

Har både ångest och ser fram emot nästkommande match.

Bragd-Birger: Inget är klart förutom att Timrå satt sig i en väldigt stark position för att spela i SHL nästa säsong, och jag tar någon dag åt att njuta av det innan ångesten börjar krypa in igen.

Men tänk om man prickar in ett ledningsmål på Torsdag. 0-1 på Hovet, typ 14 minuter in. Hur går tankarna i DIF-båset då? Hur många orkar fortsätta tro på det? Kommer Dicken att slå ner en kameraman innan kvällen är slut? Blir nog en och annan barnfamilj på sittplats som funderar om det är värt att vänta tills rustrafiken innan man kilar hem.

Bee: ja, torsdagens match blir hyperintressant. Lite av sista chansen för djurgården, samtidigt är läget just nu inte så hopplöst för dom som man kan tro. Vi låg som sagt under med 0-2 mot KHK, och då kändes det väl rätt hopplöst. Sen tog vi 3e, torskade 4e...och resten är historia.

Så, att leda med 2-0 i matcher k a n faktiskt vara motsvarigheten till att leda en match med 3-0. En bedräglig känsla av lugn och kontroll kan lätt infinna sig.

Klart är att Timrå måste upp ett snäpp i nästa, alternativt att Djurgården går ner sig igen. Sanslös utveckling på matchen, med maximala marginaler på vår sida. Vi behöver inte be om ursäkt för att vi vann, men vi bör ödmjukt inse att samma insats - minus några marginaler - hade gjort att vi idag stod på 1-1 i matchserien.

Men, alltså. Har sovit typ 2 timmar i natt. Sjukt uppe i varv, var tvungen att läsa ALLT om matchen, kolla highlights 17 ggr, sen när jag väl blundade låg jag bara och vevade sekvenser på näthinnan.
Såna här gånger är det fan en ynnest att hålla på Timrå. Inte minst efter en sån här rövsäsong. All ångest, ilska, frustration, uppgivenhet, sorg...allt bara kanaliseras 180 grader rakt in i lyckocentrat.

tjobba: I absolut bästa fall så tog det här knäcken på psyket i Djurgårn. Läste att de tydligen ska ha fastnat på E4-an på vägen ner sen också - de kan gärna ha fått några extra timmar att ruva på bajsägget de värpt.

Bee: Jag satt på sektion B, långsidan och rätt nära Timråklacken. Alltså som folk levde sig in i går! Vi var massor av ”sittplatsare” som ställde oss upp och applåderade och hoppade med under matchens gång i går. Helt makalöst. Ser ut som folk vädrar ett avgörande på lördag för biljetterna går åt som bara den. Men ska vi verkligen stänga det här med 4-0? Det blir inte lätt att vinna på Hovet imorn, men det är fan inte omöjligt att vi har chansen att stänga detta på lördag…

tjobba: Jag är helt utmattad fortfarande, och jag satt framför TV:n.

Helt känslomässigt tom efter urladdningen där på slutet. Jag är som en sån där buddhistisk samuraj i filmerna: jag har tömt min själ på allt som inte är svärdets konst, eller då mitt livs motsvarighet att sitta och småsint läsa arga Djurgården-tweets.

« · 2319388 · »