1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03

« · 1106164 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: Vart tog stödet till oss supportrar vägen? :P
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: Jasså, och vart tog då stödet till laget vägen?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Gör som Luleå fansen gjorde.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Känner inte till hur kontraktsläget är men
blir några andra än dessa kvar nästa år blir jag förvånad

Åkerlund

Moe
Erixon
Jonsson
Skogs
Styf
Persson

Sundh
E.Andersson
Axelsson
Svensson
Samuelsson
Lander

Kan bli stabilt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Eller kanske en smart ide, låta modopubliken dominera hela E-ON medans det är helt tomt i timråsklack...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: Kommer inte gå nästa match eftersom det är mot Modo..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hahl Bundy: Tack!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Marcus: det vore kanske ingen dum sak att så många som möjligt bojkottar timrå iks nästa hemma match så kan dom fundera på varför det är nästan tomma läcktare det borde väll vara en protest som hetar duga ???
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
erathoo:Fysträningar!!Ser ju ut som dom går på knäna reda efter halva andra perren!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
andyo:

Varför inte låta Cain Dotson sköta värvningarna.
Han lär ju hitta bättre än Linkan/Robban i alla fall.
Dessutom en bra lösning ekonomiskt sätt för TJ.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Man kan ju fråga sig hur styrelsen kan tillåta det här förfallet. Det är i klubbens ledning som det hänt något som gör att vi nu upplever en sportslig kris. Det började med att vi tappade nubben på ett ytterst märkligt sätt. Linkan och Carlsson vad fan har dom gjort än så länge? Det enda som slår mig de dumma uttalandena. Man fokuserade MYCKET på snacket om en arena i stan i början av säsongen. Hur mycket energi tog inte det total i onödan? Nu måste vi kraftsamla! Det saknas totalt ledning i den här klubben. Vi fans kräver att något händer. NU!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
erathoo: Det är för många spelare som är kallre än en piggelin glass. Så h'r ser det ut när vår första lina är kall. Inget spel, inga anfall, inget försvar och inga skapade chanser. Hur vi kunde vinna skotten är ett mirakel.

Jag tror på fullaste allvar - Inte i affektion - att vi åker ur.

Kan inte se hur i hela friden vi skall kunna klara kvalserien. Vi har ju bajsat på oss i alla sexpoängsmatcher. Fan, lag som AIK och Leksand kommer ju ha firmafest mot våra goa grabbar.

Oscar, Axel, Björn mfl. Det håller inte längre. När gjorde nån av dessa herrar en poäng senast?

Alla ackar utom Styf och Lehtonen (som förövrigt också suger för tillfället) - Byt division

Första femman, Finnarna plus Wandell - HALLÅÅÅÅ??????

Puss och Kram
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: svt1eller2
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: SVT 2
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
andyo: ja men det är väl skit i samma nu dom måste ju för helvete skaffa några spelare som kan tacklas och göra mål så timrå inte hamnar i kvalserien för kommer timrå dit så kan jag nästan slå vad om allt jag äger o har att timrå åker ur elitserien
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Vad är det för mål dom får göra. Vad gör vår målvakt Backlund? Vad håller Pyrr och Pärr på med och Wandell. Dessa är ju helt ur form och så har det varit ett bra tag nu, även om vissa sköna killar här inte har sett det. Skrattretande.

Och vad i helvete hände med Styf i tredje, skadad igen?

Det måste bara in förstärkning innan deadline, annars hänger vår elitseriestatus på en mycket, mycket skör tråd. Men vem fan vill spela i TIK? Och pengarna ska det hållas hårt om. Skrattretande! Kan TJ och gänget leva med att Timrå IK som klubb åker ur elitserien?

Jag är helt förstörd nu. Det här var droppen. Jag orkar inget mer. Vi hade 2-1 och 6-1 i skott en bit in i tredje sedan rasar allt samman. Vi kan inte sätta dit chanserna.

AGERA för FAN!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
The Palm: Vet du på vilken kanal man kan se semifinalen med småkronorna?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
The Palm:
Småkronorna och slutspelet känns ointressant i dagsläget. Det handlar om TIK:s överlevnad i elitserien. Såg inte matchen, men det verkar som att Timrå återigen vek ner sig. Ingen skräll efter insatser som DIF och SSK borta.
Och dessa har varit skrämmande. Fiasko i sexpoängsmatcher.
Vad är fel? Sparka Challe? Vad finns för alternativ?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo:

Nu går ju inte det då det vankas derby men hade det varit mot låt säga FBK så hade det kunnat fungera, torsk vare sig publik eller inte.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dallas: Mjae, finns dom som skrivit det bättre redan. Men en sak som jag inte sett nån skriva ang ledningen, och som jag tänkt nu på sistone är att balansen är borta.

Nubben var radikal, visste om att om timrå ska bli bättre måste man ha bra spelare.

TJ är en jävligt skicklig ekonom, vet hur man sköter en förening, håller koll på vart pengarna tar vägen. Jag tror det blev en lyckad duo på sitt sätt liksom. Hade inte TJ (plus några till i ledningen) varit i klubben kanske nubben värvat sönder klubben och det gått åt helvete tidigt.

Men nu är en av dom borta. En stor makt i ledningen har ersatts med en mycket mindre. Så ser jag på det i alla fall. Men hade man fått en större inblick om vad som sker i dom där barrackerna så hade man kanske haft en annan syn.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
RTS: Dom har säkert skrivit på för någon annan klubb. Kom ihåg Fredrik Warg för 2 år sedan i slutspelet mot MoDo. Han var skitdålig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: En chefs attityd och beteende, även om han sitter på ett kontor, har allt att göra med det. Fråga en beteendeforskare. ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
näää, usch va surt, och det värsta är väl inte att man förlorar i sista minuten, man var aldrig värda nån poäng, nä, det värsta är att det ser så in i h-e tafatt ut när det verkligen gäller och när man måste kriga för varje puck.

Vem har missat fysträningen med grabbarna i år? det ser helt sjukt mesigt ut i varenda närkamp, man *orkar* inte vinna de puckarna man måste.

Tittade extra på det i 3:e perren och man blir helt matt när man ser hur taffligt och mesigt man agerar, helt enkelt: Timrå är för svaga - och inte spelmässigt utan fysiskt!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Droppen som fick bägaren att rinna över...
Nu bör Challe sitta ruggigt löst alltså. Det är något som inte alls stämmer när man inte är riktigt beredd på att kriga till sig tre poäng mot sin allra närmsta konkurrent.
Wandell syntes inte alls idag. Pyrret och Pärssinen likaså. HEMSKT!!
..Och mest speltid av backarna tror jag fan att Dennis Persson hade..
"Håll koll på marknaden" ett tag till, och "acceptera att andra klubbar är intresserade av våra spelare" ytterligare en tid så är sagan all..
TIK ur elitserien och dit tar man sig inte tillbaka i en jävla handvändning.

Återigen har vi sjukt tur mer övriga resultat vilket gör att vi otroligt nog ligger kvar i ingenmansland.. Och tydligen är inte det speciellt ångestframkallande för styrelse, spelare och tränare. Mycket jävla illa helt enkelt!

I och för sig tror jag inte att det hjälper att värva just nu utan nu är det faktistkt så jävla illa att Challe måste få chansen att fokusera på travet. Det går helt enkelt inte lägre. Synd att det inte finns några bra tränaralternativ på marknaden bara.. Men TIK "håller väl koll" där också?

SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!

Ikväll hoppas vi dock att småkronorna ser till att inte kvällen är helt åt helvete i alla fall. "Nubben" Norberg lär kolla på den matchen i alla fall..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
haggen: du har en poäng där om så många som möjligt bojkottar nästa hemma match så borde dom ju reagera på vad det är när läcktarna är nästan tomma jag menar det borde ju ta skruv det om något
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: DEt är väl inte det som är poängen. Ledningen har ställt denna löjliga ursäkt till lag på benen. Dags att ta konsekvenserna för sina felinvesteringar kanske?

Hade jag lyckats rasera mitt företags resurser på detta sätt på ett år hade jag inte fått sparken. Jag hade antagligen blivit åtalad...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Ja det finns alltid sådana som tycker att Timrå är bäst oavsett allt.
Det ser vi ju hela tiden här på Hs, folk som försvarar Tik ledning gång eftergång.


Snälla Linkan sluta snickra och börja jobba.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Föresten var det förra säsongen som Luleås klack stälde sig bakom läktaren och sjung i någon protest mot ledningen? eller hur var det där?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
John K: Nej men den inkompetens som för närvarande styr Timrå IK ner i KS är ytterst ansvarig.
Jag har försvarat detta hela säsongen inkl. i en blogg idag men det har dykt upp info som gör att bägaren har runnit över för mig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
andyo: Klockrent, det du skriver.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dallas:

Det är nog dags att dessa strutsar börjar skriva på en ursäkt till alla som har med klubben Timrå IK att göra.

Och framföra denna officiellt nästa match istället för nationalsången!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hahl Bundy: Tror du på fullaste allvar att spelarna presterar bätre utan TJ på kontoret? Naivt kanske?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
RTS: Det känns också som att skulle man våga göra det skulle vissa bli upprörda och skrika idiotiska saker till den/dom som håller upp den.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Manderville: Enligt ganska säkra källor så det inte så många som vill fortsätta i Timrå. P.g.a. TJ och ordförande.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Det går inte att ständigt försvara en styrelse och klubbledning som visar handlingsförlamning som skett den här säsongen. Visst, klart som fan att dom vill att Timrå IK ska bli bäst i universum och vinna guld varenda år.

Men en sak ska alla ha klart för sig; En sån som TJ som är klubbdirektör, så är ett positivt bokslut bland det viktigaste om inte DET viktigaste. Det sportsliga kommer i andra hand, det är inte riktigt hans ansvar som ekonomin är.

När TJ ska ha nytt jobb nån gång framöver är positiva och imponerande bokslut för klubben väldigt bra att ha i sitt CV, går ju inte att skriva på samma sätt att framhäva sportsliga framgångar.

Nubben körde över TJ och andra profiler när det var frågan om att värva spelare, eftersom han KUNDE göra det. Linkan och Robban är ju helt körda på den punkten, de måste fixa värvningar som är klockrena i samma utsträckning som Nubben gjort i 8-9 år för att kunna det. Det finns pengar att ta av, det är bara det att man i ledningen inte tycker att man ska sabba ta av penarna, allt annat är bara skitsnack.

Näe det här är fan inte bra alltså. Och det säger jag, som annars brukar anses som rätt optimistisk i "kriser".
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Bragd-Birger: Helt rätt där. Man måste börja distansera sig om man ska behålla förståndet.

Jag tror jag distansera mig nu. Ställer mig i ett hörn, funderar på damcurling och kanske håller lite koll på marknaden...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hahl Bundy: Finns inte en Tikare som skulle våga hålla upp en sådan banderoll Tyvärr.

En sådan banderoll har jag mfl efterlyst att supporterklubben skulle visa upp.

Kommer inte att ske.
Utan den klagan på Tiks ledning finns endast på HS.


För övrigt vad höll Mika Pyörälä och Timo Pärsinen på med idag.
Dessa herrar har varit ganska anonyma ett bra tag nu.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: ja jag vet inte vad det ska stå men man blir ju i alla fall arg över att se detta på isen och sedan höra gång på gång
"vi håller koll på marknaden"
"hedströms pengar har täckt andra hål i ekonomin"
osv osv osv osv

Man blir bara frustrerad över att man själv vill så mycket! men det händer så lite och man kan inte göra ett piss mer än att skriva på detta forum om hur frustrerad man är!
usch usch usch vad less jag är på att ingenting händer och ingen ledarfigur inom föreningen går ut och säger att vi ska göra allt för att timrå ik som förening ska kunna utvecklas och spela i elitserien i all evighet!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
lincoln: Precis, känns som om ingen på isen riktigt bryr sig om hur det går.
Har vi nåt lag nästa år? vem vill till Timrå som inte satsar i nöd utan tror att det ordnar sig.
Bättre med 5 millar på banken så TJ och övriga kan få bonusar
än nollresultat men sportsliga framgångar med slutspel
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
KOrt och gott:

Rögle är ett skitlag, Vi ör ett skitlag
Rögle är ett kämpande skitlag - Vi har ett skitlag som skiter i det

Om man skall spela elitserien med en allsvensk trupp måste man göra det på det sätt som Rögle gör det. Vi spelar allsvensk hockey med en allsvensk trupp i elitserien. Det lär bli en ettårig företeelse dock
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo:

Vem faan är så dum och vill se något dyligt nästa match.

Idioti, bojkotta match kanske väcker styrelsen att göra något.
Inte kul men behövligt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Detta är b a j s. Säsongen är en enda lång vandring längs den bruna vägen.
Rättvist att man inte får någon poäng när man, för tvåtusende gången, spelar boxplay i egen zon i spel 5-5.

Resultatet i dessa sexpoängsmatcher är rent skrattretande. Går det att ta time-out resten av säsongen?

Och: var det en mil mellan lagdelarna? Kul att se det konstruktiva anfallspelet. Dump and chase, med den pikanta detaljen att ingen timråspelare någonsin är först på den indumpade trissan.

Härligt, härligt! Ett stort grattis till samtliga inblandade.
Själv börjar jag mer och mer känna att det är nödvändigt att främja sig allt mer från den här säsongen. Doften av avföring börjar te sig allt för påträngande.

Men, va faen. Vi gnuggar på! Och den där backförstärkningen, den 'håller vi ögonen öppna för'.

Hockey är en skitsport! Timrå är ett skitlag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Ja vi är verkligen sämst när det gäller, ingen kan säga något annat. Och slutspel är långt borta nu. Modo på måndag, 3p där? knappast!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Man ser en otrolig skillnad vad det gäller vilja och hjärta när man jämför dagens match.

Gud så bra Rögle spela i slutet, bara att applodera.

Nej Timrå, där rök slutspelsplatsen,

Timrå som lag har ofantligt många sprickor.

Rögle däremot där tar varje spelare sin roll till sitt fullaste allvar, och ja det är GROVJOBBARNA som får belöningen i slutet.

FY FAN säger jag bara Timrå, ni ger upp alldelles för lätt tackla mörsa och mörda motståndarna!!

NU ska det bara Ageras, detta håller inte längre!

SÅ tråkigt är det att se sitt älskade lag gå emot en kvalserie som kommer bli sten tuff, PGA IDIOTER i Klubbledningen!

TJ AVGÅ din sopa.

Linkan avgå din sopa

Carlsson avgå din sopa

Christer avgå din sopa.

Varför ska dessa herrar få lön, de gör sig inte berättigad till den, det gör ingenting, för att vända sjunkade skeppet Timrå IK.

Jävla nollor allihopa!

Det mest tragska är väll att så många så länge redan insett att detta lag behöver förstärkning.

SPARKA SPELARE OM pengar måste komma loss.

Nej eran då Timrå var ett topplag kommer ta många år att bygga upp igen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: Avgå TJ, kan det stå.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Bigthelin: nä men det kanske ska stå lednings byte i timmrå ik till nästa hemma match ??
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
RocknRolf2: Men hur fan kan det där jävla rödansiktet komma undan med utvisningar hela tiden. En solklar crosschecking framför mål i sista perioden, samt en puck-out i slutminuten. Förbannade Brynäsdomare!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Ambroo: Nu är det nog - Denna löjliga ursäkt till lag vi ställer på benen kan dra åt-....

Sämst, sämst, sämst när det gäller - Bryr dom sig

Kommentatorn var kass, men påverkade inte resultatet. Andersson var urusel, men konstigt nog så påverkade inte han heller. Nej - här har vi ett lag som skiter i hur det går. Merparten skall spela nån annan stans nästa år och skiter fullständigt i föreningen

Hej då slutspelet - Välkommern Kvalserien

Nä men då biter vi ihop i Kvalserien och gör en klassisk SSK, DIF, FBK match.

Saknar ord för själva känslan. 40 sekunder kvar i årets viktigaste match.

Återigen så blir vi pissade på av ett skämt från Ängelholm

Nämen puss och kram och noll poäng
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Typiskt!!!!!! F.A.N!!!

Nu är det derbydags.
Kommentera

« · 1106164 · »