1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20

« · 1915414 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
The great one: Ja, och det är tre matcher jag är missnöjd med spelmässigt,, premiären och dom 2 senaste matcherna mot Rögle, resten av matcherna tycker jag att vi stått upp och spelat riktigt bra även när vi förlorat. Jag känner en optimism inför framtiden.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Jockz: sant men när vi väl är där i anfallszon så får vi inte långa anfall på motståndarna. Tycker vi har många som spelar håglöst. Att förlora mot Rögle, det finns ingen skam i det. Men att inte kunna stå upp efter mer än varannan tackling, det är fanimej ett skämt. Det såg ut som pojkar 12 mötte ett seniorlag när det gällde det fysiska spelet. Tom röglespelarna som var en tvärhand hög tvekade inte att smälla på Printz i sarghörnen medan våra spelare såg ut som rädda katter i närkamperna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte:

Jo, den styrdes på Thörnqvist👍🏻
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Dessa dåliga första pass och massa strul med indianare i tid och otid gör ju att forwards får lite tid att göra något konstruktivt i anfallszonen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Att Printz är stabilaste back, det säger en hel del om resten av Timrås backar som man jämför honom med.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: ja våra backar får en rejäl dos skit efter varje match numera, med rätta, men man ska ju komma ihåg att våra forwards knappt hittar ett kvalificerat avslut på hela matchen. Målet vi gör är en slump då röglespelarna krockar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Nej, om något så var det han som gjorde att det ändå var värt att kolla klart i 60 minuter. Tror dessutom att första målet styr på Törnqvist men är inte helt säker. För övrigt är det många forwards idag som inte gör en bra match, även om pratet här nu mest rör backarna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Synct: En back som klarar av att vara konstruktiv i pressade lägen. Detta är ju bara ett rent spekulativt resonemang, när värvningen av Printz genomfördes var den allmänna uppfattningen om att det skulle vara ett köttberg på skridskor som förhoppningsvis inte skulle göra bort sig allt för jävligt tills Jalle dyker upp för att sedermera skeppas vidare till nånstans IK/ pension... MEN om man aldrig skulle ha tecknat med Jalle och skrivit kontrakt med Printzen över säsongen direkt, vad skulle du då ha velat ha in? Nog tror jag man hade kunnat hitta nån halvhyffsad nordamerikan på artist för de kulorna man hostat upp för mister JanneJalle
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Ja men vi har ju knappast råd att bänka Hardegård. Inte Kinnvall heller, trots att båda blandar och ger. Vi måste bänka från botten av hierarkin och där är det ändå Drugge och Molinder som regerat, även om jag tycker att Molinder numera är klart värd att spela.

Att det även klagats på Printz ibland förstår jag inte alls, då han är klart stabilast av våra backar även om han hade en dipp i förra matchen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Exakt det jag menar med att vi behöver förstärkning på backsidan. Skulle räcka med en Hampus Larsson typ som ofta i princip lyckas ta sig ur stressade och trånga situationer och lägger bra förstapass. Hardegård håller inte, alldeles för seg i tanken för SHL och slänger SÅ OFTA bort enkla pass i famn på motståndare.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: förstår för övrigt inte dom som kritiserar Svedberg i den här matchen. Visst han kanske borde tagit ett av målen men våra bedrövliga backar släpper till, vadå? 3 frilägen? Nä den här matchen hade varit död och begraven efter 2 perioder om det inte hade varit för Svedberg.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Rögle BK - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nej en riktigt sunkig forcering toppar en riktigt sunkig insats. Kan man inte ens lägga ohotade korta pass rätt när man jagar kvittering så kan man lika gärna låta Svedberg stå kvar. Men en ganska väntad insats tyvärr, då vi varit klart sämre nu i flera matcher jämfört med inledningen. Mörkt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nisse1: vi tar ändå 2 poäng på dom här matcherna där vi förtjänade noll och inget, det är ändå positivt. Sen vet jag inte om det är slut på orken i laget nu men man kan inte gå ut i en 60 minuters hockeymatch och tävla i 10 minuter, då får man stryk.

Vi är inte i närheten av att stå upp mot rögles fysiska spel i dom här två matcherna och vi orkar inte hänga med motståndarna i någon ände av banan, det är klasskillnad på lagen. Att vi tar 2 poäng ska vi bara vara nöjda med.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Vi gör match av det här till slut i alla fall, det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
TIK-Lund: Det enda vi saknar är en offensiv back och det finns inte en chans att vi har råd med en sådan av bra SHL-klass.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nisse1: Guter, Rensfeldt vart är poängen? Så bleka! In med Kaijser och Jansson istället. Dom är roligare att titta på.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nisse1: KÖNSORGAN...av båda könen....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
TIK-Lund: Vad är det för spelartyp/back vi saknar? vi har inte råd med nån ryan gunderson/bra powerplay back, finns knappt några på marknaden heller.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Instämmer...största orosmomentet är Hardegård. Varje match mer eller mindre.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
hubbenorlen: Jo jag vet men det är nog lite hans spelstil med spela tufft och enkelt. Sen Hardegård, bänka indianarn!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
hubbenorlen: jag tycker inte Jalle gjort bort sig på något sätt, men tanken var väl att han skulle ersätta Printz efter 7 veckor? Med det sagt kanske vi skulle ha lagt de kulorna på en spelartyp vi helt saknar?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Rögle BK - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Andra matchen på åtta månader. Tycker man får ha lite större tålamod med honom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
JobbaPuck: Det är givetvis fel. Yrspelet därefter har han fixat utsökt. Men 1-0 målet var rätt fri sikt. Hade det inte kommit så snabbt, då kanske det sett annorlunda ut. Vi supportrar är heta. Sorry.

Nu har vi i alla fall chansen. Jobba!

Älska TIMRÅ IK i vått och torrt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
COOOOOOOOOOOLLBERG SNIPERN!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Jag håller verkligen med! det känns lite kaka på kaka
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nu kommer vi. Firma Wedin Kollberg fixar det till slut?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Dagens zebra: När Morgan Johansson höjer armen för solklar rögleutvisning men kommer på att han nyss friade en timråit, släpper därefter handen och skiter i att ta utvisningen. Är dom heltidsanställda dom här tomtarna?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Han har det extra kämpigt ikväll. 2 bjudningar som höll på att bli mål inom loppet av 5 min
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Mycket negativt nu men med facit i hand så skulle man kanske letat annan spelartyp än Jalle när man redan har Printz. Vi behöver en hyffsat stabil back som kan göra något konstruktivt under press och komma ut med pass eller transport ur egen zon. Som när Jalle inte va allt för pressad bakom mål, Slänger iväg pucken i rundeln till en Röglespelare upp på blå så får man behålla trycket i Timrås zon
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Men Kinnvall för helvete! Nu får det vara nog med indianerna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Mickra: det behövs mer hockey-IQ i det här laget. Jämfört med Rögle framstår våra backar som rent speldumma. Sen ska Rögle ha cred, dom åker skridskor 100% hela tiden. Vi klarar knappt av att spela oss ur egen zon i PP. Det är bara att hoppas på att den här tröttheten som laget uppvisar är tillfällig, annars blir det sannerligen ett mörkt November.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Hur fan kan det gnällas på Svedberg? Näe, men in med en trög back till så ordnar det sig
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Mickra: Problemet är, som jag ser det, att spelarna inte har samma entusiasm i spelet som i de första matcherna. Och som sagt, om Timrå inte ger 100procent så är vi över.
Nu ska tilläggas att jag tror Rögle kommer resa sig. De är topptippade av andra än mig och de har visat gott gry mot oss.
Men vi måste upp, upp i allt, om vi ska fortsätta plocka poäng.
Hampus en kung i försvaret, igen. Svedberg bra. Övriga bleka..även shl-Wedin...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Måste befria Wedin från Olsson Berglund rent jävla dårskap och låta han spela med (små tvillingarana) bortkastad spets som försvinner
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Om man bara kan få in ett mål så kommer det bli ett väldigt nervöst Rögle, med tanke på deras utsatta läge i tabellen. Det självförtroende dom visar upp just nu är väldigt bräckligt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Nisse1: Om man ska se något positivt så är det att det bara är 2-0, då såväl Brithén som Widing redan borde ha avgjort. Nu återstår bara frågan om NHL-Wedin verkligen kan vända detta?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Backhandflipp: Får man tillräckligt med pengar från aktierna så MÅSTE man använda lite pengar kortsiktigt denna säsong och värva in minst 2 backar med SHL klass, för detta håller inte. Yra höns, man är 2 mot 2 hemåt men ändå får man typ helt ostört komma på direktskott.... Nej den enda som hållt SHL klass sen start är Hampus Larsson, de andra blandar och ger för mycket tyvärr.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
20 min kvar...
Det KAN gå än...
OM vi gör mål...
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp!!! ❤
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Båda matcherna mot Rögle ser det ut som att man nästan ber om ursäkt att man finns på plan. Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Woody: Ja faktiskt. Senaste minuterna har det ju funnits så kallade intentioner i alla fall. Yippie!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Woody: Får vi in reduceringen är det match!
3-0 då är det godnatt...
Kom igen nu 👍
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tänka sig att detta lag skulle bli sårbart när halva backbesättningen är trögfotade, en fjärdedel inte är av SHL-klass och den sista fjärdedelen antingen ojämna eller matchotränade...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Det börjar se aningens bättre ut nu....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
TIK-Lund: Exakt. Rögle är där för att vinna matchen. Från oss är det alibi för hela slanten. Vill se att vi går rakt in på mål åtminstone någon gång. Nu fick vi iväg ett par skott i alla fall.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
ORKA!!! Helt sjukt att vi inte haft en enda jävla målchans på en och halv perre.

Rögle spelar som dom är i powerplay i varje anfall.

Bryt mönster! NU!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Jag tror vi försöker förmedla samma sak, denna matchen kan vi inte skylla på att ”Rögle passar oss dåligt” utan matchen ser ut som den gör för hittills är vi helt enkelt inte bättre.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Smokey: Den där returen, ett skott från halva plan, Svedberg är inte med idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Falk och Svedberg har absolut inte fungerat bra hittills. Nu måste vi bryta ihop. Vända och stå upp för våra färger. Då är det helt ok med en förlust.
Kämpa!
Kommentera

« · 1915414 · »