1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581307 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15

2426501 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban: Om du läser vad jag skrev ser du att det står "Artikeln ger ingen information från de andra parterna i händelsen." Den utgår alltså från ett perspektiv, Zlatans.

Om du läser artikeln så är det inga citat från varken Messi eller Pep vilka är de andra partena.

Jag har redan summerat kring det övriga du skriver men du hakar upp dig på att du får saklig kritik och kan inte släppa det.

Om du nu inte vill äga att du började dra upp helt irrelevanta saker om att försvara Messi så är det tråkigt men ok.

Eftersom du vill släppa det här så behöver du inte svara.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae:
Vadå Zlatanperspektiv? Menar du helt allvarligt att Marc Ingla inte kan tala för sig själv?

Min poäng var att Zlatan öste in mål innan Messi började klaga och det borde väl ha framgått vid det här laget. Någonstans kring omgång 15 när han hade gjort 10 mål vs 6 mål av Messi, så var Messi uppenbart frustrerad. Om du tycker det är felaktigt vet jag inte riktigt. Messi hade säkert sin anledning, han ville ju ha en mer framträdande roll trots att laget vann. Man kan ju inte direkt kritisera spelare för att ha starka viljor hur man ska spela, men det var ju inte heller min poäng heller.

Du hakar upp dig på en liknelse som flera kan köpa, att du inte just gör det kan väl stå för dig, men det är helt irrellevant, du om någon skiftar fokus i diskussionen till fotboll ifrån att ha handlat om hockey.

Släpp det där bara. Varför ska du grotta in dig i liknelser du inte håller med om? Om du hade sagt att du inte håller med om att det förekommer kränkta egon, förfördelade spelare och mygel inom idrottens värld hade jag gärnat kunnat ta den diskussionen med dig, men nu gör du det väldigt svårt för dig själv.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Håkkybåkky: Sanna dina ord, lägger till en passus om att skador tar ut sin rätt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Håkkybåkky: Herr Rondell… max 7 ggr får man köra runt honom.
Nä då skämt åsido… noll gånger.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Nu kommer jag in som sjua på boll här, men tycker att diskussionerna som förs här blir jäkligt obalanserade. Ena dagen är det SM-guld, nästa dag är det hejhej Hockeyallsvenskan. Behöver det vara så mycket svårare än att vi har haft en drös matcher med medstuds och bra poängskörd, och nu upplever en ett antal matcher med det motsatta?
Vi ligger trotsallt femma när halva serien har spelats.

Och absolut, jag är inte blind för att vi är i en negativ trend, där backarna verkar se trötta ut. Men alla lag upplever sämre perioder. Förhoppningsvis är Herr Rondell klar och vi kan få in en bra back som får fart på vårt PP, och resten av manskapet kan återhämta sig. Sen är vi redo för en ny bra poängstreak.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Någon fler som sett att vår formkurva i grova drag följer börsindex i höst?
Är vi på väg in i en lågkonjuktur?

Va, jag konspiratorisk... näädå.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban: Det är du som skrivit

"
Nja han öste bara in mål i la liga medans det gick tyngre för Messi. Är väl objektiv fakta, ingen skönmålad bild.
"

Men du menade alltså inte det du skrev.

Samma sak med

" Messis mål kom efter det att Zlatan blev petad den säsongen. Innan det gjorde han knappt några och gick och grinade hos Guardiola."

Messi gjorde som bevisats mål under hela säsongen.

Det är bra om du skriver vad du menar direkt från början, annars framstår det som att du ändrar efterhand.

Du kunde ha delat den där länken klart tidigare också, även om den är skriven ur ett Zlatanperspektiv och inte tillförde något annat än vad som redan står i hans bok. Artikeln ger ingen information från de andra parterna i händelsen.

Ska du erkänna att det är du som plockar ut fördelaktig statistik för ditt efterhand ändrade påstående? Och sedan försöker flytta fokus till Messis skattefall?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Nu cherry-pickar du bara statistik som passar ditt eget påstående. Efter 15 omgångar hade Zlatan gjort 10 mål och Messi 6 mål. Det finns svart på vitt på samma sida som du länkade till.

När till och med ledare i klubben säger att det fanns en dispyt i början av säsongen mellan Zlatan och Messi så ska man nog inte säga att det enbart kommer ifrån Zlatan. Zlatans spel verkar inte ha passat Messi som blev frustrerad. Det säger till och med ledare som Marc Ingla i efterhand. Även fast de vann så var inte Messi nöjd verkar det som.

www.espn.co.uk/football/barcelona/story/3059742/lionel-messi-and-zlatan-ibrahimovic-had-friction-at-barcelona-marc-ingla

Ska du släppa den här diskussionen nu?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban:

"Messi är för övrigt dömd fifflande skattesmitare. På samma sätt fifflade han bakom ryggen på medspelare och försökte påverka laguttagningar. Gudabenådad spelare visst, men inte den oskyldige som du vill få det till.
"

Det här visar på ett problem i ditt argumenterande.
Jag har inte nämnt Messi som oskyldig eller ens tagit honom i någon form av försvar. Faktum är att de enda gånger hans namn nämnts i mina inlägg är när jag citerat dig, finner ett enda undantag och det är när hans statistik ska redovisas.

Om du besöker VM-tråden kommer du också se att jag inte är ett Messi-fan.

Faktum är att det jag påvisat är att dina påståenden är felaktiga och att du konstant försöker byta ut vad du menade. Du börjar dina påståenden med

"
Nja han öste bara in mål i la liga medans det gick tyngre för Messi. Är väl objektiv fakta, ingen skönmålad bild.
"

Vilket var helt fel. Vilket bevisats.

"
Faktum är att Zlatan ledde den interna skytteligan före Messi innan han blev petad(gjorde såklart inhopp ändå),
"
Om en spelare spelat 810 minuter mindre handlar det inte om inhopp som skillnad. Zlatan kan lika gärna vara petad för att han vägrade delta i presspelet.


Dessutom låg de lika i skytteligan efter fem omgångar vilket direkt visar på felaktigheten i påståendet

" Messis mål kom efter det att Zlatan blev petad den säsongen. Innan det gjorde han knappt några och gick och grinade hos Guardiola."

Finns ingen anledning att fara med osanning när det är så enkelt att hitta faktan.

www.transfermarkt.com/lionel-messi/leistungsdatendetails/spieler/28003/saison/2009/verein/0/liga/0/wettbewerb/ES1/pos/0/trainer_id/0#subnavi
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Eftersom det pratas om fotboll i forumet kan vi väl lika väl prata om hårdrock eller annat också? ;)

De flesta som gillar hårdrock gillar nog detta mästerverk från de tyska Orden Ogan. Gunman. Riktigt bra. Skulle gärna ha det som intro eller att det spelas under pauser i matcher i Timrå :)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
nu har vi haft våran svacka 💩
nya tag efter jul 🔆
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Messi är för övrigt dömd fifflande skattesmitare. På samma sätt fifflade han bakom ryggen på medspelare och försökte påverka laguttagningar. Gudabenådad spelare visst, men inte den oskyldige som du vill få det till.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
snushane: Enligt initierade källor har jag dock hört att "tipp-eppa" är bra men Torbjörn Nilsson är kass.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: jävla mobbande fullblodsdiva. En riktig praktgris.! Största fotbollspelaren vi haft i det här landet var Torbjörn "Gud" Nilsson.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Rindell är säkert extremt ödmjuk. En hårt arbetande människa. Holtari var ju sportchef för Jukurit när Rindell kom fram.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig läst Zlatans bok och kommer aldrig göra det heller, helt ointressant. Det jag vet är vad jag såg när jag följde säsongen. Det var rätt uppenbart att Zlatan tog för mycket plats för Messis ego.

Jag är inte ens någon fan av Zlatan generellt, som sagt jag har följt Barca sen Patrik Andersson spelade där-
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban: Läs de citat som finns från Zlatans första bok, det räcker långt. Boken i sig är inget mästerverk. Det är just den typen av egon som Zlatan och Cristiano Ronaldo har som gör att en föredrar ishockeyns personligheter. Närmsta vi kommer de två i Timrå är väll transatlanten som Perra sparkade.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Det är ändå fakta att Zlatan var den som gjorde flest mål innan Guardiola helt plötsligt ändrade laguttagningen trots det fina spelet laget visade upp.

Hoppas inte Rindell är missunnsam som Messi.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
DenRöda: Hoppas inte Rindell har ett Zlatan-beteende. Vore inte bra för omklädningsrummet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: För övrigt har jag ingen aning om vad Zlatan sagt om situationen. Minns bara hur märkligt det var att han helt plötsligt fick en mindre roll efter att ha inlett säsongen så bra. Jag har följt Barca länge sen Henrik Larsson spelade där och innan dess Patrik Andersson. Sen säger jag inte att Zlatan är en bättre spelare, men jag är övertygad om att det var Messis ego som fick Zlatan nedpetad i en undanskymd roll.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
eltifoso: Nej, Zlatan gillar varken att bli ombedd att springa eller få mindre än det absolut mesta av strålkastarljuset på sig.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Ska bli kul när Zlatan Rindell presenteras!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban:
"Faktum är att Zlatan ledde den interna skytteligan före Messi innan han blev petad(gjorde såklart inhopp ändå),"

Zlatan spelade 2030 minuter, det är direkt felaktigt att påstå att han skulle blivit petad så till den grad att han gjort mindre än hälften så många mål till följd av att ha missat 810 minuters speltid.

Acceptera att du har köpt Zlatans bok och glömde att faktakolla. Det är mänskligt att fela, jag kan leka Zlatan för en dag och förlåta dig. ;-)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Tror ingen i barcelona saknade zlatan efter hans sejour där, och zlatan saknade säkert inte Barcelona där han skulle få stå i skuggan av magiska Messi
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Faktum är att Zlatan ledde den interna skytteligan före Messi innan han blev petad(gjorde såklart inhopp ändå), sen kan du vända och vrida på det hur du vill. Messi har ett stort ego och så även Zlatan såklart. Men tar man för sig kan man även bli utmobbad av de som anser sig ha ensamrätt på att vara klubbens stjärna. Följde den säsongen och kommer ihåg hur frustrerad Messi var på att Zlatan som tog över som den offensiva kraften den säsongen.

Släpp det där nu.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban: Samtidigt måste en liknelse hålla en uns av kvalitet för att bli tagen på allvar.

"Messis mål kom efter det att Zlatan blev petad den säsongen. Innan det gjorde han knappt några och gick och grinade hos Guardiola."

Det här är rakt av felaktigt, annars påstår du att Messi ska ha gjort majoriteten av sina 34 mål på 810 minuter mer speltid.

Att acceptera faktumet att Zlatans världsbild kanske inte stämmer överens med den faktiska verkligheten är också ett alternativ.

Vill en verkligen bokstavstolka "efter det att Zlatan blev petad" handlar det om 34 mål på 6 matcher.

Zlatan är en dålig förlorare och även beroende av
att vara största fisken i dammen. Det
Det finns det gott om exempel på.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
empa11: Lågaffektivt bemötande är helt klart en bra idé. Just den termen är dock inte relevant i den här kontexten.

Du har dock argumenterat för helt olika saker.


Först:
"men man ska också fan skrämma med det oåterkomliga nederlaget som väntar vid degradering."

När du sedan möts av fakta använder du dig av ett affektivt bemötande och har helt bytt argument.

"
Det är ju gulligt att försöka köra lågaffektivt bemötande mot vuxna elitspelare. Jag tror dock att det är jätteviktigt att pränta in vad som står på spel om man inte tar varenda match på allvar.
"

Det är bara onödigt, gör som Simon G istället. Skriv "jag backar när jag möts av fakta".

Det är ingen tvekan om att spelarna redan känner till konsekvenserna av att åka ur serien samt vad som leder till att så sker. En skicklig ledare håller en helt klart bättre klass på sina motiverande samtal än hot om repressalier eller domedagsfruktan.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Pinaceae: Messis mål kom efter det att Zlatan blev petad den säsongen. Innan det gjorde han knappt några och gick och grinade hos Guardiola. Nu är du iofs gravt offtopic och fokuserar på en liknelse jag gjorde.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Labban: "Nja han öste bara in mål i la liga medans det gick tyngre för Messi."

En av de två gjorde 34 mål den andre 16. Vi kan väl konstatera att Zlatans bild på situationen måste vara allenarådande för att ditt påstående ska gå ihop.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
DenRöda: Reportage om Rindell på finska 2 år gammalt.

www.youtube.com/watch?v=Yn9usJz1uRc
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Zäta75: Rindell kan få ut mer på större rink helt klart. Kan växa ut till att bli bättre än Pudas och Lennström. Nej jag är inte galen. Rindell har en enorm potential. Han har lirat A-lagshockey i 4 säsonger va? Blev utlånad till kärpät förra året. Anledningen har jag för mig var att Kärpät hade skador. (följer inte dom som jag följer Timrå, bara kul att se deras matcher till och från).
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Det låter som att vi får en back som är klart bättre i det offensiva än det defensiva. Hade nog föredraget en på pappret mer två vägs-back, men om Rindell kan komma in och få lite fart på blålinjespelet i PP så är det väl också en förstärkning. Förhoppningsvis kan vi hitta ett backpar som kan komplettera varandra.

twitter.com/aalexnil/status/1603662106510884864
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Sputnik: "Rindell had a deeply disappointing start to his Leafs career, performing fairly poorly at Traverse City. He also suffered some injuries and ended up playing five games in the ECHL on a conditioning loan. He’s just not cut out for the AHL, which is not an insult, it’s just not the place for him. In the Liiga, he can be a big minute, big point, power play defender — a role full of positive outcomes for him."
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Sputnik: Hoppas att han kommer till Timrå, draftad i sjätte rundan av Toronto Maple Leafs 2020, offensiv back, med styrkor i powerplay, bra direktskott, dragskott.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
DenRöda: Det står att Rindell har ett bra skott från blå. Det är något vi behöver iaf. Denna värvning lär inte kosta mycket så räknar med att en mer namnkunnig back kommer in senare efter nyår.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
FH - avdammad: Nej alltså, jag menar att ekonomin inte kan vara så skör att alla sista pengar går till Rindell? Jag tycker ju att vi behöver få in 1 back till utöver Rindell!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
jå1: Tyvärr måste jag säga att han inte duger i SHL heller!🤢
Det räcker inte att endast göra 2 - 3 smörpass och missa ett par öppna kassar, för att i resten av matchen vara helt osynlig.
Vi behöver backar som är bra om JD ska kunna briljera.
Tycker dock att det är för tidigt att döma ut laget.
"Det är aldrig försent att ge upp!"❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Olle: Han sa väl att Frölunda borta var ett steg ner från NHL? Han syftade på att det gick lite snabbare där borta men att han kände han hängde med. Men länka gärna där han säger att han är för bra för SHL för det har jag helt missat.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Sputnik: Om han är billig och dessutom bra så är det väl fantastiskt. Prislappen anger inte alltid kvalitet. Man får också komma ihåg att han bara är 22 och redan hyggligt rutinerad. Dessutom så borde Kapanen ha bra koll på honom.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
nectis: Börsen kan väl inte vara så slut att man inte har råd med nått mer än Rindell? Nu vill jag inte såga honom på förhand. Tänker mest ur en ekonomisk aspekt, för dyr kan han väl knappast vara?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Olle: jag hoppas du har rätt och jag fel.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
JanneH: ja men tänk om vi värvat en för oss okänd Tim Erixon och fick se två highlights med slaggat mot djurgården och slaggat mot malmö borta var de väl. Då hade man trott vi värvat lehtonen upphöjt i 10
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Dubbeld: den får han gärna göra om! Gillar även pondusen i hur han rör sig.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Dubbeld: uppåkning alá LillStrimma...
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Klipp av Rindell.

Snabb på skridskorna och bra med puck från vad man kan se i detta klipp.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Nisse på Mon or: kan och vill han bidra med spel från offensiv blå så är han varmt välkommen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Enligt pensionplanpuppets.com... kring 14.00 i morgon amerikansk tid är Axel Rindell fri att gå till vilken klubb han vill. Borde komma nyheter någon gång i morrn om han är sktuell.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Bra av Lander att be Melander om ursäkt…

Vilken jävla tillställning att få komma in i a-verksamheten.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Undrar varför Hanzl uppvisar sitt agerande idag?

Vad händer i denna trupp som är så stark?

Det är väl inte upp till oss att få reda på antar jag utan jag får nöja mig med att saker och ting uppenbarligen inte är så fantastiskt bra.

Halloran tycker jag inte får något onödigt skit.
Han spelar i stortsett bara offensiv hockey.

Knappt aktiv i forecheckingen så det är väl en väldigt smal roll han har jämnfört med Valli eller Alvarez.

Då är frågan hur mycket bang for the buck får man?

Jo han gör faktiskt lite mål här och där så…

Jag tycker mig se att han bjuder på bra med tappade puckar och felpass med och då menar jag inte mot Rögle enkom utan sett över säsongen.

Sedan är det kanske så att Dahlén ska ha en större släng av sleven än Halloran.

Att peta Halloran kan fylla syfte om man vill ändra system annars är det inte något akut…

Stenqvist däremot är jag trött på. Där händer fan ingenting!

Jag är taskigt, förlåt Stenis! Men det är inte allmänhetens åkning det är den högsta nivå vi har i Sverige och Per Svensson åker åttor runt dig.

Då är man faktiskt inte bra nog på rören.

I en annan omgivning kanske Stenqvist hade funkat bättre men det händer ingenting.

Utvecklingen är helt borta möjligen att han backat några steg sedan han kom in.

På tal om att backa…

Eronen?
Jag han är åtminstone rörlig och kan starta anfall med hjälp av ett vettigt första pass!
Men offensiven stendog. Är det Antes order att backar inte får bidra det facking minsta med offensiv?

Är det systemet att backar ständigt ska backa hem så jävla tidigt att mittzon blir gratis för motståndare på kontring?

Eronen kan ju för fan! Det är dokumenterat!

Per Svensson tycker jag stoppade kroppen bakom orden i Cmore intervjun?

När alla gömde sig så åkte han upp pucken! Bra initiativ!

Men nu pratar vi P Svensson inte Wedin…

Äh! Det här laget har en hel del att låsa in sig och prata om.

Det svajar som fan nu. Självförtroendet är borta och timingen som lag och enhet på isen existerar inte.

Tryck på de knappar som behöver tryckas på och kom igen laghelvete!

I jul kommer nya chanser att hitta rätt!

Faller allt så blir det ett jävligt spännande kval i år igen! Haha
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Axel Rindell verkar som ett riktigt intressant namn. Av det jag sett så kan han nog lyfta lite tid i PP för verkar ha ett bra skott. Tror inte man ska stirra sig blind på att han inte lyckats i Nordamerika, stor omställning och han är en ung spelare på 22 bast.
Låst ämne

2426501 · »