Kerstin_k: Jämtin 2 minuter i utvisningsbåset? Vad är det i jämförelse med Andersson skadad för resten av säsongen? Hans sätt att leva ut sin obalans är inte att trycka en handske i ansiktet på någon och sedan snällt sitta av två minuter, det är att tackla i rygg, veva med klubban och bentackla. Dessutom kan det ju bli direkt matchavgörande i en sån här match där Vinnerborg har svalt pipan och väljer att blunda för förseelser som i vanliga fall skulle ge femminutersutvisningar.
Jag önskar verkligen att Jämtin ådrar sig en svår hjärnskakning i början av nästa match och får spendera resten av semifinalsserien på läktaren. Det är min åsikt, tillkommen långt efter att ilskan har lagt sig, och den står jag för...hellre honom än en skadad timråspelare, varje dag i veckan. Wernblom framstår ju för f*n som mentalt stabil i jämförelse med Jämtin.
Är det något som kan vända momentum och sakta ner Timrå i detta skede så är det skador på nyckelspelare och vi har ett helt lag av sånna just nu och inte ersättare för dessa. Nä ut med Jämtin på bår, annars kommer det vara Regin, Backlund eller Tenkrat som ligger på den där båren istället. Skillnaden mellan Jämtin och Ledin det är ju att den sistnämnde faktiskt har en intakt hjärna. Ledin spelar imponerande och ligger på gränsen. Han skapar PP åt sitt lag. Jämtin skapar bara rubriker och kväljningskänslor.
El Maco: Challe är ett medialt geni! Han har minst två rävar bakom varje öra... Jag ser bottnar i den killen som får mina regelbundna cykelturer till och från bruket att framstå som aningen platoniska.
El Maco: Med spearing menas att sticka en motståndare med klubbskaftets spets. Straffet är detsamma som för butt ending, 2+2 minuter och ett 10 minuters personligt straff för försök och matchstraff vid träff.
Är det så svårt att fylla EON arena så ni var tvungna att bjuda i dagisbarn???Var än kameran filmade så syntes det barn som gjorde allt annat än att titta på hockeyn...
Skarin: Pärssinen petar med klubban vilket är dumt och onödigt. Vill man så kan man visa ut honom för spearing och domaren ville eftersom han var helt ur rytm med matchen. Men om man nu tar en spearing är väl inte 2+2+10 någon påföljd som finns i boken? Ska det inte vara matchstraff eller en tvåa? Märkligt.
Skönt att den HV-spelare man minns efteråt är Jämtin för att han är dum i huvudet och inte någon annan för att han är bra. Eller att man minns och grämer sig över Livs kanonräddningar - för han hade ett par när jag trodde det var givna mål. Hoppas att det fortsätter så.
Frella: Och Winnerborg såg inte den solklara bentacklingen. Ok, alla domare missar situationer, inget konstigt med det. Men när inte ens linjedomarna såg, då är det illa. Jo förresten, dom såg något. Pekade typ att det var nåt med axeln. :)
Kerstin_k: hoppas att kenta tar sitt vett och bänkar han som ward, för nån som inte tillför något till sitt lag förrutom utvisningar eller matchstraff brde inte ha mycket att göra i en semi-final serie ..
Foyn: Försök till spearing :) Försök till spearing, glöm inte det. Hahaha. Nä, smålänningen Winnerborg hade det mycket svårt idag. Han var inte alls med i matchen.
Tenkrat åker ut för att han skrattar och hånar Ledin. Bara en sådan sak.
Blizzard: Dom var inte i tioårs åldern, kanske 5-7, tänkte på småkillarna också, tyckte det var en skön bild, avspännt mot alla andra oss som hyperventilerar av anspänning. Konstigt att skriva så tycker jag i expressen.
Riktigt skön seger. Oscar Sundh såg otroligt het ut idag.
Nu gäller det för Challe att få spelarna att hålla huvudet kallt och inte falla in i Jämtins och Ledins rackarspel. Alla vet ju vad deras uppgift blir om det går tungt för HV.
Gläds åt Timrås spel och seger istället för att haka upp er på vad någon sagt eller gjort.
Jämtins knätackling kan man ju diskutera. Däremot när han slashar mot huvudet på en liggande Regin säger ju en hel del... Pärsinen spearing är om möjligt ännu komiskare ? Peta med klubban lite och vipps 2+2+10 !?!?
Konstigt att Vinneborg inte kan läsa alla situationer när Ledin/Jämtin bara åker runt å jävlas. Tenbkrat slår inte ett slag mot Ledin men åker ändå ut på 2 minuter ? Skit samma.... Så jävla skönt å tvåla dit seriesuveränerna och alla jävla experter ! Forza Timrå ! Alla hatar oss....
Kerstin_k: Håller nog med där. Visst risken finns för skador, men en Jämtin i obalans är guld värt för Timrå. Idag tillförde han ingenting för sitt lag, förutom att komma in som tredje man i situationer framför mål och söka bråk. Hade han däremot plockat bort Andersson för resten av säsongen hade jag nog gått ut i Aftonbladet och erbjudet en årslön till den som satte stopp för Jämtins karriär.
General_Moisio: precis kan man inte anmäla Jämtin till disciplin nämnden om inte domeren gör det sånt där hör inte hemma på en hockeyrink Jämtin är ju fan en fara för alla TIK spelare
janssonovich: Observera att jag på intet sätt försvarar Jämtis spelstil idag. Inte det minsta. Hans knätackling borde ha gett någon form av straff. Tveklöst.
Jag menar bara på att det kanske spys ut extremt mycket galla. Var det bara jag som såg att karln var otroligt intetsägande bortsett från sina fula tilltag?
"SM-semifinal 1, Timrå-HV 71, utsålt i Eon Arena. Då sitter två killar i tioårsåldern på var sin läktarstol med var sitt blippande spel i näven och ser inte många sekunder av matchen. Snacka om hån mot alla hockeyfans som inte fick tag i nån biljett"
Kerstin_k: men snälla, han kommer skada nån jävligt allvarligt och aldrig i helvet att ja skulle försvara hans betende om han spelade i timrå, nånstan borde väll gränsen gå för alla eller hur?
thha: Virus är Brynäsare och en allämant känd Timrå hatare, han blev nog heller inte mer lycklig när Timrå skickade ner dem i kvalserien HIHI, dock har han bättrat sig betyligt från förra året. Nu kan det komma någon komplimang titt som tätt :D
Kerstin_k: näe men det är ju just det att låter domeran honom fortsätta så kommer det att bli skador det är ju helt klart han slår på spelare som ligger och ben tacklingen syntes på reprisen att han satsar på det medvetet han har inget på en hockeyrink att göra
MB: Jag skulle inte heller vilja ha honom i Timrå. Inte en chans. Det var inte meningen att få mitt första inlägg att låta som så. Jag manade bara till lite besinning angående Jämtin. Karln spelar som en idiot och tillför inte ett skit. Låt han göra det i HV's dress. Gott så.
powerTIK: Givetvis vill jag inte att han ska fortsätta så att han skadar någon. Men i ärlighetens namn, såg han ut som en spelare i balans idag? Såg han ut att tillföra något konstruktivt ikväll? Jag skulle kunna tänka mig att Timrå gärna tar honom så där varje match. Ur balans och otålig, grinig och allmännt dålig.
Kerstin_k: Nä, där håller jag inte med dig, jag skulle aldrig vilja ha en sån som Jämtin i laget, hypotetiskt alltså! Men Ledin vill jag ha, 7 dagar i veckan.
Men jag håller med dig om att vara kall mot honom, så hamnar han i Kentas frysbox som Ward, där han hör hemma.
Kerstin_k: YES! Så himla skönt! Såg tyvärr inte matchen, fick sms hela tiden av dottern. MEN jag såg Wikegård på Hockeykväll.....vilken sopa! Han har aldrig nåt bra att säga om Timrå, gudars så härligt om alla våra hjältar kan fortsätta tvåla till honom!!
Kerstin_k: Hallå hur tänker du? låt karln fortsätta ????????? aldrig i helvete säger jag om han får fortsätta med det han håller på med så kan han ju skada någon hoppas att han blir överkörd av en buss så han får ligga i hel gips i ett par år
RTS: ja Jämtin är en jubelidiot karln måste ha blivit född genom fel hål =) Att inte Vinnerborg tog något där begriper jag inte alls när sedan Pärssinen petade med klubban lite lätt i ryggen på en HV spelare då fick han 2 + 2 +10 det är ju helt jävla sjukt
MB: Undra hur det skulle låta om Jämtin hade en Timråtröja på sig? Förmodligen skulle hans sätt hyllas som energigivande och kaxigt. Nu säger jag inte att jag försvarar hans åtagande på isen. Men lite "lugn i bussen"-varning på gallan som spys ut just nu. Låt karln fortsätta så åker han snart på matchstraff och då slipper vi honom.
Som det är nu kan han ju knappast ge energi till sina medspelare eller till sig själv. Så kan han få fortsätta.
Laban: Håller med dig att första anblicken ser ut som Bentackling och reprisen ser ju ut som kappning och en jävligare ut. Ledin däremot är rejäl med hårda tag, det gillar jag men Jämtins spel är ju rent farligt.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
karln bara måste ha en mental störning,