1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601284 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
pratarn:
Jaaa....jag.

Hade lite vånda innan match vilken matchtröja skulle bringa mest "tur" men när jag såg laguppställningen så var valet givet # 12.

MB:

Nej, det funkar inte så att det blir någon efterhandsgranskning och böter. Ta nu detta lite seriöst och inse att i 9 fall av 10 så dömer en videodomare till hemmalagets fördel. Har du någon hört talas om någon videodomare som blivit fälld för fusk?

pratarn: jovisst är de underbart. men vore roligare om du kunde säga Kåkkå nångång istället för kokko. tack för mig hej

tamare: Du verkar smart och insatt du,kolla vart svartvadets klubba är innan du yttrar dig.

RocknRolf2: feed feed it it feeels nice....=) troll!!!...=)

pratarn: Nä vad då, vad har hänt??? ;-)

tamare: Nu blir du motbevisad gång på gång.

Ta dina och skriv ner dina åsikter på ett papper istället, dom gör sig bäst där.

tamare: Jag känner mig smart i din närvaro.

tamare: Hela sverige skrattar, hela sverige skrattar....

tamare: Hoppas det var mål och det dömdes bort felaktigt, hoppas även att både du och HV spelarna funderar på det lääääääänge....=) Whos the winner,,,,, troll???

tamare: Eller menar du att du, som har sett en repris på ditt canalplus, antagligen drivet med nån sunkig bordsantenn i nån småländsk håla, har absolut bäst koll på vad som hände när det handlar om tiondelar? All media kan enkelt kolla upp om han dömde fel, och hittills har vi inte hört ett knyst om någon skandal, förutom från dig då...

pratarn: satt själv på bussen på väg till Timrå när matchen spelades, tyvärr valde busschaffisen att byta till radio guld strax efter Timrå gjort 3-2....missade hela avslutningen..

General_Moisio: Helt rätt, vet inte varför man faller in i något Modoitiskt chattande

Klockan stod på 20 och slutsignalen ljöd redan innan passningen nåt fram,så tror man det är mål är man dum eller släkt med Jämtin.

Nåväl, Timrås flyt med domarna jämnar väl ut sig i slutändan. Laget kan ju inte ha samma tur hela tiden. Men nog är det lite lustigt att de har domaren med sig i avgörande läget. Först i den första matchen mot Modo där Johan Andersson (mr hålla-fast-i-klubban) råkar hålla i Svartvadets klubba, och sedan i denna matchen.

...nyss hemkommen ifrån Arenan och känner mig lite sådär skönt hes...

...nå'n mer än mig som har haft en fantastiskt trevlig Fredagskväll?...

Vilket lag vill du se i SM-final?

Ställningen just nu:

HV 71 (31.7 %)
Timrå (68.3 %)

aftonbladets omröstning

tamare: Ja det går ju att skylla på allt.....men vad tror du skulle hända om man granskar det hela, videodomaren fuskat.....skulle bli hyfsade böter mm och säkert skulle HV tilldömas seger, kom igen nu, ganska barnsligt att hålla på att tro någon fuskar i det avseendet....

tamare: Lägg ner för fan. Det är väl hur enkelt som helst att kolla upp i efterhand - alltså tämligen kört för måldomaren att dömma efter eget tycke.

Harman:

Nu var det ju inte Vinnerborg som tog beslutet utan en videodomare.

När de visar reprisen på Canal+ så hör man tydligt att signalen går en knapp halvsekund efter målet.

MB: Exakt. Inget att diskutera. Så varför fortsätter vi diskutera?

Men dra åt satan vilken härlig vinst, På söndag startas Sholins Husbil upp och tar rikt mot Jönköping.
Fy fan vad skön.
Hv ger iallafall lite mostånd, matcherna modolider var ju över innan dom börjat.
Forza Timrå

tamare: ÅH rött och vitt... chalalalalalalalaaaa

RTS:

Dambrons i vilken sport? Och för vilket lag?

General_Moisio: Näpp, pucken hade inte ens passerat målgården när skärmarna blev röda, då är matchen slut....

tamare:
Sjävklart fungerar inte Webben bättre än den marksända tv´n. Men kommentatorerna på canal+ uppfattar väl att hesa-fredrik ljöd innan skottet avlossat, el. har jag fel? Hur som hellst så var jag och farsan rörande överens om att Vinnerborg gjorde rätt för en gångs skull, Skönt att vara Timrå-supporter!!!

Wayne Gresky:

Precis, håller med. Självklart vore det bra med en oberoende videodomare så att det slipper bli spekulationer. Det är sannerligen ett märkligt system vi har i dag.

Per HApps: Jag tror typ pratarn var inne och fixade det hela i Photoshop eller så... :D

tamare: Fira Dambronset nu istället.

kidrock: Ja det är tur dom höll modet uppe, jag var helknäckt när dom brännde lägen, finnarna var under isen och Backe bjussade på en kasse, fan vad starkt....

tamare:
Skit samma... Alla håller på Timrå. Vad fan ska du göra åt saken?! Korsfäst Jämtin eller offra ett lamm eller nåt och hoppas ni kan vända på steken...

Helt underbar insats idag! Pressen på HV just nu. Får väl se vad Kent "Armarna i kors" Johansson kan hitta på?

Challe - Kenta 2-1

Jag tänker inte vara ett dugg ödmjuk. Vi pressar storfavoriterna, fockin love it!

Per HApps: Spelar väl ingen roll om de är nära.

"Nära skjuter ingen hare"

Wayne Gresky: Olyckligt framförallt för Jönköping och dess kusinstad i Nolaskogs.
Antar att alla Ö-vikare vrider sig av ilska nu.

MB: Så de är inga diskussioner med andra ord.

Wayne Gresky:
Det är ju solklart, är skärmen röd är tiden slut.
"- Jag får ett besked att skärmen har blivit röd innan pucken når mållinjen - och har skärmen blivit röd så är tiden slut."

Men det var nog riktigt djävla nära.

MB:

Det är inte direkt någon nyhet att videodomare fuskar. Om du tittar tillbaka på de matcher som har varit under denna säsongen så dömer videodomaren i princip alltid till hemmalagets fördel. Vad tror du att det beror på?

Visst går det att kolla i efterhand men vad spelar det för roll. Dömt är dömt och det är sällan någon från högre ort vågar kritisera ett domarbeslut.

MixMasterMike: Vinnerborg sa att deras skärmar visar rött när slutsignalen går och pucken hade inte ens passerat målgården när skärmarna blev röda. Sa det i canal+

MB: cred till klacken och publiken som höll igång hela tredje med ett skönt malande tempo precis som timrå-lirarna

tamare: Det är olyckligt att videodomaren inte finns på annan ort och har kontakt via länk. Då skulle frågan om fusk aldrig ens behöva komma upp.

Mappe: *asg*

tamare: Hur fan skulle det gå till, går ju att kolla i efter hand.

ralus: Det kanske är Sune?

tamare: Tror och hoppas att allt är datoriserat och automatiserat så att inga frågetecken skall kunna uppstå, oavsett vilket lag man håller på...

ralus:

Vem är spud?

tamare: videodommaren kan inte vara partisk då bandet skickas till domarbasen för efterkontroll så att allt gått rätt till

tamare: är det spud som skaffat nytt nick?

Mappe: Håller med, tyckte inte han var dålig.

Kerstin_k:

Tror du själv att videodomaren som förmodligen håller på Timrå dömer mot Timrå i ett sådant avgörande läge? Uppenbarligen inte.

Instämmer i alla glädjeyttringar här. Helt underbart!

*Thörnberg, Thörnqvist eller vad han nu heter bör få retroaktivt spöstraff för sin usla filmning i slutet. Pinsamt att se, pinsamt för hockeyn i allmänhet.
*Skönt att se Sanny på banan igen. Satte en eller två riktigt fina. Andersson bör få någon sorts medalj samt en kandidat examen i trashtalk då han uppenbarligen lyckas med att vrida om något innanför byxorna på labila hv-spelare i match efter match.

Harman:

Jag tror inte att webb-tv:n fungerar bättre än den marksända digital-tv:n: För övrigt så säger ju kommentatorerna att signalen går efter målet.

« · 1018837 · »