Nej, det funkar inte så att det blir någon efterhandsgranskning och böter. Ta nu detta lite seriöst och inse att i 9 fall av 10 så dömer en videodomare till hemmalagets fördel. Har du någon hört talas om någon videodomare som blivit fälld för fusk?
tamare: Hoppas det var mål och det dömdes bort felaktigt, hoppas även att både du och HV spelarna funderar på det lääääääänge....=) Whos the winner,,,,, troll???
tamare: Eller menar du att du, som har sett en repris på ditt canalplus, antagligen drivet med nån sunkig bordsantenn i nån småländsk håla, har absolut bäst koll på vad som hände när det handlar om tiondelar? All media kan enkelt kolla upp om han dömde fel, och hittills har vi inte hört ett knyst om någon skandal, förutom från dig då...
pratarn: satt själv på bussen på väg till Timrå när matchen spelades, tyvärr valde busschaffisen att byta till radio guld strax efter Timrå gjort 3-2....missade hela avslutningen..
Nåväl, Timrås flyt med domarna jämnar väl ut sig i slutändan. Laget kan ju inte ha samma tur hela tiden. Men nog är det lite lustigt att de har domaren med sig i avgörande läget. Först i den första matchen mot Modo där Johan Andersson (mr hålla-fast-i-klubban) råkar hålla i Svartvadets klubba, och sedan i denna matchen.
tamare: Ja det går ju att skylla på allt.....men vad tror du skulle hända om man granskar det hela, videodomaren fuskat.....skulle bli hyfsade böter mm och säkert skulle HV tilldömas seger, kom igen nu, ganska barnsligt att hålla på att tro någon fuskar i det avseendet....
Men dra åt satan vilken härlig vinst, På söndag startas Sholins Husbil upp och tar rikt mot Jönköping. Fy fan vad skön. Hv ger iallafall lite mostånd, matcherna modolider var ju över innan dom börjat. Forza Timrå
tamare: Sjävklart fungerar inte Webben bättre än den marksända tv´n. Men kommentatorerna på canal+ uppfattar väl att hesa-fredrik ljöd innan skottet avlossat, el. har jag fel? Hur som hellst så var jag och farsan rörande överens om att Vinnerborg gjorde rätt för en gångs skull, Skönt att vara Timrå-supporter!!!
Precis, håller med. Självklart vore det bra med en oberoende videodomare så att det slipper bli spekulationer. Det är sannerligen ett märkligt system vi har i dag.
kidrock: Ja det är tur dom höll modet uppe, jag var helknäckt när dom brännde lägen, finnarna var under isen och Backe bjussade på en kasse, fan vad starkt....
tamare: Skit samma... Alla håller på Timrå. Vad fan ska du göra åt saken?! Korsfäst Jämtin eller offra ett lamm eller nåt och hoppas ni kan vända på steken...
Helt underbar insats idag! Pressen på HV just nu. Får väl se vad Kent "Armarna i kors" Johansson kan hitta på?
Challe - Kenta 2-1
Jag tänker inte vara ett dugg ödmjuk. Vi pressar storfavoriterna, fockin love it!
Wayne Gresky: Det är ju solklart, är skärmen röd är tiden slut. "- Jag får ett besked att skärmen har blivit röd innan pucken når mållinjen - och har skärmen blivit röd så är tiden slut."
Det är inte direkt någon nyhet att videodomare fuskar. Om du tittar tillbaka på de matcher som har varit under denna säsongen så dömer videodomaren i princip alltid till hemmalagets fördel. Vad tror du att det beror på?
Visst går det att kolla i efterhand men vad spelar det för roll. Dömt är dömt och det är sällan någon från högre ort vågar kritisera ett domarbeslut.
MixMasterMike: Vinnerborg sa att deras skärmar visar rött när slutsignalen går och pucken hade inte ens passerat målgården när skärmarna blev röda. Sa det i canal+
Instämmer i alla glädjeyttringar här. Helt underbart!
*Thörnberg, Thörnqvist eller vad han nu heter bör få retroaktivt spöstraff för sin usla filmning i slutet. Pinsamt att se, pinsamt för hockeyn i allmänhet. *Skönt att se Sanny på banan igen. Satte en eller två riktigt fina. Andersson bör få någon sorts medalj samt en kandidat examen i trashtalk då han uppenbarligen lyckas med att vrida om något innanför byxorna på labila hv-spelare i match efter match.
Jaaa....jag.
Hade lite vånda innan match vilken matchtröja skulle bringa mest "tur" men när jag såg laguppställningen så var valet givet # 12.