1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600832 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
andyo och RR2: Nä visst, Moe har inte haft en av sina bättre dagar. Å andra sidan kan det inte vara så jävla enkelt att kliva in i det läget semimifinalspelet är inne i nu.

Alternativet hade varit att låta bli och ersätta Styf. Nu valde man ett annat alternativ. Jag säger inte att Moe varit bra men jag vill att diskussionen förs i en något annorlunda dager. Det låter som att vi ska lasta Moe för allt som händer. Och så är det inte riktigt.

General_Moisio: Ja vi måste börja setta chanserna men jag tycker vi ändå är hyfsat med i den här matchen det är ju 20 min kvar.

andyo: Klart jag hade tyckt de, men de hade känts skönare helt klart.Timrå släpper till alldeles för mycket samtidigt som Timrå inte sätter hård press på Liv och inte får långa anfall.

Barbarossa: pinsam kille den där törnberg... lika dant i varje match... han borde spela fotboll i italien... han skulle man få träffa på en fest någon gång

General_Moisio: Ja - det ser trögt ut. Vi skapar inte tillräckligt för att hänga med målmässigt. Vi behöver en tidig reducering i tredje.

Sedan vore det ju kul att nån gång mot HV inte hamna under med 150-0 innan i börjar spela... Vad är det med första perioderna mot HV de senaste åren, förutom då semi 1???

RocknRolf2: Håller med 100% där, verkar verkligen ha jätte ont efter varje smäll han får.

Nope, det här går inte. Men nu chans i morrn, och med dagens förlust säkrar vi ju i alla fall en extra hemmamatch (avgör då!)

nu gasar vi järnet i tredje.

andyo: Sanningen är ju den att det är närmare 5-0 än 2-1 och det trots det där ribbskottet. Vi går bort oss gång på gång och det är på tok för många som inte är med i matchen. Vi spelar semifinal och har 2-1 i matcher, men likförbannat så ser det ut som det gör.

Jacksson 71: Man vinner inge sm guld på att vara hyfsat med i matcherna, men jag känner inte igen Timrå, att de ska vara en så enorm skillnad att spela i eon o kinnarps.

Olle:De gäller att våga vinna!

Jacksson 71: Je men vi skapar knappt nånting heller. Visst ska vi spela försiktigt men detta är ju löjligt.

Forza Forza!

Framåt, framåt!

Och våra fans där nere ser ut som statyer, nån som hört dom skrika?

nu = ny

RocknRolf2: 4 nyanser av brunt i vårat spel idag... Men ändå lite bättre denna period... fast knappast bra...

250kg kärlek: Självklart är allt inte moes fel, men han har vart en av dom sämre spelarna, om inte den sämste av alla. Klart man måste ersätta Styf, går inte att spela på 5 backar som Kenta gjorde flera gånger när han va tränare i TIK.

Om jag ska vända på det hela så låter det i så fall att du tycker synd om Moe att han ska "behöva" hoppa in nu, klart som fan han vill spela helt klart. Kan säga att Moe har en sån attityd att han förmodligen tycker han är BÄTTRE än många av timrås backar.. därför är det helt fel att tycka synd om honom för att han måste hoppa in nu och ta ansvar.

Herregud, han är 19-20 år, har kontrakt av Timrå IK och får ett enormt förtroende trots allt.

Det enda man kan ha sympatier för är att han spelar med lotvonen, men frågan är om det hade gått så mkt bättre med sanny eller någon annan idag för honom?

johan_s: Thörnberg är en stor äcklig tönt, helt bedrövligt hur han filmar hela tiden, både han och Melin är duktig på att spela skådespelare, riktigt tråkigt är de med tanke på att dom är bra hockeyspelare.

Snoop: Ja men jag tror våra trogna Timrå spelare har tänkt att sluta jobba nu en period kvar mycket kan hända:)

Ambroo: Håller med, eftersom HV71 trots allt har en sån otur med sina lägen, är det ju rätt rimligt att vi också ska ha otur. Fan att dom ska ha så stor respekt för dom jävlarna nere i småland, och fan för att vi bara har en till hemmamatch..

Det är i mittzon vi förlorade match 2 och ser ut att bli detsamma idag.
Har inte sett ett uppspel som genererat i målchans.

Är Erixon sjuk, skadad eller platsar han inte ?

Jacksson 71: Jag menar ju att inte sluta jobba:)

Hälge: Sjuk.

Jacksson 71: Ja absolut de är 20 minuter kvar men spelet lovar inte alls gott och de håller ju inte att spela bra i en period, så här vare senast Timrå var i Kinnarps också.

General_Moisio: Dom har skrikit en hel del.
Men de blir svårt att höras till tvn mkt när man är fast alldeles bakom plexit, samt att hvs klack är ju inte tyst heller så.

RTS: Det finns heller inte ett enda genomtänkt anfall som går via högersidan och det gör ju inte direkt det hela mer svårläst.

andyo: Jadu, sett till speltid i slutspelet, sett till förtroende från Challe Berglund så har åtminstone jag betydligt högre krav på flertalet spelare än jag har på Moe. Moe har inte rosat marknanden i kväll. Men handen på hjärtat: vilken i Timrålaget har gjort det? Och då skall man komma ihåg att det finns spelare som har betydligt bättre förutsättningar än en sån som Moe.

Frysboxen: Okej :) Kom igen nu Timrå vänd detta. Kämpa kämpa!

Ambroo: Okej. Synd, då han spelat bra i de matcher han har spelat.

Vill bara säga att Thörnberg är ruskigt pinsam och att Sanny är underbar!

Ambroo: Timrå har ingen som törs stå framför mål,har sett likadant ut hela vintern i pp och inte kommer vi att värva någon heller.

förlorar vi ikväll så vinner vi imornkväll.så är det bara.

Ambroo: En tidig puck i tredje är vårt enda hopp. Vi måste dumpa puckarna på mål. Få Liv stressad och parkera folk framför kassen och vispa in returerna. Kötta utav bara helvete.

KRIGA TIMRÅ!

General_Moisio: jo hårt jobb gubbar i sista

AndersN: Vet du nånting som vi andra inte vet om vad Timrå kommer värva?

Alltså, imorrn får Timrå se till att hålla tätt bättre i början av matchen. HVs snabba utdelning gör att de kan spela lugnt och metodiskt - hålla sig till sin Kenta-game-plan som Maco nämnde för nåt inlägg sen. Timrås stora chans borta är om HV blir riktigt stressade, det har vi inte sett än

250kg kärlek: ja självklart, en kille som lotvonen, med sin lön etc, borde vara fruktansvärt mycket bättre. Och du ska veta hur mycket ja skriker å klagar på fanskapet på hemmamatcherna.

tror inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen, jag tycker då inte synd om Moe, och jag tycker att han spelat mycket sämre än vad han kan.

Då tycker jag hellre synd om Oscar Sundh och Björn Svensson som tamefan aldrig får utdelning.

Uno Gordon: Ja som det är nu så finns det ingen annan utväg. Ta röd, lägg ner, vinn närkamperna, gå på avslut och skym/högg på returerna.

RocknRolf2: Hv spelar riktigt bra idag, man spelar liksom "ordentligt", man hjälper varandra och täcker upp bakåt innan man rusar framåt. Ward och Jämtin har hållt sig i skinnet dessutom.

Då blir det svårt att vinna.

andyo: Jag tycker inte heller synd om Moe. Tycker däremot att det är fel att skylla underläget på honom. Och du ska bara veta hur mycket jag skriker på Lotvonen när jag är på match :)

0-2, fortfarande möjligheter att vända detta. Men då krävs det mer jävlaranamma från samtliga lagdelar.

250kg kärlek: nej nej definitivt inte moes fel att vi spelar som idioter i försvarspelet och att HV71 får målchanser på löpande band samt att vi ligger under. Men likt förbannat är han delaktig, och det finns inga ursäkter till det (möjligtvis lotvonen), och ingen annan har det heller.

Näe de är inte omöjligt, men för att ha så stor chans som möjligt att ta igen detta måste man ju spela bra - och det gör vi fortfarande inte.

250kg kärlek och andyo: Kan ni inte lämna det där nu alt. ta det brevledes?

Ambroo: mm..

Vi är helt under isen i denna match...

0-3 helt värdelöst Timrå. Bjuder bort matchen redan i efter första

dåligt avklädd!

Barbarossa: då vad är det kört :(

Jaha... Timrå förblir tydligen Modos lillebror... Trodde det äntligen skulle bli SM-guld, men Timrå saknar de kvalitéer Modo hade förra året.

no_tikare: vafan sysslar moe med ?!

Äh... vi kan väl försöka störa dem i alla fall. Backarna slår bara sarg ut fast vi ligger under med 3-0....vad är det...???

Jaha. Det här var sämsta matchen i hela slutspelet av Timrå. Moe har en ganska lång väl kvar ja.

Jag är nöjd med Oscar Sundh idag, några till också. Resten måste upp flera snäpp.

Men vi vinner imorrn och avgör hemma sedan

Bara att gå för att spräcka polackens nolla nu då. Finns inte så mycket mer att hämta i den här matchen.

« · 1020238 · »