Hockeyguru: Jadu vi kan antingen gräva ned oss och gräma oss. Men kom igen nu hörni, det är fortfarande vi som har övertaget, det är Västervik som är pressade att vinna båda av de återstående mötena och vi behöver endast vinna den ena.
Antingen kan vi ge upp och gnälla på systemet eller så kan vi se det från den ljusa sidan att fan va kul det är med denna spännande hockey igen, bristen på slutspel från ifjol känns verkligen, och trots att en pacemaker kan behövas så är tar jag denna spänning alla dagar i veckan över serielunk. Jag tror att om 3-4 veckor så har Medelpad ett lag i SHL och trots att det känns skit just nu så ska gudarna veta att vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
Albin Lundin verkar vara den enda som insett att man måste skjuta högt på Marmeladen. Vi bombar honom i magen och på benskydden som vissa andra är inne på här.
Tjena alla Timråsupportrar är ny här på forumet men följt snacket här länge.
Måste skriva av ilskan! Hur i helvete kan vi förlora en sån här match!?!!?!?!. SÅ sjukt dåligt hur ineffektiva Timrå är. Jag känner inte igen laget från grundserien, där man i stor sett gjorde mål på allt, pp var sylvasst osv. Känns som att spelarna vill göra någon jäkla show istället för att trycka in puckar på mål och grisa. FAN bomba på mål behöver inte vara så jävla snyggt!!!
Hur kan regelverket med detta upplägg vara rimligt? Kan någon förklara det för mig... Timrå vinner alltså serien med 22 poäng och varit solklara ledare HELA säsongen men måste spela först kvart, semi och final för att gå upp. VART FAN ÄR RÄTTVISAN I DET? Jävla Västervik som slutade 6 kan alltså slå ut Timrå. Så jävla uppåt väggarna sjukt system!! Varför ska man ens då kämpa och vinna serien?
FYFAN!! Man vill bara lägga ser ner och försvinna. Det värsta av allt om Timrå inte går upp kommer alla spelare försvinna och vi blir nya Modo nästa säsong....
roger_sundsvall: Direktiven är väl att linjedomaren ska stå utanför blålinjen så att det blir avvaktande offside om pucken skulle stoppas av denne, nu var det väl inte här matchen avgjordes men olycklig situation.
{8906}: Precis då ska de vara blod svett tårar de ska fan i mig kosta mera framför båda målen inte vara så jävla bekväma utan RAKT PÅ MÅL KÄKA PUCK MÅLVAKT HELLA SKITEN SKA IN I MÅL OM DET BEHÖVS FÖR ATT TRISSAN SKA IN
Greven: in med Reinhardt eller Walli och grisa framför målet, #4 alternativt #85 i första PP, Lööke är sönder läst där så in med Lodin istället och Dahlén och Hartman kvar.
Dexter : superdefensive tråkhockey-karlin. Är du orolig som modolojd att det är detta ni kommer att få bevittna framöver då han verkar vara er nya supercoach 😀 Jag hoppas han skrivit kontrakt med er redan och gärna ett långt.
Vi kann speckullera till förintelsen ta oss! Vi släpp att för ikväll å blick tä framtiden i VVik på tissda! Vi kom int längre nu... PP måst lossna nu... Hitt på nått nytt förhelvete!!! Å den där jävvla dumphockey gö mig vansinnig! Uppstyckning nu fö fan annas så kann vi släck ner EON på tosda kväll!!
Villervalla: Ja och han måste väl för fan se att pp-uppställningarna inte funkar, som en dåre upprepar han ändå gång efter gång och förväntar sig ett annat resultat.
roger_sundsvall: Västervik ska inte ha någon heder av detta, överhuvudtaget. De gör vad de kan, efter sina resurser (precis som du skriver), men detta var något helt överjordiskt. Det spelar ingen roll att de gör extremt mycket bra saker i egen zon, det är inte deras försvar som gör att vi tar en majoritet av våra 72 avslut precis där avslut SKA tas. Jag orkar inte ens räkna prickarna på skottkartan, men kolla på andra- och tredjeperioden. Det ser ut som om man smällt av en hagelbrakare MITT i skottsektorn, i båda perioderna.
Det ska inte gå att bara göra ett mål med det där övertaget, och även när vi är där på returerna så studsar det fel. Finns det saker att klaga på? Visst! Men detta SKA INTE GÅ. Det ska inte gå att ta så många avslut, med så mycket folk framför kassen och att pucken åtminstone inte ska leta sig in en endaste jävla gång i andra och tredje. Det är nära på omöjligt detta som sker ikväll.
Villervalla: Japp och nyckeln till framgång är att klara av att spela ett mer varierat spel. Timrå IK är kul att se spela för det har skickliga spelare, men lite mer fysisk hockey skulle inte skada mellan varven. Dribbla mindre, precisa passningar, lägg mera chans puckar på mål, skoningslösa inbrytningar samt att verkligen sätta en heder i att vinna puckarna längs sargerna. In med puck och målvakt om så krävs, grovjobbet måste göras bättre.
Det kanske inte är någon spelare som ska bänkad, det kanske är dags att Nubben ställer sig i båset tillsammans med Ante och att man sätter Freddan på läktaren. I bästa fall nu så går Freddan ner på en kedja eller flyttar om lite. Han borde väl försöka se att man kanske ska ha andra ingångar, trafik på mål m.m. det är det man har en coach till.
{297}: Just det jag menar, TIk skulle förmodligen vinna denna match enkelt,men bra målis i VVIK samt totalt avsaknad av det TIK kan göra i sina bästa stunder,Hur var det med det berömda tålamodet som bla, Jonte sa,Äh bullshit om du frågar mig,så less på sååå många lirare i detta lag + the coach förstås.
{8906}: Du lägger skulden på Västervik för att de spelar trist. De bör snarare få beröm för att de har tagit sig så här långt med små resurser. Hade de försökt spela Timrås spel hade de blivit mördade. Västervik lyckades med sin plan medan Timrå misslyckades. Med den offensiva kalibern som finns ska Timrå kunna luckra upp defensiven.
Men Västervik kommer inte orka med. Timrå vinner nog nästa.
{8906}: Om nu någon parkerar bussen framför mål så måste någon hitta nyckeln till bussen och köra den därifrån och vi alla vet vem som måste hitta nyckeln.
Sputnik: I vanliga fall kan jag hålla med. Men denna match hade vi lätt kunnat vinna med 5-1. Marmenlind är bra, men vvik hade flax att vi inte drog ifrån i denna match. De var rejält bortspelade i egen zon på ett sätt jag inte sett vvik tidigare bli.
roger_sundsvall: Håller med de spelar efter sina resurser. Det pinsamma i detta är C-More kommentatorerna som på något outgrundligt sätt snackar upp Västervik för att spela någon form av grym hockey. Det enda de gör är ju att försvara sig inte en tillstymmelse till eget spel. Tror dom att detta är framtiden för deras sändningar, den här hockeyn är inte speciellt roande rent spelmässigt. Grattis till Västervik ingen skugga över dom, men bästa laget blev rånade på segern, hur mycket man gillar underdogs så är det vad som hände. Skulle vilja se två lag som gnetar på detta sätt, vilken rolig match det skulle bli. Harald är så tröttsam så klockorna stannar, inte bara när det gäller Timrå skall sägas, han kan bortse från vilka regelöverträdelser som helst verkar det som om dessa åtföljs av en balja.
Tycker Västervik gör rätt som skruvar upp defensiven ytterligare ett snäpp. I första matcherna försökte de vara det spelförande laget. Nu är det köttmuren och äcklig effektivitet i kontringar som gäller. Helt rätt, de ska inte skämmas för att spela så i ett slutspel.
söder över: Nästa match får vi gärna ta ledningen med 1-0 och sluta spela anfalsshockey. Åk ut till rätt sida av linjen och dumpa puck matchen igenom och ställ upp med 5 man på rätt sida om defensiv zon... Så får vibse hur VIK agerar
Kul förövrigt för Modo att få en utvecklande coach med framtidshockey...
JoseGonzales: jag skulle säga att det är 300% svårare att spela som Timrå gör än att spela som Västervik gör. Jag tror Västervik hade tryck i Timrås zon 1-2 gånger på hela matchen. Resten av tiden åkte dom aldrig förbi mittzon. Den här matchen var bara bisarr. Timrå har en USEL effektivitet och domarna är återigen inne och påverkar till Västerviks fördel och helt enkelt skänker dom ett mål. Det är lite för tajta matcher för att man ska vara bekväm med såna domartabbar i det här skedet av säsongen.
{7043}: Även om det känns åt helskotta i kväll så känns det ändå lugnt att vi de tre senaste säsongerna i HockeyAllsvenskan inte förlorat fler än 2 raka matcher i rad. Om vi torskar det här så är VVIK frälsta av Gud.
roger_sundsvall: Säger att det är 50/50 vilka som går vidare till final. Spelar absolut ingen roll hur pass dominanta vi är eller hur många skott vi skjuter. Hockey - världens största slumpsport.
Timrå har 1-0 och det förbannade vvik lättar ut och slår Icingar...
Det finns en enda kompetens...
Defensiv det är det enda!
Och varenda avlönad person som kan hockey på C-More mun-nuppar detta Västervik...
Hade alla lag spelat som Västervik hade vi sett 1500 i publiken på varenda hockeymatch.
Men fortsätt rimjobba detta jävla dyngjäng ni och visa upp er förbannade brist i att se en helhet!
Att skydda värdelösa domare ger svensk hockey fantastiska förutsättningar.
Släpper tacklingen på Dahlén som ger 1-1 tar ut Hartmann och försöker släppa Drugges puckout... ändrar sig och tar Drugge med för att det blir för uppenbart med ”opartiska” bedömningar...
Fantastisk!
Nu står freddan om att myser och förklarar att man ska slappna av i avsluten...
Eeeh... nä ni ska skjuta högt för då sitter puckjävlarna...
En annan sak som kanske kan vara bra är att tvinga vvik att spela hockey... få upp dom lite i banan och vänd spelet på dem någon gång...
Vad fick Lodin? 3 frilägen i vändningar?
Vvik är värdelösa utöver att hålla ihop framför sitt mål...
Utöver det spelet måste dom ha hela jävla domarteamet och C-More med sig för att leverera!
Fan vad jag skulle må om man kunde bestämma sig för att skjuta högt och vinna mot vvik med 1-7 där nere på tisdag.
Det vore magiskt...
Det är inte orimligt heller för kvaliteten på spelare/trupp är ca där...
Det här gruffandet efter att matchen är slut idag...
Klart att Vvik firar.
Som lever ju!
Om man ville vinna kunde man visa det under 60 min.
Japp, man skapar men det är ju bara Lundin, Hartmann och Hardegård som visar att dom vill avgöra eller sätta puckar!
Att sluta lågt i gröt är bara för att få retur. Sedan är man 7a på returerna det visar kanske inte att man brinner för detta utan snarare att man inte tror på sin egna kapacitet...
Som sagt jag vill hellre höra smällar i plexit bakom marmeladen än se det där fjompavsluten.
Domarna Avsluten
Men främst, beslutsamheten inför spelet, jävlarannamat, smälla på, äga isen ja alltså bristen på den inställningen...
Dr.Krykov: Vi vinner skotten med 42-17, vi vinner avsluten med 72-31, vi vinner puckinnehavet med 62%-38%. I tredjeperioden vinner vi puckinnehavet med 71%. Hur den här matchen kan sluta är 1-3 är fullständigt osannolikt, men den gör det.
Bara de situationer de gör sina mål i... FW slutar spela då han förmodligen tar för givet att det ska bli avblåsning då Dahlén mosas med huvudet före, ingen avblåsning och de kommer två mot en. Hur ofta ser man ens sånt? Och 1-2, hade inte Boyce råkat stöta till deras flipp så hade nog situationen bara runnit ut i ingenting. Nu gör den lilla touchen att allt skevar ur. Och att Lodin vallar pucken rakt på domaren. Ja herregud.
Mycket sjukt hände under kvarten 2007, men detta tar priset. Rakt av. Det absolut sjukaste jag varit med om.
{297}: Detta slutspel verkar vara något bisarrt skämt från ovan. Verkar inte spela någon som helst roll om man har 95% spelövertag. Marmenlind är tveklöst seriens bästa målvakt med en riktig köttmur framför sig. Måste dock säga att jag aldrig kommer snacka ner ett lag som VVik som har en tredjedel av löven/Timrås budget. Dom spelar på det enda sättet dom kan utmana. Ni kommer dock vinna på tisdag ganska komfortabelt.
Timrå var helt överlägsna men precis som kommentatorn gång efter annan påpekade hade Västervik parkerat bussen i zonen. Sjukt tråkigt att behöva ta en förlust när det sett till lägen borde varit 4-5 mål till Timrå i denna match, den skulle varit stängd i andra redan. Domarna bör fundera på tacklingen på Dahlén i mittzonen den var inte vacker och belönades med ett mål istället för en 2a. Sedan kan jag tycka vad jag sagt egentligen under hela säsongen man måste kunna spela rejälare när läget kräver det. Det blir lite mycket smokinglir över det hela mest hela tiden, snyggt när det funkar men i ett slutspel måste man kunna spela längs sargerna och vara mer skoningslös mot sig själv, poängen består blåmärken försvinner. Detta tar det hand om på tisdag för allas eget bästa en sjunde avgörande vill de nog undvika.
EXPLORERSMÅLAND: Nä PP är katastrof, så omständligt och så sakta Det gör att V-vik kan ställa upp köttmuren. En gång räknade jag till 3 utespelare och målvakten i målgården, då är det svårt att göra mål.
Obegripligt hur man lyckas förlora. Marmenlind-Timrå 3-1.
Det snackas om tålamod, men jag tycker att Timrå - förutom gummihandleder framför mål - har problem med just det i defensiven. Flera situationer där timråit har pucken i offensiv zon med 3 timråspelare framför sig och stötande västervikare. Då f å r man inte försöka vara snirkligt kreativ, puckjäveln måste ner. Man har släppt till ett antal såna kontringar i semin, och det är för dåligt. Vi gör inte mål, fine. Men släpp då för faen inte till livsfarliga kontringar mot ett lag som är vana att göra 2 mål på 3 skott.
Känns löjligt att pissa på spelarna när man skapar så mycket, men det är inte enbart Marmenlind som blivit Kapanen-in-prime. Timrå hjälper honom att bli en demon. 5 matcher nu med oerhörda problem att överlista honom (eller ok, 4 då), och det verkar inte finnas några motmedel. Mer än att tugga på.
Hualigen. Den här semin kan mycket väl gå både till 7 matcher och sluta med torsk. Riktigt läbbigt. Det måste klivas upp nu på tisdag. Vill se ett jävla krig. Inget snirkel, inga flashiga dragningar, bara jobba minst lika stenhårt som Västervik. Och ha TÅLAMOD i defensiven. Västervik ska inte ha en jävla kontring med mindre än 2 backar hemåt. Blir det ett ställningskrig med totalt 14 skott på mål efter 2 perioder, fine. Bara möt deras anfall med 100%-ig koncentration, och ge dom ett par kontringsdoser av deras egen medicin. En match till som den här pallar jag inte.
Labban: det här är andra gången i den här serien som vi öser på med overkligt många kanonlägen men förlorar matchen. Tycker hela upplevelsen idag är surrealistisk. Att man kan vara så fruktansvärt dålig på att göra mål men spela så bra i övrigt. Kan man torska 2 såna matcher så kan man torska 4 även om det statistiskt borde vara osannolikt. Någon sa ”oskarshamnsvibbar” men sån här dominans minns jag inte att vi hade mot dom. Snarare ”Modo - Leksand”-vibbar. Det är bara att ta nya tag på tisdag, förhoppningsvis sitter man inte med hakan i knät igen efter den matchen men jag har slutat bli förvånad.
{297}: Näe vvik har ingen anledning att skämmas men det tycker jag Ante-Fredde har vad gäller 6-5 och PP. Väldigt tydligt att det behövs mer styrka runt sarg och mål och mindre passa runt. Droppa Lööke i dessa moment och använd Hartmann/Liljevall (bägge i 6 vs 5!)