1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598969 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Kanske skulle prova Ohre imorgon? Han kanske funkar bättre än Johansson i sånna här typer av matcher med lite att göra.
Han kanske inte behöver "hålla värmen" på samma sätt för att rädda puckarna när chanserna väl kommer nån gång med 10 minuters mellanrum.

PW spelar imorgon.

Hockeyguru: Spelmässigt tycker jag att det mesta fungerade igår (förutom mål då). Men och det är ett stort men. Vi måste skruva på PP:t Byt ut Hardegård mot Carlsson och spela Lundin, Lööke, Dahlén och Liljewall. Tempot måste upp i passningsspelet och Hardegård är lite för långsam. När det gäller Liljewall så finns det många giftigare forwards, men ingen i Timrå är bättre på den klassiska Thomas Holmström-rollen än han, d.v.s parkera framför mål skymma och ta stryk.

Tom Topp: Min känsla är, kommer Timrå få någon utdelning någon gång? Kommer sätta sig mentalt när puckarna inte går in och Västervik gör mål på i princip allt. Ser ingen desperation, inget jäkla anamma, ingen som driver in på mål och grisar! Det är för många som vill göra soloprestationer hos Timrå och det håller inte. Freddan måste våga matcha om kedjorna i PP, kanske byta målvakt inför tisdagens match också? Ett slutspel utan ett fungerande PP är som att köra bil utan en gaspedal. Tålamod hit tålamod dit. Jag skiter i något tålamod, jag vill se spelarna visa känslor och störa Marmelind i varje avblåsning!

Jåkkinen: Timrå skjöt ca 70 skott på mål Vvik 30 bättre effektivitet annars är det kört Vvik klart sämre än AIK
Sport är sport med rätt taktik kan man komma långt tycker 2 spelare i Vvik är Shl mässiga Marmelind och backen som alltid är inne Kapla resten är rollspelare som inte gör sig i Shl

Tom Topp: Riskabel taktik har dom iaf : Bli totalt utspelade och lyckas göra mål på slumpchanser

Min känsla är, kommer Vvik att orka?

{297}: det ligger nog en hel del i det du skriver.

roger_sundsvall: nu kollar vi curling istället.

2 matchbollar
va sägs om..avgörande match i nhc
går till sudden..o vi vinner..⭐

Sputnik: går vi inte upp i år så är HV71/Brynäs laget att slå nästa säsong för att gå upp. Nubben, och alla andra sportchefer, får nog slita rätt hårt för att bygga en trupp som kan konkurrera med det. Det måste ju bli som löven på steroider i termer av att ösa dollarsedlar över varenda ledig nordamerikan i hela världen.

KulltorpsOlli: Håller med spela Lindholm Rainhard som bara kör som dårar sätt Fröken Olofsson på läktaren har inte råd med fega spelduma glidare i ett slutspel som inte bryr sig ett piss

BlackBay: fler tydliga och öppna målchanser än denna match? Hur skulle det se ut? Att löven bara ställer upp med 3 utespelare vid varje tekning? :)

{297}: För det första vill jag säga att jag förstår att alla håller på Västervik mot Timrå. Det är David mot Goliat. Alla förväntar sig en Timråvinst. Inget konstigt alls. Hade jag inte varit Timråit hade jag nog själv tyckt att det varit kul om lilla Västervik slagit ut Timrå. Alla gillar en underdog.

För det andra så var detta den match som gör att jag inte är orolig längre. Spelet idag var bra. Om man bortser från måltorkan så gör vi en kanonmatch. Västervik stjäl inga fler matcher nu.

Jag tycker i övrigt att Freddan coachar Lodins och Dahlén femma bra.
Det enda jag kanske vill är att få bort Olofsson, han skapar för lite och tappar puck i fel lägen enligt mig.
Svår match för Johansson i målet.

TÅLAMOD!

Jag tror så här, fixar vi V-vik så fixar vi resten. V-vik med ett igelkottsförsvar är troligen det tuffaste ett spelande lag kan ha. Men som sagt, vi ska fixa V-vik först.

Olli Hahl: Det är ändå lite lustigt, från det ena till det andra. I lövens senaste förlustmatch pratade dom länge och väl om en interference på en lövenspelare på egen blå som föranledde BIK-mål. Harald sågade domarna på den bedömningen, något jag inte förstår för BIK-spelaren står still och lövenspelaren backar in i honom. Idag blir Dahlén mosad i sargen och det föranleder Västerviks 1-1 och det enda Harald (och övriga) har att säga är: ”han kommer upp lite högt med armarna”. Harald har redan implicit sågat domarna eftersom han vill byta ut dom mot SHL-domare men jag kan inte förstå hur dom inte ägnar den situationen mer energi, det är ett regelrätt rån och ett felaktigt mål.

Varför går inte hockeyligan och cmore ut och säger som det är? Västervik får fördelar i varenda match för det blir en bättre produkt om man sinkar favoriterna lite. Hartmann åker för en boarding när Västervik har 2-3 likadana situationer som man inte blåser för, inklusive Dahlén. Albin Carlson får en rejäl satsning med armbåge mot huvudet när han är fast med annan spelare efter sargkanten, får vi någon anmälan i efterhand på det?

Hockeyallsvenskans VD var väl ut och sa: ”grattis allsvenskan, Brynäs eller HV71 kommer förgylla ligan nästa år”. Hur känner han över att förlora produkten Timrå (eller löven för den delen)?

Nä tråkhockey ska inte premieras och borde vara förbjudet, det C-more gänget håller på med i studion är ju bara patetiskt. Vem gillar att se det Karlin och co håller på med? De spelar efter sin förmåga javisst men man kollar på hockey för att det ska vara underhållande och Västervik har haft noll underhållningsvärde. Att spela 2-2 hela säsongen gör ingen glad.

Hockeyguru: Men det händer. Vi har även legat under med ett par puckar och vänt. Ja, att vi har 3-2 måste anses vara tur, för Västervik.

KulltorpsOlli: Hoppas du har rätt!

Ahpl: Är med dig men min ångest ligger i att denna säsong är så grymt viktig att gå upp på. Sån bra kärna att få bygga vidare på i SHL och även om Lander ansluter nästa säsong om vi blir kvar i HA så vet vi inte hur resten lagbygget kommer se ut.

Sorry men att njuta av slutspelshockey iommer jag aldrig kunna göra förens vi är i SHL och det värsta som kan hända är att vi missar chansen på Le Mat om vi åker ur slutspelet..

Jåkkinen: Går vi vidare från denna matchserie finns det ju en sak som är positivt att ta med.
Efter att tampas med denna demonmålvakt under en matchserie kanske det inte blir lika jobbigt att möta Poulin i Lövens mål.
Lägg därtill att Löven kommer att vara aningen mer spelande lag jämfört med Västervik vilket gör det möjligt för fler tydliga och öppna målchanser förhoppningsvis.
Går vi vidare kan denna matchserie faktiskt göra gott för oss.

OlliJanne: Exakt! Timrå har ju inte direkt flyt med sig genom historien. Skridskoskenan lossnar i semin mot HV, den stolpträffen mot Oskars osv. Går denna serie till match 7 kommer det aldrig gå.

Jåkkinen: Jag menar den här matchen, den borde man stängt. Matcherna vi vunnit är ju dessutom 2 på övertid vilket lika gärna kunnat sluta med seger för Västervik. Match 2 där vi leder med 3-1 och släpper det till övertid. Ska liksom inte kunna hända...

Jag vill se en match någon gång där vi vinner med 4-1 eller 3-0 osv, inte massa jäkla övertid o skit hela tiden. Grabbarna måste få in flera puckar för att pressen ska släppa. Att vi har 3-2 i matcher är ren jäkla tur!

EXPLORERSMÅLAND: Med god hjälp av dina kamrater denna match 😉

Olli Hahl: vi var väl en stolpträff i från att avgöra match 6 i kvalet mot IKO också. Sedan vände serien hem till en match 7 där spelarna hade så mycket ström i klubborna att de skulle kunnat konkurrera ut kärnkraftverket, i just Oskarshamn.
Nä ta och vinn på tisdag nu! Orkar fan inte med någe mer "tålamod"

Jåkkinen: Ja tydligen räck dä fö att bräcka oss 😳

Hockeyguru: Det finns ingenting som tyder på att vi ska bli utslagna mot Västervik just nu, ingenting!

EXPLORERSMÅLAND: Haha, Karlin står o matar slagga mot drugge & co i 60 min sen taktiksnack med saft och kanelbulle medans dom lyssnar på måltutan in i absurdum

Jåkkinen: två matchbollar kvar... räcker med att slå in en av dem MEN det ska göras också

Greven: Det är ju t.ex på ett läge man måste ändra och under matchens gång. Funkar inte det ena så ändrar man, det går inte köra "tålamod" hela tiden.

Hockeyguru: Kan inte vinna? Har inte Timrå vunnit 3 matcher? Förstår din oro men nog har Timrå goda chanser att ta sig vidare😊

Jåkkinen: Jo men tyvärr spelar det ingen roll när man inte kan vinna! Förstår verkligen inte hur så många kan sitta lugnt i båten... Timrå äger matcherna men kan inte vinna, det känns allt annat än bra. Det är som att luften gått ur truppen från grundserien där allt gick bra. Tafatta i sina lägen, pp ska vi inte ens prata om!, nej står inte ut med tanken att vi kan förlora det här....

Knylan: Ja skull vela se Karlinas träninga!
Träna täcka skott å stå mitt i slotte mä 4 man.
Å vänna spel på sekunden å va nästan 100% effektiva dä!
Ett vägvinnande recept!
Ha ” Freddan( Fågelholken ) ” någe botemedel mot dä å köp på Apoteke!
Ja vill åk å se SHL i Timrå näste säsong!!
Gö er PLIKT å VINN på tisdag!!
😇🙏

Hockeyguru: Tycker Timrå skapar mer för varje match som går medans Västervik skapar mindre. Det ordnar sig till slut får vi hoppas!

Svordom! Men vi har ändå lyckats vinna tre matcher, varav två i sudden, så vi sitter ännu i förarsätet och är medvetna om att vi kan fixa även s k rysare. Två matchbollar återstår alltså, det kunde ha varit sämre.

Är riktigt less och besviken över kvällens resultat jag också givetvis, men tiden för att vara härinne och ständigt skriva inlägg finns helt enkelt inte.

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, inte ens när vi leder med 3-2 i matcher. Eller hur? 😎

Olli Hahl: Det som svider extra mycket om Timrå inte grejar detta är att man just vann serien med 22 poäng! Är så j*vla förbannad och frustrerad, kommer inte sova gott nu.

Knylan: Tycker Karlin var jätteduktig. Han coachade grabbarna till att släppa sisådär 20 skott i skottsektorn under en period, helt otroligt vilken demoncoachning.

Kerstin_k: Problemet är att frustrationen hos Timråspelarna kommer bli värre och värre ju mer tid som går när puckarna inte vill gå in... Och det kommer passa Västervik som handen i handsken och då sitter vi med match 7 och det kommer aldrig gå!

Hockeyguru: Jag instämmer. Det här skulle vara avgjort nu. Så fruktansvärt besviken.
Jag börjar tvivla på att dom har det som krävs... så illa är det!

Zäta75: En jävla skitmatch, från början till slut, där Timrå gjorde en massa bra saker och slarvade två gånger. Hade lite oflyt med domarinsatsen - bokstavligt talat - och borde ha hängt nått friläge i alla fall. Snudd på orimligt att nått mål inte slank in.

Men sån är hockeyn. En jävla skitsport stundom.

Det värsta med det här är ju att risken finns att man får höra den där jävla måltutan där nere igen. Jag hade hoppats att vi hört den för sista gången den här säsongen.

Nåväl... Västervik skall alltså lyckas genomföra två bragdmatcher, som denna, för att gå vidare. Inte omöjligt. Men det ska fan mycket till alltså.

KulltorpsOlli: Jag börjar tappa tålamodet tyvärr. Man ska inte förlora med 42 skott mot mål :(

Ahpl: Jag tar hellre alla dagar i veckan en direkt upp- och nedflyttning vilket är det mest logiska och rättvisa i slutändan. 1:a plats i HA borde gå upp direkt och sista i SHL åker ur. 2-6 i HA kan spela slutspel där vinnaren får möta nästsista laget från SHL....

Spelar igen roll att vi är Timrå och vi ger aldrig upp, det luktar Oskarshamn serien nu. Skjuter 42 skott och gör bara 1 mål, det är för dåligt!!! Det här är den enda chansen att gå upp vill jag påstå. Hela laget försvinner om vi inte lyckas och Timrå kommer harva på i HA i år framöver.

{297}: Vi får se i nästa match.

Helt enig med analyserna i Timråpodden idag.

Hockeyguru: TÅLAMOD! / Häsningar från Dahlén

In Nubben we TRUST 🙏❤️
Dä rinn lätt ikväll rabbuslingar!
Vi led mä 3-2 å ha matchboll!
Vi vann sist i VVik å vi VINN på tisdag!
Nu ladd vi tusen....
Timrå IK mot SHL 🙏😇🥰
Uppladdat:

500x0-583827a0-129d-4e78-afff-fb9923860c70.jpeg

TikShank: Vad gjorde geniet Karlin rätt ikväll då, tycker du? Karlin ska ha lika stor eloge för hans ”matchcoachande” (vad är det ens för begrepp?) ikväll som Harald ska ha för Horavas klack i luften i match sex i kvarten 2007. Det är helt ofattbara omständigheter som avgör dagens match, de snurrar på tre backpar och fyra kedjor. Vad ska han ens ”matchcoacha”?

”Säg åt Marmenlind att Lodin kommer bränna sina frilägen, och jag spådde redan imorse i frukostpizzan att Westerlund kommer missta en boarding för något domaren faktiskt kommer blåsa på, passa på i läget som uppstår därefter.” Det är liksom på den nivån.

TimraStockholm: Jag är mentalt inställd på en 7e och avgörande match nu, men vill absolut inte ha det. Avgör nu nere i Västervik för bövelen!

Villervalla: Ibland är det bara så att ligans hetaste spelare bränner 4 frilägen i samma match och då kan man förlora. Jag tror inte det finns på kartan att Lodin gör det igen. Någonsin. I resten av sin karriär.

roger_sundsvall: Det gör han absolut och ikväll besökte han troligast omklädningsrummet och jag kan ana hur det lät. Så kanske det skulle låtet tidigare.

« · 2184309 · »