1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581400 inlägg · 6216 ämnen

SHG-spelare på förhör

« · 505898 · » Till forumet


Sv: SHG-spelare på förhör
Larionov: Du har tydligen inte följ detta i media verkar det som ?
Kvinnan har ej dragit tillbaka anmälan , men pga. brist på bevis (ord mot ord) så har fallet blevit nerlagt.
Undra vilken som är trångsynt eller klarsynt ?

Det blir offtast ingen rök utan eld, eller hur ?
Alla kvinners hemliga sexfantacier är ju just att få ha sex med min 3 killar sammtidigt. Tror du det, vet du inte ett skit om kvinnor.
Earni har en tendens att skriva först och tänka sedan.
Därför vinklade jag om det så han skulle kunna komma till insikt.

Vi som "känner" Earni vet att han inte har dom värderingar som det såg ut i texten. Allafall hoppas vi att han inte har det.

Hade detta hänt efter 1 Mars så har dom garanterat fått skaka galler alla 3.
För då gör lagen om våltäckt /Gruppvåldtäckt om till Kvinnornas fördel ej som det är nu, gärningsman/Mäns fördel.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Tack för att diu åtminstone förstår. Det är svårt att formulera sådan här dumma saker på politiskt korrekt sätt så alla blir nöjda.

Hoppas att sanningen kommer fram, om den nu någonsin gör det - och att den som nu ljugit, killarna eller tjejen får en kännbar reprimand å ett straff för det hela!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Nej, vi är nog några som tycker att du har poänger också. Jag förstår vad du vill ha fram och även om det ser rått och politiskt inkorrekt ut. De som inte vill läsa mellan raderna och lägga till vad du tidigare skrivit är nog inte intresserade av sakfrågan egentligen.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Äsch jag orka kommentera detta vidare, för samtliga i denna gb har ju bestämt för att sätta åt mig och döma ut mig som en som tycker det är ok att våldta tjejer!

Är ni nöjd nu då?!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Försöker du leka åklagare? Psykolog? Relationsexpert? Vad är det för TOTALT meningslösa spekulationer du ägnar dig åt?

Som sagt, "ärendet" skrevs av på rekordtid. Den enda signal det ger är att den s.k. "anmälan" (återigen, FINNS det någon anmälan?) var helt grundlös. Att då fortfarande med en åsnas envishet försöka vinkla det till att det var en våldtäkt för knappast debatten framåt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Jaja, jag hoppas att de blir avstängda:) det kan vara bra för timrå det;)
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Varför skulle det bli synliga skador av en våldtäckt ?
Om du var omgiven av 3 ganska bastanta killar, skulle nog du låta dom ta dig. Reptilhjärnan funkar så, kan du inte fly, eller attackera, så intar du en passiv attityd för att klara livhanken. Så är det bara.
Väldigt vanligt inom stresshantering.

Ponera att du raggar upp en tjej på krogen, hon har 2 kompisar med sig.
Du bli medbjuden hem till tjejen du raggade. När ni väl kommer dit så frågar hon om det gör nått om hennes 2 kompisar kommer in ett tag.
Det tycker du är OK, för du har ju inte räknat med att dom vill ha sex med dig alla 3 sammtidigt. Utan du räknar ju med att dom andra 2 skall dra sedan innan du kommer till skott.
Men att dom räknar med att allt är OK, bara för du menade att det var OK att dom hänger med in fram och tillbaka.
Så när ni kommer in och du sitter där med din drömprinsessa så kommer de andra 2 också och börjar kladda på dig, du tittar vädjande på ditt ragg om hjälp, men tydligen är hon införstådd i att det är alla för en som gäller.
Alternativet är att fly och illa fäkta eller hoppas de lägger av så du får din dröm prinsessa för dig själv. Snart är du överrbemannad av dessa 3 damer som utnyttjar dig för fullt och du kan inte längre komma undan.
Du törs inte rymma eller säga emot, du är ju trotts allt ganska "Packad" så du har inte så mycket att sätta emot, det är då du blir apatisk och bar spelar med för att klara dig helskinnad därifrån.
Även om du säger nej ett x antal gånger så pratar dom bort det med försök till övertalning samtidigt som dom utför övergreppet.
Men är det fortfarande inte våltäckt då ?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
willysson: Hon kunde ju tydliga formulera fram att hon ville följa med killarna upp, så helt oförmögen var hon väl inte?

Men självklart är det inget förmildrande att ha sex med en tjej som hon nu var i sådant skick att hon inte kunde säga nej.

Jag tar inte ställningen för någon part, jag försöker neutralisera det hela. Jag dömer lika hårt åt endera (vart hän det nu lutar) om sanningen kommer fram.

För jag är emot allt vad våldtäkter heter och kvinnofridskränkning men är inte alltid kvinnan talar sanning. Mer än en gång har män blivit oskyldigt anklagade å utpekade på lösa grunder.

Vem som än har gjort fel så är det förjävligt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: sedan vet man ju inte vilket skick hon var i heller, jag kom ihåg en liten grej som hände i tallnäs på en fest.
En kille blev lite sugen tack vare vissa insniffade preparat, och var på väg att ha en liten akt med en  kille som inte sa så mycket pågrund av kraftigt alkoholintag. Det kanske inte heller är våldtäkt, men den kände timråprofilen sa inte nej för att han inte fattade vad som skulle hända, är det mindre fel för att han inte sa nåt?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Bragd-Birger: Överseende med vad? Grabbarna är inte vare sig misstänkta, åtalade eller dömda för NÅGONTING. De har hörts "upplysningsvis" om en händelse. Undersökningen lades ner på rekordtid, tror du man hade gjort det om det fanns minsta substans i "anmälan", som vi inte ens vet vems om gjort, om det ens gjorts någon? Proportioner, tack.

De döms enbart på moraliska grunder, inget annat. Och som jag tydligt skrev, jag tar självklart avstånd från händelsen ifrån många perspektiv, främst för att jag anser att man inte går ut på krogen när man är på landslagssamling. Vad man sedan har för sexuellt läggning, hur man behandlar sin familj etc är deras problem, inte ditt eller mitt.

Jag vänder på din fråga, ska man ha överseende med de skandaler som man inte lyckats tysta ner? Problemet är ju att det tydligen är fritt fram för diverse äventyr (med förbundets goda minne) så länge det inte kommer fram. Skulle det göra det är det andra regler. Då ploppar samma företrädare, nu i skepnad av principfasta moralister, upp som mögelsvampar och tydliggör hur mycket det här "bryter mot reglerna", regler som de sedan själva inte ens kan definiera! Hur sjukt är inte det?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Bragd-Birger: Rent moraliskt är det inte så. Vad jag syftar på är att alla "utmålar" tjejen som ett offer utan att det finns svart på vitt att det faktiskt är en våldtäkt. Juridiskt har inte killarna begått något fel till dags dato men moraliskt. Men vad har tjejen för ansvar i det hela då?

Eftersom tjejerna alltid vill göra gällande att det är tidigt utvecklade och mer mogen än det otäcka könet så kan man ju fråga sig varför inte låg steget före utan bara svepte med som en kall nordanvind?

Hur vet vi att det faktiskt inte var så att hon frivilligt följde med upp på hotellrumet? Hur vet vi att killarna tvingade henne? Vi vet inte ett skit, för ord står mot ord, vi har bara antagit att killarna ljuger och tjejen har rätt i alla sina argument.

Jag försöker vrida på det hela ur två aspekter! Det är lika förjävligt om tjejen ljufer såsom att killarna faktiskt nu begått en våldtäkt. Båda sakerna är lika allvarliga i min mening.

Som sagt, lösa antagande och vilda spekulationer...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Bragd-Birger: Jag hoppas inte dom är med i klubblagen, kan bli lite pinsamt att höra kommentatorerna säga: "Huselius satt ett snabbt skott i krysset" eller "Lilja tog sin spelare hårt bakifrån" eller "Tallinder hittade 5:e hålet".
 
Skulle jag höra nåt liknande så är det första jag tänker på inte hockey iallafall:)
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Håller med till fullo. Menade bara att folk verkar ha en tendens att förlåta lite, eftersom dom 'bett om ursäkt'. Vilket jag inte ansåg att dom gjort.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Om det inte är några förmildrande omständigheter, varför tar du upp dom då?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: Jag vill bara att alla aspekter skall beaktas, jag har tidigare tagit avstånd från killarnas uppträdande, men det är bara en sida av myntet. Men jag är skeptisk till om det är våldtäkt när inga synliga skador finns. De finns kvinnor som ljugit förr för att de stött på kända människor.

Därmed inte sagt att detta är en lögn eller några förmildrande omständigheter för killarna ifråga.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Larionov: Hur menar du? Eftersom folk säkert gjort så här tidigare, men inte blivit anmälda och därigenom upptäckta så ska man ha överseende?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Orkar inte kommentera detta mera nu. Dina svar står för sig själva. I övrigt håller jag fullständigt med Bragd-Birgers kommentar ovan. Just så känner jag också.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Bragd-Birger: Vad skulle ursäkten bestå i då? Jag tycker nog att dom kan beklaga att hon mår dåligt, men ursäkter som inte är menade med hjärtat utan menade för media och mobben är det värsta som finns, så det är jag glad att slippa.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey: "I övrigt så kan Timrå IK vara förbannat stolt över hur deras företrädare uppträdde i SHG!"

Javisst, det ska ni vara.

Men, lyft blicken lite, och friska upp minnet en aning. Det var väl inte så förbaskat länge sedan en viss hyllad och känd ledare urinerade på ett mycket olämpligt ställe. Sketfull var han visst också. På tal om föredömen.
Liksom den f.d. spelaren som vid en klubbfest i allt annat än nyktert tillstånd kommer med "förslag" till allt av kvinnligt kön han stöter på.
'
Vad jag vill ha sagt är vad jag varit inne på tidigare. Det är lätt att döma de här tre spelarna för det de gjort. Och självklart finns det mycket att klandra dem för.
Det som är lite störande är att det här verkar vara toppen på ett isberg. Fylla och orgier verkar inte vara direkt ovanligt, på många nivåer, i många sammanhang. Visst, stäng av och bojkotta just de här 3 spelarna, men är problemet borta med det?
Vet inte om du noterade att när det här skulle "diskuteras" i studion under helgen med diverse potentater så var det väldigt många som höll en minst sagt låg profil, och med fladdrande blickar och osamanhängade mummel försökte man säga något lagom neutralt, lagom fördömande, lagom förnumstigt som samtidigt var öppet för alla tolkningar. Min tolkning var att ytterst få av de tillfrågade själva hade helt rent mjöl i påsen.

Hockeyförbundet med sina företrädare är de jag mår mest illa av.
Alla verkar ju veta ju "hur det går till" ibland. Alla försöker så långt som möjligt tysta ner ev. skandaler, så även i det här fallet. När man sedan misslyckas blir det handbromsvändning och fullt artilleri i andra riktningen.
Ska hockeyförbundet återupprätta sin heder är det nog dags att man inför klara och tydliga regler. Det räcker uppenbarligen inte med att gömma sig bakom argumentet att "det är vuxna människor det handlar om". För om man inte bär sig åt som en sådan funkar det inte. Det har den här trion visat, det har andra visat tidigare. Och ytterligare kommer att göra det om inget sker. Kanske t.o.m. en Timråspelare, vem vet.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Lägg ned för denegen skull, inte vill du att folk skall tro att du har de värderingarna?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Då tolkar du saker oh ting väldigt konstigt i sådana fall. För den uppfattningen har inte jag och vad fan skulle hon följa med spelarna upp på hotellet för då?

Hon har väl oxå ett ansvar i det hela även om hon var berusad, för hon var väl oxå vuxen?! Eller var människan helt handlingsförlamad, hade inte hon kunnat avvikt efter krogbesöket, var det nödvändigt att vara så efterhängsen?

Vad skulle det ha sagt i intervjun då? Jag tror vad jag vill om det hela då inte läkarundersökningen gav någonting. Dra paralleller med händelsen här i Sundsvall, nu är den 23-åriga kvinnan efterlyst...

Är det bara killarna som gjort fel?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Spelarnas 'ursäkter' var rent ut sagt patetiska. Den enda som ö h t var inne på att något fel gjorts från deras sida var Lilja. Huselius och Tallinder anser ju att det är medias fel att det blivit som det blivit.

Jag skiter i vilka klubbar spelarna kommer ifrån. Jag blir jävligt äcklad av hela historien. Och att tvärsäkert säga att det inte var våldtäkt för att fallet är nerlagt är naivt. Vad det handlar om är att ord står mot ord, och att ingen teknisk bevisning som stärker kvinnans version finns.
Jag är dock jävligt tveksam till sex där en av parterna efteråt uppsöker sjukhus.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Men frågan är ju jag tror inte facket komemr ge sig i den frågan utan då måste klubbarna ge sig och dom verkar ju vara tjurig som satan
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Det tror jag säkert.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Ja men frågan är har vi någon NHL sesång nästa år???
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Dom hade ju ett snack med en amerikanst sportjournalist igår på TV och han ryckte väl mest på axlarna över det.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Inte i NHL, dom ha nog sett värre skandaler än denna bland sina spelare...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: Okej då kan du bli som jag tror de var du som sa de att klubbarna betalar löner sesången ut men de blir nog hjävligt trögt för dom att hitta nya klubbar till nästa sesång
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
När man är med kompisarna så representerar man bara sej själv. När man är ute med sitt lag så representerar man sin klubb. När man är ute med landslaget så representerar man sitt LAND! Så enkelt är det.

Får jag se nån av dessa bockar i en trekronortröjja igen, så stänger jag tv:n och går och kräks.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Ja jag har läst den och ingen av de inblandade uttrycker någon som helst ånger mot tjejen i fråga. Eller som advokaten på morgon-tv uttryckte det. Det hade varit bättre om alla hållit tyst än att uttala sig som de gjorde i TT-intervjun.
Så käften kan du hålla själv...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey: Och då föreslår Du att man skriker...

NB, det skall vara kul och inte bara plumpt...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey: Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Z bästa forward. Yared skrällde, Modin rullade på som en ångvält och Hedström satte två någorlunda matchavgörande mål.
Hoppas det tänder till stordåd i fortsättningen av ES också!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Hur vet du att det inte varit ångerfulla? Har du tagit del av deras uttalanden till TT?

Läs den först innnan du öppnar käften å yttrar dig om att det inte är ångerfulla!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Alla tre spelarna har kontrakt som går ut efter säsongen.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Vissa klackar skriker: "Domarjävel". Andra skriker: "Domarn e dum jättedum" när en svartvitrandig enligt "oss" tolkar ett läge fel...

Kan väl inte vara fel att skrika lite elakheter åt dessa tre solkiga "porrkronor" som väljer att ladda med nattsudd och gruppknull på full tjej, inför landslagsuppdrag. Vet inte om jag missat något... Men lämnade inte tjejen en anmälan om våldtäkt?

Helt nöjd med läget kanske hon inte är...

I övrigt så kan Timrå IK vara förbannat stolt över hur deras företrädare uppträdde i SHG!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Suuune: Så sant.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster/alla: Är det inte dags att klippa den här tråden nu? Tycker inte att det är nödvändigt att fortsätta den på Timrås sida. Tre kronor, LHC eller Mora sidorna är lämpligare tycker jag.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: Ja men hur länge sträcker sif deras kontrakt???
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Alla glömmer en sak: Man kan förmoda att varje hockeytränare går och när en dröm om att få leda Tre kronor, och när Roger Melin får chansen så går dessa två legoknektar ut och festar!

Huselius och Tallinder är inga trotjänare som hjälpt Linköping genom svåra tider genom lång och trogen tjänst, orsaken till att dom är där nu är att de betalade bäst när dom ändå inte hade något att göra.

Jag tycker att de visat visat förakt mot Roger Melin genom sitt agerande,
" De pissade på honom" för att travestera en känd TIK stjärna.

Hade Timråspelare gjort samma sak när LillKenta coachade? Eller ställer man upp lite extra? Svaret är givet för en lojal lagspelare....

Heder åt Roger Melin som coachade laget mycket bra i en svår situation!!
Huselius och Tallinder......jag tycker Linköping ska pissa tillbaka
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Jo, jag tror nog att man kan säga att det inte var våldtäkt. Polisen lägger sällan ner en utredning så kort efter anmälan om det finns minsta grund, däremot gör åklagaren alltför ofta det, men det är senare.

Jag tycker nog också att dom kunde beklaga att hon mår dåligt, det hade varit korrekt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Det kan hända att klubbarna blir tvungen att betala ut lön till dem säsongen ut...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Visst men vad gör du om du inte lagligt kan göra nått då??? I för sig kan man ju tänka sig oxå att killarna inte vill var kvar med tanke på vad omgivningen tycker men sådant vet man inte
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: Visst kan de göra de men vad som står i dessa avtal vet inte du och inte jag, jag sa bara att de kan hända att killarna får vara kvar i sina klubbar
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Om till exempel Cloetta som stor sponsor i LHC går in och uttrycker sitt missnöje med spelarna. Då skulle jag vilja se den klubbchef som törs stå emot en sådan påtryckning. Sedan är det klart att spelarfacket säger det de måste säga.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Sinuhe: Det kan finnas fler personliga avtal som slår ut kollektivavtalet...
 
Lex Töfting!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle:
Sant, så sant.
Det är väl knappast första gången detta sker på olika hotellrum runt om i Svedala. Att det sedan hamnar på löpet hos kvällspressen gör ju att hela hockeysverige går i spinn.
Gör en enkät bland dagens elitidrottsmän och kvinnor så kanske man får en bild av sanningen som inte är helt politiskt korrekt.

Men en sak är säker och det är att den berömda folkdomstolen, dvs bortapubliken kommer att utdöma ett lämligt straff.

Men om dom som kommer att döma skulle leva efter devisen , "den utan skuld kastar första stenen", så skulle det inte finnas grus till att sanda isen som finns i fredagsgroggen.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle:
Dom kan ju tydöigen inte bli avst'ängda från sina klubb lag, facket har ju gått in och sagt att de inte går så vem vet dom kanske får vara kvar i sina klubbar oxå.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ernie eagle: Ingen av de tre har visat någon ånger mot tjejen ifråga. Det är fördjävligt. Vuxna män med tolvåriga hjärnor... (Förlåt alla tolvåringar).
Om de har ett helvete så är det ett helvete de själva satt sig i.
De har svikit sina lagkamrater och lagledningen och gjort svensk hockey väldigt illa.
Stäng av dem, de har skämt ut sig och visar dålig stil även efteråt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Herminator: Grabbarna har ju faktiskt talat ut genom TT och är ju djupt ångerfulla och skamsna över sitt tilltag (vilket iofs är det minsta man begära). Som sagt jag försvarar inte deras uppträdande och tillvägagångssätt, det är moraliskt helt förkastligt.

Men...

Det är som Lilja säger, det hela har fått alldeles för stora propotioner i media i förhållande till vad som egentligen skett och det har blivit en storm i ett vattenglas. Grabbarna har stängts av från allt landslagsspel resten av säsongen, det riskerar avstängning från sina respektive klubblag, det tisslas å tasslas i alla läger om skandalen och det har blivit halshuggna och avrättad utan pardon, det har fått sett sina huvuden rullandes på fat.

Någonstans måste man sätta punkt och sätta ned foten. Utredningen är ju nedlagd och det är ju inte misstänkt för något brott i dagsläget.

Jag tycker hela affären lyser igenom av oprofessionalism från samtliga håll. Grabbarna var klantiga, medierna korkade och polisväsendet oförskämda.

Alla instanser kan ta lärdom av detta för att förhindra framtida händelser av detta slag.

Men ge grabbarna en andra chans. Det har ett h-e rent utsagt ändå med att förklara sig hemmavid och sina vänner och lösa sin sociala situation.

Ge dem lugn ro, nu lägger vi locket på. Vi får ändå aldrig något svar på vad som egentligen hände den där natten och morgonen 10 februari på ett hotellrum på Scandic Park Hotel Stockholm.

Spekulationerna haglar men bara kretsen av de närmaste, åklagaren, advokaten Leif Silbersky och Polisen vet vad som hänt. Det räcker så.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
SaraS: Nåja vem säger att det inte var våldtäkt. Ord står ju mot ord i det här fallet. Tjejen var väl berusad och det kan ju tydligen räcka för att slippa våldtäktsåtal. Man skäms som karl. Dom kunde ju åtminstone beklagat det som hände. Stackars tjej.
Kommentera

« · 505898 · »