Kattgubben: Är så nervös på jobbet nu att man får springa och skita nån gång då och då. Blir chromecast och storbilds-tv här. Lyckats engagera hela jobbet i matchen, inte så svårt när jag har en kollega från Karlskrona som är skapligt kaxig.
KHK-callahan: skulle vara kul att höra på när ni inför säsongen lägger upp er målsättning, vi kör som vanligt kötta framför egen bur och inga skott på motståndar målet och sen gör vi likadant i kvalet Skit i vad publiken tycker huvudsaken vi håller oss kvar och får våra miljoner.
{8358}: Nja. Små marginaler men slår de ut oss, vilket de är en bit på väg att göra, så spelar de de facto i rätt serie. De är bara sämsta laget där men nåt lag ska ju vara det också.
KHK-callahan: Det är ändå lite smått komiskt att ni behövde overtime för att avgöra mot oss, i eran hemmaborg dessutom ;) Det säger ganska mycket om KHK, att ni spelar i fel serie t.ex :)
Jåkkinen: Problemet är väl att de är för ovana att trycka ner någon. Och vi har ju ingen offensiv bredd direkt. Men Kellman/Persson/ Komarek visade enorma kvaliteer och gjorde i princip varenda mål under en lång period. Och då på lag som är långt bättre än Timrå. Vet inte varför de ser sega ut. Guter har sovit större delen av säsongen
0-3 i matcher = Färre än de 73 åskådare som såg Timrå - Bergnäset en gång på 80-talet.
1-2 = Grindarna sprängs och det tidigare officiella publikrekordet på 11 694 åskådare mot Brynäs tidigt 1972 far all världens väg.
Allt eller inget! I kväll ska grabbarna känna blåslampan i röven och klara av att spela under svår press. Det är bland annat därför som de är hockeymiljonärer boendes i sina feta lyxvillor längs hela Guldkusten.
Olli Nomadinen : Nänä... har biljetter och vi ska åka upp och heja/hylla grabbarna för en jäkla bra säsong. Dom förtjänar stöd till the bittersweet end.
Även fast vi nu torskat 2 så njuter man av de här hockeyveckorna. Hoppas verkligen att nervdallriga ovissa kval kommer att leva kvar och "stängda ligan" inte funkar. Är otroligt bra underhållning att följ Mora-LIF fast jag inte är engagerad i något av lagen. SHL-slutspelet känns inte alls lika nervkittlande. Länge leve kvalen!!
Bragd-Birger: när jag spelade hockey då predikade tränaren om och om igen att varje skott mot mål är alltid två målchanser alltså vräk skott mot honken ett tu tre så slinker de in en o annan puck!!! Kämpa timrååååååås stolta furor för varandra och märket på bröstet!!!!!!!
Sputnik: Blir det 0-3 ikväll så blir det en rejäl uppförsbacke, men ingenting är omöjligt. Så här ser det ut inför kvällens drabbing mellan Skellefteå-Färjestad exempelvis:
Sputnik: Vet inte hur många biljetter som sålts till lördag men 0-3 så lär det inte tillkomma några fler just. Dessutom lär många av de redan sålda bli outnyttjade. Tyvärr.
Sputnik: Ja, blir intressant att se hur KHK kommer att spela: blir Ove lite wild and crazy och beordrar mer offensivt spel med 2-0 i ryggen eller kör han vidare med köttmuren? Tror tyvärr på det senare, han chansar nog inte och ändrar på en (hittills) vinnande taktik, för mkt står på spel för båda lagen....
Perreman: och tvärtom, ta skottläge direkt när det uppstår. Där är en tydlig tendens, speciellt i pp, att om man får ett perfekt skottläge på blå direkt på tekning så tar man aldrig det. Det är som att man måste spela runt. Sen kan man ta ett värdelöst vinkelskott i magen istället.
Nä, skjut snabbare och oftare. Och fw får se till att driva på mål. Sköts åt helvete för lite förra matchen. Skott, returer, grotta framför mål. Då kan dom fortsätta med sin försvarsgegga.
Får man ha fler än en målvakt på plan samtidigt? Skämt åsido, men med tanke på KHK:s mur som täcker hälften av våra skott vill jag ikväll se mer skottfinter. Det måste gå att lura ner fler backar på knä eller liknande och därmed få antingen bättre skottläge eller möjlighet att kliva runt/in i banan.
EXPLORERSMÅLAND: Tålamod gäller, fortsätt som tidigare men var mer aggressiva och hänsynslösa när ni får chansen. Hittills har Honken haft det alltför bekvämt, lösa skott och fri sikt. Förstås mkt nerver med i bilden så här långt, det som oroar är att KHK kanske börjar slappna av lite med 2-0 i ryggen och kan spela ut lite mer. Dom kan betydligt bättre framåt. Tyvärr...
Sputnik: Fernström togs ju in på en tunn marknad som ersättare till Sandström, efter att Honken tackat nej pga skada. Rätt ska vara rätt. Vad som ligger bakom uttalandet om Honken är svårt att säga. Nåt personligt eller bara klumpigt, BZ har ju tidigare varit lite väl hänsynslöst uppriktig när det gäller uttalanden om både det ena och det andra. Förmodligen en komb av båda sakerna. Får ni hål på Honken och första målet så kan det gå vägen ikväll. Men bakom honom står det likförbannat fler brynäsare ivägen för er, redo att sätta käppar i hjulet: Rohdin, Kolan och Molin i båset. Hoppas att ingen av dom får fira nytt kontrakt för spel i SHL... 😀
Kattgubben: Bra intervju med Lauritzen i ST. Han, precis som jag, är ändå imponerad över att vi lyckas föra spelet mot ett sådant tungt och fullständigt försvarsinriktat motstånd, men att vi måste skjuta mer och hålla till med framför mål och mindre ute i sarghörnen. Med tanke på hur motståndarna spelar, skapar vi tillräckligt med målchanser för att vinna, men vi måste bli skarpare i avsluten. Voila. Där har vi kvällens segerrecept.
OlliJanne: Det skulle bli en annan matchbild då, ja. Jag skulle säga att det är av ganska stor vikt att vi dessutom får målet tidigt i matchen, för ju längre matchen går utan mål, desto större risk för försvarsmissar från vår sida. Försvarsmissar utnyttjas skoningslöst av KHK som vi ju sett. Det är svårt att hålla försvarsmissar nere på NOLL över en hel match, så ett tidigt mål som tvingar fram ett annat modus operandi hos KHK, är nyckeln till framgång skulle jag säga
Bragd-Birger: Vore ju kul om vi lyckades göra första målet i nån match och se hur KHK agerar då. Då kanske inte deras gnetande köttmur kommer hyllas lika mkt
Sputnik: Han hade nog kanske önskat att få avsluta sin karriär på ett lite annat sätt... Sen gick väl brynäs sportchef ut och sa i media att han inte höll för SHL? Bullshit om du frågar mig.
Bragd-Birger: Roligast är ändå att se Honken stå och skämmas över sitt lags spel efter matcherna trots vinst. Han ser ut att tycka att det är ganska pinsamt hur de spelar.
KHK-callahan: Funderat över det där med, det verkar vara spöstraff att vänta om det blir offensiva utflykter. Men nog har Khk spelare som borde kunna trycka ner Timrå om det behövs?
KHK-callahan: Men att er förstalina skulle börja röra på sig på allvar innebär förmodligen en ändrad gameplan från Molins sida. Och det tror jag skulle gynna oss så jag tror inte han vågar det. Helt ärligt, även om den har kvalitéer, efter att ha sett den så skrämmer den inte jättemycket jämfört med t.ex Leksands offensiv när den "har lust" att leverera.
Lustans Lakejer det är vår på ingång.. Är dä Fingal Olsson som står där borta? Nä han är dö... Rid inatt.. Imorgon kan de vara för sent.. Ge oss FRID och VINN Timrå IK imorgen... Botten upp istället för båtten is nådd.. Rött och vitt...ALLTID ❤
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer