1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598789 inlägg · 6213 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{8399}: Vi kanske skulle ta och låta allt avgöras i en stor schackturnering istället, ute på isen. Det vore väl kul? Med levande pjäser. Tänk vad förvånade alla skulle bli.

Jag tror vi kommer se en match såsom i förrgår. Gäller att ta kloka beslut och hugga som en kobra när tillfällena ges.

Hassan: Jag pratar inte om att unna er framgångar. Och jag pratar inte om huruvida ni hyllar ert lag. Men när ni låter som AIKare, DIFare och LIFare, då blir jag rent förvånad. Ingen annan har existensberättigande och allt ska vara klassiskt och historiskt. Skulle bli jävligt trist om serierna inte levde. Tycker de flesta fans överallt hatar SHL i grund och botten. De vill ha sina publiklag och stänga igen dörren. Ibland låter det inte på er heller som ni vill ha det så!? Själv sitter jag och hoppas allt ska gå emot SHLs sandlåda...att alltid "den lilla" ska kunna vara med och leka...

DJ Hemp: Defensivast vinner, det är det som gäller i detta möte.

{8384}:

Inte otänkbart att KHK inleder mer avvaktande denna gång. Det har ju tidigare varit ett framgångsrikt koncept för dem. Rätt så oroande om matchbilden blir sådan att vi går på offensiven men att utdelningen uteblir. Det har vi sett förr. Mer nervöst nu än senast.

timråhockey: Den är uppdaterad 13.22, för drygt en timme sedan. Jag räknade på sittplats nu och då var det 147 kvar.

{8179}: 650 biljetter kvar om man kollar hemsidan

roger_sundsvall: 147 sittplatser kvar just nu och då har dom inte några reserverade längre för köp vid arenan. Runt 13.22 tiden så var det 450 ståplatser kvar. Osagt om dom räknar med bortastå.

{8437}: Nu börjar det närma sig att pucken ska släppas. Det känns i kroppen att det är en speciell match.Så mycket på spel, kanske den viktigaste matchen hittills på många,många år.
Men det gäller att se det positiva för det är ju såna här matcher man längtar till men så sällan händer.
I kväll måste vi göra allt vi kan, med våra röster, våra händer. Skapa en ljudkuliss som formligen blåser in pucken i KHK målet.

I kväll tycker jag alla står upp dom första fem minuterna så att vi visar att nu är det skarpt läge.
Låt hockey gudarna vara med oss i kväll det är vi värda.

För Timrå IK är dom bästa och kommer alltid att vara ❤️

146 sitt kvar
ståplats kvar?

146 sitt kvar, hejaheja lapp på luckan!

tjobba: 5500 är ju ändå mer än vad vi tex hade förra hemmamatchen och bara 61 personer mindre än i första.

timråhockey: Det verkar dyka upp mer och mer platser, undrar om det är säsongskortsinnehavarna eller bara Timrå som håller på vissa platser.

{8179}: Vad fan, kommer vi inte ens upp i 5500 tro?

Hassan: det var tamefan det bästa jag läst sen jag "Konserverades"

timråhockey: ”Bulla” på radion nu, härligt att höra att han håller på att förbereda resan till KHK på fredag. Han berättar också vilken betydelse hemmapubliken har, hur man får en extra skjuts som spelare. Han avslutar med en hälsning till alla som är i ladan i kväll att GE ALLt för att hjälpa Timrå till seger.
Tack ” Bulla” för alla dina år du bjöd oss på hockeygodis med bl.a.dina dragningar och passningar.
Kämpa Timrå vi är med er !!!

{8179}: 104 sitt får jag till

119 sittplatser kvar. 5000 st sålda totalt enligt Timrås twitter.

DJ Hemp: spännande och se vad det blir för match för er idag då. Hur khk svara upp på senaste matchen. Vilken inställning och gameplan de kommer med. Och om ni kommer gå in med samma frenesi som i sista perioden senast 😊

{8179}:

Jag läste den på text-TV. 🙂

Olli Nomadinen : Vad läste du då som var så fint? Vid konfirmationen? 🤣

DJ Hemp: Så less på alla dessa MoDo-nyheter i ST.

NY TRÄNARE TILL MODO!!!

- Björn Hellkvist kan nog vara rätt man för krisklubben.

Hassan: Tack!
/En som varit med på resan.

Hassan:Det var tamejfan det finaste jag läst sen jag konfirmerades 🙏

Hassan:

Den var bra. 🙂

KHK-callahan: Det här är ju en sida där Timråsupportrar pratar med timråsupportrar i första hand. Sedan är vissa mer eller mindre ödmjuka, vissa är mer eller mindre gnälliga osv. Hade du varit med på vår resa från åtminstone mitten av 90-talet och framåt så hade du också förstått oss. Hade du varit med om fusionsåren (mörkret), hade du varit med om kvalseriematchen mot Nyköping -00, eller när 800 av oss åkte till Västerås, hade du varit med om ”Slaget om Västernorrland”, hade du varit med om när vi borde vunnit (lockoutåret), hade duvarit med om när 1000 av oss marscherade till kommunhuset (inkl. spelare) för att visa hur mycket vi bryr oss, hade du varit med när vi stod timmar från att inte existera, hade du varit med om den långsamma vändningen när vi utvecklade spelare från vår egna led och erbjöd kontrakt till de som ingen annan ville ha.

Hade du varit med om den resan och sedan fått se ditt lag stå två matcher från att sudda ut allt negativt och skriva nya kapitel i den rödvita historien. Ja, då hade jag köpt att du gnällt över att vissa inte är ödmjuka här inne. Nu får du nog bra gilla läget om du ska få vår respekt.

Jag unnar er alla här inne som gjort varit med on det jag skrev ovan all sportslig framgång oavsett om ni är ödmjuka eller inte. Det är vi fan så värda!

timråhockey: 126 sittplatser kvar fick jag det till och då är hälften ströplatser runt om i arenan.

Kattgubben: Du beskriver det väldigt bra vad många känner just nu.
Jag hoppas att alla med Timrå hjärta har förstånd att stanna kvar efter slutsignalen i kväll så att vi kan får tacka våra grabbar för en underbar hockeysäsong som dom bjudit oss på. Eller kan man säja som Jonathan Dalen att det är ” bara en idiot utan Timråhjärta som inte stannar kvar”
I kväll vinner vi var så säker, hockey gudarna är med oss.
Heja Timrå !!!

Kattgubben: Ingen omöjlighet det heller såklart.

{8179}: Många besökare och en underdimensionerad server?

timråhockey: Då bör man få ett meddelande om att det är slutsålt kan man ju tycka. Eller så bör Timrå gå ut med det på sin hemsida.

{8179}: kan det vara slutsålt

Nu har vi kraschat biljettsidan, lovande!

Jag har svårt att komma på ett exempel på något som är lika underbart, och på samma gång lika vidrigt, som ett kvalspel. Det är så förbaskat extrema känslor åt båda hållen - en euforisk hoppfull känsla av kärlek och framtidstro som slåss med en kompakt klump av ångest som har svart bälte i precis allting.

Match nummer 6 pojkar! Töm tankjäveln!

BlackBay: Tyvär, en klubb som lirar "hockey" kan jag respektera :)

KHK förtjänar bara en plats i Allsvenskan i detta läge.

Ikväll så skriker vi på exakt allt, är ni med? på exakt allt, minsta lilla, domarna kommer bli riktigt osäker i ett fullsatt NHK som kan gynna oss i en del lägen.

KHK ska ut, så är det bara!
Vi ska upp! <3

{8395}: glöm inte att dom är en förening anrik ända sedan 2001. Vi måste visa dom lite respekt.

sargad: Iaktaggelsen o rekommendation föll ju onekligen i god jord....

KHK-callahan: KHK utan "Honken" är ingenting, det har vi fått se nu också :D

"Det är vi som är KHK" lol

Vilka är KHK ens? Lirat SHL i 3 år, fått kvala sig kvar 2/3 gånger, MYCKET STARKT JOBBAT..

KHK-callahan: Förstår att du hoppas att den där Kellman är tillbaka snart. Han har ju bara -3 i +/- i kvalet vilket är bättre än resten av er förstakedja. Vilket NHL-lag spelar han i nästa år föresten?

KHK-callahan: Som KHK:are ska du nog vara försiktig med att prata om hockey och att stiga åt huvudet. Ni är färskingar i hockeyfinrummet.
Vaddå se oss utan Dahlen? Vad är det för logik? Vi har han i laget. Det är, för er, den bistra verkligheten.

KHK-callahan: vem är Kellerman?

sargad: Jag har ju sett ödmjukare folk, än de som är här. Dahlen måste ha fått det att stiga folk åt huvudet....skulle varit väääldigt roligt att se er utan honom. Nu har vi varit utan Kellman två matcher...

Hörni, foka på egna liret/laget. Lite väl mycket peka-finger åt andra. Inte så charmigt och sån skit slår alltid tillbaka i någon form.

DJ Hemp: Ja den förlusten hemma i sjunde matchen mot Järnkaminerna är nog en av de absolut tyngsta man vart med om...
Kändes hur säker som helst när vi hade 2-0 och precis som du skriver ett antal "givna" lägen att utöka till 3-0! Zäta serverade sina medspelare flera frilägen, bl.a Modin o M Nilsson har jag för mig.
Men i tredje vände så DIF. Kiprusoff och Berg som vart bra tidigare vek ner sig o visade tyvärr dåligt jävlar anamma när det verkligen gällde!
Känns pirrigt inför imorgon men sannolikheten är ändå stor att vi tar det imorgon. Är ganska jämna matcher o att vi ska torska tre raka på hemmais känns bara inte troligt!
Nä inför fulla läktare imorgon kvitterar vi serien och sen nere i fiskehamnen så går näten sönder för Karlskrona och de tappar allt...😀👍!
Nu kör vi! Full fart imorgon 💪

Kattgubben: säg som finnen sa man ska inte ha bråttom när man gör barn då blir de skitungar!!!

{8179}: Pappa betalar ju.

{8399}: det kanske skulle funka för dig och dina Modokompisar. Kan inte bli sämre i alla fall.

Uppladdat:

500x0-img20180403221717.jpg

« · 1889255 · »