1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596637 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
orion: I värsta fall så borde det vara kl 09:00 imorn,eftersom västkusten därborta ligger 9tim efter oss.

Forward: och då kan man ju undra när idag är slut i värsta fall...

orion: Eftersom kontraktet är skrivet i sverige med svensk klubb, är det rent juridiskt nog svensk tid som gäller, dock har han möjligheten att själv ange övrig tidszon som räkneverk. Men jag skulle tippa svensk tid.

Kerstin_k: Ja ok dramatik har vi väl haft genom åren,visst är det spännande.Hoppas han tänker så här om han inte får det kontrakt han vill så kan han spela i elitserien trots allt bästa ligan i europa.Och väl där göra bra ifrån sig och därmed få ett bättre förhandlingsläge senare,men det är bara mina tankar.Undrar vad timråik ger honom i lön? nån som är säker på vilket klockslag som gäller? vore kul om nån vet säkert.

Per HApps: och exakt när är klockan slagen för övergång???

Per HApps: Ja, det tror jag också. Jag tror att Tenkrat är och fiskar efter ett envägskontrakt, vilket medför att NHL-klubbarna har svårt att gå med på det kravet. Han spelade ju trots allt ganska så mycket i AHL ifjol. Där klämmer skon. AHL är nog inte vidare intressant för honom eftersom han var nära oss redan ifjol.

Men visst är det så där härligt ovisst. Lite spänning i en Silly Season som annars varit relativt tvärdöd. Eller åtminstone väldigt odramatisk för vår del.

fighter:
tiden talar till vår fördel.

Mappe: Fortfarande inget nytt om tenkrat,börjar bli lite jobbigt nu.man vet ju inte om tiden gått ut eller ej.

fighter: ¨Tick tack tick tack, klockan går... Det blir problem med nattsömnen det här. Ett besked, vilket det än må vara skulle underlätta. Fan. det finns inget värre än att sväva i ovisshet.

Abron: Jaja vi lär inte få veta nåt ikväll,bara att vänta till imorn,och hoppas hoppas att det löser sig på ett bra sätt för Timråik, gonatt välmött imorn.

Ambroo: Jomenvisst! Jag klämde en sådan igår och enligt vad jag har hört så ligger karln i hårdträning. Träningspassen består utav att klämma deg på tid, ölhävning samt vinpimpling. När ruset börjar göra sig påmind drar han på sig rullskridskorna och kör intervallträning. Och så gör han alltid frivändningar i höjd med Lögdösjön dagen efter dagen före.

Han har fått en fin vigör och siktar på att byta om till ES-premiären. Jag har även siktat Markus Sjöberg på språng med tidtagarur och träningsoverall. Huruvida han gör några frivändningar, käkar pizza och tömmer i sig ansenliga mängder utav vuxendrickan låter jag vara osagt.

Men det vore ju stort med Sjöbba och Calzone i laget igen! Om inte annat för lagfesternas skull.

Man får gå efter detta helt enkelt; "- Om Tenkrat får ett NHL-kontrakt har han möjlighet att bryta vårt avtal ända till den 30 juli. Det kan tyckas länge men vi anser oss ha en så pass bra trupp i övrigt att vi kan göra detta. Om så skulle ske får vi ut och leta någon annan, avslutar Kent Norberg."

diffe: Gammal länk, sen om du följer snacket här så ser du nog vad folk tror :)

Helg Ernest:
Bara för att krångla till det, måste vara GMT tid som gäller.

Helg Ernest: Är det amerikansk tid som gäller så kan ju deadline vara kl.09:00 torsdag svensk tid.rent logiskt så borde svensk tid gälla eftersom han har kontrakt i sverige.Men som sagt när det gäller Nhl så är inte allt logiskt,allt till deras fördel.

fighter: Beror på om han signar i New York eller Los Angeles ?
Skilljer 3 timmar därimellan. Amerikaner fuskar i alla lägen ( c :

Helg Ernest: Ja det är klart att alla länder har 31dagar i juli.det är den där modoiten numo som inte förstår det bara,men man kanske har speciella tider däruppe,dom har iallafall speciella supportrar där.enligt min syn på saken så måste tenkrat signa inom 27tim.

Ladda ner länken, så råder det aldrig mer någon tvivel om världens alla tider och valutor ( Automatisk valuta uppdatering)

fighter: Helt rätt och för att överbevisa dom som tvivlar.
Dubbel klicka på klockan i högra nedre hörnet.
Byt Tidszon till Central time US/Canada och klicka OK
Titta vad klockan visar och sätt muspekaren över så ser ni datumet också.

Sen är det bara att göra om hela proceduren fast välja tillbaka Stockholm

Inget nytt om Tenkrat? Nån som vet nåt?

hellge: Så kan det väl inte vara.
Då kommer dom ju fem dagar efter oss varje år.
Jag menar 30*12=360 dagar. vi har ju 365. Eller??

Kerstin_k: Jo jag har för mig att de ha skrivits förut om att de va han som skulle ha huset..

73Sjöbba: Var det inte nån som visste att det var Martinen som behövde ett hus och hade ett gäng hundar..?

hellge: Så vitt jag vet så ligger USA efter oss i tiden,så var det iallafall när jag var i New-york 1987.

Undra vem det här kan vara då?

NuMo:

"De har inte 31:a i NHL för de ligger flera timmar före oss så den dagen har i stort sett tagit slut innan den har börjat."

Det där har jag också funderat över. Om man flyger med flygplan motsols runt själva polen på nordpolen, då borde man rent teoretiskt kunna åka bakåt i tiden.

Uno Gordon: Är det svensk tid som gäller så går tiden snart ut,dock så sa väl högsta bossen 1:a aug. väldigt svårt att veta vad som gäller.går det våran väg så ska jag ochså skåla.

Uno Gordon: Ska Mange "Calzone" Svensson göra comeback?

NuMo: Bara till att plocka fram champagne-flaskorna efter midnatt då och skåla in vårt finfina nyförvärv.

SKÅL!

FA lista. Vet dock inte hur ofta dom uppdaterar den.

fighter: Ja, där ser du. Det finns ingen anledning att ha den 31:a, de går på den 1:a direkt.

NuMo: Östkusten ligger 6tim efter oss,västkusten 9tim.

NuMo: Eller.. efter oss ligger de väl.

fighter: - Om Tenkrat får ett NHL-kontrakt har han möjlighet att bryta vårt avtal ända till den 30 juli. Det kan tyckas länge men vi anser oss ha en så pass bra trupp i övrigt att vi kan göra detta. Om så skulle ske får vi ut och leta någon annan, avslutar Kent Norberg.

Så står de på hemsidan.

fighter: De har inte 31:a i NHL för de ligger flera timmar före oss så den dagen har i stort sett tagit slut innan den har börjat.

lungan: Ja nu börjar jag bli osäker på vilket datum som gäller,efter att kollat hemsidan.verkar det inte konstigt att man skriver kontrakt till den 30:e juli och inte den 31:juli? vad vet jag.kan det ha med Hhl-svensk tid att göra tro.annars går tiden ut om 11tim. datorn får vara på hela dagen.

fighter:

Ingmar Bergman död, Betyder det att vi får behålla Tenkrat? Eller har gubben kanske testamenterat sin ångest till Timrå IK?

lungan: 31:a juli gäller det är jag bombsäker på,ingen skriver väl nåt kontrakt som gäller till en dag innan månadsskiftet väl? svensk eller Nhltid ingen aning men hoppas svensktid gäller,då borde tiden gå ut senast kl.18:00 imorn.Någon annan som vet bättre kan väl yttra sig.

Jensen_12: ja han hade till 30 juli på sig och det är i dag så när vi vaknar imorgon och inget hänt så borde han stanna, man måste väll ändå gå efter svensktid och inte NHL-tid???

actionleif: "Endast detaljer återstår"

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1129637,00.html

redline: Javisst, men det går ju också att klicka här bredvid.

fighter: Skriver han på för en NHL-klubb kommer det nästan garanterat att bli officiellt innan tidsfristen går ut. Annars skulle jag bli otroligt förvånad...

Jensen_12: 00:00 natten mellan tisdag-onsdag,så vi får nog vänta till onsdagförmiddag om det inte blir klart innan,vilket jag tror.

actionleif: och här är länken.

När vet vi om Tenkrat stannar? är det kl 00:00 imorgon eller på Tisdag?

JimmyH: Även den bäste kan fela emellanåt. Jag trodde inte att han gjorde 60p var och varannan säsong. Men hade fått för mig att han mäktade med 60p ifjol hos LHC. Men det var ju helt fel.

Uno Gordon: Jag fick mer förståelse för dina tidigare hyllningar av honom nu, om du nu trodde att han gjort 60 poäng hela tiden.

Johan Lindström är en halvskaplig 28 åring av elitserieklass, inte mer.

actionleif: Sitter just och kikar på det, vad jag får ihop det så blev det 25p. Och kanske 7 till i slutspelet.

actionleif: Sorry. Felaktig information ifrån mig. Glöm det jag skrev om 60p.

Han gjorde 10+15 på 54 matcher.

« · 895242 · »