73Sjöbba: Men det borde ända vara kopierat från någon transfersida tycker du inte? Och där kan det lika gärna ligga under rumours därför vill jag gärna ha en länk och läsa själv.
det enda jag har kommit över efter att ha googlat sönder nätet är en del kommentarer från diverse forum att Ottawa fansen inte verkar ha så mycket till övers för honom. Det talar ju lite för att han iaf inte får förnyat förtroende där och kanske även får andra NHL klubbar att tvivla. Känns ju inte som någon jätte poängmaskin dock
Yellowcard: Leroy verkar ha kopierat kommentaren från hockeysverige.se´s transfersida i kommentatorerna där från en snubbe som går under namnet Jeff. Om det nu inte är samma person. dock ingen mer info vart det kan vara ifrån från början. säkert bara bluff och båg då :/
jonmannen: mmm hah fick upp denna: "Randy Robitaille signed a one-year contract with the Ottawa Senators, the ninth team of his career" på google från 17 okt 2007...
Alltså det första ordagrant likadant "Randy Robitaille signed a one-year contract with"..
Uhmm jag är skeptisk utan länk, men ett trevligt rykte iaf!
Per HApps: Håller med, finns inget som gör mig så förbannad som när någon postar urdrag ur texter. Bifoga länken för i helvete!!!! Inget personligt :) men det är ju såååå frustrerande. Då hamnar jag i timmar av googlande ofta utan resultat som gör att man tappar trovärdheten för författaren av inlägget.
Uno Gordon: För övrigt vore det sannerligen på tiden med en kanadensare i Timrå IK igen. Allting blir mera "laddat" på nåt vis med importer ifrån andra sidan Atlanten. Det ligger liksom bättre på tungan. Svenska spelare i all ära. Men det finns en mytomspunnen vävnad kring utländska spelare.
Kevin O Shea: Glöm en högklassig back på artistkontrakt i okt/nov säger bara jag. Det skulle vara utifall att vi åker på några tunga skador i sådana fall. Men signar vi Robitaille så lär ingenting annat än ett artistkontrakt komma ifråga. Och då är det han som är våran nya "fixstjärna". Som tillsammans med "Bagarn" blir våra stöttepelare som skall bära fram laget i vinter!
Kevin O Shea: Lindqvist & Robert i sådana fall. Tycker inte Stefan klingar bra i mun när jag försöker få till ett norrländskt schvung på det hela som Kjell Sundvall skulle ha sagt. Jag kan ju förstås inte tvinga någon till någonting. Jag har bara en åsikt som alla andra. Och jag tänker inte jaga någon slaviskt om ni fortsätter kalla Robert för "Robban". Men i min värld är han numer bara Robert.
Robban har pensionerat sig och bör med all rätt någon gång åka upp i taket. Inte för sitt finlir, inte för sin stjärnstatus, inte för sina eleganta bedrifter och inte heller för sina mål och passningspoäng. Utan för sitt hjärta, vilja och kopiösa slit i match efter match och sin gentlemannamässiga framtoning.
JimmyH: Lite stats på Randy - ser ut att vara negativ i +/- statistiken. Men, ja, ett oerhört mycket bättre alternativ är Franz Nielsen och de flesta andra namn som figurerat bland supporters.
Robitaille och Wandell - följt av en högklassig back på artistkontrakt i okt/nov, så ser det här geschwinnt ut!
Från det ena till andra! Kan vi alla enas om en sak? När man säger båda namn ihop på våra sportchefer låter det bättre med Linkan & Robert än Linkan & Robban. Det låter mera "seriöst" med det förstnämnda. Och det skulle ju också kunna vara ett naturligt steg att ta. Som spelare var han "Robban" i folkmun med hela Timrå. Nu tar en ny mera vuxen karriär vid som vice sportchef. Jag tycker därför vi "skrotar" Robban f.r.o.m. nu. För "Robban" det var hockeyspelaren och slitvargen det från Almtuna IS som slog igenom i Timrå. Robert det är våran vice sportchef det!
Cartman: Ja men man kan ju inte sära på Hynning och Tenkrat. Och till 250kg Kärlek så håller jag med dig att Jonte har mycket att bevisa men jag tror han grejar det :) Men sen får man inte glömma att Tenkrat har vell artistkontrakt i år igen så han kommer ju inte förns i oktober satt upp till bevis Jonte!!
Kevin O Shea: Håller med dig där, att en kille som spelar i en andra eller tredje kedja borde vara med första till sista dagen...
Men hur ser laget ut nu 08/09 då några tipps om hur ni tycker?? Jag tycker i alla fall så här:
Målakter: 1.Johan Baklund 2.Mangus Åkerlund
VF Pyörälä C Super centern HF Pärssinen B Lehtonen B Lotvonen
VF Tenkrat C J.Andersson HF Hynning B Skogs B Styf
VF Hedström C Wandell HF Axelsson B Persson B Jonsson
VF Svensson C E.Andersson HF Sundh B Moe B Erixon
Kommentar: Jag tycker det ser riktigt bra ut om Linkan och Robban hittar någon guldklimp där ute som kan axla kung Hahls axlar, då skulle det ser riktigt bra ut intressant med Lehtonen med. Känns ganska tungt att trycka ner Sundh i en fjärde kedja men det är endå ett bevis på att Timrå är ett väldigt bra lag. OBS!! Jag vet att Wandell inte är klar men jag tog med han endå för med största sannolighet så blir han ju klar...
Ambroo: Framförallt om man ser till Erik Anderssons skadehistorik så känns Wandell som en bra värvning för att säkra upp centersidan. Vi bör rimligtvis gå in i serien med 5 centrar vilket känns tryggt. Då har jag räknat bort Lander som knappast kommer få ta centeransvaret redan i år.
Okej så Kontiola har kontrakt, chansen att han går till Timrå är därmed j-vligt låg. Snälla släpp det spåret och gå vidare. Vad har hänt med folket här inne?!
Ambroo: Då Wandell inte kan ses som en superstjärna, så känns det lite konstigt att han föprsvinner på träningsläger till Dallas i september. To hur många träningar och träningsmatcher han kommer att missa. Det känns ju nästan som att han kan jämföras med en spelare på artistkontrakt. En spelare i 2:a eller 3:e formationen, tycker åtminstone jag skall vara med under hela resan från första isträningen fram till seriestart.
Är det nu så att Wandell blir klar, vilket jag tar för givet, så står vi där med 14 forwards. 14 forwards som med all säkerhet blir 15 innan det hela är klart och det känns tryggt med tanke på att skadeläget varit som det har varit de senaste säsongerna. Med detta i åtanke så känns det dock lite väl lite med 8 backar, varav en är borta en bra bit in på säsongen, och då kan man ju undra om det inte skulle smaka mumma med ett tillskott på artistkontrakt?
Kerstin_k: Jo men beror väl på om han är sugen att forstätta lira i AHL.. Han vill väl lira i NHL.. Men om han måste forstätta lira i AHL så kanske han kan lånas ut!?
JimmyH: Jag funderar lite på hur det fungerar när man "lånar" spelare från NHL, som har kontrakt där borta...betalar man hela deras lön? förhandlar men med spelaren om en "ny" svensk lön? eller lånas bara spelaren ut för att få kvalitet och istid, och står NHL då fortfarande för lönen?
Med andra ord - Wandell kanske inte kostar fullt så mycket som han skulle ha gjort om han varit fri på den svenska marknaden.
jonmannen: Angående supervärvningar kan vi alltid trösta oss med att det inte tillkommit särskilt mycket stjärnglans bland de andra lagen heller. Frölunda har visserligen gjort några bra värvningar, men i övrigt känns det som om konkurrenternas trupper snarare blivit uttunnade än stärkta.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer
Om någon har länk får ni gärna skriva den på hemsidan.