1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606656 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
McCarton: Nej tack till Karalahti.

Linkan & Robban:
1. Kontraktera Randy Robitaille om chansen finns! Ge han vad Hahl skulle ha fått om han hade valt att stanna i Timrå.

2. Kompletera upp back besättningen med Jere Karalahti. En smart och billig lösning på en bra back som ingen vill ha. Betala honom för varje spelad match utan kontrakts krav.
Lehtonen, Karalahti, Pyörälä, Pärssinen och Robitaille... vilken dröm femma! Hahleluja!!

3.Luta er tillbaka och njut av säsongen 08/09.

Jacksson 71: han är ju iaf en vass målskytt, och målskyttar är det ju tunnt på i TIK. Ja tack till RR:)

Jacksson 71: Eller det står inte sök men det är en ruta där man kan söka på Randy Robitaille :P

Jacksson 71: Skit det funka inte ni får söka på sök uppe till vänster och skriv Randy Robitaille där så kommer de :)

Jacksson 71: Här kan man se alla målen Robitaille har gjort i NHL i hela sin karriär. :)
Alla i Ottawa i början är i år dom 10 första alltså ;)

www.nhl.tv/team/console.jsp

250kg kärlek: Ne det är både och det där :/
Men jag hoppas att Robban och Linkan har hittat en godbit när detta är över.

Jacksson 71: Tyvärr så urholkas önskelistan. Väntar man på att NHL ska slafsa åt sig alla och eventuella spelare så blir det sannerligen inte många kvar. KHL är ju också med och munhugger...

Att betala en rejäl slant för en spelare som producerat under en rad av år i NHL kanske är bättre än att vänta på eventuellt överflöd, typ "avskrapet" som blir kvar när deadlines och drafter är över.

Inte vet jag.

Jacksson 71: haha oj Snoop ska det vara.

250kg kärlek och Snopp: Ja det kan nog vara som ni säger...
Det låter logisht.

Jacksson 71: Hahl producerade och visade att han fungerade i Timrå, till skillnad från eventuella nyförvärv. M.a.o. hade Hahl en helt annan förhandlingsposition än en spelare som inte bevisat något.

Jacksson 71: Man är nog inte villig att erbjuda RR Hahls pengar, i Riku visste man vad man fick och nu blir de ju mer chansning över det hela och då vill man nog knappast slänga ut hur mycket som helst, lär ju vara så dom tänker.

Cartman: aa det ska det...
Men när det gäller den här frågan om Robitaille enligt Linkan så kan han vara för dyr men Timrå hade ju jäkligt mycket pengar att erbjuda Hahl det kan man vell göra med Randy med eller vill han ha enu mer någon som vet?

Cartman: Det ser så ut just nu, om jag förstått det hela rätt. Wandell är klar om det inte blir NHL, trots det så har man ögonen öppna för fler centrar. Men då blir det nog tal om en utpräglad förstacenter.

Ska det värvas en ny center utöver Wandell om han blir klar?

Uno Gordon: Okej nej jag har inte läst allt men dom senaste inläggen är nästan identiska med dom som skrevs för månader sedan. Men okej om så är fallet så ber jag om ursäkt. Visste inte att de kommit in nya uppgifter om Nubben.

General_Moisio: Så länge det finns ett behov att diskutera det hela så kommer det fortsätta och jag antar att du inte läst ikapp allting varför debatten blossade upp på nytt igen. Om någon skribent kommer in och skriver vidare om Nubbens förehavanden eller presenterar nya vinklingar så finns det ju all anledning att bemöta den kritiken eller bena ut begreppen om de är tagna ur luften eller felaktiga.

Uno Gordon: Benägen att hålla med dig.

Uno Gordon: Men vi har tjatat om Nubben i flera månader. Tycker inte du de blir lite tjatigt att säga samma sak hela tiden om vad som är rätt och fel.

Glöm och gå vidare.

General_Moisio: Jag skiter fullkomligt i vad du orkar eller inte orkar mannen i det här fallet. Du kan välja att scrolla förbi eller logga ur HS om det blir för obekvämt.

stoff:
Hörde om en back från Gävle som ev skulle vara på gång.
www.aso.edu.stockholm.se/~wds/photoshop/alla_bilder/cd-galleri/drickaback.jpg

spud: Han har inte vaggat in oss i någonting. Jag känner honom personligen. Och Kent Norberg har agerat oetiskt och gjort fel. Men som sagt var, den största syndabocken är i mina ögon Mats Ahdrian. Och det är ingen efterhasndsrekkonstruktion heller. Man får vara hur kritisk man vill, men släng inte ur en massa onödig skit utan relevans.

vadå ska vi värva en back till ?

Nu har vi ältat klart om Nubben kan vi inte skippa den diskussionen nu. Orkar inte höra Nubben gjorde så och Nubben gjorde si. Jag bara orkar inte höra de snacket.

Uno Gordon: Nubben skulle sluta, ja. Men icke att förglömma skrev han ett ur Timrå IK perspektiv klockrent avtal om ytterligare 6 år. I och med det hade då jag minsann trott att Nubben skulle avsluta sin sessior i Timrå.
Nu vet alla att så icke blev fallet. Nubben bröt sitt kontrakt, ett kontrakt som i sak innebar att bollen låg hos föreningen.
Men - och väldigt förnuftigt - insåg Timråledningen att man inte ska behålla en spelare/ledare eller dylikt i föreningen mot sin vilja. Timrå IK släppte Kent Norberg som man uttryckte det "i bästa samförstånd". Ur det perspektivet så anser jag att Kent Norberg hade mer att tacka Timrå IK för än vice versa. Han skulle därmed också varit tacksam för vad som skett och också insett hur man beter sig i en sådan situation.

Jag ger inte mycket för löften, de brukar sällan eller aldrig hållas. Däremot har varje människa en egen vilja och en hjärna att tänka med. Uppenbart glömmer Nubben sin hjärna några dagar i veckan och kan ske därför inte tänker klart. För det han gjort, oavsett alla löften hit och dit mellan honom och föreningen, stinker. Med lite hjärna hade Nubben SÅKLART agerat annorlunda.

Sedan håller jag med dig. Om nu Nubben bestämt sig för att dra så är det inte konstigt att han vidgar sina vyer, sonderar terrängen, och erbjuder spelare i Timrås lag en alternativ arbetsplats. Men ingen kan inbilla mig att Nubben kommer bli ihågkommen som en hyvens man. För mig är han att betrakta som en förrädare som i total avsaknad sv empati tar saker som han borde låta bli. Men det äå ju vad jag tycker.

Ett snack mellan en inbiten Timrå-supporter och en av Timrås styrande krafter ska man inte (nog) heller lägga några större aspekter kring. Jag garanterar att allt är det omvända om man talar med den andra parten. Så det så.

Uno Gordon: Det där med att nubben skulle sluta är ju bara en efterhandare, har du inte förstått det? Vem skulle skriva ett så långt kontrakt som han gjorde, om han inte hade glöden/tron att fullfölja det?

Men han tycks ju ha vaggat in er väl i att han hade börjat ledsna.

250kg kärlek: Nubben skulle ju sluta! Men fick en ny utmaning. Så efter sin sejour i Frölunda så har han gjort sitt som sportchef i den här branschen. För det finns väl ingen som ens på fullaste allvar tror att Nubben kommer göra comeback i Timrå. Det inser ju t.o.m. jag som hyllat honom förbehållslöst att så inte blir fallet. Sedan skall man inte lyssna på allt som sägs ifrån Timråledningen heller. Det finns alltid två sidor utav samma mynt. Jag tar inte någons parti i det här fallet. Men att tro att Timrås styrelse är helt fläckfria och sanningsenliga till punkt och pricka är också väldigt naivt. Och egentligen är det väl ingenting att hetsa upp sig över att Nubben snackat med fler spelare. Skulle jag vara på väg från plats A till plats B så skulle jag ju också ställa konkreta förfrågningar till om de var sugna på att hänga med. Att sedan klubbarna sinsemellan slutit ett muntligt löfte om att Frölunda inte skall signa kontrakterade spelare av Timrå IK är ju en annan sak.

Sedan får man väl bara hoppas på att de övriga spelarna som blivit tillfrågade har civilkurage nog att välja bort Frölunda när deras kontrakt går ut. Annars är ju också de personerna oetiska skitstövlar inte ens värd skiten under skorna.

Jacksson 71: Han sa bara att de skulle in en till back och center..

Uddan: Ersättar till Moe kanske ska få ett Try-out kontrakt då eller??

Ambroo: Jo förstår dig men ja skrev de ja fick höra..
Jo jag skulle tro att de för Moe..

Uddan: I stort sett ja, men du gav ett litet luddigt svar och därav min undran.

Jaha ja... Så man har alltså tänkt om angående Moes frånvaro då?

Jacksson 71: Denna man kanske:

www.eliteprospects.com/player.php?player=11731

Ambroo: ja ska försöka...

Jacksson 71: Jojo, men hur vore det om man fokuserade på tänkbara centrar om man ändå ska hålla på att länka?

Jacksson 71: Den här kille ser jäkligt bra ut synd bara att han är ytter forward! Lyckades bra i NHL endå och i AHL var han riktigt bra...

www.eliteprospects.com/player.php?player=10985

Ambroo: Jo för han är ju redan klar för Timrå.. Om han inte tar en tröjja i A-laget där borta..

Ambroo: Ja men jag menade inte som center jag menade ytter forward...
Men han är för gamal och vi har redan tillräckligt med forward så han borde/kan inte värvas.

Jacksson 71: Center? CENTER??

Uddan: Förutom Wandell då alltså?

Snoop: hahaha aa :D

Uddan:Den här kille skulle vara jäkligt intressant att se i Timrå men han är ju tyvär för gamal nu men för ett par år sedan så hade han varit en kanon förstärking...

www.eliteprospects.com/player.php?player=8688

Ambroo: Ja en till Center och en till Back fick ja höra att dom va ute efter.. Mer sas inte om de..

Jacksson 71: Haha ja de blir uterink med matcher i månskenet sen efter matchen mot Frölunda haha :P

Snoop: haha ja om inte lyfta :)

Uddan: Nu får du ju förklara dig. En center till förutom Wandell alltså? En back till... Som artistare eller som ordinare? Sen vet jag väl inte om det skulle vara en nyhet att man väntar tills NHL "tagit sitt". Det har ju varit tanken i stort sett hela tiden.

Jacksson 71: Ja Frölunda kommer in få de lätt när dom kommer till eon arena i slutet på september, arenan kommer ju skaka ;)

Snoop: Håller med till 100!

Ja säger bara en sak, krossa Frölunda !!

250kg kärlek: Jag kan hålla med om att det inte är några direkta nyheter, men samtidigt känns det lite som att kniven som är instucken i ryggen just vreds om.

Jacksson 71: Jag skrev aldrig ner de...

Jacksson 71: Linkan ska det ju vara :)

« · 1050750 · »