Manderville: Med tanke på att jag lade ut länk till detta, och många andra här på HS pratat om att Saravo kan vara aktuell för Timrå, så tror jag det är några stycken fler än bara jag som bryr mig. Bara för att du inte bryr dig betyder inte att ingen bryr sig, eller?
Helg Ernest: Finns ingen av dom som kan tillföra nåt till vår trupp, tycker jag. Ryno kanske, men han har väl inte rosat marknaden direkt, så nej tack.
Att prata om klubbhjärta i dessa tider känns bara löjligt, men med tanke på omgivningen och hur spelet har sett ut i slutspelet så kan jag inte se att Riku om han blir kvar i Sverige spelar någon annanstans än i Timrå. NHL eller Timrå, jag tror det är vad som gäller. Jag kan ha fel, men det är min känsla.
Simmalugnt: Ja vissa här inne har ju sagt att hahl aldrig skulle spela för en annan elitserieklubb,får se om dom får rätt. Mitt tips är att han spelar i frölunda nästa säsong,annars skulle han skrivit på för timrå redan för ville han spela här så finns det ingen anledning att vänta med en underskrift förutom möjligen att trissa upp lönen men han lär nog få vad han vill ha.
Tar du första lönebudet vid nya kontraktsförhandlingar om du tillhör Elitseriens toppskikt av spelare så är du lika dum som om du accepterar priset på en fejkrolex I Bulgarien utan att pruta.
Skulle Hahl ändå bli klar för Frölunda behöver ju inte Nubben visa sig i Timrå igen. Tyckte nämligen att han mer eller mindre lovade att inte rycka i Timråspelare i första taget.
haggen: Det stämmer inte riktigt. Det är Frölundas klubbledning med Ahdrian i spetsen som sagt att man inte kommer att värva sönder Timrå men att man däremot kommer att agera så fort en spelare finns på den öppna marknaden om den spelaren är intressant.
Nubben som ligger bakom även om Ahdrian tar smällen. Har Nubben nån skam i kroppen så ger han fasen i Timråspelare. Tror ändå att Hahl föredrar TIK annars borde han ju skrivit på för FBK eller Linköping om ryktet är sant att de sliter i honom.
haggen: Håller med. Tror inte Frölunda har särskilt mycket mer pengar att erbjuda än FBK samt LHC. Dom kanske har mer pengar, men dom kommer inte lägga allt för mycket på honom. Även om han får snäppet mer pengar i Göteborg, så tror jag han trivs tillräckligt bra i Timrå för att tacka nej.
haggen: Varför? Spelare måste väl få gå dit de vill? Och folk måste väl få byta jobb om man vill?
Kan förstå om ni tycker att det är tungt, men tyvärr är det bara att gilla läget. Det är inte omoraliskt, inte heller oetiskt. Men som sagt, jag kan föstå att ni inte gillar det...
Jensen_12: Vi får väl se. Frölunda förlorade dragkampen om Hahl senast mot er. Pengar finns det gott om - framförallt när man är ute efter en ny första center - som inte var fallet vid senaste försöket.
Jag trodde dock att man inte skulle ge sig efter Hahl på grund av den eventuella affärens känslighet.
Fick för mig att när FHC löste Nubben så ingick det väl i priset att inte värva spelare från TIK. Om Tik inte skrev in i kontraktet att det även gäller dem som har kontrakt som går ut denna säsong så är århundradets tabbe fullbordat.
Självklart kan nubben värva vilken spelare han vill från Timrå som inte har kontrakt. Sen att Frölunda är intresserade är väl ingen högsoddsare då Hahl är en av europas bästa spelare.
Bergius: Nubben har kontrakt med FHC. FHC har köpt loss Nubben från TIK. Således borde det finnas ett avtal mellan FHC & TIK. Vad jag har förstått så ingick det i priset att lösa Nubben från sitt kontrakt med TIK att inte de inte fick värva från TIK. Men, MEN, har TIK missat att de inte får ta spelare vars kontrakt går ut efter denna säsong så har man gjort en rejäl tabbe enligt mig.
Det var väl inte frågan om nåt skriftligt överhuvudtaget utan mer en muntlig överenskommelse om jag minns rätt, ang. att Förlunda inte fick värva sönder TIK
har för mig att Riku i en intervju sa att han blev väldigt bra behandlad av Timrå förra säsongen när han va skadad, såna saker tror jag spelar stor roll vid val av klubb dessutom så är både Pärssinen och Pyörälä kvar tror nog att han gärna fortsätter att ha en sån kedja.Måste va fantastiskt roligt att spela i en sån kedja det finns bara inte en sån omgivning i Frölunda.
haggen: japp. Nu är det klart. Vi är 5 timråvänner från hsand som fått biljetter till i kväll. Nu gäller det att vi som håller på rätt lag hörs som fan.
Apropå Frölundas intresse för Hahl så kan jag meddela att även Mora, Luleå, Borås och Sundsvall Hockey är intresserade. Faktum är att jag har en känsla av att samtliga klubbar i hela europa, samt en del lag i NHL är intresserade av våran kejsare. Aftonbladet är grymt bra på pseudo - nyheter må jag säga.
Men, OM vi lyckas slå ut Modo och hamnar i en kvartsfinal, och OM vi kanske till och med går längre än så - ja då rullar det in finfina slantar i fikckan på vår nye Sportchef. Frågan är väl bara hur pass långt man budgeterat att Timrå skall ta sig i år? Förmodligen semifinal va? Om det blir final tror jag att vi kommer kunna betala ganska skapligt för kejsarens tjänster i ytterligare någon säsong. Samtidigt är det ju också viktigt att vi kontrakterar en bra offensiv back med god defensiv förmåga. Mitt hetaste tips där är att man tittar lite extra på en finlänsk spelare som heter Peteri Kokko (ibland finns lösningen på ett problem närmare än man tror).
The Palm: Ja det måste vara hemskt nervöst att möta världens mest formsvaga lag just nu.
Jag är så innerligt glad att inte vi är i kvalserien med ett lag likt vårat, för trots att ni spelat otroligt bra känns det som om vi skulle torskat de senaste 2 matcherna mot Bräcke.
spud: Jag vaknade imorse helt övertygadom att modo kommer att gå till semi. Det tror jag fortfarande. Jag är ohälsosamt nervös. Att vara timråsupporter är inte lätt. Man skulle blivit supporter till något storlag istället.
Tant-Gert: Det är ju det som är felet, det är tikarna som trott att vi ska vinna medan våra spelare har hela tiden varit övertygade om vi kommer förlora.
Jensen_12: Du ser du fanimej till att pallra dig upp till Medelpad igen i semifinalspelet. För succén var ju total vid ditt gästspel. 3 matcher, 3 vinster.
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer