1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600192 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Hur lång tid tar det innan Leksand hugger, var med och slå vad! Jag tippar att affären offentliggörs så fort det står klart att Leksand åter missar ES.

mikenomad: www.modohockey.se/
Borde det inte stå på Modos hemsida om det stämmer

Hahl Bundy: Självklart skämtar man inte om att Pyrret är klar så jag räknar kallt med att det är sant.

Eller?

Limpan: När det är offentligt ja...det är nog bara en tidsfråga.

mikenomad: Det här är kanske en av de unga då?

Limpan: Modo brukar sällan skriva att spelare lämnar klubben. Hasse hade ett optionsår som kunde brytas av både klubb och spelare och ett väldigt trovärdigt rykte säger att Modo valde att bryta det.

Poffa: Är inte Modo intresserade av Örebros Conny Strömberg?

mikenomad: Conny har skrivit tvåårskontrakt med Örebro, han är 34 år och Modo ska föryngra. Conny var dessutom en plåga utanför isen. Kom bakfull till både träning och en matchvärmning, var ute på krogen ofta och hade en oseriös inställning till träning.

Han verkar ha skärpt till sig, men trots det så tror jag aldrig han varit aktuell för Modo.

Poffa: '...var ute på krogen ofta och hade en oseriös inställning till träning.'
Han skulle inte få några problem att smälta in i gruppen i a f.

Hahl Bundy: Är det där ett aprilskämt så är det bland det sämsta jag har tagit del av. Man "skämtar" inte om såna här saker. Meningen är att det ska vara roligt, men det här ger ju bara en äcklig känsla av ovisshet.

Ambroo: ja . är de ett skämt så är de de sämsta i historien ..

I natt fick jag ett sms om att SMS, nä va fan de låter ju konstigt att skriva, fan grabben måste få en annan förkortning, hahaha byt namn

Förslag på nyförvärv! Troligtvis inte så dyr, tror han skulle kunna utvecklas ytterligare i Timrå.
Vet dock inte om han har kontrakt med Rögle även kommande säsong?

Laken:

Contract: 11/12

Laken: Hade du klickat på din egen länk hade du kunnat se informationen: "Contract: 11/12"

Paddan: Kontraktet kan ju vara med elitserieklausul...? Det framgår ju inte av den länken, annars så håller jag med Laken om att den killen har potential.

Steffe: jo men Rögle ser ju ut att klara kontraktet.

...så är det märkligt att inte Granaths två nya år offentliggjorts på hemsidan. Gunnar Svensson, Granaths agent, har ju bekräftat att så är fallet. Så svårt ska det inte vara at rita ner några rader om kontraktet. Trots att det råder påsktider.

Riktig klassback, som dock lär välja Djurgården om han kommer hem.

När man hör Wikegård så är det svårt att riktigt köpa det här med ny arena. Wikegård redogör för hur spelare kommer tillbaka till Dif och för vilka pengar de spelar för. När Timrå ska bygga lag så kommer ingen hit för skitpengar, utan här lockar feta kontrakt med inställningen "jag-gör-mina-år-sedan-drar-jag".

Vi kommer att ha jätteproblem med att hävda oss i elitserien. Det bästa är att satsa ungt och utveckla våra juniorer. Något annat känns otänkbart.

250kg kärlek: ja Timrås väg till framgång är via juniorerna. Därför måste man börja satsa betydligt mer på dom än i dagsläget.

250kg kärlek: Jag ser ingen speciell anledning varför vi skulle ha mer problem än andra lag?
Hyfsat stor region att locka publik ifrån. Dessutom har vi fått fram spelare som Lander, Erixon. Jag ser framtiden an med tillförsikt!

Dock är jag helt övertygad om att en ny arena i centrala Sundsvall är en förutsättning för fortsatt utveckling och ökad omsättning!

250kg kärlek: Djurgården bygger väldigt smart och SAIK är väl på väg att göra något liknande. Man bygger på rutinerade ledare som vet värdet av hårt jobb och kryddar sedan med juniorer/unga spelare. Nu har väl SAIK rätt bra årgångar på juniorsidan men framförallt så har man spelare som går in och jobbar hårt i varje byte. Ska TIK nå framgång igen gäller det att man tänker om vad gäller lagbygget framöver.

Laken: Vem kommer till Timrå och spelar för peanuts? Du hör väl vad Wikegård säger. Att massor av tongivande spelare kommer till Djurgården och spelar för kaffepengar. Hur tror du att Timrå ska matcha det?

Det ställs enorma krav på vår sportchef att finna bra spelare som inte kostar för mycket pengar och samtidigt uppfostra egna talanger om vi ens ska vara i närheten av storlagen. Tänk själv hur du ska marknadsföra Timrå IK.
"-Här finns djur och natur, här har vi älvens hus och två timmar bort finns fjällen. Gatufesten är så häftig, det talas om det t.o.m. i Aftonbladet. Vi har Norrlands största köpcentrum - Birsta City som lockar många utanför länet hit."

Jag tycker nog att Timrå måste satsa rätt. Och det innebär att satsa på ungdomarna.

250kg kärlek: Ingen kommer till något lag för "peanuts"...
Djurgården har haft jätteproblem de senaste åren - nu har det vänt. Men allting går i vågor, bara vi tar oss igenom denna down-period kommer även vi gå mot ljusare tider!
Vem trodde detta om Djurgården för 3 år sedan?!

Självklart måste vi satsa på egna ungdomar/juniorer men det gäller ju ALLA lag!

Frella:

Har inte TIK ett väldigt bra J18 som man kan satsa på lite extra.

Laken: Det gäller dock oss mer än de ekonomiskt starkaste lagen.

För att klara bredden som behövs vid skador så behöver vi helat tiden ha unga hungriga U20 spelare som klarar ES tempot. Såna som om de tar chansen ser möjligheten till ES kontrakt säsongen därpå.

HV, Frölunda och Färjestad är nog inte lika beroende av det för att fixa bredden.

Vad gäller DIF är jag inte insatt i deras ekonomi så vet inte vilka pengar de pyntar sina tongivande spelare :-/

Färjestad till exempel är visserligen rika (som troll, vargar?) men har h a f t sin storhetsperiod. Jönsson-ligan finns inte längre. Och att hitta sådana
spelare som verkligen brinner så för sin klubb är INTE lätt. Karlstad är för övrigt mindre än Sundsvall.

Skellefteå är ett annat lag som surfar på en framgångsvåg efter att de till slut gick upp till elitserien men om ett par år kommer även deras sämre säsonger.

Tar inte Linköping guld i år med detta lag lär de inte göra det i första taget... Dessutom kommer de att tvingas skära i lönebudgeten.

Precis som att dyng-serien: Allsvenskan i fotboll, hade fantastiska publiksiffror för några år sedan kom även verkligheten ikapp den.
--- Allt går i vågor! ---

Laken: Stockholmslagen har så mycket enklare att nå sponsorer, att nå större finansiering än vi har i Tmrå. I ena ögonblicket så ser Djurgården Hockey ut som att det vore konkursmässig för att i nästa andetag vara en guldkandidat till SM-guldet. Djurgården har en större krets av penningstinna företag som vil föreningen väl, än vad Timrå har.

Vi har väl igentligen bara Arla (Stockholmsprodukt), EON (Sverigeprodukt), ISS (Europabaserat), Norrporten (det närmaste man kan komma men där konflikt råder), NOVUM, PEAB (Europeiskt), SCA (som inte längre är så välvillig att lägga några större slantar), och Sundsvalls Tidning som skriver om laget.

Rätt små entrepenörer som skall hjälpa oss till framgång.

jokklas: ALLA LAG (inklusive Timrå IK) behöver unga hungriga juniorer för att sätta press underifrån på de etablerade spelarna att prestera!
Se på Frölunda denna säsong - för många äldre, etablerade och ingen ungdomlig "Drag-kedja" längre..

Timrå IK har haft en väldigt kaotisk tid med "Nubben-affären", Jonte Hedström som inte presterade, Challe-kritik o.s.v.
Därför behövs nu kontinuitet!

Dessutom om nu allt är så j-vla illa och uselt skött som vissa av er påstår sig veta... Varför stannade då en av Sveriges/världens mest lovande spelare (MPS) i klubben säsongen som var?

Jag ser som sagt framtiden an med tillförsikt!

Laken:
"Allsvenskan i fotboll, hade fantastiska publiksiffror för några år sedan kom även verkligheten ikapp den."

Beror mer på dom idioter som tycker att man skall börja gå på fotboll i mitten på mars, sedan gnäller man över dåliga publiksiffror.

En allsvenska som håller på från 13 mars till 7 november
För att spela 30 matcher....

hela sverige skrattar. man tar dessutom sommarlov varje år, för vem faan vill spela på en grön gräsmatta?
i år får man vara ledig från 17maj till 18 jul.
spela roll om det är VM eller EM, hur många allsvenska spelare platsar?

250kg kärlek: Vad har städer som Gävle, Skellefeå, Luleå, Ängelholm, Södertälje m.fl. som är så j-vla mycket bättre än det vi har i vår region???

TIKbiff: Nja, Allsvenskan har väl tappat sakta men säkert de senaste åren.
Det jag ville visa på är att allting går i vågor!
Kommer säkert en ny period av ökat intresse för Allsvenskan igen så småningom.

Även hockeyklubbars framgångar går i vågor. MEN man måste så klart också bedriva verksamheten på ett bra sätt för att få framgång. Likväl som man måste fatta många rätta beslut under de tunga perioderna.

Laken: Jag vill påstå att de ligger ljusår före oss när det gäller juniorverksamheten. I övrigt är vi nog lika ;o))

250kg kärlek: Sanny var nog inte så dyr när han kom t.ex. men han tänkte också bara stanna ett tag, sen när han var på plats så trivdes han och stannade.

Laken: För Allsvenska laget Sundsvall. Men inte bland lag som Leksand. 7000 besökte AIK-Leksand, tydligen var det ett jäkla tryck på publiken också. Vi fyller inte ens våran arena fast vi lirar slutspel.

Laken: Ja därför att TIK är enda klubben på den här nivån som han får spela i en förstalina.

Anonymous: Mättnad kan säkerligen vara en orsak till vårat publiktapp, både under grundserie och slutspel. Flera av de övriga klubbarna i elitserien har ju samma problem. Färjestad, som regerande svenska mästare, har väl haft något av en ökensäsong såväl under elitserien men även under slutspelet. Inte en säsong sämre än semifinal sedan 2001 var det väl? Att då åka ur redan i kvarten är ju en stor missräkning för en klubb med stora ambitioner. Faktum är att vi hade ett bättre facit vad gäller publik om man räknar procent jämfört med FBK, 84% mot 82%. Under slutspelet låg snittet under de fyra matcher man fick på ca. 6300. I en arena som tar 8250. Det är inte alls bra och givetvis en stor missräkning. En av orsakerna där är förstås den generationsväxling men går igenom.

Det var bara 4 klubbar som i procent hade en bättre publik täckning än oss den gångna säsongen. HV71, Frölunda Djurgården och Luleå.

Dream Team: underskatta inte heller faktumet att det knappast är bra ekonomiska tider just nu i området.

dr-nix: Nej, det är förstås fler faktorer som ska vägas in här. Bistra tider är en anledning. Vad som redan nämnts är förstås direktsända TV-matcher vilket gör att hockeyn blir enklare att nå för gemene man ute i stugorna.

Dream Team: det är behändigare med säsongskortet på tv än ett riktigt säsongskort. Synd men så är det.

dr-nix: De flesta i min omgivning kör Cardsharing så de betalar inte ens för abonnemanget. De som vant sig vid tv soffan får man inte ens dit om man flyttar arenan.

dr-nix: Ja, så är det. Jag och min fru har ca. en halvtimmes promenad till hallen, om vi väljer det alternativet. Med bil tar det kanske 5 minuter till parkeringen. Jag valde att ta upp båda sätten att ta sig dit bara för att belysa att vi har väldigt nära till E.ON, vilket det säkerligen inte är för alla.

Nu kan vi se alla matcher på TV, man då det är så nära väljer jag ändå att se alla matcher live. Det är helt enkelt en helt annan känsla att befinna sig på plats.

Mathias: Känns faktiskt riktigt skönt att de blir lättare att göra mål på Brynäs nästa säsong, dom är svårspelade spec med Markström som sista utpost.

Mathias: Om Läck får chansen är nog risken att Lindbäck drar till NHL vääldigt stor. Men om han följer med till VM så kan ju det avgöra om han får kontrakt.

Jocke Eriksson är nog den vi får hoppas på. Snacka om huggsexa mellan Färjestad, Brynäs och Timrå.

« · 1254452 · »