1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607281 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Pierre Johnsson är klar för VF. Officiellt.

Hittade ingen som sagt det.

yngwie: Jag pratar närmast om mina personliga vänner och bekanta som är modoiter, här inne är det bara ett fåtal som jag tycker kvalificerar sig just nu.

FH - avdammad:

Jag tycker han är en härlig rivig spelare och dessutom så brukar han alltid vara hyperfarlig mot Timrå av någon anledning så det kan ju vara bra att värva honom bara därför. =o)

Sen det där med hjärtat hos Luleå köper jag inte. Han har väl hjärtat i plånboken som alla andra, dessutom får han ju sparken nu plus att han lirat längre i Löven än i Luleå och är från Piteå, så nä, det känns som ett löst grundat argument.

Magnus Rövarn : En riv och slitspelare med bristande teknik och inget märkvärdigt skott som har hjärtat hos Lule. Jag vill absolut inte se honom hos TIK. Han kommer inte att göra skillnad.

Tycho: Åh herregud! Värva Timrå! Värva! Fan jag älskar karln. En sanslöst skön snubbe. Ett äkta rivjärn med hjärta. Precis den karaktär och prägel som vi behöver! Jag blir eld och lågor av förtjusning!

AGERA LINKAN!!!!1111!!!

Berglund: Vad som förvånar är att det tydligen fanns många fler än HV o Brynäs som var mycket intresserade av hans namnteckning. Man kan ju undra varför?
Eller är det så att vissa kan mer hockey än vad skribenterna här kan.
Återstår att se.

Olle: Berätta nu, vilka Modoiter har varit så kaxiga nu? Jag är ödmjuk och kommer även vara de OM vi fixar detta.

Kerstin_k: Man kan ju debattera om vilket lag som "borde" åka ut men jag tycker faktiskt att Modo har underpresterat mycket grövre än SSK. Modos lagbygge är ju helt fel, organisationen har uppenbarligen problem med att få alla att dra åt samma håll och sist men inte minst, dom har varit skadefria nästa hela säsongen.

Med ovanstående i beaktande tycker jag också att det är märkligt hur man kan sitta och vara kaxig på det där sättet som bara en modoit kan.

Edit: Därmed inte sagt att SSK inte har haft problem på samma områden, dom har väl sparkat spelare hejvilt hela säsongen.

Redigerad kommentar

Olle: Trots att halva min släkt är från Övik och min morfar är Stor grabb i Modo hoppas jag nog mer att dom åker ur. Det svider mer för dom än för SSK. SSK har nog inlett säsongen med inställningen att det likagärna kan vara deras sista i ES. Det är liksom inget nytt under solen att SSK är och harvar i bottenträsket med tillhörande KS. Modo däremot har haft en något mindre ödmjuk inställning till sin egen suveränitet, och sånt stör mig lite. Sedan får det anses som en smärre skräll om, enligt Bartecko, det bästa laget i KS blir trea och missar ES. Och alla älskar väl en skräll?

Supportrarnas dravell om att KS skulle innebära en ekonomisk vinst och att man hellre spelar KS än att vara safe får mig också att hoppas lite smått att Modo torskar på fredag. Gärna på straffar. Det räknas ju ändå inte för Modo. Det ekonomiska intresset av att ha Modo kvar i ES är så klart viktigt, men för mig får det stå tillbaka. Det känns mindre viktigt just nu.

Egentligen vore det väl mest moraliskt rätt att SSK trillar ur. Dom är ju som sagt ett notoriskt bottengäng och behöver kanske stabilisera upp organisationen en aning i allsvenskan innan dom till fullo klarar av att hantera ES.

Nu tror jag i och för sig att Modo klarar av att hantera pressen för första gången den här säsongen och vinner hemma på fredag. Det kommer bli tight och Modo är nödvändigtvis inte stärkta av det faktum att dom spelar på hemmaplan. Det kan bli jobbigt att, sin vana trogen, missa 1000 lägen per period när man har tusentals skrikande fans omkring sig. Det kan gå troll i nerverna.

Men som sagt, jag tror väl att Modo klarar sig. Och nånstans djupt inom mig finns det väl en glädje över det också.

KniveN: Tacklingarna säger jag inte så mkt om förutom att han borde va mer rejäl i dom med den sizen. Det som bedrövade mig med Kolan var det usla +/- och alla indianare.

Pikkarainen har jag inget att klaga på.

ÖstrandsNisse: Man kunde ju önska att NHL-klubbarna skulle sluta mjölka sverige på framtida talanger som ändå inte kommer att ta en plats i NHL. Sebbe klarar sig inte i NHL, förmodligen får även Lander kämpa minst en säsong i AHL och en sån som Rundblad har förmodligen inte ett skit att hämta där borta.

Olle: Ja men efter sånt där så åker jag nog dit av en helt annan anledning ;-)

Wesse1:

Jaha, Kolan klar för HV och du visar dig återigen vara en skitsnackare av stora mått. Oväntat.

superfalle: Jag kan hålla med om att Blomdahl helt klart är en sån där spelare som man helst vill se ligga på isen på rygg med hjärnskakning. En stor del av hans spel går enbart ut på att försöka skada motståndare.

Bergius: Ja det vore kul att veta. Han kan säkert få en fin lön där men jag hoppas att han håller samma klass som hos oss. I en allsvensk klubb hade han gärna fått dominera hur mycket han velat.

Timrå Icon: Ska du ÅKA till fjollröven och HEJA FRAM modo? Det vore väl lite väl extremt? :)

Ja så fort dom börjar andas morgonluft så kommer den där oförklarliga självgodheten fram igen. Den värsta sorten tycker jag är dom som tror att timråiter vill se modo i ES för att man på något sätt skulle gilla modo (innerst inne tror dom nog att man gillar modo ungefär lika mycket som timrå) och inte för att vi tjänar pengar på att ha dom kvar :)

Själv har jag pendlat rätt mycket mellan att känna sympati för deras helvete och att önska ner dom i allsvenskan för att den där självgodheten. Med handen på hjärtat så ligger man nog någonstans där mitt i mellan.

Olle: Hur som helst så var det enda alternativet att han fick lämna. Skulle vara intressant att få veta vad HV betalar honom.

Bergius: Ja rätt av dig där. Av någon anledning trodde jag att man syftade på poängligan i timrå som han också kom tvåa i (bland backar).

Olle: jag hade adlat pikken för all framtid om han proppat han rejält i den matchen . jag tror vi får se mer av pikkarainen nästa år . de är hur som helst en irriterande jävel för motståndarna .

Bergius: Precis

Olle: Tänk att så fort Modioterna börjar andas morgonluft börjar ödmjukheten försvinna;

Frisco: Oj, tur att du skrev att det var från Örebros hall - var säker på att det var från tikarnas plywoodbygge.
Bittesehr Kommentera +3 Igår kl. 22:14

Helt jädra otroligt!

Jag ska iallafall dit och heja fram deras lag hade jag tänkt. Nu vette fasen om jag orkar. Undra hur de själva gör.....?

Olle: Nä han var väl 2a bland backarna i hela serien. Sett till antalet tacklingar?

superfalle: Om du syftade på fighten så tycker jag fortfarande att det var en suckerpunch från sopan blomdahl och pikkarainen var inte alls beredd på att slåss. Hade varit intressant om Blomdahl hade gjort upp som en man istället.

Olle: största besvikelsen var att han inte proppade blomdal ,

den senaste tidens minus ett på varenda inlägg som alla gör , vad handlar de om ? har någon tagit som livsuppgift att sitta vaken dygnet runt och ge tumme ner på allt , oavsett vad de är . spännande hobby i så fall

KniveN: Många som klagade på att pikkarainen inte tacklade, är nog besvikna på hans tuffhet överlag. Att han inte tog fighten framför mål så ofta, att han inte grisade tillräckligt mycket. För övrigt stog han väl bara för en enda sänkning på hela säsongen och det var i första matchen.

Edit: Tvåa bland backarna i Timrå ffs. Vet du vad han mer kom tvåa i? Minusligan på -13.

Redigerad kommentar

Tikinmyheart: Ja han kom ju bara 7a i tacklingsligan och 2a bland backarna, roligt att se hur folks uppfattning skiljer sig från verkligheten. Speciellt när det är en spelare dom inte gillar.
Det klagades ju även på att pikken tacklades för lite och han vann ju som bekant bara tacklingsligan..

Knylan: Jag lovar. Dock önskar jag Mattias all lycka i HV. Sympatisk person som var alldeles för dålig att spela hockey i Timrå. Det kan, eventuellt, fungera i HV - men då krävs det nåt alldeles extra i träningsväg tror jag.
Men det är gissningar. Han kanske inte trivdes här och underpresterade av den orsaken. I sådana fall är det ju utmärkt att han slutar sin tid i klubben när kontraktet nu gått ut.
Lycka till Mattias!

Only when playing in Timrå ladies and gentlemen kan en back som har sämst +/- i ett bottenlag vara en "backstjärna", only in Timrå.

superfalle:

Juuso Hietanen Ut - Kolan IN

Knylan: ingen fara , de är mycket möjligt att han kan lyckas i hv . men de är omöjligt för timrå att behålla en spelare som presterat de han gjort här. bara att önska honom lycka till

Olle: och slagskott på träning

Tikinmyheart: Dom måste ha felciterat honom, jag tror att det skulle stå: "...jag gillar att skjuta...dragskott".

Tikinmyheart: Fast, man måste ändå ge honom det faktum att han tacklades rätt så mycket under säsongen som gick. Det blev väl en handfull open-ice:are. Sen kanske ett tredubbelt antal misslyckade försök till såna tacklingar också. Men, ändå!

Kan vi lova varandra här nu att vi INTE ska behöva se några snyftinlägg i höst om det är så att han lyckas stänka in några puckar? Minns den här stunden och hur likgiltigt inställda vi är till att Kolan går till HV. Kom nu inte med några efterhandskonstruktioner i höst där man "inte kan fatta hur vi kunde släppa Kolan!!1"

Ok?

Knylan: Tacklas? Det är väl ändå en av de saker i spelet han saknar.

Lycka till Kolan.

Mathias: Och den här länken får väl anses vara spiken i kistan. 

"- Jag är en spelare som gillar att skjuta och tacklas. För två år sedan fick jag chansen i landslaget, men känner att jag gick ner mig i fjol. Jag vill bli bättre på allt för att kunna hjälpa HV71. Det ska bli väldigt inspirerande och spännande att spela för en av Sveriges största klubbar, säger Mattias Karlsson."

Johnny Bravo: Är Kolan en " backstjärna " så har han " lyst " med sin frånvaro i 2 säsonger .........
Vad tror ni om denna back ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Patrik Hersley

stoff: Såg redan att det var skrivit.
Men skrev bara vad jag kände för Ridderwall, och länkade till det.

Vad är det för mening att kommenter "2 timmar senare"?

Mathias: GANT-kläder på en tvååring...vi måste verkligen ha överbetalat den där sopan något fruktansvärt.

Mathias: Detta räcker nog som ett säkert kort att säga att han verkligen ÄR klar!

Johan Andersson och Yared Hagos? Ogillar skarpt detta bakåtsträveri. Ligger möjligtvis Nubben bakom? Det gick ju inte särskilt bra med återvärvningarna till FHC.

Johnny Bravo: I kvällstidningarna är alla stjärnor.

Johnny Bravo: Jag tänkte samma sak. Dom kan inte ha sett många matcher med honom!

Mathias: Backstjärna? :)

Styr-Björn: Bara för att man fått ett kontraktsförslag från NHL behöver det inte med automatik innebära att spelaren drar. Som i Sebbes fall. Tydligen ska det vara två lag i NHL som är intresserad varav en av dem är väldigt angelägen att diskutera mer ingående.

Men jag tycker det är bra från föreningens sida att man utgår från att både Lander och Sebbe rör på sig (Lander ser jag som förlorad redan). Då bör kravbilden på vad som måste in också sättas därefter.

Skulle det mot all förmodan bli så att en av dem, eller i bästa fall båda väljer att spela ett år till i Timrå Ik. Ja, då ser det onekligen bra ut. Tror jag.

Styr-Björn: Jo jag vet.
Jag har hört en del själv som ställs på ända rätt vad det är o så står man där med långnäsa. Sen tror folk att man har hittat på. :)

Inget är klart förrän det riktigt ÄR klart.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Å andra sidan ska man inte ta ut något i förskott. Det är mycket snack nu och inget är ju klart förrän alla papper är påskrivna.

Titta bara på fallet Björn Svensson. Han trodde ju t.o.m. själv att han var klar för en tysk klubb. Sa tack och hej men blev kvar.

Johnny Bravo: Det hoppas jag verkligen inte. Hagos är verkligen INTE en andracenter i ett lag som suktar efter slutspel.

Redigerad kommentar

ersson: Precis =)

Styr-Björn: Så centerplatserna kan alltså se ut som följer:
1. Hirso
2. Hagos
3. Johan Andersson 1
4. Johan Andersson 2

Inte bra. Inte bra alls.

Redigerad kommentar

« · 1372476 · »