Ambroo:
Nä det förstår jag med, i min inskränkta hockey värld så anser jag att Vampola inte riktigt han passade in i årets lag. Sedan är nog inte Linkan en ersättning för Vampola, långt därifrån.
RocknRolf2: Det verkar inte konstigt alls att TIK tappar Hirso-Corso + Vampola, min teori är att vi måste ha elitseriens största clowner som s.a.s leder och cotchar laget inga direkta linjer i spelet förr var TIK jävligt svåra att möta med sitt fräjdiga spel fart ,hårdhet och ideer vad helst vilka man mötte,nu glider alla fram och krockar man inte med varandra så ramlar man stup i ett och missar passningar m.m
RocknRolf2:
Klart man skall få skriva sin åsikt, men om jag tolkar inläggen här, så är det i princip bara tummen ner, i allt vad Timrå genomför. Vore det inte bra med att söka lite positiva arrgument ibland, jag tar själv ofta bladet från munnen å skriver saker som är negativa. Vi är alla supporters, då bör vi även se saker och ting ur andra synvinklar, men kanske är det så att förståelsen och kunskap om detta ädla spel är så låg, där avdenna negativa spiral.
How Knows.
Det är sist å syvens positivt att det finns ett aktivt forum, tänk vad trist det skulle vara om allt var perfekt ;-/
Ambroo:
Döm inte Björnen uti från pälsen. Låt tiden visa vad som var rätt eller fel. Visst, jag lyfte på ögonbrynet av den värvningen, men samtidigt måste jag hoppas å tro att Nubben tagit ett bra beslut.
Abron:
Ja, fan Perra borde ju ersätta Mårts som förbundskapten, sedan så kan ha ta ut Hagos och Högström och Ridderwall och Lundström i VM-truppen.
Då blir det ett grymt hemma-VM.
Fan, du har rätt, det känns mycket bättre att vara positiv!
Blizzard:
Visst är jag medveten om det, nyheterna från Sverige når faktiskt ut i Världen. Men likt de som var negativa till Jonte, så är jag inte förvånnad att det klingar samma visor om Linkan....
Redigerad kommentar
Blizzard:
Kanske det är så, men varför vara så negativ på supportersidan, det föder ju bara mer negativa vibbar. Tänk om det kunde skrivas nått positivt om de hackkycklingar som flertalet här vräker galla över.
Det är positivt att ha åsikter, men det är dj,,, negativt att älta detta timme efte timme.
Se ljust i tunneln, skapa positiva inlägg.
Berglund:
Vem har sagt att Vampola var/är en soppa, men ett lags duglighet sitter inte bara i den bästa spelaren, utan mångt å mycket vilken lägsta nivå laget besitter. Sedan kan man ju stå där å skrika att Linkan, Timrå IK inte skaffade rätt omgivning.
Jag anser det var korrekt av förening att låta Vampola gå, tror det kommer att skapa ett bättre lag. Lika barn leka bäst, brukar det ju heta. Kanske är det så att Nubben nu försöker skap ett "LAG", där styrkan inte hänger på en fix-stjärna.
Redigerad kommentar
Abron:
Nej, just nu ser jag ingenting positivt i det som sker.
Att försöka hitta positiva vinklingar på att Vampola försvinner känns som frikyrkligt happy hallelujah mumbo jumbo. Du vet lite som att det är positivt att barn dör för att gud har ett högre syfte för dem.
Simmalugnt:
Pröva får du se, men du kanske inte har den förmågan att se det positiva i det som händer och sker.
Jag tycker det är positivt att slippa se Vampola köra enmans shower, drälla med puck i egen zon, kanske han nu hittar sitt i en ny omgivning.
Abron:
När om inte nu får man vara negativ då?
För om man går igenom detta i en positiv anda då har man antagligen ett aldrig sinande förråd av Valium.
Redigerad kommentar
Johnny B Goode:
Hej alla negativa supporters, tänk positivt!
Det finns en liten skillnad mellan människor, men den lilla skillnaden gör en stor skillnad. Den lilla skillnaden är attityd. Den stora skillnaden är om den är positiv eller negativ.
Tifo förslag på Torsdag:
Corso
Hirscho
Vampola
Tack Perra, vi glömmer dig aldrig
Förstod att han skulle försvinna, såg det på han när han tackade klacken i sista matchen mot djurgården. Sa det redan då när vi åkte därfrån att det var hans sista match med Timrå.
Modano:
Sedan kan man aldrig ha en ensam tjeck i ett lag. Har aldrig funkat och kommer aldrig att göra det heller. Man skulle tryckt in Majeski el Skrbek så hade han med all sannolikhet trivats mycket bättre!!
haggen:
Om backen som Linkan hade på gaffeln är en bra back för laget så hade nog antagligen Nubben slutfört den dealen!! Var glad att Nubben är tillbaka! Tänk 3 år bakåt ist!!!!
Blizzard: Sonnenber förlorade sin gloria när han pratade i media om att han ville hit, och gav sken av att det var Timrå som inte tog hit honom...
Problemet hela tiden var Sonnenbergs knä, han kunde inte spela. Han blev erbjuden kontrakt men drog sig ur själv i sista stund.
Men visst grymt saknad av oss alla!!!
Det är ett hårt slag att Vampola inte vill vara kvar här.