putte_patte87: eller såg fel visst det var rätt :)
men nej som sagt lauman ylven är inte vad vi behöver i dagsläget. vi behöver något mycket bättre. jag vågar påstå att alla forwards i timrå är bättre än han.
Redigerad kommentar
hockey.expressen.se/elitserien/1.2670071/linkoping-dumpar-poanglos-forward
Kanske blir nästa spelare in..
Mackelito:
"Jag kan försäkra dig att vi kommer fortsätta betala lönerna till både Perra-Clabbe"
Undra hur det är med detta. Om tränarna sa upp sig själva, ska klubben då behöva betala lön till dom för resten av kontraktstiden?
Kongo: Finns väl inget som är brukligt. Allt beror på hur länge Ilka vill sitta och glo. Hade han velat sitta och glo hela våren och håva in 100% av lönen då hade detta kostat er hela hans lön. Ville han bort omedelbart kan man komma väldigt mycket billigare undan.
Men jag tror att 2/3 är för mycket. Då skulle ändå TIK ha en kostnad på 200' i månaden, då hade det nog varit bättre att ha kvar honom ifall det skulle rasa in skador. Under 50% är min chansing.
Kongo:
Klart det är brukligt att en klubb får betala en del av det återstående kontraktet ifall man sparkar spelaren. Hur många spelare tror du skulle gå med på att bryta kontraktet utan ersättning?
Det brukar ju bli en förhandling om hur mycket spelaren ska få i ersättning. Se det som possitivt ifall ni endast behöver betala 2/3 av hans lön. Det hade ju kunnat varit så att ni haft en spelare som ligger på soffan och dricker starköl och drar in full lön. Modo betalar ju t.ex lön till Challe fortfarande skulle jag tro.
Och ifjol när vi sparkade dimitrakos och cook så kostade det ju oss pengar att lösa ut dom.
Redigerad kommentar
TRL:Ja man hoppas ju verkligen att vi har ett utrymme att agera på spelarmarknaden nu. Vi har ju skickat iväg dom som tjänat mest o ersatt
med betydligt billigare spelare. Centersida i dagsläget är ju katastrof, sen
fattas ju både poänggörare o pp-back osv osv.
Frågan är om man väntar med värvningar närmare kvalserien eller om det helt enkelt är tomt i kassan?
Jontas: Perfekt... men frågan är nu, frigörs pengar? eller får de stå och pynta honom då han ligger på sofflocket hemma?
Bragd-Birger: Vi har förlorat många uddamålsmatcher där det kan ha lönat sig med en Friberg i första linan i den form han visar upp sig i nu. Men på det stora hela så är vårt största problem allt för svag defensiv.
Man vinner inga matcher om man släpper in 4 mål eller fler på hemmaplan tex.
Alla sämre lag utnytjar våra svaga backar hela tiden. alla matcher mot modo har dom legat hårt på vårat svaga backbestånd, och det har gett resultat.
Det är dom sämre lagen vi kommer att möta i kvalserien. Och det är nog där nubben funderar. Kanske räddningen är att satsa det man har kvar i pengar på två stabila backar och en spelfördelande (blir ju nästan som en center) istället.