1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
yngwie:Ja vi hade en sportchef med fingerspitzengefühl där.

Tvåtallar: Vi får inte glömma Boyce för i....

Smokey: Ett jätte tifo där han kör sin omtalade målshest sittandes på klubban och texten välkommen hem vore kanske på sin plats om det går hela vägen

putte_patte87: eller såg fel visst det var rätt :)

men nej som sagt lauman ylven är inte vad vi behöver i dagsläget. vi behöver något mycket bättre. jag vågar påstå att alla forwards i timrå är bättre än han.

putte_patte87: oj det blev fel tråd:p

ÖstrandsNisse: Om Sverige slår Ryssland på fredag fm, då skulle klubben kunna använda Friberg för att stärka det svårt sargade varumärket Timrå IK. Alla företag som vill kunde få köpaa lotter för någon 1000-lapp st.( Om Friberg förlorar kostar dessa bara 500 st)

Därefter lottar man ut massor av trevliga saker signerade av Friberg bland företagen. Bara för säljarna på TIK-kontoret att börja ringa.

Men detta kör man säkert redan. Måste finnas 100 bra lägen att använda Friberg, både som hjälte och TIK-are efter dennes uppvisning i Tre Kronor.

Ska bli trevligt att se hur TIK-ledningen använder denna möjlighet.

rödovithockeydy: NEEEEEEEEEEEEEEEEJJ inte lauman Ylven. större sopa får man leta efter. sämsta skridskoåkningen jag sett. ser ut som han har skitit på sig när han åker och spelar så fult så jag vet inte vad. han är den sista timrå behöver i dagsläget. kommer inte producera om han kommer hit i alla fall. för han är bara en gnuggare och inget annat. Nej och åter nej!!!! Gnuggare har vi får många, till och med hagos är bättre!!!

rödovithockeydy: Skulle mycket väl kunna bli det. Stämmer in på Nubbens kriterier bortsett från att han är norsk o inte svensk.

om det ändå ska gå en bil från skellefeå kan man passa på att fylla den...

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Haha... ja eller också blir det 0-8 och Joel Mustonen gör samtliga för Timrå

Måste bara sticka in med detta, fan va bra Friberg är! Va rädd om honom.

TRL: Och gör Modos samtliga mål i 8-0-vinsten över Timrå.

hubbenorlen: Han kanske är klar för Modo? Så han debuterar hemma mot Timrå imorgon ;)

Kongo: Jag kan aldrig tänka mig att dom skulle göra sig av med en spelare och gå flera hundra tusen minus i det läget laget befinner sig just nu.
Pengar ska ju in – inte ut.
Det måste finnas en plan med det här. Antingen är han klar för en annan klubb, men att de av olika anledningar inte går ut med det än. Eller så har de någon form av deal med Pikkarainen. Något annat är ju helt sjukt.

Timrå Icon: Om den kvarvarande delen av hans kontrakt var värd 1 Mkr och han är fotskadad och iskall på marknaden. Hur mycket tror du då han vill ha av Timrå för att riva kontraktet? Finns det någon desperat klubbdirektör som lägger 500 000 kr på en trött föredetting som varit petad i elitseriens sämsta lag? Bremberg säger du, men han var ju faktiskt petad i ett topplag.

Wayne Gresky:
Ok. Tack för svaret. Låter inte helt orimligt. Själv hoppas och tror jag att det kan vara något mindre än 2/3...

Det känns lite Titanic över Timrå faktiskt.

Wayne Gresky: Men 2/3? Nä det där får du nog tänka till på mer nästa gång innan du slänger ut dig en siffra på måfå i vår gb

Kongo: Det har ju funnits siffror på hur mycket han tjänat i Timrå. Jag vet att han är iskall på marknaden och inte lär ha en chans att få de summorna i nästa klubb.  Sedan gissade jag lite lätt på vad han kan tänkas få i en ny klubb samt hur gärna Timrå vill bli av med honom och kom fram till 2/3. Men som sagt var är det inget annat än en gissning från min sida.

Rytter: Nu vet ju ingen vad som sas. Men om jag var sportchef och en tränare kom in och sa att han saknade kfraft och energi att leda laget men vill nå en uppgörelse.. Då hade det bara varit att förhandla och se glad ut. Klart att Perra får en del av sin lön. Clabbe får nog hela sin lön.

Rytter:
Nu gällde inte min fråga om Timrå betalar en del av värdet på det återstående kontraktet, utan hur mycket Timrå får betala. Jag undrade varför WG trodde på 2/3, och om det var brukligt.

Rytter: Perra o Nubbens relation är till synes alldeles för gemytlig för att släppa iväg Perra hem till värmland tomhänt. Han bygger ju hus karln, och är ledig från sitt andra jobb så pengar behövs.

Mackelito:

"Jag kan försäkra dig att vi kommer fortsätta betala lönerna till både Perra-Clabbe"

Undra hur det är med detta. Om tränarna sa upp sig själva, ska klubben då behöva betala lön till dom för resten av kontraktstiden?

spud: "Då hade det nog varit bättre att ha kvar honom ifall det skulle rasa in skador. Under 50% är min chansing"

De resonerar så att han skadar laget mer än vad han tillför..

Mackelito: I Perras fall vettefan. Han går ju ut stenhårt med att han inte fick sparken, att det var han som självmant sa upp sig. Och Nubben hävdar att han gärna sett honom kvar men nu blev det så här. Fast det kanske bara är ett spel för galleriet...

Kongo: Finns väl inget som är brukligt. Allt beror på hur länge Ilka vill sitta och glo. Hade han velat sitta och glo hela våren och håva in 100% av lönen då hade detta kostat er hela hans lön. Ville han bort omedelbart kan man komma väldigt mycket billigare undan. 

Men jag tror att 2/3 är för mycket. Då skulle ändå TIK ha en kostnad på 200' i månaden, då hade det nog varit bättre att ha kvar honom ifall det skulle rasa in skador. Under 50% är min chansing.

Kongo: Jag kan försäkra dig att vi kommer fortsätta betala lönerna till både Perra-Clabbe och Pikken.

Ja så länge de inte fått en klumpsumma på några hundratusen var, skulle ju vara just fint om de använde insamlingspengarna till att köpa ut dessa herrar...

Kongo:

Klart det är brukligt att en klubb får betala en del av det återstående kontraktet ifall man sparkar spelaren. Hur många spelare tror du skulle gå med på att bryta kontraktet utan ersättning?

Det brukar ju bli en förhandling om hur mycket spelaren ska få i ersättning. Se det som possitivt ifall ni endast behöver betala 2/3 av hans lön. Det hade ju kunnat varit så att ni haft en spelare som ligger på soffan och dricker starköl och drar in full lön. Modo betalar ju t.ex lön till Challe fortfarande skulle jag tro.

Och ifjol när vi sparkade dimitrakos och cook så kostade det ju oss pengar att lösa ut dom.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky:
Varför tror du det? Är det brukligt att göra så?

I bästa fall hoppas jag att Nubben jobbar på Thuresson.

Redigerad kommentar

TRL: Luktar tyvärr MoDo om Nagy tror jag

Wayne Gresky: I bet you're right.

Wayne Gresky: Den andra mars?

Vad gissar ni andra? Har vi några gissningar? Själv tror jag på 29/5.

TRL: Ja men Linkan verkar ju skrivit guldkantade kontrakt med skitspelare så det är ju inte säkert att det finns särskilt mycket pengar kvar.
Men nu gör ju Nubben sig av med alla Linkans värvningar. Hoppas Murley har väskan packad han med (sorry BB)

Hoppas Nubben är med i dragkampen om Ladislav Nagy nu...

Wayne Gresky: Va? Nu fattar jag inte hur du tänkte

Jontas: Pengar borde det ju finnas tillgängligt nu. Jag tror inte de värvningar dom gjort sen vampola gick kostar särskilt mkt... Dessutom är det som du säger svagt på centersidan och en riktig poänggörare skulle inte sitta fel, men man får inte glömma att de forwards som redan finns i laget måste ju match efter match backa hem och hjälpa backarna i vårat usla försvar. Kunde de gå fullt ut och lita på backarna skulle också poängproduktionen öka. Så jag tycker att alla resurser borde läggas enbart på försvar... 2 kanske 3 nya backar eventuellt en målis. Se till att täppa igen bakåt och spela defensivt och gå på kontringar tror jag skulle vara Timrås melodi i dagens läge. Visst, jäkligt tråkigt att titta på men kan de gnata åt sig poäng på det viset är vi nog alla glada för det i slutändan.

Kongo: Jag gissar att Timrå fick hosta upp 2/3 av det återstående kontraktsvärdet för att bli av med honom.

TRL:Ja man hoppas ju verkligen att vi har ett utrymme att agera på spelarmarknaden nu. Vi har ju skickat iväg dom som tjänat mest o ersatt
med betydligt billigare spelare. Centersida i dagsläget är ju katastrof, sen
fattas ju både poänggörare o pp-back osv osv.

Frågan är om man väntar med värvningar närmare kvalserien eller om det helt enkelt är tomt i kassan?

Hoppas att det inte blev allt för dyrt för TIK. Egentligen borde det inte kosta någonting, det kan inte vara okej att supa, inte träna och fullständigt skita i laget.

Jontas: Perfekt... men frågan är nu, frigörs pengar? eller får de stå och pynta honom då han ligger på sofflocket hemma?

Då har vi skeppat iväg ytterligare en högavlönad:

Bye Bye Pikken!

http://www.timraik.se/artikel/16906/

Tvåtallar: Det enda som håller mig uppe just nu är att de flesta "experter" säger att Timrå kommer att klara kvalserien, att vi är mycket bättre än de allsvenska lagen.
Själv har jag sett för lite av allsvenskan.

Bragd-Birger: Frågan är om inte Timrå IK borde värva typ Jim Jones till serveringen på E.ON...

Bara i värsta fall.

Bragd-Birger: Vi har förlorat många uddamålsmatcher där det kan ha lönat sig med en Friberg i första linan i den form han visar upp sig i nu. Men på det stora hela så är vårt största problem allt för svag defensiv.

Man vinner inga matcher om man släpper in 4 mål eller fler på hemmaplan tex.

Alla sämre lag utnytjar våra svaga backar hela tiden. alla matcher mot modo har dom legat hårt på vårat svaga backbestånd, och det har gett resultat.

Det är dom sämre lagen vi kommer att möta i kvalserien. Och det är nog där nubben funderar. Kanske räddningen är att satsa det man har kvar i pengar på två stabila backar och en spelfördelande (blir ju nästan som en center) istället. 

ÖstrandsNisse: Hur många exempel finns det på klubbar som lyckats värva klass inför kvalserien? Som kommer uppifrån, alltså? Jag tycker att det som Nubben håller på med är oroväckande snarlikt Linkans avvaktande, även om Nubben kan beskriva det med mer pondus.

Nja, jag är skeptisk.

ÖstrandsNisse:Kanske att vi tar hem: Corso, Vampola ,Hirso, gamla spelare med Timrå-hjärta ,snacka om center uppställning ,vem vet?

Frella: Då var vi inte avsågade. Det är vi nu.

« · 1454140 · »