1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598467 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
"Början på veckan" pressmeddelandet borde komma idag va?

Knylan: Här följer man upp det lite mer även om ni säkert redan läst det direkt på hockeysverige.

Redigerad kommentar

mikenomad: starostenko?

Om man tänker på vad Nollan säger så borde åtminstone 5 till vara klara. Kanske man väntar på att få någon till klar innan man "går ut" med det...

"I dagsläget har vi tio spelare klara på kontrakt och i början av denna vecka kommer vi presentera 5-7 st. till, så mycket har hänt sedan 29 april, Nubben jobbar stenhårt."

Thornet: Krutov-Larionov-Makarov, Fetisov-Kasatonov. Eller motsvarande.

Årets försäsongsmatcher klara...

El Maco: Hahaha...

Thornet: Ah, det var alltså ett missförstånd. Det var 5-7 försäsongsmatcher man skulle släppa i början av veckan.

T T: hahaha, blir en "gilla" på det!

T T:

Är du säker på att det inte var 57 spelare? Det skulle ju förklara hur vi lyckas ha över 200 personer på lönelistan. 

Dragan 2k: Färjestad är uteslutet nu när de har signat ny keeper och jag kan inte se varför mästarna SAIK skulle vilja ha Jocke? Att Frölunda också skulle vara intresserade av att vilja ha tillbaka Lundström känns också lite märkligt. Måste finnas hetare alternativ på marknaden. 

Verkar ändå som att vår "Mediajocke" känner hjärta för klubben och att han ser Timrå som ett trovärdigt alternativ vilket jag inte tror någon av oss supportrar skulle tacka nej till. 

Skulle ju ha varit mycket bättre om Timrå presenterade en spelare om dagen, istället för att man ska gå och vänta på ett monster-pressmeddelande som aldrig kommer. Några måste ju redan vara klara kan man ju tycka. Hade man dessutom kunnat se fram emot en vecka med analyser osv om varje spelare för sig :)

Bigthelin: Precis. En mycket bra idé

Bigthelin: Ja det hade varit kanon :-)

Början på veckan börjar snart inte vara början längre. Känns som måste komma nått imorrn iaf.

Berglund: det är ingen idé att sitta och vänta på ett pressmeddelande. Man vill väl försöka få en specifik påskrift innan man går ut med informationen och hade hoppats att det skulle bli klart snabbare än vad blivit fallet (ren gissning).

Förhoppningsvis kommer det den här veckan iaf.

Berglund: Annars kan vi ju alltid göra det vi är bäst på;
Dra igång ett rykte....

Timrå Icon: Som den hær tex

Gorkyman: Ungefär så....och då svarar jag något i stil med;
Det ryktet har jag också hört.
Och sedan är snöbollen i rullning.....

Timrå Icon: Ja letade inte han hus hær ?

Gorkyman: en kompis såg hans klubbor på midlanda, samt vad som med tanke på hans längd kan ha varit gaborik. Alltså Warg och gaborik klara. Blir en bra andrakedja med Molinder!

pefr: ryktades även om någon defensivt präglad back från tjeckien :)

sågs på midlanda ;)

Gorkyman: Jo han skulle överta Jontes va?
Igår när en polare hämtade en annan polare på Buklanda kunde han svära på att det var Hlinka och Caslava som rökte cigarr med Nubben.
De signerade enligt uppgift ett smlouva.
Är det mågon som kan tjeckiska här...?

pefr: Ja det kan nog stämma till en 2:a lina.
Hörde att en ap-tät hockey intresserad rysk oligark vars mamma hade en lärare från Timrå gått in och köpt en hel 1:a lina åt oss.
Tydligen är 500 mille småpengar för de där gossarna.

Är det silly så är det

Redigerad kommentar

Gorkyman: Dimman ligger tät

Berglund: Ska Dimman hit igen....?
Hmmmmm......intressant......

Timrå Icon: Annars så har jag hört det ryktas om en viss betongarbetande kanadick som gillar att tömma tankar

Berglund: Næ nu får det lov att hænda nåt idag !!!

Vad tror ni om de nya ledamöterna i Riksbankens direktion som utsågs i går? Räntesänkningar att vänta?

El Maco: Hur påverkar det Timrås lån och skulder, har inte låne/skuldbilden klar för mig.

El Maco: blir nog -ränta snart :)
kan någon komma ett rykte, jag vill veta nu vilka som är klara!!

Dom släppte försäsongsmatcherna igår, spelprogrammet för nästa säsong idag. Dom förhalar :P

Rykte, woho!! Vad tror ni folket? Kollar man till EP så.. Vetifan

Redigerad kommentar

ersson: Spännande!

TRL: Klipp från tuben för er som är intresserade!

SuperMupster: Jag tror det lutar åt typ Björn Svensson

ersson: Verkar som grabben har sprutat en del poäng där borta iaf, tackar vi inte nej till!

www.eliteprospects.com/player.php?player=39638

Ska Raycroft till Björklöven? De va det sjukaste

Jag citerar från ST.nu:

"Jag flyttar hem till Luleå för att jag vill vinna och tycker att det här skall bli hur kul som helst. Det här är starten på ett nytt kapitel i min karriär".

Härligt att HV71 genom Ledins uttalande genast målas upp som en icke-vinnare. :-)

Extremt intressant värvning. Famlar Nubbas i mörkret eller vad har han fått för överjävliga tips i det här fallet? Och varför presenteras inte pojken? Han skrev att han hade skrivit kontrakt i fredags. 

Knylan: Men ganska liten kille. Kan nog med lite flyt bli en ny Robinson :-)

Knylan: And the (seven)ball keeps rolling..

Dream Team: Nog kommer vi ha juniorer i laget iallafall. Nubben behöver inte ta i så han skiter på sig när han signar junisar..

ersson: Nej, men vilken annan väg ska han gå tycker du?

Dream Team: Blir det inte väldigt hög kvalle på resterande värvningar får vi nog sikta in oss på ytterligare kamp i bottenträsket.

Dream Team: Det finns nog inte så många andra, men killar som Strömberg och Thunman vetifasen om man inte kunde hitta lika billigt och bättre i andra J20-lag. Men nu ska jag inte vara sån, de ska få sin chans först och låta mig äta upp mina ord!

Ni som har Twitter kan hälsa @badewergman28 välkommen.

Kongo: ser att Bergman skrev om detta för en vecka sedan...

Bragd-Birger: Om spelarbudgeten ska ligga på 10-12 miljoner som det snackats om så borde det finnas en del utrymme kvar för några klassvärvningar(med AS mått mätt)

Och ser nu att Knylan redan noterat detta.

« · 1579464 · »