Tikkare: Funny Lindström, Timråprofeten. "Idag får jag betalt som klick-journalist i skräpmedia för att föreläsa om att det är dumt med huvudtacklingar. Jag vet hur det är, för jag själv begärde 250,000 i månaden för att åka runt och huvudtackla"
Jåkkinen: Det här var väldigt välskrivet av Sanny.
" De som styrde Modo 2014, när ramarna för transfersystemet sattes, hade nog aldrig i sin vildaste fantasi kunnat ana att det skulle slå så hårt med dem själva eller att det skulle rendera i så mycket pengar om man väljer att se det från den andra sidan. Ingen annan klubb har varit i närheten av att blivit så brandskattade på spelare som Modo blivit i år. Jag har sett många supportar som är förbannade på SHL och det har man såklart all rätt till och jag förstår i grunden frustrationen. Men likväl var Modo med och skapade det system som nu efterlevs. "
Skönt för Björklöven att de åkte ut för jättelängesen och därför slipper hamna i den här fällan. Dessutom vet ju de om några att spelare kan komma och gå närsomhelst.
Jåkkinen: Eftersom vi är världens bästa klubb så borde vi ju ha fått vara med och bestämma en del förut inom Sekten. MoDo har lagt mycket pengar på juniorverksamhet och damlag så vi kan ge många klubbar fingret idag om vi ska snacka om att utveckla svensk hockey i stort...
Modano: Så farligt var det väl inte, Mike? Men det är klart, Modano minns inte modoiter med glädje. Foppa var "skilled, talented, nasty, dirty" enligt Mike vid NHL Hall of Fame.
"Jag har sett många supportar som är förbannade på SHL och det har man såklart all rätt till och jag förstår i grunden frustrationen. Men likväl var Modo med och skapade det system som nu efterlevs."
Kan liknas vid en Paradise-Hotel final (kulceremoni) när båda två sular den i backen nästan samtidigt, förloraren förlorar med 0,1 sek, förloraren-(Modo) gnäller på den andra direkt efter..
Apropå Paradise Hotel, där kan ju Modo delta, där förutsättningarna ändras stup i kvarten, nya regler till höger och vänster. ParadiSHL.
Jag kan för min värld inte förstå varför det är så många som inte brinner för Timrå som är inne i detta forum.
Det måste förklaras av att Övik (inte varit där sedan skolresa i mellanstadiet) är en stad helt utan självförtroende eller ens stolthet. Jag älskar när det är lite skönt tugg mellan supportrar i serien, inför/under/efter matcher.
Men att vårt forum ska stå värd för det missnöje Modosupportrar känner för systemet måste ju få normalbegåvade modosupportar att uppröras.
Nisse på Mon or: I dagens pappersupplaga är den i allra högsta grad kvar. Ingen har iaf varit här och rivit ur den ännu. Ni vet...den existerar i den formen också. Än så länge...
Charlie2: förhoppning om att det inte blir en MoDo och att några juniorer ska få vara med och träna. I nuläget jobbas det tydligen inte på nyförvärv. Om detta inte är teater utåt, så försvinner garanterat top 2 kedjorna. Det var den satsningen det.
Nisse på Mon or: Det pågår arbete bakom kulisserna givetvis. Budgeten ska sättas och efter det kan man börja skriva. Timrå IK kommer att bli minst lika bra nästa år.
Nisse på Mon or: Vi har ju inte ens satsat än! Yngst trupp i HA förra säsongen, utvecklingsbara spelare. Kolla på övik och röven, de satsade. Rövens trupp hade väl en medelålder på 35 eller nåt.
Att det tar tid är väl inget märkligt ett sånt här år. Är ju svårt att veta hur mycket dollars man kommer kunna vifta med. Jag har fullt förtroende för de som styr skutan. Speciellt efter den säsong som var. Det gapades ju friskt efter Nubbens huvud på ett fat här inne under stora delar av säsongen, åtminstone fram till månadsskiftet jan/feb.
"Vaddå topp 5? Före Dahlén ja! Men nu då, varför ska det fortfarande vara topp 5?" "Vi sitter och tittar på när modo och löven rycker i tabellen utan att göra något!!" "Värva en transatlant som kan smälla på! Det måste få kosta!" "Bäst mot slutet av säsongen?? När fan börjar slutet av säsongen? Då är det ju för sent!" "Vi har INGEN SPELIDÈ!!!!"
Jag vet inte jag, men jag tycker att så här i efterhand var mycket av den kritiken ganska obefogad. Det fanns inte ett uttryckt mål om att i år var året vi skulle upp. Vi släppte in näst minst mål i serien. Vi utmanade fram till sista omgången om en topp 2 plats mot ett lag som köpte in tjeckiens vm målvakt när vi satt lugnt i båten med en 22-åring (nu 23) som gjorde sin första säsong som förstekeeper på seniornivå. Vi hade spelare som vann målligan, var i topp i poängligan, blev utsedd till MVP och årets forward. Vi hade fasen haft en bra chans att utmana om en plats i SHL ifall inte kineser skulle mumsat myrkottar till fredagsmyset.
Sebastian Ohlsson fick denna säsong en offensiv roll för första gången som senior. Då kom också en poängmässig islossning i allsvenska Timrå. Nu är siktet inställt på att återigen spela i SHL.
– Men just nu känns det som att det kan bli vad som helst egentligen, säger Åselesonen
Och en återkomst till Skellefteå AIK ser han som väldigt intressant.
– Det är klart att jag vill tillbaka till Skellefteå. Jag trivdes jättebra där och har bott där flera år. Sedan är alltid Norrlandslag intressanta då man bott här hela livet. Men det är svårt att säga något eftersom marknaden är så låst nu, säger Sebastian Ohlsson och avslutar: Annons
– Jag vill ju fortsätta utvecklas men det är svårt att veta vad som är bäst för en just nu. Så jag bollar lite idéer med agenten så får vi se framöver.
Och en återkomst till Skellefteå AIK ser han som väldigt intressant.
– Det är klart att jag vill tillbaka till Skellefteå. Jag trivdes jättebra där och har bott där flera år. Sedan är alltid Norrlandslag intressanta då man bott här hela livet. Men det är svårt att säga något eftersom marknaden är så låst nu, säger Sebastian Ohlsson och avslutar:– Jag vill ju fortsätta utvecklas men det är svårt att veta vad som är bäst för en just nu. Så jag bollar lite idéer med agenten så får vi se framöver.
SuperMupster: ja HartMann och Lööke tror jag man har möjlighet att få behålla, resten av de etablerade (Dalle,Lundin och Ohlsson etc.) får anses som ren bonus om man kan locka kvar nån av dem.
RasmusVS: Ohre gjorde defenitivt inte bort sig förra säsongen när han fick stå. Däremot så skulle jag önska annan målvakt så vi får 2 målvakter som kan utmana varandra på riktigt. Ohre har nog inte den nivån i sig om han får stå över en längre tid.
Sputnik: Kan köpa att han kanske inte är ett namn för 1a spaden men baserat på vad han åstadkom denna säsong så tycker jag helt klart Ohre förtjänar en plats som utmanare i a f.
OlliJanne: Ohre gjorde väl succe med en kort turne i Danmark också? Passar bra då med dansk kollega, Georg Sörensen. Hirsch kan väl tipsa om det är något att köra med. Vi har ju haft några bra danska pjäser genom åren och Madsen blir väl kvar?
RasmusVS: Michael Garteig, 28 år kanadensare i i Tappara i finska Liiga. Säsongen 19/20, 34 matcher, och 0,923 i stat. Utgående kontrakt. Annars har de flesta längre kontrakt eller sämre statistik. Nog inte mycket att välja på där.
Nick Sörensen kanske skulle passa i TIK... sitter på utgående kontrakt och får inte förlängt i RBK... Nick kan säkert utan problem gå ner i lön och spela i Allsvenskan... det enda problemet är hjärnskakningen men han har ju vilat sedan jul. DeSousa lämnar också men tror han hamnar i Liiga igen... Schira får inte heller förlängt men blir kanske för dyr för TIK...
Nisse på Mon or: Beror nog på vilket spår de vill ta. Finns ju målvakter i Mestis också. Joe Cannata spelade i ECHL liksom, en mestiskeeper eller andrekeeper från Liiga duger gott för HA, förutsatt att man hittar rätt nam med potential alltså. Förväntar mig inte att vi lyckas ta någon som redan nu har förstaspaden i Liiga.
Hassan: Ja det gäller att hitta en bra målis nu. Det trodde vi ju i o f s att vi gjort under SHL säsongen men där hade vi fel!!! Ser gärna att Nubben hittar en ny Haukeland eller ännu hellre en ny Kimmo Kapanen. Tror nästan han är min favorit keeper i Timrå alla tider. Pekka får ursäkta men Kimmo vinner min röst på att han var här fler säsonger.
Finns ingen gräns hur fräcka o äckliga Oskarshamn o Leksand är. Leksand vill ha Modos tränare nu o han verkar intresserad. Fortsätter det här så tampas Husum o Modo om att vara bäst i Ångermanland. Det är hårt att vara Timråit men det kunde vara värre... man kunde ha varit Modoit!