Uno Gordon: Hmmmm, Lakers-logga? Som Växjöbo förstår jag det väldigt väl i slutspelstider mot Frölunda. Rönnberg och Lundqvist styr hela domarkåren på ett sätt som ger vem som helst kalla kårar.
Jag håller på två lag, Timrå och det lag som möter Frölunda😀
Niikeliito: Tvivlar inte en sekund på att Nubben förlängt med Rattie. Vi kommer ha ett sjukt bra lag till vintern. Ponera att vi även skulle lyckas signa Paigin och finnen på backen. Då ser det oförskämt bra ut! Rattie-Hanzl-Lander, Wedin-Lundin-Pettersson, Hartmann, Blomqvist, Walli-Walterholm o.s.v.
{9037}: Håller med. Tanken är väl att vi ska bryta bymentaliteten och bli mer professionellt. Bygga upp scoutnätverk m.m. Samma med hemvändartanken när det gäller spelare. Att ta in spelare som lyfter laget som Lander, Emil P och Wedin är en nobrainer, men inga spelare på dekis som Pääjärvi. Dessutom är och förblir han en malmöit.
DenRöda: Torsten Yngveson i BIK Karlskoga ligger nog bra till. Rätt lik nubben på det sätt att han alltid ställer ett bra lag på isen, år efter år. Hade varit spännande att se vad han kan göra i Timrå och SHL.
DenRöda: vi ska inte göra en Brynäs och anställa en fd spelare så ingen Hallin tack. Sportchefen måste ha rejält med rutin och stort kontaktnät så den posten blir klart viktig att lägga energi och noggrannhet på.
På ledarsidan då. Ante kommer med all sannolikhet vara huvudtränare nästa säsong. Vilka vill vi se som assisterande till honom? Tror ni han har en lista med folk han vill arbeta med?
Sportchefsrollen. Om Pelle Hallin vill, anställ honom. Sedan 1 scout och 1 analytiker som underlättar för honom.
Perreman: Man är ju inte lika nöjd för att det har varit på tapeten så länge vilka som kommer. Inte lika spännande då ju. Truppbygget känns ju spännande såklart men man vill ju känna wow-känslan när det presenteras
Olli Nomadinen : trodde jag var den enda som kände så !!! Fan så länge till seriestart … serielunk vaffan ge mig ett kvalångest. Ångest deluxe the Timrå way . Ångestar över Rattie nu så lite har man kvar asg
Ska jag vara helt ärlig, så tror jag Lodin har större chans att göra avtryck i NHL än Dahlén. Det oväntade, fysiken, spelsinnet och att han är så jävulskt hal i små ytor gör att jag tror på att han kan bli en publikfavorit i Ottawa.
Dahlén är bättre på större ytor där han kan använda spelsinnet vid högre fart.
Olli Nomadinen : Förstår vad du menar, det var inte igår vi hade sån här medvind. Känner mig konstigt nog rätt tom efter kvalet, blir heller inte sådär nöjd efter värvningarna/förlängningarna som jag borde bli. Men det kanske ger med sig efter ett tag.
Det har bara gått några dagar men jag känner att jag famlar. Jag känner inte igen mitt liv som Timråsupporter utan ångest. Hela min identitet prövas från grunden
Jag kan tänka mig att få Rattie, Lalaeggia, Wedin, Emil P presenterad idag även Westerlund som jag gillar skarpt!. sedan kan all denna silly få handla om Dahlén och dylikt istället 😎
lungan: han och familjen har haft ett fantastiskt år, avslutningen gav definitivt mersmak och han vill spela med Lander. Jag får väl stå där med skägget i brevlådan men för mig är det lika stora odds på att han går någon annanstans som det var på djurgårdsvinst i 3e, dvs 110ggr pengarna.
lungan: av allt jag har hört så är det klart. Klart innebär visserligen lika mycket muntligt som skriftligt och alla vet att skriftligt är de enda som är bindande. Jag skulle bli extremt förvånad om de inte stämmer att han skrivit två år. Isf är det inget fel på information utan att något har hänt på vägen.
Andersson: Hur ser hans familjesituation ut? Har han barn som snart ska börja skolan? Brukar ju vara en indikator på att de är i tankarna på att flytta hem.
lungan: ” nån polare med familj vars Ratties tjej även har bra kontakt med i Linköping.”
No offence men det låter som på ungefär samma nivå som en ”bekant” man skulle sälja en Ford Fiesta med trasig växellåda till utan att blinka en sekund. Tror inte att han hamnar någon annanstans på dom grunderna iallafall.
EXPLORERSMÅLAND: Kicki har ju redan haft en ersättare hela den här säsongen. Sportchef är ju riktigt intressant att se vem man hittar. Hoppas man ändå går efter någon som har lite kontakter i allafall men också kan driva föreningen framåt med alla delar som att utveckla juniorsidan etc.
Frammmåt se dä fan bra ut!! Men bakkkåt behöv vi stärkas hårt! Senn vet vi ju int vem som styr i tyglarna i båse å som sportchef? Vemm ska ta Kickkis plats??? Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar dä ä somm enn freda å Lönnå rull på grammofon i hemmabaren! Ikväll titt ja på ” Dä lilla horhuset i Texas ” på Vhsen å drömm om ” SM-GULD ” nästa säsong 🎉🥳🍾😍 Timrå IK i vått å torrt alltid 🍾🥳🎉
Puckat: det låter bra, men jag är orolig för att det kan bli Linköping, och ev Jönköping som inte är så långt ifrån Linköping.
Vill minnas att jag läst nån artikel att han har nån polare med familj vars Ratties tjej även har bra kontakt med i Linköping.
Denna oro kommer att gnaga ända tills han är klar. Så typiskt att man måste ha läst just den artikeln, men nått ska man som Timrå supporter alltid behöva oroa sig för.
Sedan inser jag att vi saknar en rightare så jag börja hoppas på att även Åberg blir kvar. Skulle vilja ha en i varje femma.
lungan: Vet inte varför men känner mig inte alls nervös över att tappa Rattie. Sa inte Madhawk att han hört om ett 2 årskontrakt där?
Har funderat en del och eftersom Rattie mått bra med Lodin och Hartmann med sig som grävlingar som går i bräschen fyssikt och sen Hanzl mellan sig, så känner jag så här lite med kedjeformationer. Splittar gärna på Lander och Wedin då de är rätt intensiva spelare som går i bräschen så sett och kan vara bra att få driva egna kedjor så sett med energi.
JJ/Mattson
Emil-P-Lander-Rattie Åberg/NY-Hanzl-Wedin(Åberg för dyr, jag vet) Hartmann-Erik.A-Blomman Alvarez-Lundin-Walli :Extra-Boyce/Liljegren
lungan: Rattie la upp ett bildkollage på instagram med texten "sweden year 1", så det lutar ju åt att det blir något år till😁Hörde något om att dom ska ha barn också så lite kontinuitet vill dom nog ha. Ryktet om 2-årskontrakt kan nog stämma med andra ord
I och med att de lagt ut på hemsidan att bygget går vidare imorgon, så är min förhoppning att de gjort detta för att öka på spänningen.
Ser fram emot något riktigt stort imorgon.
Jag vet inte hur ni känner men Rattie känns super viktig att få klar officiellt. Här lever man med känslan av att man kan förlorar något som man verkligen inte vill förlora.
Det är sjukt jobbigt, nästan samma känsla i kroppen som inför kvalet att Timrå ev inte skulle klara sig kvar. Rattie är och har blivit en mycket omtyckt spelare, som skulle göra hela Medelpad glada om han krita på.
OlliJanne: Nej känner samma faktiskt. Tror han skulle lämnat NHL mycket tidigare då han verkar tappat sin "identitet" där borta och fått en roll där han tappade bort sin offensiv med tiden.
Pannacotta: Vete fan han valde ju Malmö före Timrå för de är klubben i hans hjärtat eller något sånt. Sen har han väl inte presterat på en massa säsonger nu. För min del får det räcka med hemvändare om Wedin och Pettersson skriver på.
Sputnik: jag vill nog stänga Pääjärvi dörren. Förstår den som vill hålla den lite på glänt baserat på gamla minnen (hans solo mål in från hörnet i 8-0 mot Saik = en av mina favoriter all time) men idagsläget är jag rädd att han håller Alvarez klass
Sputnik: Vilka minnen!! Det där 2-0 målet skojar man inte bort direkt 😍 Vore kul med en reunion helt klart, men gäller att Pääjärvi steppar upp lite isåfall.
Nisse på Mon or: Han har spelat näst mest av TPS Backar i slutspelet, och mest under grundserien. Så du behöver nog inte oroa dig över att han står med i 3:e backparet
falconuggla: 😎 Lander har ju snackat om hur roligt det varit att återförenas med Pääjärvi igen nån gång och att de pratat om det då och då. Till rätt pris så kanske Pääjärvi kan återfinna motivationen.😊 Dock har väl hans produktion varit annat än imponerande en lång tid nu.. 🧐
Pannacotta: Själv lekt med tanken faktiskt! Tänker tillbaks på tiden han och Lander blommade ut som ungdomar i Timrå, stod på västra stå i en match mot SAIK. Tror vi vann med 8-0 eller 8-1, grabbarna hade lekstuga och klacken hoppade och sjöng "bolibompa, bolibompapa, bolibompa". Fina minnen från min egen ungdom 😁
Nisse på Mon or: Kollade lite slött på matchen ikväll, fick väl ingen direkt bild hur han är som spelare förutom att han drällde med puck på blå som rendera i mål i baken.. Men somsagt har gör ju skapligt med poäng, kanske kan klassas likvärdig med Laleggia. Stabil defensiv back önskar jag ska komma in! Offensiven kommer finnas där ändå så det räcker.
Ingen som tror att Pääjärvi kan lyckas igen? Skadedrabbad säsong och lär inte få förlängt i Malmö. Om han får andas lite östrand mellan träningspassen kanske han hittar hyffsad form igen. Det var trots allt inte länge sen han spelade i Tre Kronor.
Måste ju såklart ske till rätt peng, ev kortare kontrakt.
DenRöda: tänk dig själv att chefen har varit på dig massor av gånger och sagt att du måste göra ett bättre jobb. Sen efter semestern så kommer han/hon och säger att du måste halvera din lön. Nä jag tror nog alvarez rider ut detta eller blir utköpt. Han klarar inte tempot i SHL och är för dålig för en checkingroll. Vi får stå vårt kast.