1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Olli Nomadinen : Ja håller helt och hållet med. Tror jag läste artikel med Per Svensson där han återigen kom in på varför det blev sån väsentlig skillnad nu i kvalet. En helt annan tydlighet där det varit rätt diffust vad som gällt innan tidigare.
Testobjektet Delat ledarskap blev (nästan) vårt fall.
Tror också vi nosat på play in om samma tydlighet funnits från början. Så pass höga toppar hade det här laget, hade man bara lyckats höja nivån på de lägsta bottnarna så hade vi nog varit ett succelag istället. Nu blev vi väl det smått eftersom alla experter i princip dömde ut oss inför kvalet ändå.

Sputnik: kollar man bara på HA och sen på nån strömatch i SHL så kanske inte det ser ut att skilja SÅ mycket men tar man vårt lag i HA och bestänker att vi ändå förstärkte en del i truppen inför SHL och sen blev fullständigt pissade på i +40 omgångar så, ja…nog skiljer det en hel del. Långa stunder i en allsvensk match byter pucken ägo mellan lagen 4-5 gånger inom loppet av en minut, i SHL är det sjukt mycket mer strukturerat. Det blev smärtsamt tydligt när Timrå klantade sig i uppspelen och skapade spelvändningar, då var vi tillbakapressade 2-3 minuter i sträck efter det. Med efterföljande icingpuckar, lobbar ut i mittzon och stressade felpass.

Dagens HV71 skulle få det tufft i SHL. Modo, Löven och BIK skulle bli fullständigt uppkäkade i SHL med dagens trupper. Tycker dom ser klart sämre ut än vad vi var när vi gick upp.

OlliJanne: Nä det är faktiskt inte en enda enskild spelares fel att det blev kval. Det var ett vilset lag utan förtroendeingivande ledarskap som var anledningen till det. Hade säsongen börjat med det ledarskap som den avslutades med hade vi nosat på play in

Olli Nomadinen : Avdelning bitter skulle jag nog tro..
Starka argument. 😂
Uppladdat:

500x0-screenshot20220406-132621.png

Olli Nomadinen : Haha kan va..

Sputnik: Låter som att det är JFK "Det går fortare i HA än i SHL" du diskuterar med 😂😂😂

PontusPilatus: ja inte fan är det JJs målvaktsspel som gjorde att vi var ett bottenlag. Jag hoppas både laget och ledarna kan sätta sig ner och analysera allt de gjorde bra i kvalspelet och varför det såg så illa ut i grundseriematcherna och sedan ta lärdom av det och applicera på kommande säsong. Vore ju kul att sitta i November/December och drömma om nåt annat än att bara slippa kvalspel.

bgs: Addera på den budget HV har och den Timrå hade så imponerar vi ännu mer..

Sputnik: haha!

Hv tog färre poäng i HA denna säsong än vi gjorde förra. De pratas de inte så mkt om..

Sputnik: "Snillen" har de gått om i de leden.

#hurmangörguldavsandiövik

Sputnik: Diskuterar med Modosnille på Twitter. HVs nuvarande lag i HA är så bra så de skulle tydligen vara mittenlag i SHL och bräcka kommande Timrålag med Lander i spetsen till och med. 😂😂😂

KKoskinen: Har svårt att se JJ skulle vara tilltänkt som backup. Även om han kanske inte såg ut som en moster under serien så tycker jag han visade ett bra och stabilt SHL-spel. Och helt ärligt. Men vem hade kunnat se ut som ett monster bakom ett stundtals undermåligt försvar? Nej. Jag tror och hopps att Timrå fortsätter satsa på Johansson, som dessutom i kvalet visade förmåga att vara bäst när det gäller. Med det sagt vore det däremot inte fel, kanske till och med sunt, att ändå ha en på förhand jämbördig mv-kollega bredvid honom som kan avlasta, men potential att konkurrera.

OlliJanne: som det framkommit tidigare så har jag också hört att Timrå och hockeyallsvenskans bästa målvakt Pavel Khomchenko varit muntligt överens. Hade varit trevligt för Paigin med en landsman i laget ifall han nu skulle ha återvänt i framtiden.

Mcmac: Vore en perfekt mellanlandning inför NHL för Pärss Jr, hemvändarnas år, och han har ju Timrå som moderklubb också, hihi!

OlliJanne: Kunde jag tänka mig oxå, men hittar just ingen i HA som verkar intressant nog.

OlliJanne: Mattson eller Brattström , då blir de åka av . Byt ut Alvarez mot Pärssinen

Niikeliito: viktig förlängning med JJ. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att vi nöjer oss med att försöka fynda en 2e målis från allsvenskan, likt IKO gjorde med Juel.

Bragd-Birger: Vi behöver ha in en målvakt. Minst en back och en forward till andralinan. Räknar med att Åberg inte blir kvar.

Det kommer att bli en del tuffa beslut framöver. Förlänger vi med Liljewall, Liljegren eller Boyce t.ex? Alvarez ska vi ha kvar honom eller försöka låta någon ta över kontraktet? Får jag gissa tror jag att Liljewall får lämna och även Liljegren. Boyce blir nog kvar. Alvarez vågar jag inte uttala mig om men skulle gärna se att han lämnar.

Rallarn: Garpen var mest menat som skämt. Även Zäta. Tror inte Garpen skulle vara bra för oss. Men erfarenhet krävs.

{9037}: När han gjorde det där solomålet i första (?) träningsmatchen mot oss kände man väl att det vore en supervärvning. Därefter, inte så mycket.
Finns nog roligare, yngre backar att kolla upp istället.

Hoppas på det temat att man har lite is i magen med dom där "2-3 platserna" som Nubben pratat om. Vi har en låååång silly i år, och ligger synnerligen långt framme redan nu. Vore klokt att avvakta vad som händer både over there och i KHL. Guldkorn lär dyka upp, och det är inte säkert att det blir dyrare och dyrare ju fler spelare som kommer ut på marknaden.

Zäta75: Garpen får nog krypa tillbaka till Aftonblaskan igen, känns som många har klivit på den där minan att ta in gamla Stjärnspelare som sportchef, brukar inte fungera så bra.

Mcmac: Han hade ju gillat Timrås inlägg på Inatagram bär vi höll oss kvar nu. Han är klar! 😋

{9037}: Laleggia, Westerlund om det blir förlängt och Eronen om ryktena stämmer. Dessa "mindre" offensivt skickliga backar räcker gott! Didrik, Svensson och Erixon backar upp defensiva. Skulle gärna se en ytterligare stor stabil defensiv back också, frågan är om vi ska släppa Westerlund då eller hur man tänker?
Så nejtack till Genoway säger även jag!

Niikeliito: Vill ha Garpenlöv eller en erfaren agent som sportchef. Eller varför intw Zäta? 😎

Niikeliito: Vad tror ni om att plocka med sig den här gode herren när vi ändå är och rotar i TPS? Han är ju redan bra, men får gärna blomma ut hela och hållet hos oss ett år innan NHL.

Niikeliito: Siffrorna ser ok ut. Dock gammal och liten. Nja.......säger jag 😅

Genoway är väldigt opålitlig defensivt. Men skulle Laleggia flyttas upp som vinge så kan Genoway vara något isåfall.

{9037}: Genoway har skapliga siffror iallafall, lite på ålderns höst kanske. Men till rätt peng verkar han vara ett uppköp jämfört Zajac. Men jag har noll koll på han, kan någon beskriva Genoway närmare? styrkor, svagheter etc..

{9037}: Blir väl lite som en LaLeggia till då ev. för storleken har han inte. Men kan inte heller påstå att jag sett han spela utan går på siffror så kan ha fel.

RunarUp: Där ser man, då kan man stryka han. Iofs kan det fortfarande vara "bästisen" bara de att han inte kommer till oss :P

KKoskinen: lite kul att Genoway är på tapeten. En polare som håller på med travet i Gävle pratade om att han surrat med Timrå. Surrar gör väl de flesta denna tid på året men Genoway kanske kan vara något?

KKoskinen: Rieder har förlängt med Lakers.

April har knappt börjat och laget är nästan spikat. Brukar inte Nubben vara klar först till midsommar? 😄 Lämnar vi 2-3 platser öppna så är det ju bara att visa aktuell spelare vilka som redan är klara för laget så borde det väga posititivt i dennes beslut.

Intervju med Kicki efter 32 säsonger i tjänst, legend.

Om detta nu är som backup, tror vi Rattie har någon dragningskraft på Lindbäck? Spelade i Torpedo tillsammans. Och i sin tur om en värvning av någon av familjen Ratties "bästisar som spelar i Brynäs och Växjö" (Kan det vara Genoway? Reider?) skulle garantera en påkritning av nmr 39?

Bragd-Birger: Kanske en A.W ?

KulltorpsOlli: vågar nästan garantera att det kommer.

Nisse på Mon or: Minst en till idag vill man ju ha..please...

Ge Hedda chansen somm Spotchef!
Hann brinn för klubben å vet hu dä ä att kämp å slit!
Hann gjord ett fantastiskt uttryck i klacken i kvale!!

OlliJanne: jj 2 år

OlliJanne: Jacke Johansson 2 år

OlliJanne: tror det är första gången jag sitter och kör frenetisk refresh på en twitter sida

OlliJanne: verkar som det kan komma nåt kring lunch istället. Jag sväljer gärna ner en saftig råtta till lunch...

DenRöda: Ja inatt fick Dahlén inte chansen att visa nåt då han var åsidosatt...😬.
Ja frågan är hur Sharks nu tänker ang Dahlén...
För det har vart tufft nu förJonte en längre tid.

KulltorpsOlli: 2 sportchefer blir nog lika dåligt som Freddan-Ante konstellationen. Men som någon redan nämnt så hade en sportchef, en analytiker och en scout suttit så jäkla fint. Tydliga roller!

Niikeliito: jo men exakt! Det som lockar att spela för Västervik är väl den familjära delen och att det kan vara en bra språngbräda. Se Kapla som ett exempel. Riktigt bra i Skellefteå i år och innan det Västervik.

Timrå skall ju dock inte vara en språngbräda framöver. Vi ska ju vara en slutdestination för de allra flesta med undantag de som tar sig till NHL.

Niikeliito: Frågan är om man tom kan ha 2st sportchefer? Utifrån att man även jobbar med med rekrytering på ungdomsssidan. Andra toppklubbar kör ju rekrytering ända ner mot tv pucksåldern med framgång. Läs Växjö bla.
I år plockar de väl bla Alexander Zetterberg av oss, eller var det Örebro?

Kanske är jag ute och cyklar nu, vem vet? :-)

DenRöda: Absolut, jag hade inte blivit missnöjd med någon av dom. Men personligen håller jag Yngveson högre än Georgsson. Då han har jobbat som sportchef längre och har rutinen. Georgsson värvar mycket spelare från USA/Kanada. Inget fel i det alls. Är nog inte så lätt att locka spelare till Västervik så han gör ett riktigt bra jobb varje år.

Det ska bli så otroligt spännande att se vem det blir som får sportchefsjobbet.

Ingen spelare presenterad kl 10 idag, hoppas det kommer något på eftermiddagen då.

Å GRATTIS till Huss!

Niikeliito: Det är klart, både Yngvesson och Georgsson hade varit fint. Tänker mest på att ha Hallin eller Robban som överhuvud där det finns assisterande som underlättar för rekryteringen samt har dessa herrar status inom föreningen. Kontaktnät byggs ändå upp känner jag, och vi ska ju dessutom slussa upp många juniorer framöver så resurser på utveckling ska ju byggas.

« · 2325857 · »