Olli Nomadinen : Ja håller helt och hållet med. Tror jag läste artikel med Per Svensson där han återigen kom in på varför det blev sån väsentlig skillnad nu i kvalet. En helt annan tydlighet där det varit rätt diffust vad som gällt innan tidigare. Testobjektet Delat ledarskap blev (nästan) vårt fall. Tror också vi nosat på play in om samma tydlighet funnits från början. Så pass höga toppar hade det här laget, hade man bara lyckats höja nivån på de lägsta bottnarna så hade vi nog varit ett succelag istället. Nu blev vi väl det smått eftersom alla experter i princip dömde ut oss inför kvalet ändå.
Sputnik: sitter och tänker på vilken förstärkning av gruppkänslan detta kval gjorde . Upprättelse för alla inblandade. No progress Without struggle. Känns som detta lag kan växa ut till något väldigt väldigt trevligt om det får fortsätta tillsammans
Peter Sj?kvist: Ja verkligen. Man märkte det på Blommans eufori i direktsändning, hur han tryckte på att man inte fick fira med publiken förra säsonge. Men att man nu minsann vunnit något ihop med publiken. Hur vi får behålla både Rattie och Hanzl, trots att de varit med och i princip torskat hela säsongen och lär haft en del anbud.
Tror det är sånt här Nubben är väldigt bra på att bygga nånstans. Han har byggt upp en känsla och kultur i föreningen där alla känner sig hemma. Svensson tryckte på det själv i en intervju nyligen, hur mån Timrå var om att hans familj skulle trivas och att han kallade Timrå IK som familj med.
Det är väl det jag hoppas man får in i den nya sportchefen. En som har drivet och förmågan att ta föreningen framåt, men ändå behålla det familjära. Därför skulle jag gärna se en sportchef från HA tex som vet vad som gäller i en mindre klubb men ändå kan ta vår förening till nästa steg Förhoppningsvis utveckla juniorsidan så vi kan få fram många talanger framöver.
{8179}: Yes och då måste vi se till att vårt juniorlag/gymnasium blir attraktivt. Rätt illa när våra stora talanger i bröderna Zetterberg lämnar för andra juniorlag etc. Så efter lite tänkande så blr vi låta Oliver Johansson få chansen på riktigt kommande säsong. Gärna med Lander som jag nämnt. För om vi inte visar våra talanger att de får chansen så kommer de ju givetvis inte lockas till Timrås juniorlag heller.
Sputnik: Samtidigt kan man ju inte spela en junior bara för att. Han fick ju chansen flera gånger med toppspelarna den här säsongen men tog den inte.. Sen om han skulle ta den till kommande säsong är omöjligt att veta.. Tror som jag har sagt innan att ett utlån till Hockeyallsvenskan hade gjort honom gott..
{8179}: ja nu är vi på högsta nivå och ska talangerna få plats så måste de nog visa att de vill ta den platsen. Inte fan fick Lander och Pääjärvi spela bara för att de var talanger, de fick spela för att de axlade rollen minst lika bra som nån annan
Andersson: Pärssinen skulle ju vara en drömspelare att ha i Timrå. Timråhjärta moderklubb Timrå samt bra storlek och gör mycket poäng. Hoppas kan man :)
{297}: Det kan skifta ganska så mycket om man jämför säsonger som gått. Tar vi exemplet Björklöven så tar fansen säkert fortfarande gift av det skälet att säsongen 2019/20 bara blåstes av. Visst, man hade inte vunnit ett skit och det skulle fortfarande spelas om det. Men kom igen, tänk om Timrå IK med den säsongen i ryggen och den truppen inte fått spela om det? Ungefär här slutar alla mina minimalt små sympatier för IF Björklöven. Jag konstaterar bara att det gäller att ha marginalerna på sin sida 👍😅
T T: Då har Timrå numera 5 st svenska landslagsspelare om man räknar med Lander och Wedin. Pettersson kan ju bli aktuell senare också. Räknar Wedin och Pettersson som klara.
Zäta75: Varför inte lillbrorsan Pärssinen? Bra storlek som back och högerskytt, bra poängskörd också i U20 iår. Bra komplement mot Westerlund om han sticker. Komma till Timrå och blomma ut rejält! Utgående kontrakt dessutom.
{8179}: Han gjorde ett större offensivt avtryck i den kedjan än vad Liljegren, Olofsson och Alvarez gjorde, och då hade han knappt gjort några A-lagsmatcher innan. Tycker man ser väldigt mycket potential i honom. Hans brister var väl i närkampsspelet i bägge zoner och spelet utan puck.
Så ser gärna att det är i våran klubb han får utvecklas i. Med tanke på vilka toppspelare vi kommer ha i laget så bör vi nog ha råd att ”chansa” med honom från start.
falconuggla: Han har inte gjort EN enda seniormatch än, det skulle verkligen skicka fel signaler till vårat J20 lag om något också. Och ersätta Westerlund med en junior från Finland? Aja Silly är silly.
{8179}: Samtidigt, Timrå lyfte in Lander & Pääjärvi som gallerprydda 16-åringar. Dom fick komma in med skön energi och bara köra, om än med sparsam speltid. Lite se-och-lär. Dom gjorde typ 3 poäng var på drygt 30 matcher.
Timrå har en hel del att jobba på vad gäller de egna juniorerna. Att lyfta upp och ge chansen med lite tålamod är en sak som skulle kunna vara ett steg på vägen. Dom hemvändare vi nu (förhoppningsvis) kan räkna in - Lander, Wedin, Pettersson, är ju alla såna som fick chansen tidigt.*
Med reservation för Emil. Visst blev han lite sidsteppad där ett tag i början på sin karriär i A-laget? Har för mig att han fick begränsat med speltid säsongen när vi åkt ner i HA, trots att talangen och skickligheten onekligen fanns där.
Bragd-Birger: Emil va väl på väg att dra till finland pga situatione. I Timrå, kommer inte ihåg vad tränaren heter vi hade då men han blev petad när vi andra utanför skrek efter speltid för Emil.P vill jag minnas.
Sen var det ju inte jättetacksamt läge för Oliver Johansson att komma in den här säsongen, inte så att det sprudlade av självförtroende hos övriga spelare vilket gjort det lätt att komma in utan press.
Ska man lyfta in juniorer i ett a-lag måste a-laget va i harmoni. Man kan inte harva i botten där varje poäng är viktig. Kolla Skellefteå, deras juniorverksamhet blommade inte förens de lyckats etablera sig som ett stabilt lag i SHL. Timrå har befunnit sig i allt annat än harmoni de två senaste SHL säsongerna och då köper jag fullt ut att man inte "förstör" juniorer genom att kasta in dem som slagpåsar.
Dr.Krykov: agree. Att OJ inte fick spela särskilt mycket i år är inte konstigt alls. Men sett till laget som byggs inför kommande säsong, och ett förmodat mildare kniven-på-strupen-läge, bör situationen vara en annan framöver. Då tycker jag att OJ bör få chansen att känna på SHL ordentligt. Skulle det sedan visa sig att steget är för stort, så...finns alltid utlåning till HA.
Sputnik: Tycker det är lite svårt att jämföra Emil med Oliver. Emil kom ju fram när vi höll till i Hockeyallsvenskan.
Oliver kommer fram nu i samband med att vi befordras till SHL så då är det svårare att få speltid. Han kanske får mer chanser nästa säsong, men det gäller att han tar dom också.
OlliJanne: tror det kan ha varit under Rolf Nilssons tid (året innan). Det ser ut som att det var första året med Roger Forsberg Emil fick sitt genombrott (35p på 52 matcher)
KulltorpsOlli: ja, vafalls! Här har man ju suttit och febrat hela eftermiddagen och tokklickat den där uppdatera-knappen. Sjukt dålig silly detta, avgå alla!!!1
KulltorpsOlli: Jag väntar ivrigt efter en ny förstamålis. Ska vi utöka och lägga ved på elden för att klättra över lik i toppen och utmana om finalspel behöver vi någon som kan burväkta därefter. Så förhoppningsvis är det något sådant, väldigt snart. Och ett groteskt enormt namn. Ingen jävla Salak eller Juel.
Villervalla: Ja , det minns jag iallafall, men hade för mig det var MikeNomad som sa det...men det var du alltså? Bra spanat - jag måste säga att jag nog inte heller - då - såg det som omöjligt - under säsongen i år däremot - helt omöjligt - men nu efter Play-Out serien - fullt möjligt... ha ha!
T T: såklart väldigt kul för samtliga spelare, inte minst för Svensson. Vi som supportrar bör också komma ihåg att detta endast blir av pga att det inte är något landslagsuppehåll för dessa matcher, så endast spelare som har spelat färdigt för säsongen tas ut. Alltså ingen spelare från top 8 lagen i SHL som fortfarande spelar slutspel.
Testobjektet Delat ledarskap blev (nästan) vårt fall.
Tror också vi nosat på play in om samma tydlighet funnits från början. Så pass höga toppar hade det här laget, hade man bara lyckats höja nivån på de lägsta bottnarna så hade vi nog varit ett succelag istället. Nu blev vi väl det smått eftersom alla experter i princip dömde ut oss inför kvalet ändå.