Niikeliito: Har dock för mig Robert Carlsson är med i sportsliga ledningsgruppen? Han var väl "biträdande" sportchef ihop med Linkan? Sen har vi ju Ante som bollplank. Så helt ensam är han ju inte iofs.
Niikeliito: Strauss Mann får inte förlängt i SAIK. Kanske borde vara något för Timrå? 22 matcher 91.03% 2.23 3 hållna nollor + 2 slutspelsmatcher, 90.70% 2.03
Dubbeld: Annars är det riktigt dålig fingertoppskänsla att ge likes till dem där inläggen, så ja något lär vi få idag. Samtidigt tickar klockan, så man börjar undra, trodde 16:00 först.
Niikeliito: 2-3 platser kvar att fylla var det väl? Sen kan det ju vara Juniorer som är tänkt att ta de platserna..
Finns mycket gott att säga om Torines, men ställer mig frågande till hockeykunskaperna på denna nivå. Der gärna att rätt person är verksam i de sista pusselbitarna. 😁
OlliJanne: Ja, jag har funderat mycket kring det här den senaste tiden. På tok för många matcher har haft minuter långa avbrott. Tjafs om det ena med andra! Tycker vi, spelare och ledare ska hålla käften och låta zebrorna försöka göra sitt jobb. Sen behövs det väl åtgärdas 1230 punkter i övrigt med zebrorna för att få upp standarden. Men något måste göras, en plan borde vara högst på agendan från svenska hockeyförbundet. Vi behöver bättre zebror, eller en bättre miljö för zebrorna. För alla deras misstag är inte enbart deras fel!
Angående nubbens besök i Hägglunds Arena så nämner Johan Svensson i dagens poddavsnitt att nubben var där för att kika på Sam Vigneault som ett eventuellt nyförvärv till HV71.
Olli Nomadinen : frågar du mig borde både spelare och ledare förbjudas att snacka med domarna efter varenda jävla domslut. Förstör rytmen i matchen bara
"Noel Edfeldt född 2003, har tränat en hel del med Timrås A-lag redan under den här säsongen.
Nästa säsong får han ett rookiekontrakt, säger mina uppgifter.
Han blir sistaårsjunior den kommande säsongen, och ett utlån till hockeyallsvenskan är inte otänkbart, för att sedan komma tillbaka till säsongen 2023/2024."
dr-nix: Där ser man, tack så mycket. Jag trodde det var Nolan själv som inte ville förlänga och ville hem till Kanada med lillen i familjen, men har då fått det om bakfoten haha
Timrå bestämde sig för att inte förlänga kontraktet med Nolan Zajac. Han hämtades från Oskarshamn, där han varit en väldigt poängstark back.
Men i skuggan av Joey LaLeggia, så blev det ”bara” 15 poäng för Zajac i Timråtröjan och efter att man säkrat kontraktet i SHL, så stod det tidigt klart att han inte skulle få vara kvar i klubben till den kommande säsongen.
Bragd-Birger: Hockeyn vill ju gärna framhäva sig som så tuff och hockeysupportrar häcklar ofta fotbollsspelare som primadonnor. Men jag vet ingen sport där det är så många cry-babies som gnäller på domaren som i hockey
Tom Topp: Sant. Det är inte "tjurighet" i positiv bemärkelse, det är ett jävla gnäll som enbart stjäl energi från egna laget. Överlag tycker jag att Karlin är upphaussad
josha840: Precis. Karlin har rätt i sak. Rahimi är en usel spelare och har en egen regelbok för att han blivit en HA-profil. Han var ju en av våra bästa spelare i finalserien när vi fick honom ur balans genom att åka runt honom.
Bragd-Birger: Karlin höll väl på och gnällde likadant på domarna ifjol när Västervik förlorade mot Timrå! Helt klart en svaghet hos honom, hjälper inte laget ett dugg!
KulltorpsOlli: sista grundspelsmatchen på Hovet hade vi domarna med oss. Djurgårdare åkte ut i parti och minut, men inte fan hjälpte det.
I allmänhet tycker jag att det är alldeles för stort fokus på domarna. Parodiskt ibland att läsa hur ena lagets supportrar hyllar domarinsatsen, medan motståndarsupportrarna vill förbjuda dom från att någonsin döma. Det är som att man tar visselkonserterna från hemmstå på allvar och tycker att det är objektiv, saklig kritik.
Modo skulle tjäna på att bita ihop och ta ut frustrationen i spelet istället. Cry-babies vinner ingen HA-final.
DenRöda: ja ingen jävla Calof eller Pääjärvi. De platsar helt enkelt inte rent sportsligt, baserat på senaste säsongens prestation. Tar fan hellre Alvarez i s f. Eftersom det kostar pengar att lösa ut Alvarez tycker jag han kan få en till chans och ser det likadant ut en bit in på säsongen så kan man göra förändringar då istället.
Rytter: Håller med dig helt faktiskt. Det är inte enskilda situationer som är helt felaktiga, utan det är den aggregerade bilden som blir väldigt skev.
I och med att samma domarpar dömer så lär ni ligga hyggligt på pluskontot inför nästa match. Se till att utnyttja det. Ser bra mycket hellre er i en final än Burkölen
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer