1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2022-2023

« · 2348466 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2022-2023
Själv tycker jag de är tråkigt att första matchen vi lirar mot Brynäs är borta :(
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Dagens sanning
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: du tror de gör tydlig skillnad på säsongen om det spelas två, tre eller fyra matcher mot shl lag på försäsong? Helt sjukt vad man kan diskutera ALLT.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Du gillar att leta fel hos Timrå IK va? Fan vad tröttsam du är
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Jättelistigt. Menar att det vore bättre mrd bättre motstånd.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or Så det var försäsongen som gjorde vi hamnade sist och fick kvala?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Betydligt fler i laget som vet vad som väntar i år.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: lika beredd man var inför förra säsongen? Fler SHLmotstånd då om jag minns rätt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Är ju en match som inte va bestämd än med. Kan ju bli en 3:e med SHL motstånd.
Annars känns det som det kvittar i slutändan. Kan va bra att avsluta med ett SHL motstånd som sista match iofs. Så att man är beredd på vad som komma skall så att säga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
T T: Undrar varför man inte tar med Östersund istället, kanske är något slags tröstpris.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Två matcher på försäsong mot SHLmotstånd, eller hur var det? Är det tillräckligt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Ett gammalt hederligt derby igen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Såg det, vilket får till följd att de som enda lag kommer köra med i princip samma trupp som föregående säsong. Följdaktligen tippas de i botten. Jag tror att det kan vara bedrägligt. De hade en ganska betrodd trupp förra säsongen som dock underpresterade kraftigt. Kan tänka att det finns stor revanchlusta, att överbevisa expertisen. Att det kan svetsa samman ett lag som i grunden ändå borde ha rätt hög kapacitet. Spelarna i Mif kan också känna en trygghet, det är de som gäller och inga ytterligare stjärnor kommer värvas. Nu tror jag de kommer kämpa i botten men jag sätter ändå en liten skrällvarning på dem
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Robban har ju varit med i den tillfälliga sportgruppen som skall vara med i rekryteringen av den nye sportchefen. 95 % klart sa du?

Tveksam på det ryktet..

Hörde av tveksamma källor( av Zäta,Krykov och Manderville) att det var 5% chans att Wayne Gretzky är vår nye sportchef. Han ratade sina landsmän Crosby och McDavid när han såg vår forwardsuppsättning..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rico01: Zäta är till 100% klar för comeback som spelare i Timrå. Säker källa :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
För övrigt så tar MIF kostnader på ca. 5 miljoner kommande säsong för att lösa Alsenfeldt, Bryggman och Östman från sina kontrakt. Allt enligt Madhawken.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: apropå EG, vill påpeka att det här är skvaller, men anledningen till att han hade/har en tagg i sidan till Timrå är att han blev lite sidsteppad som junior, till förmån för dom som hade bättre kontakter i klubben! Svågerpolitik alltså. Men det här är skvaller som sagt, och kan också vara yesterdaynews!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rico01: Psst, det är 96% klart att Z kommer göra comback som spelare i Timrå… kom ihåg var ni hörde det först. Cosmos ska också återgå till klass 1 pizzor för 50 kr inkl. dryck, Huss är den som blir sportchef (hur kan alla ha missat han), Rattie blev inte sur på Nubbs och Sundsvall Hockey kommer att spela i HA inom kort.

Finn ett eller flera rätt(ie?) i denna tvärtombingo. Kul spel!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Är han klar snart, EG?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: ja sex seniorer och en eller två rookies, då kan det nog bli kval igen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rico01: jag säger bara Sam Lofqvist!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
JanneH: Snart kommer någon att skriva att det är 96% klart att Z ska göra comeback som spelare i Timrå... =P
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: På tal om backar, Oskarshamn plockade idag in ett väldigt spännande namn i Juuso Rikkola. 80 NHL matcher senaste 4 säsongerna, 28 år. Känslan är ju att vi bör lägga det mesta krutet på en riktigt bra back, och att vi avvaktar med en till forward. Wedins status avgör nog en del också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: ja han sitter nog hemma med en nysprättad KrilleFlygare helgs bärs och garvar snusläppen av sig
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Ja så är det ja. Är det någon back som jag verkligen vill ha hit så är det Christian Jaros. Honom har jag fastnat för. En defensiv högerfattad back som dessutom är snabb.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
JanneH: Själv tror jag mr snushane hade lite tråkigt 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: måste vara prio med sju etablerade backar! Känns som att det finns mer att välja på bland forwards!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Jag läste tror jag i ST:s chatt att det stora fokuset just nu bland alla värvningar är att hitta en back. Är dom nöjda med våra nuvarande Forwards?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Håkkybåkky: Ja med sådana konstiga silly "bomber" får vi ju nästan be kulltorp nosa reda på om det är ett troll vi har att göra med
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: Hoppas vid alla gudar att du har rätt. Jag vill inte ha in någon med Linkankoppling.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Ni kan vara lugn. Kapanen är klar..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nisse på Mon or: Det är så här vi vill komma ihåg Robban !!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: ypperlig? På vilket sätt har han utmärkt sig i sportkommitén och tidigare i styrelsen? Måste betyda att Timrå inte fick napp av något av intresse utifrån. Ett svaghetstecken.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Kan bara instämma, usch så trist om det stämmer. Speciellt som det nämns här att detta typ har testas tidigare med tveksamma resultat. Kapanen kändes ju helt klockrent...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: 100% syn på den
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Låter för bra för att vara sant. Fan, gammkasa här for upp som en fjortisbaguette till Elloskatalogen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Hahl Bundy 2.0: ja den känns sådär, den lösningen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Om det stämmer… så blir jag ruskigt besviken! Å dä ä sant dä!
Blir så less!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: så det Mr:madhawk säger att kapanen är klar stämmer inte?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Synar dina kort !
Om du (mot förmodan ) sitter på riktig info kommer Linkan bli assisterande till Robban denna gång?
Alltså en twist på den framgångsrika perioden med dessa herrar förra gången.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Hmm Robert Carlsson alltså. Ja det var då ingen djärv satsning eftersom han redan sitter i sportkommitéen. Man hade ju hoppats på någon utifrån som varit ifrån klubben ett tag och kan bidra med ny input jämfört med det vi redan har. Men men, han verkar vara en bra snubbe och har säkert mycket kontakter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Öppetmål: nope..hört rykten länge om Robban. Tror han blir ypperlig som SC. Billig och bra lösning.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: hoppas verkligen att du skämtar …
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
josha840: Ja deras målvakter och backar är bättre än våra. Just dom delarna är oerhört viktiga att dom funkar, vilket visade sig säsongen som var. Vi var faktiskt bättre än LHC framåt, men dom hade en någorlunda fungerande defensiv och målvaktspel som gjorde att dom undvek kval.

Så det gäller verkligen att vi kliver upp flera nivåer när det kommer till det defensiva spelet och spelet i mittzon.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Vilken surprise..Robban Carlsson klar som ny sportchef i Timrå. 95 procent enligt säker källa.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rallarn: Fantenberg till LHC. Tror dom kan bli luriga i år, tyvärr.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Sedär, änligen fick man veta upphovet till Docenternas "Varma öl o kalla element".
Apropå det så fnns ju fler"hockeylåtar" av Docenterna, I "Förbannat kall" så omsjungs Sundsvall Hockeys ishall. youtu.be/8LfjJeCU6js
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Otto1: Jag tycker bortastå är väldigt bra, definierar man sig som ett slags djur bara för att man uppfattar omgivningen som en bur så är det nog inte "buren" som är felet.
En bur med fallskydd och öppna dörrar, nä det här med att göra en höna av en fjäder.
Sämre var det i Brynäs där man missade en halv zon för nån jävla skiljevägg
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Det ska inte vara kul att åka hit som supporter, men inte pga bortastå är dåligt. Det ska vara för att det är en sån jävla bra atmosfär här och ett jävla tryck.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Hffdsf: Sant. Alla är väl inte lika nördiga som en annan. Hellre en rejäl kylanläggning än en pub!
Låst ämne

« · 2348466 · »