Patrick Polly: låga krav? Jag kanske är naiv, men jag tycker att det verkar som föreningen håller på att bygga upp nånting. Men vi får väl höra på mötet ikväll vad dom har för visioner!
Tom Topp: nej men inte i frågasätta all sanning om att de finns totalt 0 kravställan o ambitioner i vår förening. vi har som sagt spelat i högsta ligan i sverige 19 av 26 säsonger under 00-talet genom inavel o att ge kompisars kompisar jobb. samt att vi spelat flera slutspel i högsta ligan genom att värva endast breddspelare o folk som inte vill nåt ;-)
Kulltorp: föreningens framtidsvision, prata ungdomsverksamhet, Arenautveckling, A-lag och bokslut. Närvarande på mötet:Lars Backlund, Ordförande Olof Hellström, Ledamot Helene Ersson, Klubbchef Kent Norberg, Sportchef Adam Forsström Sälg, Kommunikationschef
jhnd91: Det där introt, är det kommunen som har ett krav att vi måste stå där med ett gäng barn som håller upp ett gäng flaggor som spelarna ska åka igenom? Bryr mig inte jättemycket om intron men det där ser så jävla fattigt ut.
JanneH: varför? låt hypen flöda, de är väl enbart positivt om vi skapar förväntningar o lite framtidstro? skapa gath-tishor, mer innehåll på kanalen, byt profilbilder nick etc etc. om de går åt helvete så kommer de ju göra det ändå. att vi skapade lite lycka o engagemang på vägen kommer vi nog inte gräma oss över.
mycket ont kan man säga om olli men hypen som skapades runt omkring var väl iaf något positivt?
Cobbel: Kanske tjatats tillräckligt om det, men frågan borde ställas ändå. Finns det ingen rädsla i föreningen att hamna i kval och åka ur SHL? Ser man hur värvningarna såg ut inför 25/26, när man inte försökte "ersätta" Kapanen och Hållander, och inför 26/27 när risken är att man inte försöker "ersätta" Dahlén och Pettersson undrar man ju.
En del i att föreningen skall växa sportsligt och ekonomiskt är ju att ha ett slagkraftigt lag . Då kommer publiken också. Tycker det har varit bra med publik ändå men tveksamt spel och inställning bland spelarna.
Cobbel: Självklart är det så att ladan är ett blysänke. Spelar knappt roll om den fylls eller ej då det är för mycket av det goda som saknas. Sånt som verkligen kan ge pengar i börsen. Nu gör man en gemensam satsning tillsammans med kommunen och den är välkommen även om det skulle behövas så mycket mer. Förhoppningsvis kan det komma men det behöver ske inom en snar framtid för annars finns det en överhängande risk att vi är där nere med mOdO igen.
Rip Kirby: Jag trodde att grundkurs 1A, var benämningen Modoloider, när det kommer till att namnge de arma krakarna. Så kanske det var, innan Teamsters lade sig i?..
Heikkinen tror jag vi skulle kunna få mer ut av. Men då tror jag han behöver få chansen i en första eller andra kedja. Inte brunka i en tredje eller fjärde kedja.
Tom Topp: Bra då är vi överens om att vi inte är där nu. Och att det kan vara en anledning till att spelare väljer SAIK som bevisligen har en vinnarkultur där man ställer krav redan idag.
Patrick Polly: Jamen så är det ju. Dom ligger längre fram än oss. När Timrå höll på att satsa sig till konkurs genom att köpa dyra stjärnor, så satsade SAIK på ungdomar. Det har betalat sig.
Hälge: Ja. Nu kör vi silly season-tråden bara! Bäst så.
Jag börjar med att jag tycker detta ser ut som en bra värvning på förhand. Kivenmäki har potential att bli en poängspelare även i SHL med Gath som tränare. Jag tror på detta.
Hoppas nu på 2 ännu bättre forwards än detta in. Helst nordamerikanska bägge två samt en förstaback. Vi måste ha fler målskyttar.
Montén Python: Självklart är Otto inte Dahlens ersättare. Han är ingen stor målskytt som Dahlen är och som vi behöver. Han kostar inte i närheten av Dahlen heller per månad. Så Dahlens ersättare väntar vi på. Så även en förstacenter som kan ersätta Emil Pettersson. Båda bör vara spelare för iaf 250-300k i månaden. Dvs riktigt bra spelare. Tror på minst 1 nordamerikan som kan göra många mål, helst 2.
Vi behöver bygga om laget som du skriver. Blir intressant att se hur många kontrakt som bryts och vilka. Just nu pågår förhandlingar med spelare.
Montén Python: Nja nu är ju jag en obotlig optimist. Så jag tror att Gath kan få ut mycket mer av vissa spelare än vad Tommy kunde med sin riskminimerings-hockey. Känslan jag hade från den här säsongen var att en del hade det jobbigt med den typen av hockey, Heikkinen är bara ett exempel.
Tom Topp: Heikkinen med Otto låter väl inte så tokigt? Om Otto kan driva och spela fram så kan Heikki kanske få nyttja av sitt vassa skott som vi sett glimtar av
Zäta75: Ja får vi två in två på pappret bättre än Kivenmäki och en förstaback så ser det riktigt lovande ut, med tanke på att stora delar av kvarvarande trupp underpresterade i år vilket de förhoppningsvis inte gör nästa säsong.
Tror kanske det är att hoppas på för mycket dock. Ska det bli en förstaback med så blir det nog bara en forward som är bättre än Kivenmäki.
Tom Topp: De jag såg på klippet om honom rörlig, en bra blick för spelet,o hyfsat snabb oxo sen läste jag om Gath i en intervju som de ser ut så tror jag att han kommer att lyfta fram laget på ett mkt bra sätt o ja vet jag hyllade Dalton när han kom men Gath kommer bli ännu bättre om.......🤣🤣😎🇱🇸
Villervalla: Blev inte ett dugg klokare av det där. Han måste kunna tala klarspråk nån gång. Viktigare än nånsin i nuläget. "Vi ska ha in en rak ersättare för Emil, detsamma gäller för Jonte. En målskytt och en förstacenter är prio"
Värvas det inte en uttalad 1C och en snajper utöver detta så vet inte jag. Är det här Dahléns ersättare är det bara till att stålsätta sig redan nu. Jag är iaf rädd att denna + Danielsson är just det. Nubben pratade tidigt om att plocka in två spelare; en äldre etablerad och en yngre med potential.
Villervalla: Med större trupp så hoppas jag att han menar till växten. Eller ska vi sitta med 16 forwards inför seriestart? Då blir kvalitén därefter: 5 st tredjekedjor + 1 extraspelare.
RYGG HANS: fattar jag Nubben rätt så ska det in 3-4 forwards och 3 backar. 1-2 forwards utöver Otto och Liam D? och 1 back till utöver Barkemo och Hallquisth? Större trupp kanske betyder att inga kontrakt rivs till en början. Men att läktarn finns om vissa inte steppar upp. Pääjärvi och Lilja får chansen men sen...?
Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. ... | Läs mer