1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599953 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Hehe jag är faktiskt Modoit jag så nu blir det väll ännu mer imponerad eller så blir det tvärtom ;), för jag antar att du tog mig som ett Sundsvall Hockey fan? :)

Cyklob: Det var inte illa och författat av en S-vallare dessutom!;-)

Modoante: Hedström kommer nog med största säkerlighet att spela med Timrå. Tror inte det första han går efter är pengar och det visar sig ju lite i att han skulle få super lön i Skellefteå endå så tackade han nej. Han kommer nog gå mer på familje situationen samt att han kanske vill spela i ett lag som har störra möjligheter att lyckas i år änn vad skellefteå har. Timrå har ett riktigt fint lag i år och jag tror dom kommer vara med i absoluta toppen av serien i år.

Ser redan fram emot trevliga derby matcher mot timrå :)

Modoante: Så du tycker att 10-11 milj är en liten kaka? Nu skrev jag dessutom marknadsmässig lön och med tanke på vad SAIK erbjöd så skulle det innebära att han skulle bli överbetald som få och jag tror knappast Lugano är beredd att betala mer för en sån spelare.

Ambroo: Antar att om Lugano verkligen vill har Hedström så kan dom nog hosta upp mer än vad Saik kan.med tanke på att Saik att ekonomiskt inte är nån stormakt i elitserien.

Modoante: 10-11 milj som han hade fått i SAIK är väl på gränsen till vad Lugano har att erbjuda när det gäller marknadsmässig lön skulle jag tro.

Ambroo: Tror nog att Lugano har bra mycket större ekonomiska muskler än vad SAIK har.

ernie eagle: Var i Frölundas träningshall och kikade idag...Såg inte till Kent Manderville..undrar vart Han spelar i år?

ernie eagle: Ja vad tor folk egentligen? Dessutom är det en Frölundait som skrivit det;-)

Sen är det såhär att hade han velat spela där pengarna finns så hade han lika gärna kunna valt SAIK före Lugano med tanke på vad de var beredda att punga ut.

Ambroo: De kan ju fortsätta drömma på. Han spelar i Timrå i vinter. Om han inte får hybris då förstås fem-i-tolv å går till Lugano. Men det är knappast troligt. Det sätter Helen stopp för.

Och här är det som vanligt. Det händer absolut ingenting...

Tjalle: Blaha blaha...

Lite läsning för den som inte känner isg mätt...

mikenomad: Å fan... Den rackarn skulle nog inte ens duga till att tvätta suspar åt Team 92 i dagsläget;-)

Ambroo: Gammal bekanting i Örebro; Mattias Bosson...

ernie eagle: Jaså? Det var mer än vad jag visste, men ok, står du för skivan så är inte jag storbjuden;-)

Dream Team: Skall vi göra stan osäker då oxå? Vad sägs om en bärs ute i det fria på lokal? Den alsmäktige skall oxå med likaså willysson å Ambroo m fl.

Lets the fire burning ever! All time rock´n´roll - oh yeah!

gud: Det får nog bli så du. Det ska inte vara några problem som jag kan se det.

Dream Team:

Då är det bara att ta ledigt på Fredag så sticker vi upp till Timrå på Torsdags eftermiddan..;)

Dream Team:

Timrå IK Vs Skellefteå Lördagen den 18/11 klockan 15:00

4EVER: Du skulle ju för fan ha gjort likadant. Du är en sådan typ som vältrar dig i amdras olyckor och skiter i hur folk mår så till vida det inte bär en Skellefteåtröja.

Hälften så mkt hockeyintresse som i Skellefteå? Det där vet du inte jävla dugg om så knip igen käften istället för att skämma ut dig ännu mer än vad du redan gjort.

Vi får väl göra vad vill? Varför skall vi vara ödmjuka när inte ni visar en uns av respekt inför oss?

Men fucka åt oss du! Gör det bara! Mår du bättre sen, så varsågod.

Själv har jag bara ögonen för Timrå IK!

ernie eagle: Du är klok du, Magnus. Passar det bara med ledighet och så så kommer jag upp, inget snack! När exakt är matchen? En lördag vet jag, men vilket datum?

gud: Äsch Linnea är modern och frigjord kvinna. Anders får göra vad han vill så länge han inte fingrar i olika sorters syltburkar vill säga å det vet jag att han inte gör. Han är himlastormande förälskade å sitter så nöjd i båten.

Så nog kommer Anders upp nå alltid bara han har flis och det inte krockar med någonting annat.

Barbarossa: Tja, har de inte Löven och Åkerman så får de gärna för mig ha TIK. De kommer ju ändå att få igen det på isen...

Tycker SAIK fansen verkar lite löjliga om dem nu ha Hedström och timrå som hatobjekt i vinter.

Baker: Vilken talande bild av Hedstrom som Expressen fatt tag pa. Han verkar stirra in i tomma intet. Hoppas han har Timra i siktet.

Rätta mig nu om jag har fel, men jag tror att det är fultl möjligt för en spelare att ha en speciell kärlek till en helt annan klubb än den han spelar i.

Tror faktiskt att även om nu Jonte skulle skriva på för TIK, så kommer han att följa AIK, och alltid bry sig om klubben.

Att många i vårt läger ser honom som en svikare, tja...det är väl kanske på sätt och vis rätt, då han talat vitt och brett om hur mycket han älskar AIK och vill spela där igen då AIK spelar i ES. Vad han däremot sagt är inte NÄR han ska spela i AIK igen.Många har väl tolkat hans uttalande att så fort AIK går upp igen, så kommer han som ett skott. Visst hade jag hoppats på det, men jag tror att det ligger så pass mycket mera än hockey i hans beslut. Ska man tro expressen så tackar han nej till 10 mille, på 3 år dock, det tycker jag talar sitt tydliga språk om vad han prioriterar främst och det tycker jag e stort. Större än klubbkänsla, för hur viktigt det än är med klubbkänsla så är det alltid familjen som ska komma först.

Knylan: Ibland är jag kär i dig och ibland inte, men nu är jag kär i dig på riktigt!

MorganaLefaey: Jag letade inte direkt efter negativa vibbar hos våra nyförvär, vilket man givetvis kan hitta om alla spelare bara man försöker. Det var väl mer en omdiskuterad synpunkt bland media på Pärssinen som jag lyfte fram.

Det lilla man såg av Pärssinen på SHG övertygade mig om att han kommer att bli viktig. Förhoppningsvis når han upp till Ambroos förväntningar, då är det suveränt.

Överlag myser man ganska hårt nu som supporter till Timrå. Vi har, tycker jag, på ett utomordentligt gott sätt ersatt de spelare som flyttat från oss. En underskrift från den gode Hedström gör det hela ännu mer mysigt!

Undra vem fan denna Pelle Happo är??

LennartA: Ahhh...

Jaha då kan man sova lungt om natten, det blir i alla fall inget annat lag än elitserien som Heddan kommer spela för, sedan varför skulle Fam H prova schweiz när de vill bo där de trivs, de vet att det trivs i Timrå klart att det blir Timrå, kan ju inte prova ett annat land, klart att inte Heddan lämnar sin fru och sina två guldklimpar,

Välkommen Hem Jonte!

Knylan:

Mycket genial idé...................kommit på den själv ;)

Pelle Happo kan ha den nya fina tröjan när han ska cykla till Ö-vik.

htikare: Rött respektive vitt = Rosso Bianco

Cerik: Rätt inställning!! Härligt med supportrar som är vidsynta!
Hoppas på härliga "derbyn" mellan Timrå och Saik i vinter!!
Lycka till!

Per HApps: Detta skulle man förmodligen.. som hängiven tikare inte behöva fråga..men jag har missat detta vad är/betyder Rosso Bianco??

Per HApps: Visst vore båda en rolig T-shirt att ha i sin ägo ..

Det jag funderade litegranna på var som Jimmy skrev, hur Jonte själv skulle reagera över en sådan tröja..

Om man ska trycka sig en egen tröja - kan man inte bara skriva lK istället för IK ? :) (litet L istället för i ) borde väl vara ett sätt att kringå lagarna

Knylan:
I princip är det upp till var och en att trycka tröjor bara man inte lägger till IK efter Timrå.
Personligen tycker jag att Rosso Bianco vore en klockren accesoar i vinter.

Knylan: Huvudsaken är väl att karln skriver på för Timrå innan det behöver tryckas tröjor. Men det finns inget som hindrar dem som vill att trycka tröjan om så skulle bli fallet, sedan är det väl som sagt upp till var och en att köpa den.

I samband med bortamatchen mot SAIK så skulle den göra sig bäst i form av att den skulle reta alla SAIK-supportrar, kaxigt och bra. Att håna är aldrig fel, det höjer bara nöjet av att vara supporter. Resan till SAIK kan nog till och med slå tågresan i mina ögon, det verkligen rycker i mig att få åka dit igen.

Däremot så känns det inte som att en sådan tröja är något Jonte skulle tycka vara särskilt roligt, men det är väl en annan fråga i saken. Han tycker nog det är jobbigt som det är redan.

Att han väljer bort SAIK var knappast bara hans beslut och jag tror det hade väldigt lite med det hockeymässiga eller pengamässiga att göra. Familjen har varit den största prioriteringen och staden Skellefteå passade helt enkelt inte in i deras liv just nu. Han har dock självklart kvar sitt hjärta för SAIK.

Det är i alla fall min teori.

andyo: Min plan är lika vågad som genial.

Det är bara att acceptera att det finns två läger. Dom som helt enkelt ser detta som en kul grej, och dom som har moraliska invändningar och tycker att det är väldigt obekvämt om någon frångår den påklistrade ödmjukheten.

Jag tycker bara att det är jävligt roligt med initiativ, detta kommer bli en limiterad tröja som det kommer osa nostalgi om i framtiden.

Vi håller ju för faen på att trissa upp en derbystämning vi förmodligen aldrig kommer få uppleva mot Modo. Tiptop säger jag.

Fet-Ecke: Jag håller med dig. Även om besvikelsen är stor i Skellefteå så behöver man inte leta syndabockar hos Timråsupportrar. Besvikelsen är naturlig, men varje människa, inkl. JH, har rätt att fatta sina egna beslut.
Genom min sambo har jag ofta anledning att besöka Timrå. Efter Skellefteås elitserieavancemang fick jag motta många gratulationer från Timråsupportrar. De tyckte att det var kul att ytterligare en Norrlandsklubb skulle återfinnas i ES. Så många hälsningar till er i Timrådalen, Fagervik, Vivsta osv. Jontes nej svider, men felet ligger inte hos er TIK-fans, såvida ni inte har varit oförskämt trevliga mot Jonte förstås. Vi SAIK:are får bita ihop och fokusera på det eldprov som väntar oss som nykomlingar. Vi skall försöka upprepa det som ni lyckades med för några år sedan.

Knylan: Vilken idé, går det verkligen att genomföra?! :)

Kan det vara så enkelt att Ambroo och Happsen trycker upp tröjor så får dom vill ha köpa, och dom som inte vill ha behöver helt sonika ICKE köpa.

Genialt.

mikenomad: Jag gillade kanske inte den i början heller, men nu när det är såå känsligt däruppe, kan jag tycka att det är roligt.
Minns filmen repmånad; "Det är inte särskilt roligt längre" man skrattar inte mer då?? hehe

Bo Bly: Det har redan länkats dit längre ner.

willysson: Du är allt bra rolig du. Fyndig dessutom. Det är inte häcklandet och humorn som som dissas.

Nämnda tröj-förslag är enligt mig och flera här helt enkelt inte roligt bara, endast plumpt och pinsamt.

actionleif: Mr eagle har händerna fulla med annat;)

willysson: låter som en underbar idé .. surra med earnie så styr han upp det där..

mikenomad: Expressen har skrivit om Hedström.Kan nån
lägga in en länk är dålig på det.

« · 733799 · »