1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604286 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Magnus Nilsson stannar ett år till. Jag är splittrad. Beror helt på vad han tjänar om det är ett bra beslut.

RocknRolf2: Se där ja. Det trodde jag icke. Då har jag iaf haft ett fel hittills........typ....;)

Jo men vi vet ju att Nilsson kan så mycket mer än vad han visade i år, förhoppningsvis kan han komma upp i normal nivå till nästa säsong och bli en injektion för laget.. (glöm inte bort att han var väldigt nära VM-spel för något år sedan när han tyvärr skadade sig strax innan VM (på träning tror jag det var i lagsamlingen före VM).

dr-nix:
Prexis!
Som jag skrivit tidigare...
Nilsson HAR kapacitet... Han har dock visat det lite för sällan under den gångna säsongen. Men man vet ju inte vad det beror på..
Men en Nilsson i högform är en värdefull powerspelare. Å vad han tjänar skiter jag i. Jag utgår från att de som ansvarar för avtalen har den fingertoppskänslan att bedöma en korrekt ersättning till spelarna.

Janken: Hoppas detta kan påverka att Hedström väljer TIK, alltid roligt att spela med kusinen sin. Om inte så kanske "fruarna" har bra relation och vill vara nära varandra... =)

Tycho:
Jag lägger mig inte i den diskussionen... Den grundar sig helt och hållet på ett två år gammalt uttalande från Jonte. Dock verkar många här ha tagit det för en sanning..

Det finns mycket som talar för TIK vad gäller Jonte. Hur det blir vet vi först när/om han signar ett kontrakt med någon klubb.

Efter det att han sagt "jag vill spela med Skellefteå i elitserien" har han spelat med en annan "norrlandsklubb". Haft ett år i NHL och tjänat ihop lite pensionspengar.... Jag vet, genom välunderättade källor, att han trivdes väldigt bra här, Likaså hans fru.
Att hans fru kommer från Skellefteå talar nog snarare till vår fördel än nackdel..
Jag har ännu inte träffat en norrländsk kvinna i aktiv ålder som är så lojal mot sin hemstad som vissa på HS verkar tro.. Tvärtom... De flesta damer brukar gilla miljöombyte. Det är karlarna som längtar "hem till byn, mammas köttbullar och barndomspolarna" och Boliden är inte ett alternativ vad jag förstått.
Spekulationen är lite löjlig... Lika så Lönediskussionen eftersom han dissade flera storklubbar förr gången han valde TIK.

Jag säger inte att jag kan sia säkrare än någon annan.. Men jag lägger inte alltför stor vikt på ett uttalande som gjordes av herr Hedström för flera år sedan... Familjen "H" har överraskat förut och kan göra det igen...
Han har till o med sgt att han inte vet huruvida han skall spela hockey över huvud taget framledes.... Så endast framtiden kan ge facit i frågan.

Janken:

Dom som "ansvarar för avtalen" har ingen fingertoppskänsla. Det såg man ju på Gahns överlön förra säsongen...

Hedström får drömkontrakt av AIK (se länk)

Talangscouten: Det är betydligt lägre lön an vad han skulle haft här om han stannade...

Swordster:

Så Hedström hade över 200000:- i månaden när han spelade med oss?

Talangscouten: Han hade i trakterna av det, men skulle få mer i och med kontraktet han skrev innan han for till NHL...

Swordster: Med pensionsförsäkringen inräknad alltså...

Inte det som står i taxeringen!

RocknRolf2: Magnus är vad man brukar säga insatt i förhållandena. Det är därför han stannar. Han ser möjligheter till revasch. Han vet med andra ord lite om hur laget kommer att se ut följande år. Betydligt mer än vad vi läktarcocher har en aning om. Vad drar du för slutsats?

Swordster:
Taxeringsuppgifterna är helt ointressanta.. Det är beskattningsbar inkomst efter avdrag.
Exempelvis pensionsförsäkringar som beskattas då du tar ut dem i framtiden.. Dom är inte med som beskattningsbar inkomst.

El Aka Ali: Det kommer likväl krävas en ordentlig revansch från Nilssons sida om hans plats ska vara motiverad. I dagsläget är alltså 8 forwards kontrakterade, och en - två talanger för fjärdekedjan på väg in. Krävs jävligt mycket spets på återstående värvningar om vi ska få till två offensivt starka kedjor.

Känns skumt, men en av mina största förhoppningar just nu är ett NHL-kontrakt till Nielsen. Det finns verkligen ingen plats för honom om centersidan ska kunna rättas till. Att det sedan innebär ett kassatillskott är näppeligen en nackdel.

Carlsson, Hallin, Wennerberg och Nilsson ska klämmas in i de tre första formationerna. Tja, det kan funka. Men jag vill väldigt gärna slippa se frasen 'hårt jobbande forward' i något av kommande pressmeddelanden.

Janken:Taxerings uppgifterna är väl 2004 års inkomst före skatt.Ingenting att göra med pensions inbetalningar.

Vilken besvikelse att Nilsson stannar ett år till, vad tänker man med? Är marknaden verkligen så svårvärvad`?

Nu hoppas jag att herr Nilsson skärper till sig o börjar spela det spel som gjorde honom till landslagsman en gång i tiden.

Talangscouten: Ja Magnus är så pass kroppsligt stark!! att man hoppas att han släpper av en del på den träningen på försäsongen och satsar mer på kondition o smidighet.
Eftersom han är så pass tung (99 kg) så krävs mycket för att hålla uppe
uppe åkfart över tre perioder o det här året har han ofta "försvunnit" i
spelet under senare delen av matcherna.

Men är han revanschsugen o motiverad torde han nog göra vad han kan
för att förändra det som ev. behövs!.. Hans vilja o kämpatakter är ju bra.

Pucken:
Om du inte dragit av eventuella pensionspremier i din deklaration så är det bara att beklaga...

Det var ett jäkla kontrakt Jonte fick av Skellefteå. Undra om vi kan, och kommer, att matcha det? Spännande att se vart den gode Jonte väljer att spela kommande säsong.
Stod i Sundsvalls tidning att fler namn var på väg in. Också det väldigt spännande.

Känns ytterst tveksamt att erbjuda Magnus Nilsson ett nytt kontrakt...

Laken: Det beror helt och hållet på hur fett hans lönekuvert är. Tycker personligen att han är en bra spelare. Gillar att se när han använder alla sina muskler. Han skulle dock behöva bli lite jämnare. Får väl se om han lyckas med det kommande säsong.

Men som sagt, bara det inte kostade för mycket tycker jag att man gjorde rätt.

Kerstin_k:

Man kan ju bara hoppas att han har gått ner rejält i lön. Sedan så är ju problemet att han inte använder sina muskler...

Talangscouten: Vissa matcher gör han det, tycker i alla fall jag. Men det är tyvärr för sällan för att han skall vara värd en vidare hög lön. Därför hoppas jag på två saker: 1) Att Timrå inte betalar en överlön till honom och 2) att han höjer sig något kommande säsong och hittar en jämnhet i sitt spel. Då blir han riktigt bra.

Remind me ngn som kommer ihåg ang Jonte; Blev inte hans övergång till TIK klar lite som en bonus efter en bra säsong för TIK? Minns att Nubben fick in precis alla värvningar han ville ha den våren varav tex Mange var en som han siktade hårt på men Jonte hade han inte räknat med egentligen, eller blandar jag ihop Jonte med Lars Jansson nu?

Crippe målskytt på nytt för FBK! Och det är på nytt första målet för matchen som han gör. Det återstår väl att se om målet, till skillnad mot senast, bär nånstans den här gången.

Dream Team: Ja det var kul för Crippe! Han verkar vara attans så het i början av matcherna.

Dream Team: Varför släppte ni honom egentligen??med tanke på dem spelare ni besitter så borde han verkligen platsa i en andra eller tredjefemma!!

Bissett19: Hört talas om nytändning? Jag kan nog tänka mig det. Nej, men det var i samförstånd med Crippe som Timrå valde den här lösningen. Han har setts som riktigt lovande under de senaste säsongerna, men aldrig tagit klivet fullt ut. Med den säsong som Timrå hade så hade väl Crippe kört fast, helt enkelt. I det läget såg man en chans för Crippe att få en annan miljö att kanske hitta ytterligare en nivå i sitt spel. Samtidigt lämnade man utrymme för ytterligare förstärkningar utifrån. Om det såhär i efterhand var ett lyckat drag? För Crippes del var det väl det. Timrå hade nog varit lika rökta även om han hade varit kvar.

73Sjöbba: Du hade med god utdelning kunnat scrolla ned ett par inlägg för att finna att Crippe och hans vad det verkar heta spelkväll diskuteras i den här tråden. Rätt eller fel i brist på en "riktig" tråd, ja, jag vet inte. Men tråden om Kent Manderville bör kanske ägnas åt just honom.

Dream Team: Sorry, master!

73Sjöbba: Nej, det är inte avsikten med det hela. Men för att kuna hålla en någotsånär hyfsad tråddisciplin kan vi väl försöka hålla oss borta från det mest uppenbara.

Det känns ju lite dubbelt att gratulera Crippe i den lila-gula tröjan. Men Crippe är väl värd att lyckas!

Dream Team: Crippe verkar tydligen höja sig ett snäpp när det vankas slutspel..
Tyckte han gjorde detsamma i TIK..har för mig han avgjorde i sudden.. i slutspelet mot lhc o även då var både skridskostark o piggare än vanligt!
Roligt för honom hur som helst!

Jonah: Japp....är rätt säker på att det är precis det du gör. Blandar ihop Jonte med LJ. Jonte var klar rätt tidigt men det var länge osäkert ifall han skulle spela nån match med TIK öhtaget då NHL lockade. LJ blev klar sent, mer som en bonus. Vill minnas att även VF drog hårt i honom då.

Kuriosa: Nån härinne hade (har fortf hoppas jag) en farsa som gått bakom Nubben i Cupolen och hört honom prata i mobilen och där sagt att LJ var klar. Karln drog upp sin mobil o ringde sonen som genast vidarebefodrade nyheten härinne. Garanterat först...snacka om underbar HS-historia!

mikenomad: vem är LJ? Lars Jonsson?

Sovjet: Yes.

earnie eagle: Menar inte att raljera eller framstå som nån rutinerad överdängare...är bara faschinerad av ditt engagemang. Finner det helt ärligt en aning rörande...my gosch du BRINNER verkligen för TIK! (Versaler för att trycka extra hårt på ordet, inte för att skrika..*L*)
Lev väl broder o ha en glädjens helg!
Skål..

All lycka och välgång till Crippe... Men vad fasen, han är krediterad för första målet två slutspelsmatcher i rad... Varför gjorde han sig inte krediterad för mål i Timrå IK oftare för??? Slösar Timrå bort sina talanger??? Tar vi inte hand om blommorna?? Tar vi hem Crippe efter det att han blommat ut i Färjestad eller?? Fortsätter Crippe så här kan han vinna både SM-guld och skytteliga.. All lycka och välgång till Crippe, men??? Jag har inte sagt att Crippe har blommat ut, men varför syns han i äckligt Färjestads målprotokoll för??? Hoppas bara att han sprider surströmmingens lov där han verkar....

Men, tålamodet tröt, därför verkar Crippe i diamentralt äckliga färger... Kanske, vad vet jag, men varför måste en rödvit rosenknopp bli en lilagul rackarns maskros för innan det börjar spira lite??? Det kanske inte bara är på det personliga planet. ÄLSKADE TIMRÅ IK kan väl inte göra några fel???

Friman SR: ganska långt från 4 poäng på 19 matcher till att vinna skytteligan ändå...

Man kan ju kanske hoppas på Jonte även om Skellefteå går upp!

matte1: Inte så förvånande att Timrå tänker ta striden om han bestämmer sig för att återvända hem. Frågan är ju om de lyckas. Budet från Skellefteå är svårt att matcha. Men att ge sig utan kamp är ju inte Timrås stil ;)

Kerstin_k: Man sitter väl på ett säkert motargument vad gäller själva helhetsbilden och det är att Timrå IK är ett mycket stabilare elitserielag än Skellefteå. Jag vet inte vilka pengar SAIK sitter på, men man är väl i ett kraftigt behov av en ombyggnad eller kanske t.o.m nybyggnad av ishallen däruppe. Varifrån kommer pengarna varje säsong? Visst, näringslivet pumpar säkert på i oförminskad styrka, men nu när man vad det verkar nått dit man vill, vad händer då? Då börjar det givetvis ställas helt andra krav på att hålla sig kvar och såna bitar. Man får ju en betydligt större portmonnä i elitserien, men inget gör ju sig själv heller. Det blir tufft att locka honom, helt klart. Inte minst med tanke på var Jonte är hockeyfostrad....

Dream Team: Tja, Skellefteå Kraft bör väl bidra med lite pengar efter att ha skrivit ett 12-årigt samarbetsavtal med Skellefteå AIK. Enligt en kurskamrat kommer man att börja bygga om Isstadion, eller Skellefteå Kraft Arena som den numer heter, så fort kvalserien är avslutad.

Friman SR: Personligen tycker jag att det var bra både för Crippe själv och Timrå IK att han lämnade oss.

Någon som har något hett (trovärdigt!) rykte får gärna messa mig då jag försöker hålla reda på dessa under min profil.

Laken: Du kan ta bort Alexander Larsson på rykten. Han är inte aktuell.

ernie eagle: Ok, tack!

Dream Team: Det finns ett företag som har sin förädlings anläggning och HK strax utanför Skellefteå.

Boliden heter dom visst, europas största guldproducent.

Boliden Rönnskärsverken ligger ute i kustbandet ( Hamnen )
HK ligger som sig bör i Boliden där dom även har en dagbrottsgruva.

Boliden är ett gruv- och smältverksföretag som fokuserar på produktion av koppar, zink, bly samt guld och silver. Bolaget är en stark europeisk aktör med en betydande global marknadsposition. Efter affären med Outokumpu bedrivs verksamheten i tre affärsområden - Gruvor, Zinksmältverk och Kopparsmältverk. Bolaget har cirka 4 500 anställda och en omsättning på drygt 20 miljarder kronor.

Rönnskär ligger i Skelleftehamn, ca 20 km öster om Skellefteå i Västerbotten. Den första koppartackan göts 1930. Idag är Rönnskär ett av världens största kopparsmältverk. Det är också en av världens största anläggningar för återvinning av bas- och ädelmetaller från elektronikskrot, metallskrot och slagger. Produktionskapaciteten för koppar är 230 000 ton per år.
Bolidenområdet

I det mineralrika Skelleftefältet finns i dag gruvorna Kristineberg, Renström, Petiknäs och Maurliden samt ett centralt anrikningsverk och guldverk i Boliden.
Boliden är också totalentreprenör i Storlidengruvan utanför Malå. Gruvan ägs av prospekteringsbolaget North Atlantic Natural Resources (NAN).

I gruvorna bryts komplexmalm som innehåller koppar, zink, bly, silver och guld. 1,6 Mton malm/år går genom anrikningsverket.

Du tror väll inte att Skellefte AIK inte får pengar därifrån ?

Som du ser här har dom defenetivt inte dåligt med sponsorer
www.skellefteaaik.se/index.php?sida=samarbetspartners

Laken: Han finns i Nubbens tankar men är inte påtänkt för en övergång i nuläget.

Men däremot på sikt om nu inte någon annan ES-klubb hinner före och finner honom intressantare?

Helg Ernest: Det är väl ingenting att hetsa upp sig över. Självklart sponsrar Boliden Skellefteå AIK. De kan väl knappast komma som någon överraskning.

Men vaddå, Timrå IK är väl också ett aktat varumärke och har väl sitt på det torra vad beträffar sponsorbiten. Givetvis önskar man sig alltid mera, men man kan inte alltid få hela kakan, eller käka upp den och på samma gång ha den kvar, det är en omöjlig ekvation.

Jag vet att Nubben jobbar stenhårt för att knyta till sig Jonte och oavsett vart han väljer att lira så skall ingen kunna komma dragandes med argumenten om att han inte gjort vad han kunnat för att fåHedströms namnteckning på ett kontrakt.

Jag vet vad Nubben har för ess på rockärmen men om det sedan räcker till i slutändan återstår väl att se?

Jag vägrar dock ge upp tanken och drömmen om Jonte Hedström i TIK.

ernie eagle: Jag försökte räkna ihop bara firmerna som sponsrade de 3 kedjorna, det vart över 90 st.
Sedan tillkommer bla. Skellefte kraft osv.
Så min uppskattning säger att dom har råd att betala pengarna till
Hedström.
Dessutom är det säkert en släkting som är med och sponsrar också.

Hedströms värme.

Så kommer han till oss måste det bero på att vi är trevligare ( c :

« · 699618 · »