1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604322 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
RQT:

E. Johanson är väl bara ett rykte än så länge? Dessutom lär väl inte träskokungen sitta på händerna när det gäller att täppa till luckorna..

mikenomad: Rykten kan man nog inte kalla det för. Han har tydligen fått ett riktigt saftigt kontraktserbjudande från LHF. Dock ska man tänka på att det kan ju vara ett spel från agentens sida för att trissa upp lönen. 90tusen/månaden låter ju saftigt värre.

Nybbe: Vet inte vem du tänker på, men jag har hört ett löst rykte om Norrena - är det LHC-spelaren du menar?

Fet-Ecke: Angående Lotvonen. Inte fel om det stämmer.. samtidigt känns det som om det är väldigt mycket finnar och juniorer i snacket nu. Nog för att jag är halvfinne, men någon måtta borde det vara.

Kevin O Shea: Norrena låter grymt osannolikt. För bra för att vara sant. Han verkar ju trivas utmärkt i klubben.. bland annat därför han inte drog till NHL. Ser inte vad som ska kunna locka hos oss faktiskt..

geggelundin: Lotvonen känns på något sätt som en kloning av Aki Berg - stor, rörlig, bra defensiv och dessutom produceerar poäng...Hoppas att Nubben knyter ihop den säcken!

geggelundin: Hur många Svenska toppspelare är lediga och framförallt billigare då?

geggelundin: varifrån får du fredrik norrenas namn i anknytning till timrå?någon länk eller bara silly?

mikenomad: Magmuskelskador kan vara väldigt besvärliga o återkommande
man behöver bara se på den där forsberg i Philadelphia..
Sedan så har vi ju tidigare Styfs magmuskelskada ?? någon som hört om han är helt återställd... Men man hoppas ju att vi har en läkare som kollar upp det hela innan kontrakt skrivs!

Sovjet: Scrolla och du ska finna svaret!

htikare: menar naturligtvis då ev. kontrakt med Kimmo L. ....

Ambroo: har scrollat två sidor bakåt men hittade inget! ett rykte långt bakåt i tiden ?

Sovjet: Norrena har enligt elite prospect kontrakt med Lhc tom. 07/08...

htikare: okej! men trodde inte att det skulle finnas något konkret i det ryktet ändå. tack iaf!

Norrena har kontrakt med Linköping och är INTE aktuell för Timrå!

RQT: Vehanen, likt Backlund, kan jag också tänka mig är aktuell.

Laken: Är nån av dom den förste målis som vi (fansen) så villt skriker efter? Jag vet inte, känns inte som så rent spontant. Men jag skall villigt erkänna att jag inte brytt mig om att titta på nån av dom vidare mycket under den gånga säsongen.

Ambroo: Thomas Johansson är ju back och dessutom på väg hem till Stockholm (Djurgården).

Kerstin_k: Kan mycket väl tänka mig att Timrå värvar någon av dom, två helt okej målvakter som inte är alltför svindyra.

Laken: Hellre då Vehanen än Backlund

Laken: Ser då helst att Vehanen kommer, tror han har större kapacitet!

Men större namn än så hoppas man väl på?

Sovjet: Det är lite utav den där berömda namnhetsen bland oss supportrar som härjar igen. Men visst har vi varit bortskämda ett par säsonger av strålande målvaktsspel (Kapanen och Kipprusoff), vilket säkert har fått oss att sukta efter målvakter i paritet med dem.

Visserligen håller jag med dig om valet av målvakt. Det intryck jag har fått av Vehanen är att han kanske inte riktigt är den matchvinnare man behöver. Att han har varit lite ojämn. Spännande att se hur Nubben löser det. Jag litar i alla fall på honom.

Laken: Jaha? Kan man inte vara LHC:are, back och aktuell för TIK då?

Ambroo: Jag syftade på det Nybbe skrev (och som du sedan svarade på).
Men vi kanske missförstod varandra?

Laken: Aha, jag läste igenom det han skrev lite väl snabbt... Fick det till att en LHC:are+en Finsk forward var på g, sorry:-/

Laken: Hellre Backlund än Vehanen...B. är stor men samtidigt rätt smidig
och inte så långt från landslagsspel året som gått..

htikare: Inte tacksamt för Backlund att stå med seriens absolut sämsta försvar heller

janken: Skitsnyggt och kanonbra! Ge grabben en puss på pannbenet om du når upp...

Norrena i Timrå...hur kan man ventilera sånt i positiva ordalag samtidigt som Sheriffen är på väg ut ur landet?

Timrå + Norrena= osant, vid Gud!!!

Hm... i dagens pressmeddelande står det "Ur fjolårstruppen är det klart att följande spelare lämnar Timrå IK
Adam Svoboda, Mats Hansson, Teemu Aalto, Carl-Johan Johansson, Blake Sloan, Kristian Gahn, Pavel Rosa, Peter Ström, Marko Jantunen."

Därmed är det alltså inte klart att Manderville lämnar oss för gott? hoppet lever... Mandy i TIK 06/07!

RocknRolf2: Att utelämna Manderville inför nästa säsong är lika dumt som.......(fyll i själva).
Den spelare som betydde elitseriespel nästa säsong och inte degradering via kvalserien (min egen tolkning av Sheriffens betydelse för laget).

orion: ge grabben en biljett till over there, klart att han ska spela där inte här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

orion:
om du inte förstår så kan jag översätta...

"Tack för all gånger du retat Norrena!"

Två intressanta artiklar i dagens dagblad, den ena handlade om Kokko (se länktips) den andra handlade om Backlund (målvakten)

Det här är väl av intresse för er också, kan jag tänka. Ur TÅ:

" Om Niklas Nordgren spelar hockey i Sverige kommande vinter, blir det i MoDo erfar TÅ-sporten. Han kommer dessutom att lira i Ice Breakers i vinter, men det kan bli utlandet också därefter"

Janken: Du missuppfattar mej! Jag tackade dej och försökte samtidigt tycka nåt i en helt annan fråga. Det var detta inlägg jag reagerade mot:

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007...
Kevin O Shea: Norrena låter grymt osannolikt. För bra för att vara sant. ........Ser inte vad som ska kunna locka hos oss faktiskt..
geggelundin @ Crippeland

Drömma om Norrena, usch!!!

orion:
Aha!

Det blev lite sammanblandning.. Sorry!

Lumber Jack: Stämmer det så kommer han nog få utstå en hel del glåpord när han kommer hit. Att först dra till NHL fem i tolv och sätta laget i en tuff situation, för att sen komma tillbaka och skriva på för Europas äckligaste lag. Nej så dum kan ingen vara.

Lumber Jack: Och när skrev TÅ-sporten något seriöst om hockey senast? De är ju MoDoLoBoToMerade hela gänget på den redaktionern. Sitter och drömmer i hop nyheter hela dagarna.

Frella: Nej jag håller med. Så dum att han skriver på för Färjestad kan han bara inte vara.

Herminator: Du har nästan helt rätt. Olle, Tomas och Jonny är Modoiter och hymlar väl inte direkt med det, men Jens håller på Timrå och har gjort det länge. Jag har jobbat på Nya Norrland (slogs ihop med Västernorrlands Allehanda till Tidningen Ångermanland) och känner alla utom Olle, så jag är ganska säker på det här.

Lumber Jack: Glöm Gunno i Ö-vik! Så som han särbehandlades och mobbades under sina sista år där(som så många andra också blivit bara för att man inte hade en förälder som var tränare eller vars pappa var kompis med lagledning/styrelsemedlem, inavelsmönstret går igen...) så finns det ingen chans att han hamnar där i höst. Blir det Sverige så blir det TIK, men som det ser ut nu så lutar det åt Schweiz.

Kevin O Shea: Han spelar i 3 kedjan!!!!!

Nybbe: Stämmer det så får man väl hoppas att det handlar om Tarvainen och inte Torkki...

Frella: Men den ende med kontrakt som går ut av LHCs finnar är Peltola...

Nybbe: Vad ska vi med en tredjelineare tiill? Ska det förstärkas med utländskaspelare så ska de minst vara nåt för en andraformation och så tror jag även klubben tänker.

Ambroo: Han gjorde ju mål för 2 matcher sedan . det gör vä inte alla spelare

Ambroo: Alla som spelar i 1 kedjan gör väl inte mål varenda gång eller??

Nybbe: Är det en finne och forward handlar det alltså om Torkki? Honom klarar jag mig utan. Men hade kunnat tagit honom istället för Nilsson.

3-0 till SAIK efter 5 min. Inga nerver längre!

« · 701980 · »