Dream Team: Självklart var Krizans fjolårssäsong remarkabel, men jag tror inte att det är en omöjlighet att han ska kunna hålla sig på ungefär samma nivå som förra säsongen. Det stora orosmomentet i vårt lag är ju backsidan som inte direkt imponerar men jag hoppas att de unga grabbarna ska kunna höja sig en nivå. För egen del är jag nöjd om vi kommer bland de åtta första lagen när säsongen är färdigspelad
För er så får vi ju se om Pärssinen kan leva upp till lite grann av den storhet som han påstås besitta och om er superkedja verkligen blir så mycket super som ni tror.
Dream Team: Nu säger jag inte att krizan skall ha samma % som förra säsongen, men han har faktiskt legat på ca 93% de 3 senaste säsongerna. Så någon omöjlighet skall man ändå inte säga att det är, även om det inte är troligt.
När det gäller backlund, så är det ju även så att dåliga lag får fler skott emot sig och då är det lättare att få bra %. Nu har jag dock inte tittat på hur det såg ut för leksand gällande detta utan ville bara säga att man alltid inte behöver få bättre % av att ha bra backar. Men visst backarna spelar också roll.
Dream Team/kerstin k: Visst är det så att det finns ett antal unga som kan ta steg frammåt i Timrå också. Det är väl inget att hymla över. Sundh och Svensson har helt klart intressanta stats men är hur man än ser på det inte prövade i elitserien så det är väldigt svårt att dra några slutsatser om deras inverkan på truppen just nu. Att de är vältränade behöver inte säga så otroligt mycket om hur de presterar på isen. Visst är det bra om de är det, men ta tex MickeP i modo som under alla säsonger i Modo och övriga lag konstant haft bäst värden. Han är inte så otroligt tongivande.
När det kommer till ungtupparna i modo så finns 3st backar som redan visat att de klarar av spel i elitserien... (även om de vek ner sig i slutspelet) plus att man valt att ha 2st till med Varav en är på landslagsläger just nu. Frammåt så visade Hellström att han är en ruskigt klock center (dock med ett taskigt skott) och sedan har vi Molinder och Nilsson på landslagsläger och Dahlberg och T Enström som just nu tränar med laget, båda har varit med i junislandslaget vid något tillfälle.
Men att sitta här och försöka övertyga någon från ett annat lag att marginalspelare och spelare som kommer utvecklas är bättre i ett eller annat lag kommer aldrig att gå, varken för er eller mig då man följt sina egna så mycket mer och har mer koll på dem och tror mer på dem också.
JimmyH:
Jag håller med dig till fullo i det du skriver. Jag tänkte bara tillägga att Adam Andersson ser riktigt bra ut, sagt efter två träningar. Det känns som en spelartyp som MODO saknat.
Timrå ser bra mycket bättre ut i år, jämfört med ifjol. Det enda som jag ser som en svaghet i laget är på målvaktssidan. Men där är jag å andra sidan rädd för vad som kommer hända om Krizan går sönder. För Zakke är ingen ES-målis, och det kommer han aldrig bli.
Leroy: Hämtat från HS regler:
Du ska INTE
![]() | Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället. |
Var ju du och Ambroo som lovad olika saker så jag skickar ingen tröja, jag bara påminner om det :-D