Uno Gordon: Jag ser fram emot att få ha telefonkonferens i frukostsalen. Tidig väckning och meditation. Jordgubbsyogurt med müsli, kokta ägg och frukostfrallor med ost, skinka och vattenbaserad gurka som knastrar mellan tänderna när man tuggar och så svart kaffe till det. Mums filibaba. Sedan kan ringa runt och snacka bort tid och rum.
Dallas: Vi är inte bäst längre, men vi är mästare. Hur är det med er? Ni är ju varken bäst eller mästare.
Och till er som tror att vi tar det så hårt, visst att torska är aldrig kul, men jag kan garantera er att om hedström hade satt ribbskottet ifjol hade det varit bra mycket värre, iår var vi aldrig nära och därför fick stryk av ett bättre lag.
willysson: Men så är det roligt att åka buss också. Sen så vet jag endel som värdesätter att få fika hemma vid köksbordet istället för nån vräkig hotellfrukst.
Hassebo: jaha ja men det blir ju roligare, Lhc värkar ju vilja spela hockey dom som timrå, hv kör ju som Fbk med en massa fulingar i laget, som dom skickar in när det inte går deras väg då ser jag hellre att timrå möter ett spelande lag :D
Sägga vad man vil men modo har varit väldigt ödmjuka, det kommer nog inte hända motståndarna vi kommer möta i semi, jag hoppas det blir frölunda dom vill ju spela hockey iaf, men det vore riktigt skoj om vi mötte skrytbygget i karlstad, och gav dom en behandling som modo fick, men det gäller nog att alla spelare i timrå är på tårna och spelar som i kvarten, nu ska det bli skojigt vem fan trodde det här när det såg så mörkt ut i vintras full fart frammåt håll tätt bakåt :)
ralus: Man skäms ju så fort man ser Krizan,Skröder,Sundström visar sig på isen.. Största filmarn= Krizan Störste fegisen= Skröder Störste skitsnackaren= Sundström
Hur var det med "challes jävla skit system" då ? hela säsongen klagade ni på han och nu i slutspelet när det börja gå bra, eller modo gjorde er bra så klagar ni inte :S
JimmyH: Jag håller med dig lite.... Att vara storsint vinnare gynnar bara dåliga förlorare... det finns inte en enda MoDosupporter som ärlig kan säga att det inte svider utav helvete idag, vill man trycka tillbaka den känslan får man göra det men jag tycker inte att man ska förvänta sig att andra gör lika.... sedan kommer jag ihåg fjolåret då man kunde känna lukten av dryghet ner till danmark från MoDos sida... så det är inte synd om dom....
Vill dom stå och skrika västernorrland så får dom göra det, men det är inte för någon annas skull de gör det, utan för att lindra sin egen smärta och det måste inte våra supportrar var med på...
Men kommer det från hjärtat som björklövens klack gjorde när vi missade att klara elitseriekontraktet i umeå, så kan jag ställa upp på det....
Tikinmyheart: Det är ett välkänt faktum att norr om härnösand börjar enögdheten att göra sig väldigt märkbar. Modos klack är som alltid grymt bra.... de har ju för fan fullt sjå att få i hop folk ner till timrå.... Stort
Tycker han verkligen att vi hånade mer än vi hyllade? Endel är ju bra lustiga, visst hånade vi (grymt mysigt..) men nog tror jag väl att vi hyllade mer ?
JimmyH: "Självklart så sjöngs det hånramsor dagen till ära. Men det var mest hyllningar. Men hånandet tar väl hårdast på lokaljournalisterna och modoiterna."
Så sant kära Jimmy. Dagens Allehanda och lokaljournalisten skriver som avslutning följande:
"Minuspoäng däremot till Timråklacken som hellre ägnade sig åt att sjunga mer eller mindre obskyra ramsor om Modo och Modosupportrarna, än att hylla sitt eget lag. Inga goda vinnare där inte."
JON HÄGGQVIST 0660-29 55 53
Han har fått ett e-mail av mig där jag snällt förklarar hur hans kära dagisklack beter sig. Förmodligen har han aldrig hört ramsor som "alla som bor i Timrå går på sos" osv.
diffe: Det håller jag inte med om, vi är bra men det finns helt klart saker att önska. Det är som kvällstidningarna som utropar DIF-klacken till sveriges bästa... Fast de bara är där i slutspelet och mot Timrå... i princip iaf. Under slutspelet har klacken varit bra men så ska det se ut i princip ALLA matcher innan jag blir nöjd...
JonteD: Älskar engagemanget. Det är fint hur vi alltid löser komplexa föreningsfrågor med CAPS LOCK och utropstecken.
Jag tycker vi tillsätter en ny styrelse bestående av några från kommentarsfältet. Vi kan ta besluten mellan periodpauserna och finansiera allt med swish och kaffe i pausen.
Härliga tider! Strålande tider!