spud: Jag tror att det var just den strålande framtid som Timrå går till mötes som fick Nubben att hoppa av tåget. Han klarade inte pressen helt enkelt.
Hassan: Så bra att det inte blir några problem, annars kunde man ju ana ganska stora frågetecken gällande den biten när det blev klart att nubben lurat brallorna av er denna säsong. Sen kröner han det genom att bjuda på Halh, underhållning.
nixXz: Ja om ni hittar en ny leverantör så visst. Men glöm inte att de agenter som gärna försåg er med spelare hade nubbens telefonnummer och den telefonen är nu i götet.
spud: Sanny till Schweiz, Kokko och KK till Finland. Det öppnar upp luckor i budgeten och jag tror mycket väl att vi kommer få in bra ersättare. Hahl lämnar nog inte Timrå för någon annan Elitserieklubb - Om han inte får ett erbjudande i klass med ryska klubbar, vilket är ganska otroligt. Skulle han få det så tror jag han sticker till ryssland. Han har även radarparet Pärsinen och Pyörälä här i Timrå.
Regin kommer förmodligen att få kontrakt av Ottawa, men jag tror inte han platsar riktigt i NHL än, så förhoppningsvis lånas han ut till Timrå i 1 säsong till. Allt verkar glasklart för dig, och Timrå kommer vara i Allsvenskan inom några år. Arenan kommer att byggas ut till nästa säsong också. Med hur många platser minns jag inte, men den byggs iallafall ut.
spud: Vi älskar att vara underdogs så ju mer j-vulskap Du skriver och hotar med (Glöm inte ozon-skiktet och klimatförändringarna också.,..) desto bättre. Hellre det än att hyllas till skyarna innan säsongen (Var på St Göran och läste då ett gammalt nummer av S i väntrummet - MoDo var visst unika i hockeyvärlden, laget spelade för varandra etc och skulle ta guld igen trodde man...) och sedan leverera nada när det gäller...
spAps: Kanske inte, men så är hans slagskott inte så bra längre heller. Fast nog hade t.o.m. simons i sina trädojjer kunnat lura er på en semifinalplats, han tacklas hårt har jag hört.
spud: Mordern pengamaskin har ni ju haft två säsonger nu och vad har ni?
Svarten: Slut Krizan= Ha ha ha.... Timander= Gammal och slut Jonsson= I och för sig en favorit kille men "over the hill" Sundström= Slut Wernblom= vilken stjärna och lag spelare Salomonsson= Slut
Det var med dom ni vann SM-guld med - Werna, och resten är ju mycket att bygga laget på, och inga pengar i världen får ju någon att flytta till Ö-vik förutom dom inavlade......så eran framtid är ju ljus!!!
spud: Allvarligt talat, det är ju knappt värt att skriva något till dig, du verkar inte förstå vad som skriver alt. ser på mina inlägg med MoDo-ögon och inte på ett realistiskt sett. Det är roligare och mer givande att föra en diskussion där båda parter kan se på saker på olika sätt.
Hahl vill förmodligen fokusera på slutspel just nu. Risken finns att han lämnar för Frölunda, men han har som sagt bra kompisar i Timrå, har bra lön och bor bra. För mig är det bara Frölundas ekonomiska muskler som skrämmer lite, men det känns ändå bra. NHL, Ryssland eller Timrå, tror jag.
SwärdH: jorå, ikväll är det semi i j20, på tal om framtid alltså.. Vi möter VF och jag antar att vi har med Forsberg Molinder Westin och Hedman och kan ge dem en riktig match!
Det gick ju bra för er i kvalet efter att ni kom sist i j20 fortsättnings serien. grattis igen, här haglar bara gratulationerna från mig till er!
spud: Övik är väl även hyfsade i innebandy, backhoppning och banjo. Så något av det kanske kan passa under det låååånga uppehåll som nu väntar.
Känns som om modo är en ungdomsförening i hockey, fint så. Ungefär som IFK Timrå i fotboll som förser Giffarna med talanger. Ni kan skicka era talanger till oss och fortsätta sälja bingolotter på coop.
Nämnde jag att ni inte har nån tränare. Och att eran största stjärna heller avlutar i NHL Nämde jag att våran arena ligger några få kilometer från Europas största köpcentrum Och att eran vindrickande kärring publik snart börjar supa hemma igen Framtiden ser verkligen långsiktigt hel säker ut för eran del
spud: Vet du hur mycket Modo är skyldig på sin kolgruva till arena ? 190 millar. Timrå har en skuld på 17 millar, på sin arena. Det är en j--la skillnad. NI MÅSTE SPELA SLUTSPEL INKL. FINAL FÖR ATT DET SKA GÅ IHOP.
Ja men vad har ni då? Nån finne som hela tiden har koll på marknaden för att se vem som bjuder bäst. Och jag är helt säker på att ni skulle grina er till sömns om salle, svarten och timmy skrev på för er, för de är ju så slut man kan vara!
Vart vill du komma med att ikea finns i birsta? Menar du att folk bygger ihop sina hyllor på er parkering?
Och ja folk kommer sluta gå på hockey i övik. Den trenden har man ju sett iår.
spud: För att fylla läktarna i SpyBank måste det ju spelas matcher där. Hur många matcher tror du säljer slut mer iår? Just ja, ni har ju förlunda i juniorslutspelet.... då blir det väl minst lapp på luckan?
spud: Ok. Ja, brukar vanligtvis nästan aldrig logga in, utan följer snacket från utsidan så att säga, men nu blev det för mycket... Känns som att det är nån som har svårt att ta förlusten, smälta smällen eller hur man ska uttrycka det... Men lite skrämmande är det. Skärp dig och ta förlusten som en man istället! Eller i alla fall som en liten kille...
spud: Dom slutade ju helt igår! Är det inte så? Det klart, ungdomshockeyn kanske föräldrarna skjuttsar sina barn till och stannar kvar under träningen. Men dom tränar säkert i Kempis. Det märks att du inte varit utanför länsgränsen, då du är kvar i mitten av 2000 talet. Du får sluta handla hos Strömsknallen och åka söderut och vidga dina vyer
spud: Ni är fantastisk, ni DÖVIK,s bor. Om man kommer med ett inlägg med riktiga fakta, då blir ni som Wernblom allihop. BLÖJBARN. Bilderbok ! Ska du ta den från Werna ? Då blir han kinkig och crosscheckar.
Dallas: Men vad hade du trott då? Att den skulle vara gratis? Räntan är under kontroll och vi amorterar enligt plan. Modo omsätter över 100M och i det avseendet är inte skulden särskilt stor, du kan ju se på hur många stora företag som finns som är skuldfri. Typ ikea sen är det ju inte några fler.
spud: Modo fyllde 82,5% av sina platser under grundserien 07/08. Timrå fyllde 88,3% av sina platser. Ni hade nog fler till antalet, vilket är ganska förståeligt då ni vann guld säsongen innan och har en fräsch arena.
spud: Hur många kommer att se modos resterande matcher då? Inte en käft..... Det spelar ingen roll om man har 10 000 på alla matcher som frölunda om man inte kan leverera under press...
Men gläd dej du åt det lilla, så gläder vi oss åt hockeyn, för sist jag kollade så får man inget sm-tecken för att komma trea i publikligan.
spud: Jag har sagt det förut, men jag gör det gärna igen. Du är en fantastiskt god förlorare. Och du verkar inte alls bitter. Seså, bryt ihop och kom igen. Ta spasm:en i handen och tralla 'Mitt sommarlov...lalala'.
JonteD: Pratade för länge sedan med sittande ordförande. Högst densamme som lade strömming i saltlake. Han sa ungefär att det är så sjukt dyrt att ställa ett lag på isen som skall utmana om SM-guld att man nästan måste äventyra ... | Läs mer
spud: Stavning var inte ditt starkaste ämne? Värvningsarbetet blir inga problem... Men som sagt: Silly Season är för lag som har ÅKT UR!