1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598979 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Och en Höga Kusten-öl med en nubbe till det, fy fanken vad gott. Vet inte om SMÅLAND vill väga in i frågan dock.

{297}: Går vi till semi så är Wikegård välkommen till NHC, där bjuds det på sutrströmmings snittar!!

Kebab_House: SHL-kartellen skiter så klart i Timrå och Örebro. Dom skickar B-laget till Närke och sen sitter Wikegård och myser på pressläktaren i Karlstad med giftbags och snittar.

Kebab_House: nä inget skämt....game seven, Öret- TIK....no Way!

{297}: Växjö leder, om vi spekulerar i att Växjö vinner så handlar ju allt om FBK vs Frölunda vinst imorgon. Där får vi hoppas på FBK vinst så vi får Växjö i så fall, meeen den lilla detaljen att vi skall vinna med..

{9839}: jaha, på det viset, jag misstänkte den gamla förseelsen...🤬

Är det ett jävla skämt eller? Frölunda färjestad är huvudmatch imorgon också, har dom inte varit det alla 7 matcher?

erathoo:

Hängde inte med på det jag heller, men det var i alla fall ingen filmning som låg bakom.

erathoo: På grund av hemmaplansfördel skulle man väl kunna säga, samt att han har det där namnet på ryggen

erathoo: där lär han ju åka ut bara för namnet. Visst han var på och högg på målvakten men det är ju sen två Växjöspelare som tacklar ner honom och matar slag på honom, kan inte fatta att det blir PP av det.

Dubbeld: Jäkla plastlag de är Växjö. Stjäl Leksands sång ”krigare”
Kör sweet Caroline som mållåt.

Kom med ngt eget för faan!

En egen produkt kanske, för omväxlings skull.

{297}:

Sant. Var ju tyvärr rätt snyggt Växjös 2-1 också. Särskilt förarbetet. Ny uppförsbacke för Luleå.

{297}: i May be korkad, men fattar inte varför Shinimin åkte ut egentligen

Sputnik: Inser att jag blivit lite lurad av det där slutspelssträdet som cmore kör, jag var av uppfattningen att vi i så fall skulle få Frölunda eller Färjestad men så blir det ju inte. Ja hellre Växjö än Skellefteå, helt klart.

plastsjö 2-1

SuneMangs: Jasså får han bara kommentera i finaler? har undrat varför han aldrig kommentera en vanlig match

{297}: Av det jag sett så tar jag Växjö mycket hellren Skellefteå, OM vi går vidare. Tror helt enkelt deras sätt att spela passar oss bättre. Om nu inte Luleå vinner vill säga.

Villervalla:

Ja, det kan vara Granqvist som är Gudfadern bakom alla dessa tossiga gaphalsar. Finns så många exempel från hans karriär. VM-semifinalen i Finland 2003 glömmer man inte i första taget:

DJ Hemp: Måste ändå säga att Luleå gör det förjävla bra mot Växjö. Med deras säsong och en rad felvärvningar och ligans typ sämsta offensiv så pressar man Växjö till 7 matcher och gör det riktigt bra. Snacka om att få ut max av sitt lag.

DJ Hemp:

Jag tror att det är sista året för Björn nästa säsong som tränare om resultaten uteblir

Tjomme har fått de spelare han vill ha men de har inte presterat som de skall och det är såklart tränarens fel och ingen annans, att göra sig av med Camper och ta in Cehlarik igen visade sig vara galet men det är lätt att va efterklok.

Nu börjar rykten gällande Kevin Stenlund och Oliver Ekman Larsson, den sistnämnde kan man nog glömma haha

RunarUp:

Kan förstå det. TAIF (och Troja) är ju de klassiska lagen från bygden. Växjö är uppkomlingen som är gjord av ett tvivelaktigt material.

dempa: Både PW och LL är bra fast på olika vis men båda har underfundiga kommentarer som jag älskar. De värsta är de som sitter och refererar bara A passar till B som driver upp och passar till A som gör MÅL. Nä fy för sådana tråkmånsar. De kan jobba på radion där man inte ser själv.

Villervalla: Ja, verkligen. Men Lasse får vi endast som kommentator i SM-finalen dessvärre. Glömmer aldrig 2012 när vi vann guld och han kommenterade. Det var magiskt!

SuneMangs: helt enig med dig, den där skrikiga PW är svååår alltså. Finna några småjobbiga i HA med.
Lindberg är guld. Snart kommenterar han väl bara SHL, så duktig är han.

SuneMangs: Och deras förebild leder i studion, Lasse Granqvist, jäklar när han blir exalterad, glömmer inte när Sverige vann i fotboll någon gång när Zlatan sulade in en boll.

mattias - 74:

Unnar er att vinna en slutspelsserie nästa år. Hade varit på tiden. Då får du bli glad på riktigt :) Bara det inte sker mot oss.

Tänker för övrigt att ni inte hade varit chanslösa mot Örebro heller.

DJ Hemp: Japp, från Väckelsång och en levande legend i TAIF.

Avgör han mot Lakers reser dom en staty av honom utanför Börjes i Tingsryd.

Alla TAIF:are har två favoritlag, Tingsryd och laget som möter Lakers.

Villervalla: Tacka vet jag Lars Lindberg. Tycker generellt att Cmore har mycket skrikiga kommentatorer; Patrik, Lena, Jörgen, Hermansson, Unger osv.

SuneMangs:

Sannerligen. Sådant som gör det värt att ligga halvdöd i soffan och slökolla på C More. Fint att det var en smålänning som kvitterade också.

SuneMangs: Ungefär så och i 130 decibel.

DJ Hemp:

Man är glad att Leksand inte är med i kvartsfinalerna, tror vi hade fått dyngspö av alla lag som är kvar, Nästa år då jävlar ;)

Villervalla: "NÄMEN, TITTA DÄR! HAR NI SETT?! GUBBEN LEVER! HAN KAN JU! DET ÄR JU HOCKEYGODIS HAN BJUDER PÅ OLAUSSON!"

SuneMangs: Eller hur, nu skulle Patrik W varit kommentator, då har högtalarna på tvn spruckit. 🤣🤣🤣

{297}: Möjligt, men tycker det skapade en lite extra hetta från supportrar och spelare med också. Att nu skall de få ångra att de valde oss. 🙂

DJ Hemp: Vilket jävla hockeymål av Luleå! Skapliga handleder på gubben Olausson.

mattias - 74:

Tyvärr finns inte mycket som talar för det efter knappt en periods spel.

Jo, 1-1 direkt!!!

Coolt av Olausson. Roligt för matchen. Skönt.

plastsjö 1-0

Snabb replik från Lule 1-1

Sputnik: Hade det inte blivit ungefär som nu ändå? Växjö hade valt Luleå, Skellefteå hade valt Rögle, Färjestad kanske hade valt oss och Frölunda - Örebro kvar.

Sputnik: Är det bara jag som tycker man bör återinföra samma system som Elitserien hade och HA nu har, alltså att bästa seedade lag får välja motstånd? Jag tycker det skapar en extra hetta redan på förhand och det ger en extra bonus att ta sig så högt upp i tabellen som möjligt.👍

Andersson:

Ja ut med plastsjö

KÄMPA LULEÅ

Olli Nomadinen :

Blev lite inspirerad, men hittade bara SHL- bibeln från hösten 2021. Känns ärligt talat inte lika intressant, så här blir det ingen läsning. Håller för övrigt med Tom Topp att detta kanske borde få ett slut. Sover bara typ 4-5 timmar per natt efter matcherna och det är tyvärr inte optimalt. Hur detta fysiska jobb kan fixas ändå är lite av en gåta, men antar att det beror på att det är roligt. I händelse av torsk igår vet i fan hur man hade klarat det. Bävar därför lite inför torsdagen. En seger till och man är förlorad, men samtidigt inte. Vill att hoppet om något större ska leva ännu ett tag. Forza Luleå ikväll förresten, men låt det inte gå till sudden.

Peter Sj?kvist: Instämmer kan inte vara en slump att Örebro vinklar in skott bakom målet. JJ:s beteende är scoutat.

Tog en prommis ner på ICA Esplanad för att handla grädde och lyssna ikapp det jag somnade ifrån igår från Domustrappan. Jag har som vanligt min Timråhalsduk på. Mötte säkert 7-8st med Timråhalsduk/Timråmössa, de flesta nickar man mot eller delar en bekräftande blick.

Stanna och pratade med två bekanta. Bägge samtalen om hockey och matchen igår, ena är en barndomskompis mamma som jag inte träffat på flera flera år. Deras yngsta dotter åker mellan plugg i annan stad och matcherna, för att stå i klacken.

Fan vad det verkligen är sant att Medelpadshockeyn är inne i en begynnande explosiv period.

Sputnik: Man blir alldeles häpen över okunnigheten. Sedan kan man såklart fortsätta häckla Brynäs och experterna över att de hade Larsson som nr 1 av nyförvärv. Men det jag främst slås av är att intervjun är som att se honom på isen, förlamande tråkig. Han känns totalt energilös, både som personolighet och som hockeyspelare. Bara pliktskyldiga, intetsägande axelryckningssvar. Hoppas LHC värvar honom som ryktet säger. Blir ytterligare en spik i deras kista

Olli Nomadinen : Inte många rätt i SHL bibeln så att säga. 😎

Olli Nomadinen : Är det där En ding ding värld som börjat trycka upp tidningar igen?..

En sån här mellandag stillar jag abstinensen med att plöja den här igen för första gången sedan seriestarten. Blev nog lite lyckligare än vad som är sunt över att hitta den i botten av tidningskorgen 😁
Uppladdat:

500x0-img20230328171027.jpg

Vilken känsla att ha professor Hanzl som sparkapital till match 7 . Kommer han igång , ojojoj

Känslan när man sitter och smeker streckoden på en bortaståbiljett till morgondagens sjunde och avgörande möte mellan Öjebro och Timrå IK...

« · 2512424 · »