Tom Topp: Ja så länge man slipper möta honom så händer det en del underhållande kring honom. Haha bäst var ju när han drog med en Växjöspelare in med i målfirandet senast, "jag är ju färgblind och har svårt med att se skillnad på rött och vitt"! 😂
vonDöbeln: Tack för inbjudan 🙏 Tyvärr hann ja int mä biljettsläppe…🥹 Sen har ja lite annat förhinder imorgon tyvärr!🤬 Vi får ta dä tä semifinalen 🥳🎊🎉 Bra å vet att nån kann kör tä match.. Har svårt att köra då 😳 Ni få sjung för mig mä ikväll 👏👏👏🥳🥳🥳
I Brynäsboken tycker man att lämplig nivå på scouting är hockeyettan. Det går fort i hockey. Undrar om det blir någon försäsongsmatch Brynäs-Timrå i höst? Vill minnas att Timrå gjort 8 mål på Brynäs 2 år i rad, i Tierp och Hudik.
En fråga . Går inte JJ ut onödigt ofta och möter motståndarna vid anfall från sidorna . Visst han gör sig större men ofta så har man sett örebroarna utnyttja utrymmet hans skapar mellan sig och mållinjen till att droppa puckar bakom honom .
Zäta75: Läste bortståbiljetterna var slut efter 10 minuter. Så rätt många som köpt sittplats intill bortastå, lär bli en så kallad aktiv sittplats och det lär bli D R A G!
BlackBay: Tycker dock det är fel att man räknar med spelare som får med sig statistiken från åttondelarna. Blir rätt missvisande kan tyckas. Vilket man gör i den där poängligan i slutspelet alltså. 🙂
Med tanke på hur hockeygudarna ändå har varit på vår sida den här säsongen så hade det varit helt otroligt om vi skulle lyckas vinna imorgon och även få Frölunda i en semi, som vi har 4-0 mot den här säsongen PLUS att det blir hemmaplansfördel isåfall (om Luleå vinner). Kan ha jinxat allting nu med då talar det ju nästan för att det kan bli en final också..
vonDöbeln: Hur många blir det i bortaklacken imorgon tror ni? Bör bli fler än senast iaf och de hördes väldigt mycket! :) Sjöng och skrik Timrå IK till semi tillsammans kan vi göra det!
roger_sundsvall: Som jag sagt förut så är jag jäkligt nöjd med säsongen som gått och de flesta såg slutspelet som en bonus och nu har grabbarna efter en inledning med 0-2 i matcher lyckats helt otippat gjort match av kvartsfinalen. Vilka jäkla grabbar. Jag kan inte begära eller tro på något mer men om det skulle gå till en semi som egentligen är helt ologiskt så ska de fan ha bragdguldet, åtminstone det lokala.
Sjuk säsong egentligen där ingen i hela Sverige trodde att de skulle gå så här bra förutom några här inne. Nä helt sjukt detta.
Jävla biljettsida och strula det där! Nu lyckades jag i a f knipa biljetter till mig och dottern. Svor på att aldrig mer se en match 7 på plats efter oskarknullshamnsdebaclet, men hey - nu är det ju slutspel, inte leva-eller-dö-kval.
Tom Topp: Jag hoppas och tror att spelarna vilar, får massage och kör spa etc allt för att kunna koppla av idag och ladda inför den avgörande matchen. Sedan flyger vi ner imorgon mitt på dagen och ger allt och slår ut Örebro! :)
Tom Topp: Ja verkligen - JJ har dragit en närmast omänsklig börda denna säsong - det kan möjligen vara en (del)förklaring till att han inte toppar nu (sliten)
Det som talar mot Timrå är att Öret har extrem flyt (och skicklighet ibland) att få de ”rätta” målen, oftast sek efter att vi hängt. Känslan är att Timrå måste göra ett maraton för varje pyts, medan Närke Kött får hälften av sina mål gratis. Det som talar för, och tror jag avgör, är att killarna har enormt hjärta och verkar kunna göra hur många maraton som helst..
Propagandus: Brist på fokus var det tyvärr genomgående. Det är inte läge att stoppa pucken bakom mål och sen sega sig tillbaks till kassen i en avgörande slutspelsmatch. I serielunken går det bra att stå och sova vid tekningarna men om Örebro skjutit direkt vid tekning igår så hade de nog gjort mål.
{297}: exakt, tyckte det syntes egentligen för första gången i lördags på Örebro att orken/fokusen försvann för första gången på det sätt det gjorde inför deras timeout, igår syntes samma tendenser långa långa stunder, förhoppningsvis fortsätter det imorgon.
När de inte orkar applicera sin tyngd som tidigare i serien så drar vi längsta strået spelmässigt
Propagandus: får ändå lite känslan som verkar infinna sig när lag från HA kvalar mot lag i SHL, dvs. Ena laget har fått vind i seglen (Timrå) och det andra laget ser trötta ut och har allt att förlora. Tycker det är anmärkningsvärt att bortsett från första 10 i tredje perioden så ser faktiskt Örebro märkbart tröttare ut än Timrå. Deras coach sa både i pausintervjun och efter match att det är många trötta och slitna spelare så här långt in på säsongen. Hartmann står samtidigt och säger att han känner sig pigg och fräsch i kroppen och det syns på timråspelarna att likt en tungviktsmöte i boxning så har ena laget sluggat sig trötta och det andra laget varit mer ekonomisk med orken. Ante säger också i intervjuerna att spelarna är taggade och det lyser i ögonen på dom, raka motsatsen till vad Örebro kommunicerar.
Örebros sätt att spela hockey har ju malt ner oss inledningsvis i matchserien men det kostar på att spela den hockeyn. Petter var inne på det efter match men i match 7 nu så lär Örebro gå ner på folk rejält och bara spela dom heta spelarna. Kan vi stå upp dom senast så har vi en god chans.
Rip Kirby: Bromme var inte trovärdig när han pratade om sin diving med diverse bortförklaringar. Att han drar in sin familj känns inte trovärdigt om du frågar mig. Det är bara för att folk ska tycka synd om honom låter det som för att få ett stopp på snacket hans diving.
OlliJanne: den första är ju inte okej att släppa någonstans i en sådan här viktig match, hårresande brist på fokus. Det andra målet hanterar han ju ändå rätt med klubban initialt. Den sista är ju perfekt styrt av Walli, vill tänka att Walli inte försökt sig på det där om han inte visste att matchen var i slutsekunder
Isbjörnen: Jag såg om matchen i repris i natt och i 3e perren hade det faan kunnat studsa åt vilket håll som helst men den här gången fick vi med oss de där utvisningarna som krävdes för att avgöra en sån här match. Imorgon i Örebro lär de tyvärr få alla utv med sig i rätt lägen så om inte JJ kommer upp och gör sin bästa match hittills i slutspelet så är jag mkt orolig att det slutar med en udda målsförlust. Ja jag vet att jag tjatar om JJ men det skulle vara så in i helvete mkt lättare att vinna om han inte släpper in sådana mål som igår och istället kommer ut och bara stjäl matchjäveln. Det är faan min högsta önskan imorgon, att JJ stjäl matchen!