1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599968 inlägg · 6212 ämnen

SSK - Timrå IK 2007-11-22

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
mikenomad: Han kommer och det vet både du och jag iaf, och det är huvudsaken!

I övrigt så fastnade jag för officiellas rubriksättning till deras matchanalys:

"Bjurling vann matchen åt SSK"

Natta!

mikenomad: Jonte kanske längtar "hem" till Skellefteå ?

Ambroo: Självklart finns det en rad bänkkandidater i dagens TIK innan Jonte blir aktuell. Men visst väntar man fortfarande på "den riktiga Jonte"....

Långben: Nu var det väl först och främst inte utvisningarna som var temat här, men hur är det ställt med vår lagkaptens förmåga att hålla sig borta från utvisningsbåset då? Han snittar väl tre trippingar per match, fast det kanske är nödvändiga? För att inte tala om Kokkos vana att dra på sig hakningar i tid och otid...

FM: får nog fan göra de då ;)

Snoop: Du får nog ta och läsa lite nogrannare då.

Långben:

BRA.....

FM: Jag kan iaf inte påstå att du är något vidare positiv.

Abron: Ja de var en skitmatch av Timrå rakt igenom, men de bör ju släppa för Timrå snart också och challe lär ju inte klia dom under haken nu efter den här matchen heller och grabbarna själva är ju långtifrån nöjd och vet att de nu har varit 2 riktiga bottennapp efter uppehållet och 2 kanonmatcher, dom vill säkerligen visa upp mycket bättre spel och förmodligen kommer de.

Ambroo:nästa hemma match kan du inte sätta dig i utvisningsbåset å förklara för J.H när han har åkt ut på en Två minutare att börja ta i lite i närkamper å skridskoåkningen!förklara också för honom att han är ju en så stor stjärna i Timrå och att han skulle nog kunna föregå med lite pondus för många andra i laget när det går lite tungt!eller hur Ambroo!

Snoop: Jag är inte negativ. Försök läs vad jag skriver före du anklagar mig för att vara nått jag inte är.

FM: jajjamensan, jag är mannen som skriver på tok för fort, men jag försöker iaf att se positiva saker, så där ser du ju hur jag var efter matchen.Man kan ändra på sig vettu :) försök med de du också istället för att vara så negativ :)

Snoop:

Sure, men att torska mot SSK på detta viset, nja det är inte bra.

Jag skrev efter FBK förlusten att det kunde inte bli sämre, men det kunde det.

Jag kan i alla fall inte förstå vad en där Per Styf gör i laget....

Snoop: Finns inget att förklara. Jag tycker bara att du har gått från att stornegga till att vara überpositivt oroväckande snabbt...

Snoop:
"Man vet inte om man ska skratta eller gråta, Timrå spelar aldrig bra och vinner varannan match, och backarna är alldeles för tragiska och alla dessa bra forwards lallar runt i hörnen, njeee vi ska nog vara skitglad om vi ens tar oss till slutspel.Timrå guldkandidat ? GLÖM DE BLIXTSNABBT !"

Känns detta igen ?

Abron: Håller med som fan i de, jag var nästan tokig efter matchen men man måste ju försöka se positiva saker nu, kanske är bra att man inte går som tåget och vem vet, går vi till slutspel kanske vi lirar brallan av alla andra lag helt plötsligt, de kan släppa när som helst.

Snoop:

Nå inte då, men att vara så loja som man var idag får man inte vara. Det är ett svek, fa värre en UK urtåg ur fotbolls EM....

Ambroo: jag förstår inte så du får gärna förklara :)

Abron: Ja fan du har rätt, vi borde grina ner oss totalt och ge upp eller hur ???

Snoop: Hur har du det med tjacket?

Abron:

7,a i alla fall,,,,sorry

Snoop:

En förlust till är vi 8,a.... Så dj,, bra ligger vi till.

lungan: jag kan hålla med Dig om att man gott kan tex. flytta ner Jonte åtminstonde tillfälligt till tredjekedjan...då han behöver en väckarklocka han har ju förmågan o skicklighten men spelar så bakvänt för tillfället istället för att spela enkelt ur egen zon dribblar han tills han ramlar o får ta en utvisning som idag ett typiskt exempel på en Jonte-situation där enkelt spel skulle vara mycket klokare.

Kan inte förstå varför han upprepar detta spelbeteende då han säkert är medveten om det själv...men han kommer nog igång på sikt med klokare spel men en omstuvning liknande den Du gör här känns inte fel alls...

lungan: skärp dig, klart att de var en urtung förlust, men vi är fan i mig inte enda laget som torskat borta mot SSK, vi ligger bra till i tabellen och en vinst så är vi kanske 2.a, fan ta och ryck upp dig nu och försök hitta positiva saker, du tjänar ingenting på att sitta och sura, nu ser vi framåt och tar nya tag och hoppas att vårat kära Timrå hittar linjerna i spelet, för man har som jag sagt en del ikväll, bra med tid på sig att kirra detta.

lungan: ja Det finns ingen speed i spelet,ynkligt är vad det är,nä låt J-20 spela mot Lhc så kan alaget köra idioten i strimma hallen.

friskan:

Mmm, men klarar dom veklingarna det tro, kan ju bli lite kyligt mot Njurunda ;-)

Snoop: Det finns inget positivt, alla i TIMRÅ har blivit divor. Det finns ingen som är värdig något efter dagens match ingen vågar skapa något, det känns om hela laget förlitar sig på att andra ska göra det som krävs ingen verkar vilja ta skitgörat och ingen verkar vilja hjälpa varandra, DESSUTOM är det alldelles för mycket individuella prestationer PASSA PUCKEN och spela ett RAKARE SPEL. Pucken åker snabbare på isen än spelare!! Därför ska man låta PUCKEN göra jobbet.

Abron:
Tror att de flesta i laget skulle få kliva ur bussen i Årskogen och gå hem som straff efter kvällens usla match

lungan:

PRECIS.....

Nu har det gått 20 matcher, och jag har då inte sett några linjer i spelet, när kommer det.
Tror inte jag beskådat 2 borta matcher i rad som varit så in i he,, kass.

Vad är felet, kanske Jyri Martinen isste svaret å stack.....

lungan: Tack!!!

lungan: Du missade caps på e:et i spelglädje...

lungan: Linerna du har satt ihop där är inte helt fel, skulle vara kul om han testade Hynning med Regin och Tenkrat.

Ambroo: men håller du inte med om att de är bättre om vi försöker se de positiva i saker o ting ?

JUST NU SPELAR TIMRÅ SOM ETT RIKTIG USELT JUNIOR LAG, SKÄMMAS SKA DE GÖRA. JAG ÄR GRYMT BESVIKEN PÅ ETT TOPP LAG SOM TIMRÅ PÅ PAPPRET ÄR. DE INTE KAN VINNA OCH VISAR INGEN STABILITET I SPELET HELLER.

VARFÖR SPLITTRA PÅ FÖRSTA FEMMAN DEN SOM VAR SÅ BRA, VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM HEDSTRÖM INTE KAN SPELA MED REGIN; SÄTT IN HEDSTRÖM I TREDJE MED JOHAN OCH SOPA AXELSSON OCH FLYTTA UPP SUNDH.

JA HOPPAS HYNNING KOMMER BIDRA MED LITE MERA SPETSKOMPETENS FÖR NU FINNS DEN INTE I ÖVER HUVUDTAGET.

HOPPAS HYNNING LIRAR PÅ LÖRDAG:

DÅ HOPPAS JAG FINNFEMMAN ÄR TILLBAKA

OCH EN ANDRA FEMMA SOM SER UT SOM FÖLJER

2:a HYNNING REGIN TENKRAT

HEDSTRÖM KAN MAN SÄTTA IN I TREDJE

3:e HEDSTRÖM ANDERSSON SUNDH

OCH EN FJÄRDE MED

4:e AXELSSON CARLSSON SVENSSON

JAG VET ATT JAG KOMMER FÅ SKIT FÖR CAPS, MEN JAG ÄR SÅ BESVIKEN OCH IRRITERAD ÖVER HUR TIMRÅ VISAR SPELGLÄDJe OCH ENGAGEMANG OCH ÖDMJUKHET, DET FINNS INGET AV DETTA JUST NU!

SKÄMMS PÅ ER!

JAG ÄR INTE NÖJD FÖRRENS LAGET BÖRJAR VINNA FLERA MATCHER I RAD.

RocknRolf2: Attitydsproblem har vi i vilket fall.

Långben:

Om jag gjorde samma dags verke som Jonte under de sista matcherna, skulle jag nog fa,, bli skyldig innan månaden var över.

Skicka hem den till Boliden, in med junisarna....

Nubben!!!Jonte orkar inte,ge han en riktig lön som han klarar sig på,då kanske glidarn skulle börja ta i lite!

Snoop: Hynning är vida känd för att vara en humörspelare så jag tror inte att han är den där vitamininjektionen som vi behöver.

uhahl: Det var helt värdelöst.

Ambroo: ja inte vet jag om de var speciellt bra i andra och tredje,en massa jävla bök i hörnen.

mikenomad: "-Hockey är inte alltid logiskt. Första perioden var vår sämsta, men då gjorde vi mål. Andra och tredje spelade vi bra men gjorde inte mål. Men vi hade inte samma intensitet som SSK, säger Timrås assisterande tränare Per Nygårds."

Var är hettan? Ge fan i att vara så analytisk/klyschig, brinn!

RocknRolf2: precis, finns många lag med många stjärnor som funkar, Timrå har god tid på sig att spela ihop sina stjärnor inför slutspelet, och jag står bakom Berglund och Nygårds.

mikenomad: nä nu slutar vi klaga på spelare och tränare annars blir de sura som ifjol när de fick ta emot lite missnöje från de som ändå ser till att de kan må gott när de kollar bankkontona.

Laken: näe. De flesta lag som verkligen vinner nånting brukar vara tämligen stjärnspäckade. Det finns ju massor med exempel på stjärnlag som funkar. Jag tror snarare det är i ledarskapet det kan brista...

Laken: Head on the nail....+ en tränare som inte kan tackla detta.

Det är ju bara att konstatera - Timrå har attitydsproblem!
För många stjärnor och för få grovjobbare?

Ambroo: Sen en till positiv sak är ju Hynning, comeback på lördag och han kanske kan gå i bräschen och visa hur man går på mål, finns mycket positivt om man bara vill :)

RocknRolf2: Iofs...men att SAIK i övrigt är ett skitlag kanske en ensam spelare inte kan göra så mkt åt. Men missförstå mig inte, jag vill absolut inte ha tillbaka JM! Tycker det var helt rätt att han fick foten, relationen mellan honom och TIK var inte bra och i det hade han stor del av skulden.

RocknRolf2: vet inte om Marttinen är så överskattad då han ikväll gör mål för SAIK igen, han lyckades inte i Timrå helt enkelt och han visar ju nu vad han går för.

mikenomad: ja man undrar varför,var är problemet fortfarande kvar i Timrå.

« · 943647 · »