1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

SSK - Timrå IK 2008-12-09

« · 1098026 · » Till forumet


Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Visst sjöng dom väl "anfall Timrå" från ssk klacken oxå ? :P Inge pinsam historia ikväll eller haha.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
lincoln: Ah, då är man inte ensam i det hela, nä nu skiter jag i detta och ägnar mig åt en jävligt bra film med verklighetsanknytning, Insider.

God natt och tack som fan TJs pojkar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
sargad: Finns inget värre än när man skäms för sitt lag. Det känns i hela kroppen. Jag skäms att detta gick ut i TV utanför Albanien
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Jag är i chock. Men ändå inte. Det har ju varit så här dåligt under ganska många matcher. Frågan är om inte det här tar priset ändå med tanke på hur in i helvete viktig denna match var. Vid vinst hade vi skaffat oss ett riktigt jävla bra utgångsläge inför fortsättningen, dessutom med en match mindre spelad. Denna chans tas inte. Det är inget annat än bedrövligt och en stor skam. Men frågan är om jag är förvånad. Jag vet inte.

Vi har 1-1 inför sista. Tror aldrig jag upplevt att vi haft en sådan tur någon gång tidigare. De flesta lag växer med uppgiften med oavgjort inför period 3 så som det såg ut. Men aldrig, aldrig vi. Inte med Challe i båset i alla fall.

Backlund lysande men hade också en otrolig tur. Björn Svensson och Hundlinan var hyfsad ibland, Tenkrat vill något hela tiden och är väl den som skapar något. Backsidan vill jag inte ens kommentera. Boggs lina var nog bland det sämsta jag sett.

Är det bara jag som tycker att vi inte behöver en back och en center? *ironi*

Fy fan vad less jag är på det här!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: Och så har jag en hälsning från min SSK'ande svåger(som har haft säsongskort i Scaniarinken sedan 70-talet) - "Tacka Timrå för denna tidiga julklapp, så dåligt har inget lag varit här sedan 9-1 på Nybro säsongen 2006-2007".
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB:
"Abron: Det är ju det som är det värsta, inte förlusten i sig, UTAN sättet, man kan inte gör"a så nära inpå DIF matchen en ny sådan match, det FINNS inte."

Precis!
Precis vad jag menar!
Det går bara inte
Det är inte ok på nått jäkla sätt
I jobbet skulle man fått sparken för två såna fiaskon i rad

"Hej chefen - Jag har precis förhandlat bakfull och ointresserad med våra två viktigaste kunder och tappat båda kontrakten. Fick chansen sen att återställa det, men hade inte riktigt lust så jag sket i det"...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron:Hynning var han med överhuvudtaget,skämt åsido.Det som ser så otroligt konstigt ut är ju att man faller ihop fullständigt!Spelarna ser ju ut som dom är helt slut körda och att man inte orkar få igång kropparna alls!Stackars Backlund också som får mer eller mindre ha alla i knäet hela tiden.
Bara att hoppas att det blir bättre mot frölunda i nästa..Våga Vinna Timrå Spela ut med Fart och kämpatakter!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ja de här va ju en insats de med, synd om backe.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Raggaren Putte: Ja herregud.. Kvartssamtal, sparka spelare ur truppen, byt tränare, spela jämnare, spela med mera hjärta, byt sportchef(er), byt orförande, varmare varm korv i Eon..
Finns det fler öppna dörrar att sparka in? Finns det någon balans någonstans?
Finns det någon som möjligtvis har någon form av insiktsfull lösning?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
berra: Ja det får man verkligen hoppas, för inte kan de vara nöjda med detta. För det är verkligen inte bra, vi tar ju inte chanserna att närma oss lagen ovanför alls, det retar mig till vansinne.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Det är ju det som är det värsta, inte förlusten i sig, UTAN sättet, man kan inte göra så nära inpå DIF matchen en ny sådan match, det FINNS inte.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: eller så är det spelare på ingång ;-)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Långben:

NJa jag vet inte det, jag tror inte det är där det sitter. Se på Hynnng, idag såg det ut som han mest for runt å tänkte på kommande uppdrag i blå/gul dress? Eller?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Tror att man gör det alldeles för enkelt för sig om man ger Challe skulden för insatserna mot DIF och SSK. För fan, spelarna är inga jävla barnungar som behöver hållas i handen hela tiden. De fattar väl själva att det är bland årets viktigaste matcher och alla som har något så när idrottspsyke taggar till av sig själva inför såna matcher.

Jag fattar ärligt talat inte hur så många kan vara som allra sämst när det betyder som allra mest. Det kan inte bara vara Challes fel. Man kan inte kräva att han ska väcka de som inte vill och att ställa över dessa går inte heller för vi har inga andra att sätta in.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
berra: Eller så finns det inget att läcka om.....mer än halva serien är spelad vi ligger i bottenträsket, vi har spelar fruktansvärt dåligt i egen zon hela säsongen, backar som inte håller ES och inget jävla rykte med substans alls, de jobbar fan inte på Fort Knox.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
"Inget ont som inte har något gott med sig". Det gäller nu oxå. För den som vill leva glada dagar resten av sitt liv o inte behöva ta ett spadtag så kan jag ge er den genialt enkla planen att ta ut allt ni äger och har, belåna hus, sälj mormor o svärmor, stjäl ur barnens spargris, knäck extra med tidningsutdelning, sälj bingolotter och jultidnigar, tjyva granar i skogen och sälj dyrt på torget. Sedan hehehe SEDAN det geniala... satsa allt till sista pennyn på alternativt 08-lag nästa gång TIK kommer på ståkkhålmsbesök. Säkrare än att ha pegarna på Fourt Knox.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Ja bagarns open ice tacklingar och Backe i målet, va väl de enda som var värt att se ikväll! Sorgligt är de när dom blir så tillbakapressade och förvirrade. De är då man fattar vidden av deras totalt obefintliga försvarsspel. Man undrar ju vart detta ska leda... Snälla gör nåt någon, innan åtminstonne jag blir tokig. HEJA TIMRÅ!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K:

Precis, på torsdag blir det lapp på luckan å 3 points, annars dj blr det revolt >Hihi

NJa det är många matcher kvar, men att förlora på detta sättet som liknar senaste Dif förlusten är svår att smälta.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: undra om inte Berglund kört fast med laget!kanske vore dags att flytta bort han och låta nån annan ta över lite snabbt!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB:

Jag håller med dig, lite märklgt, jag tror det ligger en hund begraven.

Men det är klart, har man inget att tillföra så är det kanske bäst att vara tyst.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ja, vi kan inte hålla på att balansera på så här slak lina länge till. Wandells frånvaro kommer kännas än mer mot bättre lag som FHC och FBK.
Likaså tror jag många här glömmer att Timrå, de facto, saknar sin lagkapten som också skall kunna vara härförare i sådana här (förvisso oförtjänt) jämna matcher. Finns det några ledartyper i omklädningsrummet just nu? Challe möjligtvis. Nygge eventuellt - men sedan då?
Jag ser ingen anledning att sparka Challe, men vi kommer inte att kunna uppnå någon form av stabilitet utan mer resolut backspel och kreativt anfallsspel. Och för att uppnå detta måste vi faktiskt värva. Och för att kunna värva måste vi ha haft krokar ute - rejäla krokar med feta maskar och sylvassa hullingar..
Känns alldeles för simpelt att använda uttryck som "AVGÅ" eller "AGERA" (tydligen viktigt med versaler) - men ja, jag ber också en stilla bön om en bättre morgondag med något/några nya tröjnummer att bekanta sig med.
Det är fan dags nu och det har det nog varit under en tid faktiskt.
Det är till och med dags att ta en chansning. Går det så går det...
Med Wandell tillbaka i laget blir det inte kvalserien. Utan Wandell och utan några nyförvärv får vi nog spela en massa extramatcher parallellt med att slutspelet drar igång. Huvva.
Vågar vi fortsätta balansera på denna slaka lina?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Ja du, kanske ingen dum idé, ett bra sätt att skapa vilja, för den saknades redan från början i denna skitmatch. Hur som helst, vi kommer igen på torsdagens hemmamatch. Då vågar dom inte vara så jävla dåliga för då riskerar grabbarna att bli utbuade.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Man fattar inte hur ett lag kan vara så dåligt. Ska det vara så himla svårt att göra två bra matcher efter varandra? Varför är man totalt håglösa på bortaplan? Var finns stoltheten? Var finns viljan att gå till slutspel, hade vi tagit 2 pinnar idag hade vi legat på slutspelsplats. Vi spelade endast bra i omkring 5 minuter efter Tenkrats kvittering till 2-2. Resten av matchen är bara att glömma. Hade vi tagit poäng idag hade det varit ett rån!

Backlund är den enda som får godkänt! Frågan är vad resten höll på med?
Det verkar som dessa så kallade hockeylirare måste ha hemmaplan och 5000 pers i ryggen för att orka kämpa!?

Det värsta av allt är att man förstod att matchbilden skulle bli så här, varför är det så!?

Nu skiter jag i matchen på Torsdag, fy f-n!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: det är väl ingen som vet vad linkan o övriga gör för att värva
dom jobbar kanske på ett annat sätt än Nubben som läckte hela tiden vad han gjorde
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K: Ja plus hela resten av hockeysverige, med Nyström i spetsen (behöver jag tillägga att de skrattar)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
dr-nix: Ja, jag håller med dig nu får det vara slut på hockey för i kväll. Tur att det var färre än 3000 som såg detta live. Har dom så dåligt med publik i Södertälje??
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Jo den gör ju det, men man mår fan så dåligt vid en förlust, men efter sådana här matcher vet man ju inte vad man ska ta vägen efter med så dålig inställning.

Ja det är lite märkligt med tystnaden, i andra lag vid sådana här tillfällen är ju sportchefer och direktörer i pressen var och varannan dag, men inte TJs trojka. Känns som de skiter i supportrarna och de intresserade, kör med någon sorts översittarattityd, vi ska bara hålla käft o tiga.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K:

Fel upplägg!

Lås istället in skridskorna i 5 dagar för alla spelarna, då dj,,, skall du få se på gnistor.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Taurus:

Det håller jag fullständigt med dig om... Det är lite det jag menar... Att påstå att Challe skulle vara den stora orsaken köper jag inte riktigt... Inte för att jag tycker han är ES bästa tränare... men han kan ju inte trolla med det material han har till förfogande..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Taurus: Nej jag är fullt beredd att hålla med dig. Dags för "kvartssamtal" med challe nu, far hem till stockholm din jävla pajas. ta gärna med dig erixon å robin jonsson. så kan väl vår gode sportchef linkan skicka över 2 backar från sitt kära gamla sundsvall? dom borde ha 2 backar som är fan så mycket bättre. är det ingen som har numret till linkan eller någon av de andra i ledningen som har fingrarna i arslet? är på god väl att ringa å skälla ut dom nu.

JÄMNHET TIMRÅ! ska det vara såinihelvetes satans svårt?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
När ska porslin handen Styf va tillbaka då,måste ha kassa läkare i denna komun.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Ställ in julledigheten för alla spelare och åk på träningsläger på någon lämplig bortais, det behöver nämligen tränas på att spela bra borta.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mann vill ju inte sitta och gnälla på deet här jävla sättet, men vad i hela friden ska man göra???

Jag fattar inte att det inte finns nån geist i dessa VANSINNIGT VIKTIGA matcher mot SSK och DIF??? Helt obegripligt. Om man åtminstone kämpar, men nej då - ställ upp i fem mot fem box och halka runt som ett Flick lag.

Hur kan man uppträda så här.

Jag har en del tålamod, men nu börjar det fan imig ta slut.

Saknas det möjligen ledar på isen? Många har tagit upp detta, och jag börjar undra om det inte måste vara nått åt det hållet. Ingen moral och ingn som står upp a la Sanny och drar igång det hela. Sista fem var tex patetiska. När vi själva leder skulle Köckelböcksmons veteranlag kunna få press på oss i slutminuten. Själva kom vi inte ur zon.

När man tittar på hockey vill man slitas mellan hopp och förtvivlan, känna glädje och sorg, ilska och eufori - men det här???? Det är ju bara för jävla dåligt. Man mår ju fysiskt dåligt av att titta som matcherna mot SSK och DIF. Hur kan man bli överkörda, förnedrade, uppsnurrade, förlöjliugade, nerkämpade och pissade på i dessa 6 poängsmatcher.

Spela kvalseriejävlen då - gör det
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
snart kommer Laken,håll i er!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Suzuki2:

Kommer aldrig att bli bättre än så här med dessa backar!!! Bara att inse fakta!!! Vi har 2, kanske 3 som håller ES klass. Och då är 1 av dessa skadad!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Man möter helt väntat ett supertaggat SSK som kämpar för allt dom har, TIK är inte alls villiga att lägga ner det arbetet (tänker på bristen av skriskoåkning). Man får några enkla baljor och Backlund gör en grym match, annars hade det varit betydligt större siffror.

Denna match förändrar igentligen ingenting för mig men jag hoppas att Linkan har något nyförvärv på gång för det skulle vara bra med en back eller kanske framför allt en Center.

Nej, orkar inte tänka på TIK mer nu ikväll.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: Korrekt. Nu får Challe gå. Åtminstone till Tierp. Skämt åsido så måste det redas ut hur 90% procent av laget spelar på absoluta botten av sin urusla förmåga i så viktiga matcher som SSK o DIF. Verkar som Backe var präxis lika bra idag som Åke mot DIF. Med normal utdelning(bättre avslut å mänskligt målvaktsspel) så skulle vi haft 15-20 kassar i baken på de 2 senaste 08-besöken.

Dessa debaclen beror på 100% av fel i huvuden. Frågan är nu var det felar mest, i båset eller på isen? I brist på annat säger jag ut med Challe och in med Wilson, David Wilson :-)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Timrå En jävla gåta då lyckas man spela bra en period mot Rögle och får med sig lite mål,sen tror man att man är världsmästare igen,
Saknaden av inställning är ett tecken på att det inte finns ngn struktur i föreningen.
Styrelsen snålar och hoppas att det löser sig när de borde utgå ifrån att Wandell inte kommer tillbaks och ersätta honom,och för den skull inse att Erixon försvinner ett gäng viktiga matcher.
Nä då skickar vi in Persson som knappt spelat,Jävla skit styrelse
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB:

Ja du, i förenngen kanske å då i topp skiktet.

Kanske dax att syna herrarna å damen sömmarna, det har vart rätt tyst från styrelsen ett tag, men man är rädd att säga nått, vill inte göra en dålig sak sämre.

Men va fan, solen går upp i morgon åsså...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
sluta gnäll på challe!!! Dom ska väl för tusan kunna prestera bättre även utan tränare i båset.... Otroligt ojämn nivå dom håller...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Per HApps: Kom också den bilden från Timrå centrum?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
persson:

Hahahahaha.... ja kanske det! Men att Sundsvall hade stått upp bättre det tvivlar jag inte på en sekund med fullt allvar!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
"Läskig match ikväll. Gris-SSK på spelmässig uppgång men med oflyt i de två senaste matcherna, TIK med en "övertygande" 5-2 seger mot en sargad nykomling sist. Det är nog lätt att övervärdera den prestationen även om självförtroendet den förhoppningsvis gav är värdefull. Men risken för en negativ reaktion á la bortamatchen mot DIF känns överhängande..."

mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen Idag kl. 10:20

Faan att det ska vara så lättläst.....årets TIK förnekar sig inte!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: Idag var ett rent helvete, med att det skulle vara "jävligt fel", i lagen trar jag inte, eller vad sägs om att på dom 13 senaste har vi vunnit 10.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Det som är jävulskt konstigt är ju att hela laget går på knäna redan i början på andra perren!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Blizzard:

Ja du. Har aldrig sett ett ES lag agerat sämre tror jag. Hur kan man sjunka så lågt som TIK gör idag??? F-n, dom förstör en hel hockey säsong!!! I alla fall de värvningsansiga!!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
MB: ja "vi har redan en trupp" vilket jävla f*cking skämt :@ fy fan helvete!
SNÅLA IDIOTER!!

Tycker så jävla synd om Backe när fan ska han få "rädda" poäng åt oss? helt lysande idag och får inga poäng!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: vinnerborg avgör? såg du matchen? kovland hade slagit timrå som dom spelade.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Abron: Nåt är jävligt fel i laget....och i föreningen.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Långben: aa, och fortfarande var det som dag och natt, dystert timrå, dyster.
Kommentera

« · 1098026 · »