{9037}: Om det är avlastning som krävs för att få hem Lander så är jag villig att komma ner och hjälpa till. Vad behöver de hjälp med? Målar gladeligen deras hus om det innebär att han spelar i Timrå kommande säsong... 😁😊
Slagskottet: Lander har ju sagt att det är hans fru som är i fokus nu då hon har dragit ett tungt lass många år. Med allt de precis fixat på Alnö så tvivlar jag på att han rycker upp familjen och drar utomlands igen i detta skede.
Perreman: Tror att han också skulle vilja ha en till kristen transatlant att umgås och dela sin tro med. Vi svenskar är generellt dåligt insatta i hur religiösa faktiska religiösa transatlanter är.
Sputnik: Måste säga att PW känns oerhört klok utifrån de intervjuer jag läst/hört med honom. Sunda värderingar och OM han skulle stanna även över nästa säsong och får över familjen så tror jag att han kan lyfta spelet rätt mycket. Det är ju uppenbart att han inte mått helt hundra mentalt av ensamheten, att ändå presterat så pass är starkt.
Johan J: Nä den var snygg, intervjun. Men på riktigt förstår inte hans storhet. Visst, skjuter man med avkapat hagelgevär så träffar man väl alltid nåt...
Olli Nomadinen : Det går inte att ta miste på Per Kentää och det tornedaliska leendet. Han får ändå plus för intervjun i C More där han är stor i nederlagets stund. Inga bortförklaringar. Tips till honom inför nästa säsong om han vill bygga en vinnande grupp är att ta in färre legoknektar från Nordamerika. Så fort det går emot dem vill de ta första bästa flyg tillbaka.
{7043}: Håller med till fullo. Mindre plexiglas för att få bort "akvarium-känslan" skulle nog räcka långt. För övrigt är det ju fantastiskt bra vy från den bortasektionen. Man kan ju knappast klaga på sikten över planen när man står där.
Olli Nomadinen : Det finns en del att förbättra dock. Dom onödigt höga plexiglasen både bredvid och framför, samt dom 3-4 pelarna som jag kan tänka mig är ganska störande att ha framför sig. Bör inte vara speciellt svårt att fixa till. Sen har man enbart tillgång till en toalett, och utrymmet bakom väggen är ruskigt litet. Skulle inte säga att det är optimalt för större bortaföljen.
Men sikten överlag och ljudkulissen man kan skapa där uppe är det inga som helst problem med.
TimraStockholm: Har aldrig fattat gnället om den, det är ju för fan bästa platsen i arenan typ. Med egen bar. Att den sedan är lite ljuddämpad så de som hör bäst är bortaklacken själva är väl bara win-win
Nubben borde ju titta på intressanta namn i HV också. Kinnvall borde väl vara ett naturligt namn. Han var ju mycket skadad den här säsongen, men han kom ju tillbaka till slutet av säsongen. Skulle inte tro att Calgary skulle vara ett alternativ för honom. Då skulle det bli AHL. En säsong i Timrå innan Nordamerika skulle nog inte skada.
Slagskottet: Madhawk som skrivit att han har 3-4 kontraktsförslag att ta ställning vid från Schweiziska lag. Om det inte varit aktuellt hade han väl avfärdat dem direkt är känslan? Jag hoppas och tror också givetvis på Lander, men man vet aldrig..
Slagskottet: Svårt att veta hur Lander resonerar faktiskt, speciellt med tanke på att han fortfarande verkar hålla det öppet med Schweiz. Men Lander har ju nobbat pengar förr, hoppas och tror i allafall att Timrå är ett hett alternativ för han. Vi kommer behöva en spelare av hans kaliber.
Framförallt så kommer vi behöva en ledande center denna gång i SHL. Så kan Lundin ta rygg på han.
När en bild säger mer än 1000 ord. Svensk hockeys Golden boy de senaste åren. Helgonförklarad, "Umeå-Jesus", geniförklarad, allt han rör vid blir guld. Fram tills nu vill säga. Räkmackorna tog visst plötsligt slut. Utslag i ansiktet och hålögd, en förlorares ansikte. Hans namn är Per Kenttä. Tack PerHapps för bilden
Knylan: nej, hans utveckling under andra halvan av säsongen var grymt imponerande. Förmågan att utmana och hantera 1-mot-1-situationer kommer han kunna kapitalisera på även i SHL.
Det han däremot kommer bli ungefär 10 ggr hårdare straffad på i SHL är snirklet och puckhållandet när motståndarna checkar. Han måste bli betydligt noggrannare och mer cynisk där, och lära sig att snabbt spela sig ur press. Men det är jag övertygad om att han kommer göra. Dock, som sagt: ett år till i HA hade nog kunnat vara det mest optimala för hans del (och Olofsson). Det är en betydligt mer utmanande miljö i ett - förmodat - bottenlag i SHL än i en topp4-klubb i HA.
Bragd-Birger: Ja, man får ta lite höjd för att kravbilden blir lite annan nu. Lodins utveckling den här säsongen skojar man ICKE bort, så sent som i höstas såg han ut som en ganska tunn junis som i stort sett försökte efterapa Dalle i allt han gjorde på isen. Det är ingen dålig förebild att försöka efterlikna, men när Lodin under säsongens gång började snida fram sina egna spetsegenskaper så växte det där monstret fram. Jag hade ingen koll på honom sedan innan, men det känns ju som att Ottawa är minst sagt häpna också. Skulle jag vara dem så skulle jag sajna honom, men att ge honom något/några år ytterligare i Sverige.
Med det sagt: Lodin är fortfarande ung och jag tror inte att Nubben kommer lägga en grovskiss där Lodin förväntas bära en producerande topp två-kedjeroll redan nästa säsong. Han kan mycket väl konkurrera sig fram till en sådan roll, men det blir som sagt en annan kravspec nu.
Tom Topp: Neilsens produktion har gått ner rejält senaste 2 säsongerna. Skall han ha fet lön vill jag vi passar. I vårt läge behöver vi nog satsa kulorna på annan spets än bäst före datum 37 åring..
Sputnik: Känslan är ändå rätt go att vi kan få se både Lander och Dahlén i Timrådressen till kommande säsong. Med tanke på att Lander inte skrivit på nått än i Schweiz så tror jag faktiskt att han väntat på utgången av finalserien innan han bestämmer sig.
Hade vi inte gått upp så hade han nog garanterat valt minst 1 år med hög lön i utländsk liga. Nu tror jag Nubben kommer göra allt i sin makt för att hitta finansiärer och att locka med en fet SHL lön.
hubbenorlen: Ja precis, nämnde det för någon vecka sedan härinne. Har väl sålt huset i Bergsåker också, vad jag hört iaf. Så chansen att han hamnar här känns väldigt liten.
Jäklar vad coolt det hade varit om Pärssinen d.y. hade kommit till Timrå. Han är ju också en egen produkt. Tyvärr är han ju under kontrakt så det kommer nog inte att hända, men ändå...
Bragd-Birger: Tycker nog att Lodin har mkt bättre skills än Olofsson. Lodin spelar med ruskigt små marginaler som ställer till det för han. Jag tror ändå det är saker han kan slipa på för att en dag blomma ut rejält. Han har ju storleken med sig också så jag ser inga gränser egentligen.
Olofsson kan vi släppa iväg nu..Modo kanske?
Walli är också en kille med stor potential som behöver få det sista att komma ut. Kan bli hur bra som helst den dagen. Lite Mats Sundin light stil. Inga övriga jämförelser...
roger_sundsvall: Lodin har ganska mycket att jobba med. Tror faktiskt att han inte mått dåligt av en säsong till på HA-nivå. Individuella skillz har han, men en del annat behöver han förbättra. Såsom speluppfattning, värdering av situationer, avslut. Han är ganska lik Olofsson i både upp- och nersidor.
Tom Topp: Sebastian Erixon fick en hjärnskakning i december och har inte spelat sen dess. Dessutom har han precis köpt hus i Karlstad och sagt att han vill spela i Färjestad om han blir frisk. Så det låter inte så troligt att han kommer hem.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad