1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599669 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK 2007/08

Sv: Timrå IK 2007/08
Strålman? Är inte spelarbudgettaket nått? Det skulle inte vara likt TJ att ge Nubben en check in blanco.

T T: Inte f-n tackar Timrå nej till Anton Strålman om han vill komma hem och lira med Timrå. Det är väl snarare så att man inte aktivt söker efter spelare i dagsläget. Men om det dyker upp någonting väldigt intressant på marknaden som skulle tillföra laget någonting så omprövar man ju det beslutet...

Sedan vet jag att Anton inte är särskilt dyr, visst han skulle kräva en liten löneförhöjning i förhållande till vad han tjänade ifjol. Men låt oss säga att Anton begär 100.000kr/mån för att lira i rödvitt. Det är en billig penning för en sådan klassback och sedan vet vi ju redan vad vi får för någonting. Det är ju ingen "köpa grisen i säcken"-värvning precis.

T T: Det finns alltid pengar til Nyförvärv. Det har väl de senaste säsongerna visat.

Uno Gordon: Men är det inte lite naivt att tro att Strålman skulle välja oss för 100.000/mån om han erbjuds det tredubbla någon annanstans?

T T: Så är det naturligtvis, men skulle det nu vara så att Strålman vänder hemåt så är det självklart att TIK jobbar på honom och kosta vad det kosta vill känns det som...

Ambroo: Håller med, får kosta vad de kosta vill för blir Strålman ledig så behöver vi verkligen han i PP.

T T: Nu drog jag till med en summa pengar baserat på att han tjänade 33.000kr/mån ungefär efter skatt ifjol. Han var faktiskt en lagets sämsta betalda spelare. Nubben har t.o.m. erkänt att han emellertid skämdes över detta.

Anton sa ju nåt i stil med..."Man tjänar väl inte sådär superbra kanske, men jag är fortfarande ung och under utveckling och vi har diskuterat det där Nubben å jag, och det är klart att det kan bli knapert vissa månader när det är mycket utgifter och sådär, särskilt nu när vi snart väntar tillökning i familjen, men man får köpa hem mat och fylla frysarna helt enkelt, sedan vet jag att om det skulle krisa så får jag låna pengar i sådana fall och sedan ställer ju föräldrarna och svärföräldrarna upp på ett fint sätt, så jag och Johanna klarar oss just nu i vartfall och de stora pengarna kommer ju förhoppningsvis att ramla in på kontot om några år, så jag är inte orolig."

Så Anton kanske begär ännu mer pengar och Timrå accepterar det lönekravet. Men i detta fall tror absolut inte pengarna är något bekymmer. Man kommer nog fram till en acceptabel lösning för båda parter om nu så skulle bli aktuellt.

Och jag tror inte att Anton tittar i plånboken i första hand. Han vill spela hockey i bra lag och han vet vad han får i Timrå. Han kommer bli en ledande back konstant med istid och där har det ingen betydelse att vi bytt tränare. För vågar Challe släppa fram Magnus Pääjärvi-Svensson så kommer han garanterat att matcha Strålman också.

Och sedan känner han ju de flesta spelarna i laget och smälter in hur lätt som helst.

Uno Gordon:

Menar du att han hade det knapert med endast 33 000 kr/månad EFTER skatt?

Det är nog rätt många hushåll i Sverige som tjänar klart mindre än det...

Säker på att det inte var före skatt?

Gidde: Det kanske var efter skatt också. Skitsamma. Jag noterade bara vad som sades i en intervju för ett bra tag sedan och gjorde ett utdrag av vad jag dragit mig till minnes...

Och visst han tjänade förhållandesvis bra i jämförelse med medelsvensken i snitt. Men för att vara en sådan supertalang och hockeyspelare, så är det väl inte något vidare.

Betänk att de flesta spelarna tjänar någonstans i runda slängar mellan 75-100.000kr/mån.

Då haltar ersättningen betänkligt.

Uno Gordon:

Jodå, jag håller med dig i att det haltar.

Sedin-tvillingarna hade det likadant också, dom spelade för juniorlön fastän de tillhörde de klart bästa i laget.

Det enda jag reagerade mot var att det inte kändes som om man lever så knapert på den där lönen, så jag tror faktiskt att det var 33000 före skatt.

Gidde: Bruttolön såklart. Han var en div.1-spelare som fick ett tvåårigt rookiekontrakt. Det måste vara det bästa kontrakt en sportchef någonsin har skrivit räknat på kapacitet per krona.

Uno Gordon: Nu är det ju iofs så att Strålman kommer att få kopiöst med istid i vilket lag han än ev. väljer.

Ambroo: Det tvivlar inte heller jag ett ögonblick på. Men karln har ju liksom ett förhållande med Timrå känns det som. Nubben kontra Stillman liksom. Visst kan han mycket väl välja HV71 framför Timrå av den anledningen att familjen har närmare hem till Tibro och att föräldrarna samt svärföräldrarna vill träffa barnbarnet Liv.

Men varför träna en hel sommar med Timrå IK och sedan snuva oss på konfekten.

För mig känns det hela som en efterhandsrekonstruktion gjord utav media för att skapa en slags "cliffhanger" och ha någonting att skriva om. Ingen har väl riktigt trott på scenariot att Anton kanske skulle få åka hem redan nu och när nu den möjligheten dykt upp så måste man försöka hitta olika vinklingar.

Spekulationerna känns väldigt skeva.

GävleLasse: ..det är ju tur att Brynäs har en bred trupp på pappret... eller nåt.

Är denna forwardsuppställning bara en hägring...

Pärra-Hahl-Pyrre
Jonte-Regin-Tenkrat
Sundh-Bagarn-Hynning
Pebben-Erik-Svensson

Extra: Robban (Pääjärvi, Lander, Oscar J)

T T: Ja idagsläget. Men inte om en sisådär 4-5 dgr :)

T T: Robban som trettonde forward och jag nickar instämmande. *buuuhuuuu*

Sista säsongen i år?

El Maco: När spelade Robban ens i bp senast? Men, men, säsongen är lång, han kan fortfarande sluta som hjälte.

Hellre Pebben än Robban som 13:e forward. Alla gånger

RocknRolf2: där håller jag inte med, jag kör hellre en spelare på uppgång, än en spelare på nedgång i fjärdefemman

ralus: Är Pebben på nedgång o Robban på uppgång? El. Vad menar du?

ralus: Jag tycker Robban är bättre i dagsläget än Pebben. Robban spelar smartare och är målfarligare, faktiskt. Bryr mig inte om Pebben är 10 år yngre, de bästa ska spela

Hahl Bundy: tvärtom, pebben är en ung spelare på uppgång..inget ont om robban, men hans glory days börjar ta slut..

ralus: Jag jag såg det var tvungen att läsa 4 inlägg för att fatta vad du menade kontra Roffe ggr 2.

Tenkrat spelade igår och gjorde ett mål. Han lyckades även med 5 tvåminutare i samma match (!). Totala stats i Kladno blev: 13 4 5 9

RocknRolf2: Det var inte dåligt, kanske lite onödigt med 5 utvisningar, men det var ju sista matchen där för han ;)

Då var klockan 04:35 och fylletaxin har stämplat ut.

Undrar om dom orkar tända om till dagens match,efter urladdningen i torsdags.det brukar vara svårt,jag är nöjd med 1pinne idag.

fighter: Luleå kommer nog att grisa bra i eftermiddag, blir nog lika tight som en 3ggr för liten kroppstrumpa i latex!
Synd att Hahl inte spelar, vi får hoppas att det räcker med 5 dgrs vila.
Jag har ännu inte gett upp hoppet om att få se Tenkrat göra debut idag.

Hahl Bundy: ja det blir nog lite grigt idag.inställningen avgör.

fighter: Jag hoppas att vi slipper dra på oss ännu fler skador. Jag är lite extra oroad idag med tanke på motståndet.

Men det blir nog en rolig match.

Tips 3-3

Bergius: ja skador är man alltid orolig för,men med rätt inställning så ska vi vinna den här matchen.jag såg matchen i torsdags live i scandinavium,en av dom bättre matcher jag sett timrå göra,idag har jag köpt matchen till min dator hoppas det fungerar bra det gjorde det förra gången jag köpte hem en match till datorn,hoppas det är värt 89kr det är det om timrå gör en bra match,men ändå är jag lite orolig för inställningen som det kan brista på ibland för killarna.

GävleLasse: "Jag tror att chansen att Bäckman kan förvalta truppen är bra mycket större än att Solvalla-Challe kan göra detsamma."

Än så länge har väl din tes nästan bevisats, men bara nästan. Vad beträffar Boorkens möjligheter att förvalta Brynäs trupp står det nog snart skrivet i sten hur bra det gick..

Vem är månadens spelare?

T T: Otvivelaktigt är det Riku Hahl. Jag har varit tveksam tidigare till hans storhet. Men det jag såg i sista matchen förra säsongen och i upptakten på denna har motbevisat mig. Han är förträfflig!

Uno Gordon: Humor att någon valde Hynning, hehe :D

jokklas: Det var inte jag iallafall. Jag funderade i 10 sekunder innan jag lade min röst. Regin hade kunnat få en röst också. Men Hahl är vinnaren.

T T: Svaret på månadens spelare är lika enkelt som att döma ut Laken.

jokklas: Styf har också fått en röst. Abron?

T T: Styf är ju en av dom bästa backar vi har...

Vi har faktiskt gjort lika många mål nu trots att vi har 10 poäng färre än förra säsongen.

2 Timrå IK 16 7 4 5 44 : 38 28

1 Timrå IK 16 11 3 2 44 : 25 38

T T: Och trots att vi alltså saknar en fungerande offensiv...

Påminner inte den här Seinfelddialogen lite grann om årets TIK?

FG: They still have no pitching. Goodin's a question mahk. ...You don't recover from those rotator cuffs so fast.

JS: I'm not worried about their best pitching. They got pitching. ...They got no hitting.

FG: No hitting? They got hitting! Bonilla, Murry. ...They got no defence.

JS: Defence? Please. ...They need speed.

FG: Speed? They got Coleman. ...They need a bullpen.

JS: Franco's no good? ...They got no team leaders.

FG: They got Franco! ...What they need is a front office.

JS: But you gotta like their chances.

FG: I LUV their chances.

T T: Seinfeld pratar Meeeeeets!

Skulle inte Regin göra ett ingrepp i knät?

Varför stoppar en div.1-klubb en spelare från att träna med ett elitserieklubb?

T T: Det var det dummaste, att han inte ska få chansen i en elitserieklubb! Den chansen kommer han att få senare i vilket fall, men det är ju ett bra tillfälle att se vad han går för...

Jensen_12: Var kommer Hynning in, med Regin?

Herminator: Bra fråga. Vi har ju ingen klar bild av Hynning än men man hoppas att han ska producera som i Luleå. Då kan han ju inte bara göra fem minuter i fjärde.

Hynning-Regin-Tenkrat
Jonte-Bagarn-Sundh

T T: Petar du ner Jonte till tredje? Tufft.

Herminator: Skulle tro det, men det är svårt att säga, kanske inte matchar honom där direkt i början, men efter ett tag om han spelar bra.

« · 912834 · »