1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580937 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

1122440 · » Till forumet


Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
250kg kärlek: Svarar någon dag sent. Jag håller med i att backe har blivit bättre när det gäller att släppa och spela puck, något man främst såg i mitten av säsongen tycker jag, dom senaste matcherna tycker jag det varit si och så med den detaljen men det kan ju bero på andra omständigheter också. Generellt sett håller jag med, backe har blivit betydligt bättre på detta.

Jag tycker att det är viktigt att skilja på vad som skrivs och vad som skriks. Jag tycker att det är två skiljda saker, att håna sin egen målvakt på plats, speciellt när det verkligen inte finns något alternativ i kassen, saknar totalt konstruktivitet. Att såga en spelare här på HS behöver ju inte alltid vara hjärndött skitprat, ibland kan man ju faktiskt föra en nyanserad debatt om saken.

Åter till Backlund, visst han har måhända förändrat delar i sitt spel som varit till hans fördel men tavlorna MÅSTE BORT. Inget lag har råd med att ge bort 1-2 gratismål per match och speciellt inte Timrå IK. Jag håller fullständigt med i det du säger om backarna men ser det i ett annat ljus. Att backar gör misstag som resulterar i baklängesmål är naturens gång på något sätt, det är så det alltid har varit, det är så det blir baklängesmål...någon gör ett misstag. Man får kalkylera på att tappa en back på blå ibland och utsättas för 1 mot 2 eller 1 mot 3 lägen.

Vad man dock inte ska behöva kalkylera på är gratismål. Modos 2-2 mål är bara ett enkelt exempel: Man tappar en back och den andra täcker av passningsvägen perfekt, det är meningen att vemdetnuvar ska måsta ta ett vinkelskott och det är meningen att backe ska ta den. 1 mot 2 lägen är inget ovanligt i en match.

Trots hans stabila match igår så tror jag tyvärr som du att han just nu spelar sig ur föreningen och att det tyvärr är för sent att göra något åt det. Jag tror inte att han kommer att drunkna i anbud efter denna säsong och hade gärna sett honom som backup (önsketänkande).

Tillägg: Lotvonen och RJ's spel, sett över hela säsongen, är dock INTE något man ska behöva kalkylera med. Dom har varit för dåliga och hamnar således även på bänken när det går för långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Andersson: Nej, jag litar på att denna sida tar bort allt som kan förknippas med personangrepp. Timrå har, på denna sida, många kunniga personer som håller ordning på sidan och jag har ingen som helst anledning att misstro deras arbete.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Intressant att ni inser onödigheten av hetsjakten såhär efter dagens resultat. Tror ni att han behöver er välsignelse som mest just nu? Nja.. okej för frustration och ångest över resultat som inte går vår väg. Sådant är förståeligt, men rena trakasserier av enskilda spelare kan jag inte smälta, och det står jag för.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Andersson: Men varför bumpa tråden då hela tiden. Låt den bara självdö istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
250kg kärlek:

Har du tagit på dej rollen som Backlunds försvarsadvokat?

;)
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
250kg kärlek: du tycker det är aktuellt med personangrepp?
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

Andersson: Två mål i arslet i afton och Backlund hade gjort tveksamma ingripanen så hade denna tråd varit mer aktuell än någonsin.

Låt våra spelare läsa vad supportrarna tycker om dem så blir det säkert bättre. Tror du inte?

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Stryk/radera denna tråd .... inte direkt uppmuntrande
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Men zita, du hjälpte inte till att få bort den nu, tvärtom.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

KAN INGEN TA BORT DENNA HEMSKA TRÅD!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard: Idag är en ny dag, men tråden finns kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Abron: Huvet på spiken Abron. Titta hur man beter sig på Tigers forum. Nästan karbonpapper på vad som skrevs här för ett par veckor sedan.
Hockeysnacks forum skulle kunna skicka en fet räkning till landsting runt om i landet. Dagens slogan "Hockesnack - bättre än psykakut"

--------------------
Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Storhonken: Kan inte någon ordna fram en lista som folk som kräver Sundlövs avgång får skriva på! Sedan är det bara att skicka in skiten till Styrelsen. Det får fan vara nog någon gång.

MarcusElving @ Gävle Idag kl. 18:31 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl
--
Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
rafalski: kan någon ta fram mailadresserna till styrelsen så kan vi mailbomba dom?och om ingen har mailadr så får vi väll bara bomba dom!?

Storhonken @ Knivsta Idag kl. 18:29 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl
--
Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Bissett19: Oja! Lika sant som det är bedrövligt!!!!!!

MarcusElving @ Gävle Idag kl. 18:27 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl
--
Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Jompe: Bara att hålla med, Sundlöv avgå nu, tack!
Resten av laget är ett Jävla skämt som jag tidigare påpekat.
---------------
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Så snabbt det vänder för pessimisterna?
En pessimist har alltid rätt, men har inget nöje av det.


Grattis till en stor SEGER
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Skarin: Mao så måste vi stödja Backe hur mycket som helst. Bättre att pusha så att han känner att han har fansen i ryggen än att dissa så han känner sig ännu sämre.

Om man tänker efter själv: Vad mår man bäst av o Vad är det som gör att lyfter sig?
Jo, att det finns dom som pushar o stöder en, trots att det går dåligt ibland, då lyfts man mentalt.
Så kom igen o visa er positiva sida för den behövs MER än alla sågningar, för det mår INGEN bra av inte ens de som spyr ut den i tid o otid.

Såja nu har spytt ut mig det här! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Lill-strimma: Men hur många är det som litar på Åkerlund då........egentligen!? Han har varit fantastiskt bra då han vaktat kassen denna säsong i TIK och i bobcats. Han var på gång att ta över förstaspaden i TIK men blev då sjuk och därefter skadad. Minst sagt ruskigt olyckligt. Men om jag ska vara helt ärlig tror jag det blir ganska så svårt för honom att hitta någon jättebra matchform igen på ett tag. Det lär kunna ta sin lilla tid i alla fall och han är absolut ingen frälsare. Sedan vet vi inte hur det står till med skadan heller.

Just ja. Vi skulle ju stänga den här förbannade tråden!
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
andyo: Du får nog skriva vad du tyckte var fel med jämförelsen först så jag har något att motivera för dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

Lill-strimma: ja, det och så!

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
orion: Var det ett skitt råd? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Skarin: Klart Backe ska stå vi har ju ingen annan att sätta in. Karjalainen litar jag inte på.
Vi MÅSTE ta 3 p. i eftermiddag! Vi MÅSTE!
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

Skarin: skit målis är en särskrivning!

En jävla skit tråd tycker or ion!

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Nej nu stänger vi denna tråd, en tråd vars namn är riktigt pissigt. Detta hör inte hit.

Backe ska ha skit för det han gjorde eftersom det inte är första gången han målar tavlor. Så är det och det vet han om själv också. Jag tror inte han pallar för trycket riktigt. Han blir för nervös helt enkelt. Men nu får det räcka som sagt.

Jag hoppas Backe står idag och tar revansch och att vi får ett uppehåll med lite lugn och ro i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

dr-nix: Har man nånsin sett ett inlägg från kidcox som hurrar eller gratulerar, eller är hon/han en bitterfitta/surkuk..?

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
JimmyH: Fan kom en halvtimme försent. Hade jävligt gärna sett dig motivera hur du i bloggen kunde jämföra backlund med kapanen på just det sättet du gjorde. I mina ögon så var det en av dom mest vinklade jämförelserna jag läst om på länge.

Hoppas Backlund kan spela imorgon utan att göra nån tavla eller visa sitt nästan patenterade osäkra spel, det behövs för att vi ska vinna. Det hade kunnat gått att slå Modo ändå trots Backlunds missar, men mot FBK kommer det förmodligen inte att gå.

Den här matchen bör vi vinna
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Abron: Jag håller med, särskrivningar i rubriker är inte snyggt.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
kidcox: Äh, skitsamma då. Jag får nog inte de svar jag vill ha här idag. ;)

Nu gör jag något annat istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Jag tycker det är förbannat osmakligt att läsa denna rubrik, vad fan tänker ni med, chicken brain.

Här står Backis, dess utom mest på skridskor i tre perioder medans hans lagkompisar stundom har en del vila i samband med lite surr å social gemenskap i båset. Han är ute lämnat vid sin bur, hans lagkompisar kan fara runt å gör flertalet misstag, period efter period å ingen ens skriver en millimeter.

Ställe sig själv i buren, match efter match å vara en sista utpost som får skit fast man räddar nära 90 procent av alla skott medans MPS å c/o missar 90 % av alla sina skott mot motståndare goali.
Tänk på det nästa gång ni spyr galla på en målis, att kritisera å att tycka att ett å annat mål icke var otagbart är en sak, men att älta denna fråga äcklar mig å alla andra som känt ensamheten mellan stolparna.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Nu var det ju inte jag som skulle svara eftersom jag redan gett dig svaret;)
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Simmalugnt: Tveksamt..hela laget verkade slukört i dom sista matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Visst blir man både arg och besviken om/när Backe gör tavlor i viktiga lägen

men se det såhär Backe är på 11:e plats vad gäller räddningsprocent , vilket många hackar på och hakar upp sig på , men kan nån här inne räkna upp 10 målvakter i Elitserien som dom tycker är bättre , så varsågod .
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
kidcox: Det var också ett bra sätt att undvika att svara ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
JimmyH: Nåja Jimmy vi har helt enkelt olika uppfattningar om vad en bra målvakt är ,det fins ju större bekymmer i världen.
En sak har vi ialla fall gemensamt och det är ett brinnade hockeyintresse och Timrå ik annars så är vi nog ganska olika skulle jag tro.
Jag äter och lever hockey på min lilla fritid precis som du och blir otroligt bitter och sur vid Timrå torsk.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Kramer:

Hade vi bytt med HV hade vi vunnit.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Simmalugnt: Vi gick till semi ifjol med samma målvakt...
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard: Jag tycker att Backlund är en bra målvakt även om det blir någon tavla ibland.
Det finns bara en målvakt i elitserien som jag skulle byta ut han till och der är Markström,( och kanske Honken ) men sen tycker jag det kvittar.
Heja Timrå...3 p i möra..tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
kidcox: Nu ställde du ju ingen fråga när du skrev om social verksamhet men det jag skrev i sista stycket var väl ett förlängande svar eller snarare nya frågeställningar kring det.

Jag har aldrig varit emot att folk ska få kritisera och jag kritiserar Johan Backlund ganska kraftigt i mina inlägg både idag och igår. Jag står inte på någon "sida".

Men som sagt... Jag skriver inte under på kritik som jag inte tycker är rättvis. Det tycker i alla fall inte är att vara blödig eller "försvara någon in i det sista" som någon annan skrev någon gång.
Kommentera


Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Hur många här inne dömde ut Tommy Salo efter matchen mot Vitryssland?

En målvakt med hundratals NHL-matcher och bland annat 1 OS-Guld på meritlistan?

Skillnaden är att det Salo gjorde och blev landsförrädare i mångas ögon för det gör Backe 1 gång i veckan.

Johan Backlund är i sina bästa stunder en av Elitseriens bästa målvakter.

Problemet enligt mig är att han har en ALLDELES för låg lägstanivå.

Titta på målvakter som Johan Holmqvist, Stefan Liv och nu Jacob Markström.

De har samma "sömniga" spelstil som Backe.

Med den skillnaden att de har en mycket högre lägstanivå.

De faller också igenom i bland, absolut,

Men det är inte hållbart att göra oförklarliga dundertavlor var 4:e eller 5:e match.

Och det är snällt räknat.

Jag gillar Backlund, han är en jättetrevlig kille. Men som förstemålvakt i ett lag med ambitionen att gå långt i ett slutspel håller han helt enkelt inte måttet, det har han visat flera gånger,

Sen att han har blivit någon slags helig ko som inte får kritiseras stör mig.

När han gör någonting bra då ska han berömmas.

Men när han är dålig så ska han få kritik för det.

Jag har inte alltid varit saklig i min kritik mot honom det ska erkännas, delvis så tror jag att den frustrationen bottnar i att jag vet vad han kan och jag vill att han ska hålla den nivån.

Ingen är ofelbar och det är klart det måste finnas utrymme för att få göra misstag. Men när dessa misstag upprepas om och om igen då kommer åtminstone jag till en punkt där jag känner att det kanske är bäst både för Timrå IK och Backe att gå skilda vägar.

Inga träd växer till himlen, Backe har blivit landslagsmålvakt hos oss men det kan är som det så klyschigt heter dags för honom att söka en ny utmaning.

Försvaret har varit ett stort problem för oss i år, men försvaret börjar med målvakten och om man inte har en alert första utpost så sprider det sig en osäkerhet igenom hela laget.

Nä, detta var inte tänkt att bli någon roman.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
kidcox: nä vad säger ni pojkar och flickor .. ska vi släppa backe nu och rikta in oss på morgondagen ..
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
250kg kärlek: Nope
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
JimmyH: Jag har inte bara sågat Backe idag utan i många år tyvärr.
Min personliga åsikt är han han är på sin höjd topp 15 i Sverige.
Gillar annars din BLOGG på ST men när du låtsas som om du inte förstår vad jag menar med social verksamhet så blir jag uppriktigt sagt förvånad.
Du såg mitt svar hoppas jag men undvek det ganska snyggt.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

kidcox: Hehe, så här skrev du i slutet av 2005:

"Oksa idag: 81,8% i räddningsprocent .
Sammanlagt för säsongen 88,44 % han har  till och med sämre än statistik än Johan Backlund i Leksand det säger det mesta."

Du har aldrig gillat Backlund va?

Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard:

Jättebra svar..NOT..
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Kramer: Jag försvarde Backe förr.....
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
kidcox: Jag skriver inga krönikor i ST, jag har en blogg däremot. Det är en viktig skillnad.

Jag är inte blödig och jag tycker inte ett dugg synd om hockeyspelare. Däremot så tycker jag inte att kritik som exempel den här trådens namn är speciellt rättvist riktad.

Att Johan Backlund är en av seriens bästa målvakter är en personlig åsikt. Den bygger på att jag tycker att han är bättre än merparten av förstemålvakterna i serien. Han var inte det igår men totalt sett så tycker jag det.

Det svar jag fiskade efter här var att till slut komma fram till varför det är så viktigt att för exempelvis dig och andra att Backe sågas idag? Varför måste du uppröra dig till den grad att kalla mitt inlägg för ett skämt bara för att det även finns positiva omdömen om Backlund i den?
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard: Äh..av dig får han skit så fort han gör det minsta fel..typ släpper in ett mål.
Du är inte seriös, bara larvig.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard: Okej, fan vad härligt om han skulle komma tillbaka efter uppehållet då. Kanske man får se han ett par matcher irad och se om han kan hålla samma högaklass i många matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard:

Tyvärr så syns det mer om en målis gör ett misstag..

Fast resonera du som du gör ska du spy galla på de flesta spelare i laget..Med tanke på att de flesta spelare gör misstag under matchen..

Eller sköter dom sitt jobb trots att de gör misstag??
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard:Det är inte frågan om att dalta..utan att stödja sina spelare när det går tungt.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
JimmyH: Rå och hård elitidrott går att jämnställa med en hög post i näringslivet eller i stadsmakten.
Med tanke på att många av spelarna i elitserien har bättre betalt än vår stadsminister så har vi all rätt att kritisera.
Statsministern och många andra får ju ta en del skit massmedialt.
Social verksamhet är barnidrott upp till en viss ålder som syftar till att göra bra individer och bra kamrater av barnen så att man uppnår en social kompetens .
Sluta tycka så förbannat synd om spelare som får kritik här på forumet det blir bara patetiskt.
Tycker att din krönika i dagens St är ett stort skämt hur kan man skriva att JB i stort sett är en av Elitseriens bästa målvakter, vad menas med i stort sett??

Du må kunna en hel del om ishockey men jag tycker absolut du börjar bli för blödig och mesig i ditt betygsättande av spelare.
Tror jag tjatat i två år nu om att jag helst slipper se Hedström och JB i detta lag
En borta en kvar och vi har ju onekligen ryckt upp oss sedan JH försvann eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
nectis: Han skulle ju vara borta 6veckor coh det blir 6veckor efter uppehållet! :) Men man vet aldrig.....
Kommentera

1122440 · »