1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578032 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24

« · 2007859 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
JanneH: Äh. Alla vet att vi gör bostongurka av vik på ons. Inte ens spännande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: verkar som många här inne redan hoppat direkt till fredagens match, hoppas laget fokuserar lite mer på gurk-matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: 2 fulladdade bussar!? Med lite enkel Ume-matematik så borde det bli minst 3000 lövare!

Jag hoppas ni vinner. Enligt fikarummet här i Umeå, så är löven i princip redo för NHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Nej, löven har torskat lite för lite så det vore bra om ni kunde nita dit dom, och vi vill vara serieledare (vilket vi inte riktigt har fått vara mer än ett halvt dygn eftersom tabellen har haltat så inni helvete).

Hoppas du har rätt, jag kommer hålla på er i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Håkkybåkky: Jag tror och hoppas på en riktig publikmatch på fredag. Blöven kommer med 2 fulladdade bussar, ett spännande toppmöte, det är arenafredag med allt vad det innebär. Söndagens publiksiffra hintade om att publiken börjar hitta till kapellet (endast säsongens 11:e hemmamatch, vilket känns märklig bara det).

Hoppas på en ståplats i lågor, att det INTE tar slut på hamburgare i kiosken som det har gjort minst 5 gånger den här säsongen, att supporterpuben har fixat sitt kassahaveri från i fredags, att både öl och kaffe flödar samt att punschrullarna aldrig har smakat godare! (Rekomenderar dubbelpunsch i logebaren, punschrulle och en femma punsch för 105 pix)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hockey_21: Fast vore jag ni skulle jag hoppas på Löven. I er sits är det väl bättre om ni två rycker i toppen och sågar av från plats 3 och nedåt.

Dock tror jag vi vinner komfortabelt på fre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Håkkybåkky: Ni får helst ta löven på övertid eller straffar😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
LAGINSATSEN
Till att börja med: säsongens bästa match! Bra fart på forwards och snabba förstapass från backarna så vipps var vi genom mittzon.
Ohlsson och Lindholm försvinner lite mer i mängden nu vilket är ett positivt tecken på att fler trampar på nu

Som folk redan nämnt så hade vi bud på ett par mål till, och det är väl egentligen bara effektiviteten som jag har något att anmärka på från igår. Detta är något som vi haft problem med ett tag nu, vilket vår skott% vittnar om (sämst i ligan i spel 5-5).

Senaste tre matcherna så tycker jag att våra målchanser har varit av lite högre kaliber än tidigare. Återstår att se om vi lyfter skott% till normala nivåer eller om det är ett systematiskt bekymmer i laget. Tror på det förstnämnda.


INDIVIDUELLA PRESTATIONER
Hoppas på att Harde fortsätter på inslagen väg nu, och att FIllefilur börjar få lite utdelning på sitt eminenta spel. Isf har vi två giftiga backar offensivt...

ÅngvältsKaijser från start var något jag gillade skarpt. Sätter tonen för resten av laget.

Brattkorv repade sig från Moramatchen och levererade en kanonmatch igen.

Både Nässén och Toblerone börjar verkligen komma in i matchtempot. Den förstnämnda spelar moget över hela banan samtidigt som han besitter offensiv spets och en grym skridskoåkning, och den sistnämnda är rusktigt stark i kroppen, täcker pucken fint i offensiv zon och skapar ytor för lagkamraterna.

Nu hoppas vi på tre pinnar borta mot gurkorna, och sedan en kanonmatch på fredag mot höstlöven där vi alla hjälps åt att fylla ispalatset! Dags för en 5000+ match igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Clay.2: instämmer. Första 10 var snuskigt bra, där man fullföljde tacklingar, ryggade inte undan. Fanns nog skäl till att man satte in Kaijser vid första tek, som en slags signal till grabbarna hur man ska agera, då han ju spelar med bra tyngd.

Annars skapar vi ju chanser för minst 2 mål till kan jag tycka. Känns konstigt att ha problem med målskyttet när spelare som Hartmann lirar i tredje kedjan.

Tycker att om man kollar på vårt lag så finns ju en enorm potential framåt. Jag tycker det bådar gott framåt i serien ändå, då spelet sätter sig mer och mer, och man börjar hitta kedjor som producerar bättre och bättre.

Även defensiven blir bättre och bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Igår såg vi ett mycket inspirerat Timrå som visar att dom vill vara med i toppen av serien med ett spel som var både tungt och hade ett välvårdat passningas spel och Brattström som vägg .
Bådar gott inför bataljen mot Löven på fredag som ingen skall missa .
En varning till Löven ..ni möter en orkan på fredag .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Ja vi hoppas på 8 raka när denna veckan är slut!
Timrå har tyvärr aldrig varit prio 1.
Men vi jobbar i det tysta utan press.
Det är det bästa. 👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
kulltorp: Var inte frågan om något sådant, men faktum är att hans skott är ett vapen vi har stor nytta av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
SMÅLAND: Sportsidorna dregglar över Löven och Modo medans vi flyger under radarn. 5 raka nu, jomen så tar man sig gärna an en ny vecka 👌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Så här ska det se ut mot Gurkjävlarna på onsdag!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Kerstin_k: Man baaaraaa njuuuter av för en alldeles suveränt genomförd match med alla utvisningar trots allt med skitbra boxplay!!!! Nu lyfter vi lite grann i taget o bara tänker positivt för nu fick vi en liten fingervisning om vad laget verkligen kan prestera!!!!👏👏👏👏👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
tjobba: Jag tänker inte lyfta Hardegård till ngr skyar än.
Ett slagskott i.mål förlåter inte alla misstag han gjort.
Idag var han bra dock, det ska han ha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
JonteD: Ja men vilken trevlig tillställning det blev ikväll, eller hur?

Hårt jobb i 60 minuter, tv-räddningar och stenhårda slagskott från blå. Tyckte det kändes direkt att Timrå var på tårna. Och vilken bättre tändvätska går att få än att vår alldeles egna golden boy inleder målskyttet?

Näe, jag är faktiskt jävligt nöjd med matchen. Ska se om den så fort sambon somnar. Kan tycka att det är svårt att titta med kritiska ögon under match, blir ju så emotionellt engagerad så hälften vore nog.

4-åringen fick Brattströms autograf efter match och där var hans kväll gjord. Även om han missade "Lööke Erikssons" (som han envisas med att kalla honom) autograf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Snyggt skott av Hardegård, men absolut ingen verkar nämna Hartmanns skymning som är anledningen till att den går in



går inte att skymma med bättre tajming än det där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
SMÅLAND: När Hardegård sköt dunder skott tappade jag mitt kaffe och dammsugaren av vinddraget , så jag måste kompensera det ikväll .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Clay.2: Men snälla männska!
Du sitt väl när du dra i däj två på stört???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
roger_sundsvall: Kom hem från skogen efter ha dragit fram en älg med min fyrhjuling o startade om matchen o fy faaan vilken bra match grabbarna gjorde framför allt Brattström o lööke o hatten av för alla i laget som förde den här matchen till seger!!!!👏👏👏👍👍👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
SMÅLAND: Jag tar dubbla dammsugare ikväll .
Kanon match ikväll tillochmed mina dissade spelare var jäkligt bra .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
roger_sundsvall: Många gnäller ju på Hardegård men har vi haft en back med bättre skott sedan Mikko Lehtonen? Glömmer aldrig Hardegårds bomb fram till 3-3 mot KHK i kvalet heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
60 min krig!
Inget skönspel..men 3 superviktiga poäng mot en topp konkurrent!
Superviktig match borta på onsdag mot Gurkorna!
Vid vinst är vi 10 poäng före dom...
Vid förlust...4 poäng!
Nu njut vi ikväll utav den spetsade glöggen!
Vi är Timrå IK och vi ska tillbaka till SHL 2020!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
roger_sundsvall: Det här inte kattskit för ett lag som blivit rätt utdömt under säsongen.
Att vi aldrig lär oss "Vi är Timrå o vi ger aldrig upp" 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
vi tar kampen...
inte nå super spel
men de skiter ja i
3poäng..alla dar i veckan
🤘
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Gorkyman: Tycker Wahlgren är totalt meningslös även i denna match jag. Vinner inga närkamper alls.. Glädjande match dock. Riktigt bra i 60 minuter!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
kulltorp: Helt enig. Säsongens bästa match. Idag spelade man bra i 60min och Bratten vispade vänsternäven som en matador längst bak när det behövdes.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Tack samtliga spelare för en väl genomförd match i 60 min och tre oerhört viktiga poäng!

Så här ska det se ut 👍🏻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
erathoo: Håller nog med dig om Wahlgren, tyckte det var en av hans bästa insatser i år. Kommer till några fina lägen, synd att han inte fick trycka dit en, så kanske det lossnar lite. Även skapligt hemjobb. Dock är det fortsatt tungt i närkamper, trots att han var först in i de flesta. Där bör man iaf få med sig pucken in till sargen för lite bök och inte bara bli undantryckt och motståndarna kan gå direkt på kontring.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
JanneH: Va e de för komentator han e ju partisk!!! Håller på Bik!!!!😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Grymt väl genomförd match! Taktpinnen höll man i från start, och sen jobbade man i 60 minuter. Riktigt bra att stå emot (nästan) alla bp mot seriens bästa päpä.

Würsten precis så bra som man vill att han ska vara. Jävligt tät, och reptilsnabb med plocken. Sweet!

Gillade att man gick ut hårt i tredje, fick ett päpä, icke-krusidullade, boom! Sen kontrollerade man resten. Riktigt imponerande!
Och Hardys skott...mer sånt! En dimension som vi saknat i päpä efter att pass till Hartmann lästes sönder.

Nu suger vi på den här och hoppas att Karlskrona är dummelidumma mot våra äckliga länsgrannar. Sen laddar vi inför nästa toppmatch.

Hockey är en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
bar mofftak: med Bratten i form kanske det kan finnas ett ljus i höstmörkret.
6 POÄNG ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Dristar mig till att säga att detta var säsongen bästa match. Dock ingen supermatch.
Men hela laget var påslaget och kämpade i tre perioder.
Wahlgren och Lundin bleka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
bar mofftak: verkligen....bra match. Tycker t.o.m Wahlgren var hyfsad idag.

Skulle önska en annan kommentator bara, vore roligt med en där det finns lite mer kärlek till RödVit hockey-dynamit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Väl genomförd match! Ikväll är det första gången man håller på Karlskrona!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Riktigt skön vinst! Inte bara en ren vinst i en sexpoängsmatch men också bra spel rätt igenom. Bratten tog exakt allt han rimligen kunde ta, Lindberg var jobbig att spela mot och Dahlén såg sådär bra ut i passningsspelet som han kan vara när han är på spelhumör.

Kul att Hardegård får kliva in och dunka in en puck sådär. Hoppas det bygger självförtroende för mer sånt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Varför bytte dom ut Hartman mot Lööke 6-5
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
roger_sundsvall: Så jävla sköntT! :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
bar mofftak: Den skulle jag verkligen vilja veta hur man motiverade. Är det BÅG som står för detta beslut på satellitlänk måhända?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Bra match av Timrå Ik!

Tredje blev jättebra när domaren tog ett steg tillbaka...

Morr!

Jävla nice iaf!

Hardeskotts pp mål tar man med sig och suger på till nästa match!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Nu börjar det lika något. Riktigt bra insats!
Väldigt viktiga 3 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
nära nära
FET 3 poängare
🤘🤘🤘🤘🤘🤘
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK-Lund: Ja, helt oförklarligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Var det vi som tog timeouten!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Förstår inte riktigt varför det är så nervöst i båset.
Vi spelar rätt bra försvar mot ett topplag som jagar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
söder över: Såg ut som Bratten tänkte rida rygg på Ahl haha! Håller med Finns ett gäng rötägg i Bofors
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Jag blev just kär i Lerebäck!

Ahl är en jävla skit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Eklind hugger Hartman med klubban och blir sårad när det går åt andra hållet...

Bofors
Låst ämne

« · 2007859 · »